Puntari paljasti kylmän totuuden - ylipainoa miltei 20 kg
Uskomatonta, että ihminen voi luulla olevansa melkein 10 kiloa kevyempi, mutta niin vain 170 senttiseen varteen on hieman enemmän kiloja kertyny.
Arvatkaa mitä vaatekokoa käytän?
Kommentit (12)
Vaatekokoa enemmän huolissani olen kiduksistasi. Niihin täytyy sattua kun olet, kaikkine noine yllärikiloinesi, joutunut riippumaan puntarissa :D
42-44. (olen 10cm lyhyempi ja saman verran ylipainoinen ja käytän 44-46)
Käytät todennäköisesti aivan liian pientä vaatekokoa, jos olet kerran kuvitellut olevasi kymmenen kiloa hoikempi.
Käytän kokoa 40-42. Yläosa maksimissaan L, jopa M osassa. Hämäävää kai siksi, kun kaapissa on vaatteita joihin on mahtunut juurikin sen 10 kg kevyempänä ja mahdun yhä. Onneksi osa painosta selittyy kohonneella lihaskunnolla, mutta kyllä tässä liikunnan lisäksi täytyy nyt todella lähteä rajoittamaan yhä enemmän ruokavaliota.
En jumaloi BMI-taulokkoa, mutta kyllä tässä normaalipainon puolelle ois tarkotus päästä.
-AP
Ei muuta kuin harkittua rauhallista painonpudotusta nyt. Tuosta on vielä helppo palata normaalipainoon, vaikeampaa sitten kun ylipainoa alkaa olla tuosta puolet enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin harkittua rauhallista painonpudotusta nyt. Tuosta on vielä helppo palata normaalipainoon, vaikeampaa sitten kun ylipainoa alkaa olla tuosta puolet enemmän.
No helppo ja helppo. Tai pudotus voi nyt olla kohtuu helppo,kun pääsee vauhtiin, mutta eri asia omaksua elämäntavat, ettei kilot enää vahingossakaan palaa.
Ap tänne lähinnä omaksi iloksi päivittää, että painoa on nyt syömis-ja liikuntatottumuksia muuttamalla tippunut 5 kiloa 6 viikon aikana. Jouluun mennessä 2 kiloa ku tippus niin ois ihan jees. Siitä sitten jää vielä reilu 10 kiloa kesäkuuhun mennessä. Sitten aletaan olla jo lukemissa, joita en ole aikuisiällä kertaakaan edes nähnyt vielä. Oon ylpeä, että oon ensimmäistä kertaa ikinä onnistunut laihtumaan jopa syys/talviaikaan, sillä kesä on minulle sitä helpointa painonhallinan aikaa ja talvi vaikeinta, jolloin kesän pienet tulokset on aina kumoutuneet.
Mukavinta laihdutuksessa on ollut, että saan yhä syödä mitä vaan normaalia arkiruokaa, kun annokset ovat maltillisia. Herkuista on karsittu, mutta ilo huomata, että niitäkin on silti vara syödä silloin tällöin pieniä määriä ja tuloksia tulee silti. Turha tehdä siis asiasta mörköä. Ensimmäistä kertaa ikinä tuntuu, että ehkä "lopullinen" laihtuminen normaalipainoon on nyt realistista.
Onnea ap ja tsemppiä vielä urakan jatkamiseen. Joskus tarvii sen totaaliherätyksen, jotta hoksaa ryhtyä tositoimiin.
Löysinpä vanhan ketjuni. Enpä ole päässyt aivan tavoitelukemiini vieläkään, mutta elämäntapamuutos on tosiaan johtanut tasaisesti laskevaan painoon ja viihdyn jo hyvin kropassani. 7 kiloa lähtenyt tänä vuonna. Enää viitisen kiloa normaalipainoon :)
42-44?