Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vajaa kk työttömänä ja hermot on mennyt jo täysin te-toimiston kanssa!

Vierailija
21.10.2016 |

Soitetaan ja kun en vastaa saan kotiin uhkauskirjeen että työttömyysturva lakkautetaan jos en vastaa... omaa tutkintoa ei löydy te-toimiston tietokannasta... hmm. Mitäs tänne laitetaan ihmettelee virkailija kun nuo heidän ammattitiedot laahaa vähän jäljessä. Juu, ihan normitutkinto joka on ollut olemassa vuosia. Tänään omilla sivuilla lukee että "aloita työnhaku", olivat sitten katkaisseet työnhakuni ilman syytä kun soitin hätääntyneenä puhelun että mitä h****ttiä?! Hups heidän moka ja lausunto oli mennyt myös kassaan! Mä en jaksa tätä mielivaltaista kyykytystä ja vasta kk työttömyyttä takana 😰

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan koskaan ole pätkien välissä ahdisteltu kun olen pitänyt lomaa... Ala on sellainen että töitä löytyy niin paljon kun jaksaa tehdä, tosin lähinnä pätkää, ja välillä olen pitänyt pätkien välissä kuukauden tai pari vapaata ja ollut työttömänä etsiessäni uutta mukavaa työpaikkaa. Tykkään vaihtelusta. Ei ole työkkäristä tullut yhtään minkäänlaista yhteydenottoa koskaan.

Vierailija
22/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tunne kun uhataan karenssilla kun pitäisi hakea vakituista paikkaa johon ei ole pätevyyttä ja jättää sen takia menemättä haastatteluun määräaikaiseen paikkaan johon olisi pätevyys. Eli jos määräaikaista paikkaa ei olisi kuitenkaan saanut, niin karenssi olisi tullut, vaikka järkevämpää se olisi ollut yrittää sitä kuin aivan eri alan hommia joita ei olisi saanut edes tehdä. (Paikka tuli, eli sen puoleen meni hyvin.) Mutta oikeasti, mitä helvettiä?!

Jännä juttu, että hakemus on pakko tehdä just silloin, kun on määräaikaisen haastattelu. Määräsikö työkkäri vai päättelitkö itse?

Työkkäri määräsi kun tuo haastattelu tuli paikanpäällä käydessä ilmi. Virkailija kielsi suoraan menemästä, koska pitäisi ennemmin hakea vakituista paikkaa kuin mennä määräaikaiseen, Juu, ihan järkevää, mutta kun ala oli aivan täysin eri. Tyyliin että ict-ihmisen pitäisi hakea  sähköasentajaksi ennemmin kuin määräaikaiseksi ict-työntekijäksi.

Kuka nykypäivänä käy TE-toimistossa? Todella harva eli olet osa jotain erityisryhmää?

minun pitää käydä ::)) täytyy käydä päivittämässä suunnitelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensin: olet ilmoittautunut verkossa ja silloin kertonut tutkintosi. Tietokannasta löytyvät kaikki suomalaiset ESCO-järjestelmän mukaiset tutkinnot, mutta sieltä ei löydy yksityisten markkinavetoisten firmojen tutkintoja. Miten siis ilmoittautuessasi pystyi kertomaan, mikä tutkinto sinulla on?

Toiseksi on aivan ohjeiden mukaista laittaa kirje, jossa pyydetään ottamaan yhteyttä, jos ei vastaa TE-toimiston puheluun.

Kolmanneksi tietojärjestelmä "haistelee" asiakkaan tietoja ja kun tietyt edellytykse täyttyvät, katkaistaan työnhaku. Hyvin harvoin se on virkailijan virhe, vaikka asiakkaat niin väittävät. Vaikuttaa siltä, että olet jättänyt alkukartoituksessa ja suunnitelmantieossa sovittuja tehtäviä tekemättä, jolloin työnhaku katkeaa automaattisesti.

Ainakaan sunnitteluassistentin tutkintoa ei löydy, vaikka pian ollut olemassa melkein kymmenen vuotta.

http://www.ammattinetti.fi/ammatit/detail/36_ammatti

Vierailija
24/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut nyt pari kuukautta työttömänä eikä työkkäri ole häirinnyt kertaakaan. Sivuilla lukee, että ottavat yhteyttä joskus kevättalvella. Mitään työllistymissuunnitelmaakaan ei ole tehty. Ilmeisesti olen niin toivoton tapaus, että eivät jaksa vaivautua takiani mihinkään. No, hyvä vain, eipä sieltä kautta mitään töitä saisikaan ja kaikki muu näpertely on täysin turhaa ajanhukkaa.

Se sunnitelmahan pitää kaikkien tehdä..

No eipä ole tehty eikä käsketty tekemään, sitä paitsi ainakin edellisen kerran kun olin työtön, se tehtiin nimenomaan virkailijan kanssa, ei omatoimisesti. Työkkäri on lähettänyt asianmukaisesti lausunnon kassaan ja sieltä tulee ansiosidonnaiset, joten ilmeisesti sellaista suunnitelmaa ei tarvitse olla.

Vierailija
25/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tunne kun uhataan karenssilla kun pitäisi hakea vakituista paikkaa johon ei ole pätevyyttä ja jättää sen takia menemättä haastatteluun määräaikaiseen paikkaan johon olisi pätevyys. Eli jos määräaikaista paikkaa ei olisi kuitenkaan saanut, niin karenssi olisi tullut, vaikka järkevämpää se olisi ollut yrittää sitä kuin aivan eri alan hommia joita ei olisi saanut edes tehdä. (Paikka tuli, eli sen puoleen meni hyvin.) Mutta oikeasti, mitä helvettiä?!

Jännä juttu, että hakemus on pakko tehdä just silloin, kun on määräaikaisen haastattelu. Määräsikö työkkäri vai päättelitkö itse?

Työkkäri määräsi kun tuo haastattelu tuli paikanpäällä käydessä ilmi. Virkailija kielsi suoraan menemästä, koska pitäisi ennemmin hakea vakituista paikkaa kuin mennä määräaikaiseen, Juu, ihan järkevää, mutta kun ala oli aivan täysin eri. Tyyliin että ict-ihmisen pitäisi hakea  sähköasentajaksi ennemmin kuin määräaikaiseksi ict-työntekijäksi.

Kuka nykypäivänä käy TE-toimistossa? Todella harva eli olet osa jotain erityisryhmää?

Työllistymissuunnitelma piti tehdä ja kun oli kysyttävää kouluttautumisvaihtoehdoista (omaehtoinen opiskelu), joka vaati taas lausuntoja ja ties mitä muuta.

Vierailija
26/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin asiakkaana on ahdistavaa. Olo kuin jollain vangilla. Uhkaillaan kaikenmaailman toimenpiteillä jos ei tee sitä tai tätä. 9 euron orjatöitä jne. Milloin suomalaiset nousevat tuota hulluutta vastaan???

Vierailija
27/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkaan ammattiani tai koulutusta ei löydy niistä tietokannoista.

Olen jäämässä työttömäksi vuodenvaihteessa ja pääsen ihmettelemään mitä sinne keksisi.

Miten ne muka voi ohjata minulle mitään osaamiseeni liittyvää tai ammattitaitoani kehittävää kun ei sinne järjestelmään saa sitä osaamista oikein kirjattua.

kerropa meille, mikä se ammatti ja koulutus ovat, niin katsotaan, pitääkö kertomasi paikkansa. Tuollaisia heittoja on helppo kertoa, mutta kun joutuu kertomaan sen koulutuksen, niin harmillisen usein ESCOsta löytyy sille vastine.

Vierailija
28/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistymissuunnitelma piti tehdä ja kun oli kysyttävää kouluttautumisvaihtoehdoista (omaehtoinen opiskelu), joka vaati taas lausuntoja ja ties mitä muuta.

Mahtoi ne ihmetellä, kun samaan aikaan on viritteillä opiskelut ja määräaikainen työ, joka olisi loppunut sopivasti niin, että olisit ollut koulun alkaessa työtön...

Vierailija
29/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työttömyyttä takana nyt 11 kk ja alkulätinöitä lukuun ottamatta ei ole kuulunut pihaustakaan työkkäristä. Mulle on kirjattu suunnitelmaan, että on mahdollisuus työttömän omaehtoiseen opiskeluun. Hain nyt syksyn yhteishaussa amk:iin ja lähtöpisteet on sen verran hyvät, että todennäköisesti pääsen opiskelemaan. Mielenkiinnolla odotan, millainen rumba siitä tulee, kun täytyy mahdollisesti hakea tuota oikeutta työttömän omaehtoiseen opiskeluun... Se päätöshän pitää olla ENNEN kuin otan opiskelupaikan vastaan.

Minä opiskelin tuon omaehtoissysteemin turvin ja minun piti ottaa opiskelupaikka vastaan ENSIN ja sitten vasta työkkäri teki päätöksen saanko oikeuden vai en. Eli jos en olisikaan saanut oikeutta näihin omaehtoisiin opintoihin, olisin ollut työkkärin silmissä päätoiminen opiskelija -> ei työttömyyskorvausta. Otin sen riskin, koska halusin ehdottomasti opiskelemaan.

Vierailija
30/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työttömyyttä takana nyt 11 kk ja alkulätinöitä lukuun ottamatta ei ole kuulunut pihaustakaan työkkäristä. Mulle on kirjattu suunnitelmaan, että on mahdollisuus työttömän omaehtoiseen opiskeluun. Hain nyt syksyn yhteishaussa amk:iin ja lähtöpisteet on sen verran hyvät, että todennäköisesti pääsen opiskelemaan. Mielenkiinnolla odotan, millainen rumba siitä tulee, kun täytyy mahdollisesti hakea tuota oikeutta työttömän omaehtoiseen opiskeluun... Se päätöshän pitää olla ENNEN kuin otan opiskelupaikan vastaan.

Mulla ainakin kävi tosi helposti. Neuvottiin tekemään hakemus omaehtoisesta opiskelusta jo hieman etukäteen, että kunhan paikka varmistuu, on sitten päätöskin valmiina. Loppujen lopuksi ei sitten tarvinnutkaan tehdä muuta kuin koulun alettua toimittaa koululta lomake työkkäriin ja homma oli sillä selvä. Suosittelen siis tekemään tuon hakemuksen hyvissä ajoin ja hyvillä perusteluilla.

Vierailija
31/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensin: olet ilmoittautunut verkossa ja silloin kertonut tutkintosi. Tietokannasta löytyvät kaikki suomalaiset ESCO-järjestelmän mukaiset tutkinnot, mutta sieltä ei löydy yksityisten markkinavetoisten firmojen tutkintoja. Miten siis ilmoittautuessasi pystyi kertomaan, mikä tutkinto sinulla on?

Toiseksi on aivan ohjeiden mukaista laittaa kirje, jossa pyydetään ottamaan yhteyttä, jos ei vastaa TE-toimiston puheluun.

Kolmanneksi tietojärjestelmä "haistelee" asiakkaan tietoja ja kun tietyt edellytykse täyttyvät, katkaistaan työnhaku. Hyvin harvoin se on virkailijan virhe, vaikka asiakkaat niin väittävät. Vaikuttaa siltä, että olet jättänyt alkukartoituksessa ja suunnitelmantieossa sovittuja tehtäviä tekemättä, jolloin työnhaku katkeaa automaattisesti.

Ainakaan sunnitteluassistentin tutkintoa ei löydy, vaikka pian ollut olemassa melkein kymmenen vuotta.

http://www.ammattinetti.fi/ammatit/detail/36_ammatti

Teknisen suunnittelun perustutkinto =>  ammattikoodi 3118

Olipa vaikeaa!

Vierailija
32/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 3vkoa työttömänä eikä mitään onhelmia. Soittivat kerran ja katsoimme koulutukset yms kuntoon. Mäkään en itse löytänyt ensin tutkintoani. Kukaan ei sen koommin ole soitellut.

Vierailija
33/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työkkäri soitti viimeksi puoli vuotta sitten. Eikä ole kuin yksi työhön osoitus kirje tullut, johon hain mutta en päässyt.

Mulla ei ainakaan ole mitään ongelmia ollut työkkärin kanssa, vaikka olen jo pitkään ollut työttömänä.

Kerrankin niiden piti muka soittaa, eivät soittaneet ja sitten oli vaan ilmestynyt tuonne omille sivuille uusi aika, jolloin soittavat ja sekin aika oli 5kk päähän :D Soittivat sitten mutta sekin aika venyi viikolla etiäpäin. Kiva siinä luurin äärellä 24/7 ootella. Kun pakkohan se vittu on ettei tuu jotain saatanan karensseja.

Vierailija
34/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikionnellinen kun olin viime vuonna vaan kuukauden työttömänä ja sitten löytyikin vakipaikka, jossa olen ollut liki vuoden ja viihtynyt hyvin. Silti ahdistaa lukea noita työttömyyteen liittyviä juttuja ja uudistuksia, mitä taas tulossa. Esim.tuo työmatkan pituus on aivan järkyttävä, varsinkin jos on pienipalkkaisessa ammattissa. Kyllä alkaa sossun ovi käydä..

Vierailija
35/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkintoni on YAMK -tutkinto. Ei niin kovin harvinaista tänä päivänä. Toisekseen, työnhaku oli ilmoitettu katkaistavaksi keskiviikkona jos en vastaa heidän puheluun ( se uhkauskirje josta kirjoitin aiemmin ), vastasin puheluun ja asiat käytiin läpi ja silti työnhaku katkaistiin. Ihan täysin virkailijan moka. 😡 T. Ap

Kerropa opetusalan ammattilaiselle, miten YAMK-tutkinto eroaa järjestelmissä muista erityisasiantuntijatason tutkinnoista? Ihan tavallinen tutkinto, josta sen suorittajat ovat tehneet itselleen erityisen.

Esimerkiksi tradenomi YAMK on koodilla 731 Kaupan ja hallinnon ylempi AMK. Löytyy koodeista todella helposti.

Vierailija
36/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtoi ne ihmetellä, kun samaan aikaan on viritteillä opiskelut ja määräaikainen työ, joka olisi loppunut sopivasti niin, että olisit ollut koulun alkaessa työtön...

Ei ollenkaan. Lopetin jopa työt kuukautta aikaisemmin sovittua kun koulun alku meni päällekkäin sen kanssa ja ei mitään ongelmaa asiassa. Kai nyt siihenkin pitää varautua, että ei saa koulupaikkaa. Omaehtoisesti opiskelen nyt pari vuotta ja sitten opintotuella loput. Palvelee työllistymissuunnitelmaa ja ala työllistää paljon varmemmin kuin edellinen ammattini, joka on alemman asteenkin tutkinto.

Vierailija
37/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkintoni on YAMK -tutkinto. Ei niin kovin harvinaista tänä päivänä. Toisekseen, työnhaku oli ilmoitettu katkaistavaksi keskiviikkona jos en vastaa heidän puheluun ( se uhkauskirje josta kirjoitin aiemmin ), vastasin puheluun ja asiat käytiin läpi ja silti työnhaku katkaistiin. Ihan täysin virkailijan moka. 😡 T. Ap

Kerropa opetusalan ammattilaiselle, miten YAMK-tutkinto eroaa järjestelmissä muista erityisasiantuntijatason tutkinnoista? Ihan tavallinen tutkinto, josta sen suorittajat ovat tehneet itselleen erityisen.

Esimerkiksi tradenomi YAMK on koodilla 731 Kaupan ja hallinnon ylempi AMK. Löytyy koodeista todella helposti.

No kuulepa sinä opetusalan ammattilainen.... se oli tämä virkailija joka ei tutkintoani löytänyt työkkärin tietokannasta. Perustutkintoni, AMK -tason tutkinto oli päivitetty järjestelmään mutta tämä uusi ei. Minä en ole mitenkään tehnyt tutkinnostani erityistä, ihmettelen vaan kovasti että miten te-toimisto ei sitä löydä järjestelmästään.

Vierailija
38/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä, että työkkärin kaltainen instanssi on edes olemassa. Ei varmasti ole mikään pikkusumma, mikä tuon naurettavan sirkuksen pyörittämiseen vuosittain uppoaa. Kuvitteleeko joku, ettei työnantajat osaisi ihan itse rekrytoida tarvitsemansa työvoiman? Kanavia kun on lukuisia ilman julkisia työvoimapalveluitakin. Ei, tarkoitus on vain ja ainoastaan kytätä, kiusata ja ahdistella, ettei kukaan vain pystyisi "lusmuilla". Pienen lusmujoukon kyttäämiseksi ylläpidetään järjetöntä julkisen sektorin mammuttia, ja lopputuloksena ne pahimmat lusmut eivät kuitenkaan tee mitään. Se on se irtisanotuksi joutunut toimistovirkailija, paperimies tai insinööri johon nuo kiusaamistoimenpiteet raskaimmin kohdistuvat.

Vierailija
39/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa uskoa että asiat en oikein toimi työkkärin kanssa.

Näitä tapauksia on ympäri maan ja hulluus vaan jatkuu. . Omg

Sokea ajokortiton ajamaan taxia osa-aikaisesti Helsinkiin 👍

Vierailija
40/83 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole edes antanut te-toimistoon puhelinnumeroa. Antaisin muuten, mutta käytän ulkomaista numeroa (olin pitkään ulkomailla töissä). Ottavat aina sähköpostitse tai kirjeellä yhteyttä, kun on tarvis. Toimii näinkin.

Oman alan työpaikkoihin tehdään lähinnä skype-haastatteluja tai nauhoituksia. Muu yhteydenpito sujuu sähköpostitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi