Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vajaa kk työttömänä ja hermot on mennyt jo täysin te-toimiston kanssa!

Vierailija
21.10.2016 |

Soitetaan ja kun en vastaa saan kotiin uhkauskirjeen että työttömyysturva lakkautetaan jos en vastaa... omaa tutkintoa ei löydy te-toimiston tietokannasta... hmm. Mitäs tänne laitetaan ihmettelee virkailija kun nuo heidän ammattitiedot laahaa vähän jäljessä. Juu, ihan normitutkinto joka on ollut olemassa vuosia. Tänään omilla sivuilla lukee että "aloita työnhaku", olivat sitten katkaisseet työnhakuni ilman syytä kun soitin hätääntyneenä puhelun että mitä h****ttiä?! Hups heidän moka ja lausunto oli mennyt myös kassaan! Mä en jaksa tätä mielivaltaista kyykytystä ja vasta kk työttömyyttä takana 😰

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkaan ammattiani tai koulutusta ei löydy niistä tietokannoista.

Olen jäämässä työttömäksi vuodenvaihteessa ja pääsen ihmettelemään mitä sinne keksisi.

Miten ne muka voi ohjata minulle mitään osaamiseeni liittyvää tai ammattitaitoani kehittävää kun ei sinne järjestelmään saa sitä osaamista oikein kirjattua.

Ainakin voit siinä omassa suunnitelmassasi kertoa mitä osaat ja minkätyyppistä työtä haet. Jos jotain osaamista puuttuu, niin sekin kannattaa laittaa. Ei työkkärissä kukaan ole ajatustenlukija, joten itse kannattaa kertoa mitä osaa ja mitä ei, niin työtarjouksetkin osuvat paremmin.

Olin 2 v työttömänä enkä sinä aikana saamut yhden yhtä työtarjousta. Kysyin tätä työkkäristä kerran ja heillä ei kuulemma ole mitään minun osaamisellani. Työhistoriani oli niinkin eksoottinen kuin markkinointi ja viestintä. Itse kyllä löysin ja hain lukuisia paikkoja ihan mol fi palvelusta ja sieltä löytyneeseen paikkaan myös työllistyin. Omaa alaa.

Oma asiointi myös ehdotti järestään "sopivimpina" puhelinmyyntiä, vaikka samaan aikaan palvelussa oli avoinna parikin oman kokemuksen mukaista paikkaa. Omissa tiedoissa oli just oikeen kokemukset ja koulutus enkä ole ikinä tehnyt puhelinmyyntiä.

Että eipä se auta vaikka kuinka sinne runoilisi.

Oma asiointi ei varsinaisesti ehdota mitään! Siellä on näkyvissä alueesi (yleensä asuinkuntasi) työpaikkoja, ei välttämättä niitä, jotka sopivat parhaiten työnhakuprofiiliisi. Tämä kyllä kerrottiin infossa, mutta moni ei silloin kuuntele.

Missä ihmeen infossa? Ei täällä ainakaan mitään tuollaista järjestetty. Netissä tehtiin kaikki, virkailija soitti perään ja kävi puhelimessa tiedot läpi ja sanoi että käy ruksaamassa oma asioinnissa pari kohtaa "haen aktiivisesti työtä" "pidän cv:ni ajan tasalla" yms. täysin triviaalia. Joskus 3 kk päästä piti olla soitto joka siirtyi 3 kk eteenpäin. En ole jalallani astunut TE-toimistoon koko työttömyysaikana, ei ole ollut mitään tarvetta eikä myöskään mitään infoja tai muita tilaisuuksia ole järjestetty. Uuteenkaupunkiin oli joku yhteiskuljetus mutta se oli vapaaehtoinen enkä sinne mennyt.

Ihan muuta kautta työllistyin kuten kaikki muutkin.

Työkkärin jutut on sellaista harmitonta puuhastelua. Ei hyötyä mutta ei suurta haittaakaan. Ei niille tarvitse uhrata ajatustakaan, käy ruksimassa asioita oma asioinnissa ja se siitä, jatkaa työn hakemista kuten ennenkin.

Toki kurjaa jos jää joku juttu huomaamatta ja saa karenssin. Mutta mun kokemuksen mukaan ne muistuttaa kyllä ensin.

Vierailija
82/83 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rakennusalan DI. Reilu 3 vuotta sitten olin hetken työtön, karenssi vanhasta paikasta päällä ja uusi homma jo tiedossa. Ilmoittauduin työttämäksi, varmuuden vuoksi, etten olisi menettänyt ansiosidonnaista, mikäli asiat olisivat menneet pieleen.

Siihen aikaan töitä olisi ollut tarjolla paljon, ei tosin sellaisia paikkoja, jotka olisivat kiinnostaneet, mutta oman alani hommia kuitenkin.

TE -toimisto kehotti minua hakemaan autonasentan koulutusohjelmaan ammattikouluun, siellä olisi ollut työtä...

Sääliksi käy niitä, jotka eivät itse osaa työtä etsiä.

En siis hakenut itse työttömyyskorvausta, eikä minua uhkailtu sen menettämisellä. Tilanne työpaikan löytymisen suhteen olisi sama, kuin potilaalla, jonka korvatulehdusta hoidetaan poistamalla tältä umpisuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yli 10-vuotta vakityössä kaupanalalla. Lähdin opiskelemaan uutta alaa, ja irtisanoin itseni opiskeluiden aikana. Toukokuussa kun valmistuin, soitettiin minulle kaksi viikkoa sen jälkeen ja ehdotettiin Uralle valmennusta, puoli vuotta ilmaistöissä KAUPANALALLA :DD, josta siis juuri irtisanoin itseni vuosien kokemuksella, hetken nauroin, että ai lähenkö nyt ilmaseksi opetteleen sitä. Onneksi sain paei päviää työkkärin soiton jälkeen töitä omalta alaltani, eka työhakemus tuotti tulosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän