Mitä liikkuu naisen päässä, joka kysyy netissä, tinderissä tms. mieheltä, että miten pitkä hän on?
Onko saanut kaiken kultalusikalla ja tottunut, että muut tottelevat häntä? Onko täällä paikalla naisia jotka kyselevät tuollaisia kysymyksiä?
Kommentit (152)
Jos on joku pituusvaatimus niin eikö sitä vois kirjottaa omaan profiiliinsa? Silloin ei tulisi edes viestejä sellaisilta jotka eivät "täytä kriteereitä". Hölmöä tuhlata aikaa naisen kannalta siihen ettei mies ole toivotunlainen ja miehen osalta siihen ettei täytä naisen vaatimuksia. WIN WIN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi miestä netissä enkä muuallakaan, mutta jos etsisin, ottaisin kyllä selvää myös miehen pituudesta. Minä olen nimittäin itse hyvin pitkä ja pidän pitkistä ihmisistä, jotka ovat tavallaan samaa "rotua" kanssani. En pidä viehättävinä miehiä, joiden silmät ovat korvieni tasolla. Mitään senttimetrirajoja en vetele, mutta jollei miehellä ole riittävästi pituutta ja muutenkin raameja, minä en oikein jaksa kiinnostua.
En ole syntynyt kultalusikka suussa (paitsi tietysti pituuteni vuoksi katson itseni hyväosaiseksi) enkä odota muilta tottelevaisuutta. Tämä on nimittäin makuasia.
Makuasioita ovat myös paino ja ikä. Jotenkin kuitenkin fiilis on, että jos kysyn niitä naisilta, aika moni pitää mua moukkana. Mitäs luulet?
Miksi sinua vaivaa se, että joku pitää sinua moukkana?
Jos etsit seksiseuraa, ja paino ja ikä ovat sinulle tärkeitä tai ehdottomia kriteereitä, niistä kysyminen rajaa heti pois vääränpainoiset ja vääränikäiset ja varmasti muutaman, jotka eivät muuten vain pidä kysymyksestä. Ja jos etsit kumppania, on kai omakin etusi karsia pois ne ihmiset, jotka pitävät sinua moukkana mieltymystesi tai käytöksesi vuoksi. Vai mitä?
17
Täytyykö sulle selitää miten käytössäännöt toimii? Niitä kannattaa noudattaa, usein silloinkin kun sille ei ole mitään ns. järkisyytä. Elämästä tulee aika vaikeaa jos viis veisaa käytössäännöistä. Et varmaan ikinä lapsillesi opettaisi, että ei ole väliä osaako käyttäytyä?
79 jatkaa..
Olen deittaillut muutamaa 165-170 cm miestä ja heillä oli tosi huono itsetunto ja heitä häiritsi lyhyytensä paljon enemmän kuin mua. En jaksa alkaa enää sellaisen kanssa tapailemaan jonka itsetuntoa pitää olla buustaamassa päivittäin. Senkin takia lopetin lyhyiden miesten deittailun. Nyt mulla on 183 pitkä mies ja mulle just täydellinen eikä hänellä ole mitään komplekseja ulkonäkönsä suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko saanut kaiken kultalusikalla ja tottunut, että muut tottelevat häntä? Onko täällä paikalla naisia jotka kyselevät tuollaisia kysymyksiä?
Todella ihmeellinen on lähestymiskulmasi asiaan. Pituudella tai kultalusikalla ei ole mitään tekemistä keskenään. Avauksesi kertoo enemmän sinusta itsestäsi ja vinksahtaneesta ajatusmaailmastasi jossa naiset ovat mielestäsi pilalle hemmoteltuja. Olet todella outo.
Mutta asiaan: Jos nettideittailisin, minua saattaisi miehen pituus kiinnostaa koska en haluaisi deittailla itseäni yli 40 cm pitemman kanssa molemminpuolisten niskavaivojen välttämiseksi.
Yleensä miehet lähestyivät netissä näin:" a/s/l?Onks sul isot tissit?" Minä mietin vain että onpa tuossa juntti, en avautunut missään keskustelupalstalla asiasta.
Pitäisikö sinunkin keksiä jotain älyllisesti vaativampaa ajateltavaa?
Miehenä olen täysin tietoinen, että naisen painon kysyminen voi loukata ja siksi en sitä kysy. Jos nainen kysyy miehen pituutta (voi olla yhtä lailla loukkaava asia), niin naisella on vikaa joko ymmärryksessä tai empatiakyvyssä. Kultalusikka liittyy molempiin voimakkaasti.
P.S. En sanonut missään että KAIKKI NAISET ovat pilalle hemmoteltuja.
Ok eli tämä on sinulle ilmeisesti itsetuntokysymys ja lienet lyhyt, kuten minäkin. Miksi naiselta sitten saa kysyä pituutta, painoa ja kuppikokoa jos nainen ei saa tiedustella miehen pituutta? Onko sinusta nuo naiselta kysytyt asiat vähemmän loukkaavia kuin pituuden kysyminen mieheltä? Sorry, mielestäni kuppikoon kysyminen tarkoittaa yhtälailla vikaa ymmärryksessä ja hyvissa tavoissa.
Ymmärrän että sinulla on kompleksi pituutesi suhteen ja pituus on asia jota ei saa muutettua. Pituutta kuitenkin kysytään sekä miehiltä että naisilta eikä sillä ole mitään tekemistä empatiakyvyn tai ymmärryksen puuttumisen kanssa eikä se korreloi mitenkään kultalusikan tai pilalle hemmottelemisen kanssa.
Tiedän itse miltä tuntuu kun kaupassa ei yllä ylähyllylle mutta en tee siitä jatkuvasti numeroa enkä sure sitä päivittäin. Silti pidän oikeutenani kysyä edelleen miehen pituutta sikäli jos deittailu on joskus ajankohtainen. Tämä siksi, että useillä miehillä on pituuskriteerit joita minä en välttämättä täytä.
Aloituksesi ei kerro kultalusikkanaisista, se kertoo sen että pituutesi on sinulle arka paikka. Älä silti anna katkeruuden estää sinua elämästä.
Mikäköhän tarve sulla on viedä keskustelua siihen, että mikä on kanssakeskustelijan itsetunto? Eikö sulla riitä kyvyt puhua asiasta asiana? Se on yleisesti ottaen huonoa keskustelua, jos tuo toisen kuvitellut henk.koht. ominaisuudet mukaan. Sitä kutsutaan myös argumenttivirheeksi.
No varmaan tulet vetämään jotain kyökkipsykologiaa tästäkin kommentistani, mutta voit säästää aikaasi, koska en tule arvostamaan sitä yhtään enempää kuin tätä viestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopiva määrä pinnallisuutta deittaillessa on normaalia. Itse en haluaisi seurustella alle 175cm miehen kanssa, olen itse 170cm. Mun silmään viehättävimpiä on miehet, jotka on 183-187cm eli about 15 cm pidempiä. Jollekin 150 pituiselle naiselle 165-175 cm mies on varmasti seksikäs iso korsto :)
Mulle miehen pituus on melko tärkee, mutta kropan mallilla, painolla, hiustenvärillä ym ei juuri mitään merkitystä. Eri asiat on eri ihmisille tärkeitä kumppanin valinnassa. Et sinäkään ap varmaan viehäty 200kg naisista?Ei kyse ole siitä, etteikö saisi olla pinnallinen, vaan siitä että kuinka kohteliasta on kysyä tuollaista. Naisen painon kysyminen on perinteisesti nähty hyvin epäkohteliaana. Miehen pituuden kysyminen on vähintään yhtä epäkohteliasta, koska se on monella tapaa vähemmän merkityksellinen seikka kuin paino, eikä sille edes voi mitään. Päälle satakiloisella naisella on vähän erilainen elinajanodotus kuin 150-senttisellä miehellä, noin niinkun esimerkkinä.
AP
Mitä siinä on epäkohteliasta? Pituutesi on mikä on ja kyllä se viimeistään tulee esille tavattaessa. Ja nimenomaan - painolle voi tehdä jotain mutta pituudelle ei. Jos en viehäty pienistä miehistä niin enpä myöskään voi sille mitään. Lisäksi ihmisen koko tulee muuten yleensä kuvissa esille, mutta pituus ei, joten pituuden kysymimen on siinäkin mielessä perustellumpaa.
On ihan yleisesti hyvien tapojen mukaista, että naisen painoa ei kysellä. Tämä johtuu siitä että se on arka paikka monelle naiselle. Sama asia miehen pituuden kanssa. Painoa voi myös peitellä kuvissa vaikka kuinka. Lintuperspektiivi on siinä todella tehokas ja samoin vaatetus vaikuttaa todella paljon. Siinäkin mielessä muuten pituuden kysyminen on loukkaavampaa, että sille ei voi mitään eikä se ole edes mikään terveyshaitta. Pituuden ainoa funktio naiselle on seksuaalinen vetovoima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi miestä netissä enkä muuallakaan, mutta jos etsisin, ottaisin kyllä selvää myös miehen pituudesta. Minä olen nimittäin itse hyvin pitkä ja pidän pitkistä ihmisistä, jotka ovat tavallaan samaa "rotua" kanssani. En pidä viehättävinä miehiä, joiden silmät ovat korvieni tasolla. Mitään senttimetrirajoja en vetele, mutta jollei miehellä ole riittävästi pituutta ja muutenkin raameja, minä en oikein jaksa kiinnostua.
En ole syntynyt kultalusikka suussa (paitsi tietysti pituuteni vuoksi katson itseni hyväosaiseksi) enkä odota muilta tottelevaisuutta. Tämä on nimittäin makuasia.
Makuasioita ovat myös paino ja ikä. Jotenkin kuitenkin fiilis on, että jos kysyn niitä naisilta, aika moni pitää mua moukkana. Mitäs luulet?
Jos etsit seksiseuraa, ja paino ja ikä ovat sinulle tärkeitä tai ehdottomia kriteereitä, niistä kysyminen rajaa heti pois vääränpainoiset ja vääränikäiset ja varmasti muutaman, jotka eivät muuten vain pidä kysymyksestä. Ja jos etsit kumppania, on kai omakin etusi karsia pois ne ihmiset, jotka pitävät sinua moukkana mieltymystesi tai käytöksesi vuoksi. Vai mitä?
17
Täytyykö sulle selitää miten käytössäännöt toimii? Niitä kannattaa noudattaa, usein silloinkin kun sille ei ole mitään ns. järkisyytä. Elämästä tulee aika vaikeaa jos viis veisaa käytössäännöistä. Et varmaan ikinä lapsillesi opettaisi, että ei ole väliä osaako käyttäytyä?
Voi sinua. Nyt on puhe yhden ihmisen seuran etsimisestä netissä, ei mistään sen isommasta.
17
Se on vallitseva totuus, että naisen painon kysyminen on epäkohteliasta. Minkä takia teidän on vaikea hyväksyä, että miehen pituuden kysyminen on myös epäkohteliasta, koska samalla logiikalla se todellakin on sitä? Pikkusen egoa pienemmälle ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Sopiva määrä pinnallisuutta deittaillessa on normaalia. Itse en haluaisi seurustella alle 175cm miehen kanssa, olen itse 170cm. Mun silmään viehättävimpiä on miehet, jotka on 183-187cm eli about 15 cm pidempiä. Jollekin 150 pituiselle naiselle 165-175 cm mies on varmasti seksikäs iso korsto :)
Mulle miehen pituus on melko tärkee, mutta kropan mallilla, painolla, hiustenvärillä ym ei juuri mitään merkitystä. Eri asiat on eri ihmisille tärkeitä kumppanin valinnassa. Et sinäkään ap varmaan viehäty 200kg naisista?
Paitsi että kaikille naisille se että mies on päälle 180 cm on VAATIMUS. Esim kaikki miehet taas eivät vaadi että naisella täytyy olla d rinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17
Voi sinua. Nyt on puhe yhden ihmisen seuran etsimisestä netissä, ei mistään sen isommasta.
17
Mä ainakin opin nuorena, että syödään suu kiinni, teititellään vanhoja ihmisiä, ei kommentoida toisen ulkonäköpiirteitä, pyydetään anteeksi jos törmätään toiseen ihmiseen ja että naisen ikää tai painoa ei ole soveliasta kysyä. Ei noissa ole missään kyse mistään isosta asiasta, mutta eivät ne nyt mitään merkityksettömiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyn aina. Johtuu ihan siitä että olen aika pitkä nainen. Yleensä sanon olevani itse olevani yli 185 senttiä. Olenhan minä noin neljä senttiä yli joten valehtele.
Itselläni ei tulisi mieleenkään kuvitella minkään laista suhdetta alle 180 senttiseen "mieheen" ja teen tämän täysin selväksi ja huonojen kokemusten myötä erittäin täysin selväksi omassa profiilissani.
Vaikka mies olisi kumara vanha pappa ja 170 senttinen tulisi mulle mieleen että olen kehdonryöstäjä pedofiili jos sekaannun 20 senttiä lyhyempään "mieheen".
Alussa olin netissä höynäytettävissä ja sovin treffit kahvilaan 180 senttisen miehen kanssa, joka kuitenkin oli minua ainakin 15 senttiä lyhempi. Olin istumassa jo kahvilassa, kun mies tuli. Hätäpäissäni teeskentelin puhelinsoittoa ja sanoi deitille että moi pitää mennä. En jäänyt edes kahvia juomaan.
Miten joku voi kuvitella, että pystyy pokkana valehtelemaan pituutensa, aika varmasti tuollainen valehtelee kaikessa muussakin mahdollisisesta.Ei se johdu siitä että olet pitkä nainen, vaan siitä että olet älykkyydeltäsi 10-vuotiaan tasolle jäänyt nollataulu sekä ylimielinen paska.
Väärä diagnoosi. Saattaa olla ihan älykäskin nainen, mutta miesvihaaja. Ylimielinen miehiä, muttei välttämättä naisia kohtaan.
En ole ylimielinen miehiä kohtaan, mutta minusta on tullut sellainen "miehiä" kohtaan. Olin eräässä palloilulajissa jo 16 vuotiaana eli kaikkein nuorimpana siihen mennessä jo naisten sarjassa SM tasolla ja sain tarpeekseni "miesten" huomiosta.
Miten tämä liittyy pituuteen? Yksinomaan lyhyet miehet ahdistelivat sua?
Juurikin näin sain ihan oman stalkkerinkin, joka kiersi pitkään kaikki vierasottelummekin.
Jostain syystä normaalipituisilla miehillä ei tunnu olevan mitään erikoisia intohimoja saati fetisismiä pitkiä naisia kohtaan.
Itse oli koko sarjan nuorin ja joukkueemme toiseksi pisin, ei tarvitse edes kovasti mielukuvitusta arvatakeen että nämä tietyn sorttiset "miehet" juurikin minusta kiinnostuivat.
Vierailija kirjoitti:
79 jatkaa..
Olen deittaillut muutamaa 165-170 cm miestä ja heillä oli tosi huono itsetunto ja heitä häiritsi lyhyytensä paljon enemmän kuin mua. En jaksa alkaa enää sellaisen kanssa tapailemaan jonka itsetuntoa pitää olla buustaamassa päivittäin. Senkin takia lopetin lyhyiden miesten deittailun. Nyt mulla on 183 pitkä mies ja mulle just täydellinen eikä hänellä ole mitään komplekseja ulkonäkönsä suhteen.
Älä selitä! Lopetit heidän tapailut juurikin siksi että he olivat lyhyitä etkä näin kohdannut heidän kanssaan liikkua ja saanut heistä seksuaalista viehätystä! Olen niin väsynyt kuuntelemaan tuota iänikuista paskaa miehen luonteista.
Haluan itse tietää naisen pituuden ja painon, ja kerron tietysti ne myös itseltäni. En halua pitkää tai painavaa naista.
Sitä päivää ei kai tule, että naiset myöntäisivät että käyttäytyivät huonosti kun kysyivät mieheltä heidän pituuttaan. Jos nainen loukkaantuu painouteluista, on kyse siitä että hänen tunteitaan ei ole otettu huomioon. Jos mies loukkaantuu pituusuteluista, on hän tietysti vain epävarma rääpäle tai "mies", kuten täällä joku puhui lyhyistä miehistä.
Oikeastiko teille muille naisille on ihan ok, että painoa kysellään? Taidan olla huonompi-itsetuntoinen kuin luulin, koska mulle toi ei olis mitenkään miellyttävä ja hälläväliä-kysymys. En oo myöskään mikään jättiläski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17
17
Mä ainakin opin nuorena, että syödään suu kiinni, teititellään vanhoja ihmisiä, ei kommentoida toisen ulkonäköpiirteitä, pyydetään anteeksi jos törmätään toiseen ihmiseen ja että naisen ikää tai painoa ei ole soveliasta kysyä. Ei noissa ole missään kyse mistään isosta asiasta, mutta eivät ne nyt mitään merkityksettömiä ole.
Sinä et nyt hahmota kokonaisuuksia etkä erota asioita toisistaan. Sekin muuten voi toimia yhtenä kriteerinä seuranhaussa, oletkos ajatellut?
17
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko teille muille naisille on ihan ok, että painoa kysellään? Taidan olla huonompi-itsetuntoinen kuin luulin, koska mulle toi ei olis mitenkään miellyttävä ja hälläväliä-kysymys. En oo myöskään mikään jättiläski.
Aivan. Varmasti on ihmisiä joiden mielestä kommentti "ootpas sä syönyt hyvin" ei ole loukkaava, mutta koska monelle se on, ei sitä pidetä kohteliaana heittää tuollaisia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Jos on joku pituusvaatimus niin eikö sitä vois kirjottaa omaan profiiliinsa? Silloin ei tulisi edes viestejä sellaisilta jotka eivät "täytä kriteereitä". Hölmöä tuhlata aikaa naisen kannalta siihen ettei mies ole toivotunlainen ja miehen osalta siihen ettei täytä naisen vaatimuksia. WIN WIN?
Valitettavasti noi pituusvaatimukset monelta mieheltä jää huomaamatta tai sitten sattuvat muistamaan oman pituutensa väärin.
Eli kannattaa profiilissa tehdä todella selväksi, että kyse on vaatimuksesta eikä toiveesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17
17
Sinä et nyt hahmota kokonaisuuksia etkä erota asioita toisistaan. Sekin muuten voi toimia yhtenä kriteerinä seuranhaussa, oletkos ajatellut?
17
No selitä mulle tietäjä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieto tiedosta. Oon itse lähes 180cm, ilman muuta selvää, että osa miehistä lopettaa kirjoittelun sen kuullessaan. Painoa en kerro (rakenteen kyllä kerron ja kuvan saa), mutta en mä painoa kyselekään keneltäkään. Kilot ei kerro oikein mitään, koska on ihan eri asia ovatko kilot lihasta vai läskiä.
Hehehhe, naisilla ne on pääasiassa läskiä ja nestettä ne kilot. Jos et ilmoita kilo määriäsi sulla on jotain salattavaa, ootko se transu mikä on nyt täällä pari päivää pyörinyt?
😂😂 Ai minä transu? En todellakaan. Kysytkö tätä kaikilta pitkiltä naisilta? Jos itse edustat epätyypillistä mittaa sukupuolessasi, luulisi sun ymmärtävän pitää moiset möläytykset sisälläsi. Ja mitä sellaista kilomäärä kertoo, mitä et itse pysty kuvasta näkemään? Pitääkö laittaa tulitikkulaatikko mukaan kuvaan, ettet sekoita mittasuhteita? 😝
Toi on mua nyt kahdessa pituuskeskustelussa haukkunut lättäperseiseksi transuksi, joka jauhaa rivoa läppää työmiehille kahvipöydässä. En tiedä mikä sillä on pitkiä naisia vastaan.
N180cm
Ok eli tämä on sinulle ilmeisesti itsetuntokysymys ja lienet lyhyt, kuten minäkin. Miksi naiselta sitten saa kysyä pituutta, painoa ja kuppikokoa jos nainen ei saa tiedustella miehen pituutta? Onko sinusta nuo naiselta kysytyt asiat vähemmän loukkaavia kuin pituuden kysyminen mieheltä? Sorry, mielestäni kuppikoon kysyminen tarkoittaa yhtälailla vikaa ymmärryksessä ja hyvissa tavoissa.
Ymmärrän että sinulla on kompleksi pituutesi suhteen ja pituus on asia jota ei saa muutettua. Pituutta kuitenkin kysytään sekä miehiltä että naisilta eikä sillä ole mitään tekemistä empatiakyvyn tai ymmärryksen puuttumisen kanssa eikä se korreloi mitenkään kultalusikan tai pilalle hemmottelemisen kanssa.
Tiedän itse miltä tuntuu kun kaupassa ei yllä ylähyllylle mutta en tee siitä jatkuvasti numeroa enkä sure sitä päivittäin. Silti pidän oikeutenani kysyä edelleen miehen pituutta sikäli jos deittailu on joskus ajankohtainen. Tämä siksi, että useillä miehillä on pituuskriteerit joita minä en välttämättä täytä.
Aloituksesi ei kerro kultalusikkanaisista, se kertoo sen että pituutesi on sinulle arka paikka. Älä silti anna katkeruuden estää sinua elämästä.