Mitä muistat syksystä 1983? Missä olit? Mitä teit?
Minä olin 1983 vauva. Söin tissiä, puklasin ja kakkasin vaippoihin. <3
Kommentit (29)
Menin töihin tehtaaseen josta jäin tänä syksynä eläkkeelle.Esikoispoikani täytti joulukuussa vuoden.
Olin vasta valmistunut ylioppilaaksi. Olin töissä ja asuin omillani.
Olin yhdeksännellä luokalla. Bändihommat veivät vapaa-ajasta suuren osan.
Äitini kohdussa. Synnyin seuraavana vuonna.
Menin ensimmäiselle luokalle kouluun.
Taputtelin paskaa hiekkalaatikolla
4v. Silloin olin Kalevan tarhassa Tampereella. Kotona yritin saada muistin toimimaan, kun pikkulapsilla tietoisuus laskeutuu jossain vaiheessa.
Olin vielä vain pilke isän silmäkulmassa.
Pelkäsin opettajaa niin, etten suostunut menemään kouluun.
Voisitteko kertoa jotain yleisempiä muistoja? Esim. Uutisia tai muita merkittäviä tapahtumia tai niihin liittyviä tunnelmia?
T: Toinen joka oli silloin vauva eikä muista mitään
Pelasin varmaan fudista koko syksyn - treeneissä, peleissä ja vapaa-ajalla, luin Burroughsin Mars-sarjaa putkeen, lesoilin kavereille, että näin Tiina Lillakin voittavan kultaa livenä, mummi oli vienyt yleisurheilun MM-kisoihin.
Syksyn sävelessä lauloi ihana vaalea tyttö Mintusta ja Villestä - vein säästöporsaan pankkiin, ostin postikortin, postimerkin, soitin Ylen vaihteeseen ja kysyin äänestysohjeita ja äänestin häntä - olen vieläkin aika ihastunut samaan naiseen, ei tässä nyt ihastuksia joka välissä aleta vaihtelemaan.
Vein esikoiseni päiväkotiin ja aloitin uudessa työpaikassa.
Olin aloittanut kasiluokkaa, näin jälkikäteen oli ihan mahtavaa ja huoletonta aikaa olla teini, vaikka nykyään moni asia on paljon paremminkin. Musiikki oli alkanut kiinnostaa ja kaikki mahtavat keikkakokemukset vielä edessä. Näihin aikoihin syksyllä taisin juoda yhdet ekoista humaloistakin, yäk olipa pahaa. Ylikunnollinen ja ylitunnollinen kansalainen minustakin tuli, alkoholi ei kuulu juurikaan elämääni, mutta musiikki on edelleen erittäin tärkeää.
Olin kahdeksannella luokalla. Muistan myös sen Syksyn sävelen, jonka (oliko silloin 10-vuotias?) Jonna voitti Minttu ja Ville -kappaleella.
Olin ensimmäisellä luokalla ala-asteella.
Aloitin työurani ensimmäisessä vakityöpaikassa armeijan jälkeen
Syksyn sävel. Olin alakoulussa.