Mitä liikkuu naisen päässä, joka kysyy netissä, tinderissä tms. mieheltä, että miten pitkä hän on?
Onko saanut kaiken kultalusikalla ja tottunut, että muut tottelevat häntä? Onko täällä paikalla naisia jotka kyselevät tuollaisia kysymyksiä?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Finderella kirjoitti:
En ole kysynyt. Mutta ilmoitan profiilissa oman pituuteni. Olen ollut pettynyt kunppanin pituuteen tavatessa.
Johtopäätökseni: lyhyet jättävät pituuden ilmoittamatta.
No itselleni ei kyllä ihan rehellisesti sanottuna tullut edes mieleen pituuden ilmoittaminen, kun profiilitekstiä kirjoitin. Kerroin lähinnä vain luonteestani, koska se on mielestäni merkittävin tekijä. En nimittäin etsi tuolta pelkästään seksiseuraa, vaan mahdollisesti myös kavereita. Silloin ulkoisilla ominaisuuksilla ei ole juurikaan merkitystä.
Mutta kieltämättä jos sillä silmällä jotain naista katson, niin olisi kyllä kiva tietää hänen pituutensa. Olen miettinyt oman pituuteni laittamista, mutta se on 176cm, joka jää ikävästi 180cm alle. En pidä tuota pituuseroa juuri minään käytännössä, mutta lukuna alle 180cm karsii varmasti moni muuten potentiaalisia ehdokkaita pois. Itse lähelle saman pituiset naiset varmasti osaavat arvioida pituuden hyvin, mutta jotkut 160cm pitkät naiset voivat kuvitella minut helposti lyhyemmäksi kuin oikeasti olen, koska olen alle keskimitan. Siksi en mieluusti laita pituutta näkyviin, vaikka en kyllä pidä itseäni pidemmistä naisista. En tosin onhan sekin totta, että jos en laita pituutta näkyviin, niin monet voivat laittaa minut hylkyyn ihan vain tiedon puuttumisen takia.
No ei rehellisesti sanottuna tunnu yhtään uskottavalta että pituuden ilmoittaminen ei tullut sinulle edes mieleen, kun noin pitkät pohdiskelut sinulla on asian tiimoilta. Villi arvaus: aiot ilmoittaa pituudeksesi 180 cm jos jotain laitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei pysty myöntämään, että miehen pituudesta kysyminen on moukkamaista. Lyhyys ei ole sellainen vähämerkityksinen asia, että siihen liittyviä kommentteja tai kysymyksiä voisi heittää miehille vapaasti. Monia on kiusattu pituuden takia koko ikänsä.
Mutta ei naiset vain voi myöntää, että väärin on toimittu ja pitäisi muuttaa toimintatapoja :D Samat naiset eivät ikinä opettaisi poikaansa, että naisen painoa kannattaa kysyä.
Ei kuule toimi, ei ollenkaan. Et saa tuosta kysymyksestä moukkamaista vaikka miten yrität. Moukkamaista on jättää se pituus kertomatta niin että naisen on pakko kysyä. Voit pitää sitä kysymistä ihan kohteliaisuutena. Itse skippasin nettideitissä heti kaikki miehet, jotka eivät olleet ilmoittaneet pituuttaan.
Kiitti vinkistä. Nyt tiedän miten saa edes osan ö-luokan naisista karsittua.
Ole hyvä vain. Tosin en olisi sinulle viestiä laittanutkaan, koska kiinnostun vain pitkistä miehistä. Eli ei ole tarpeen ainakaan minua yrittää karsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin ihmetyttää miksi täällä verrataan miehen pituutta naisen painoon. Oikea vertaus oli miehen pituus vs naisen pituus. En ole koskaan aiemmin kuullut että joku loukkaantuisi kun hänen pituuttaan tiedustellaan 😲
Pituudella on ihan eri merkitys miehelle ja naiselle. Tutkitusti sekä lyhyet miehet että lihavat naiset tienaavat keskimääräistä vähemmän. Lyhyitä miehiä myös kiusataan paljon, naisten kohdalla taitaa pituus johtaa ennemmin kiusaamiseen kuin lyhyys. Naiset eivät saa pahemmin pakkeja sen perusteella, että ovat lyhyitä. Miehillä tämä on tutkitusti todella merkittävä tekijä joka vaikeuttaa naisen löytymistä. Löydät suuren määrän psykologisia tutkimuksia aiheesta. Katso vaikka ensiksi googlen etusivulta Psychology Todayn artikkeli.
Entä pitkät naiset?
Vierailija kirjoitti:
Finderella kirjoitti:
En ole kysynyt. Mutta ilmoitan profiilissa oman pituuteni. Olen ollut pettynyt kunppanin pituuteen tavatessa.
Sanoisin että miehet joilla on itsekunnioitusta, eivät välttämättä koe tarvetta ilmoittaa pituuttaan, ainakaan missään tinderissä missä kaavake ei sitä kysy erikseen. Mies jolla on itsekunnioitusta ei haluakaan tavata naista, jolle ehtona on että mies kertoo pituuden etukäteen.
l
En haluaisi miestä jolla on niin huono itsetunto että ei voi kertoa että on lyhyt. No en kyllä minimittaista kyllä muutenkaan haluaisi. No on sitä tosi lyhyitä naisiakim eli aloittaja ei hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin ihmetyttää miksi täällä verrataan miehen pituutta naisen painoon. Oikea vertaus oli miehen pituus vs naisen pituus. En ole koskaan aiemmin kuullut että joku loukkaantuisi kun hänen pituuttaan tiedustellaan 😲
Koska naisen pituudella ei ole mitään väliä hänen viehättävyyteensä=itsetuntoonsa. Nainen ei joudu pituuden puutteesta läheskään niin paljon kärsimään.
No ei lyhyydestä joudu kärsimään yhtä paljon kuin mies, mutta pituudesta nainen joutuu kärsimään enemmän kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva pystyä muodostamaan mielikuva juttelukumppanista. En tinderöi mutta nettideittaillessa muutaman viestin jälkeen varovasti kysyn mittoja, toki kerron oman painoni ja pituuteni myös.
Eli sulle on ihan ok, jos mies kysyy kilomäärääsi? No taidat olla aika poikkeustapaus. Harva pitää tuollaisista kysymyksistä.
Tietenkin on ok, mitä ihmettä? :D Millaisia naisia oikein tapailet jos tuo on ongelma?
Joillekin paino- tai pituus voi olla kynnyskysymys ja se on ihan ok, mieltymyksiä on erilaisia.
Outoa, mä kun nuorena jo opin, että naisen painoa tai ikää ei saa koskaan kysyä. Onko mulle puhuttu ihan höpöjä?
No kyllä sitä saa kysyä mutta kyllä mies antaa helposti itsestään vähän juntin ja turhamaisen kuvan sellaista udellessaan.
-eri
Aivan kuten nainen joka kysyy pituutta.
Mutta niin se vaan menee, lihavalla naisella ja lyhyellä miehellä on harvempi ottaja, pienempi pooli, vaikeampaa kumppanin etsinnässä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekurilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko henkilö lihava vai ei. Jotkut (varsinkin naiset) lihovat vaikka eläisivät kuinka terveellisesti, tosin jos ihminen kärsii merkittävästä ylipainosta voi vikaa etsiä myös itsestään.
... Heh, jestas mitä valheita kerrot itsellesi. Sekä muille tietenkin, mutta luulen haluaisit todellakin uskoa tuohon naurettavaan väitteeseen.
Jessus sentään, kaikesta sitä jaksaa ihminen (ap) mielensä pahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä siksi, että useillä miehillä on pituuskriteerit joita minä en välttämättä täytä.
Ai olet korkeintaan 140cm ptkä? Muuten puhut ihan höpö höpöä tässä lauseessa.
Vierailija kirjoitti:
Finderella kirjoitti:
Sanoisin että miehet joilla on itsekunnioitusta, eivät välttämättä koe tarvetta ilmoittaa pituuttaan, ainakaan missään tinderissä missä kaavake ei sitä kysy erikseen. Mies jolla on itsekunnioitusta ei haluakaan tavata naista, jolle ehtona on että mies kertoo pituuden etukäteen.
Jos sieltä etsitään seksiseuraa (eikö Tinder ole pääasiassa sitä varten?), niin kyllä minusta kumppanin ulkonäkö on siihen melko merkittävä seikka. Ja ulkonäköön liittyy merkittävästi se, onko henkilö 165cm vai 195cm, samoin kuin ilmeisesti miehillä se, että onko nainen 55kg vai 85kg.
Jos seksiseuraa kerran haetaan, niin ei minua haittaisi kertoa omia mittojani. Kyllähän ne viimeistään vaatteiden lähdettyä selviäisivät kuitenkin ja olisi kurjaa, jos ei vastaisikaan sen seksikumppanin kauneusihannetta, kun olisi voinut todeta ettei ole match ja siirtyä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa tietää miten suurta osaa korkokengistään hän voi miehen seurassa käyttää. Nainen ei halua olla suhteessa sellasen miehen kanssa joka tekee puolet kenkäkaapin sisällöstä käyttökelvottomaksi.
Tosi rationaalinen tapa suhtautua ihmissuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikun miehen pituus vs naisen paino ovat juuri vastaavanlaisia pinnallisia asioita, joilla parinvalintaa muodostetaan!
Vierailija kirjoitti:
Sitäkään en kyllä ymmärrä miten miehen pituus vertautuu aina naisen painoon.
Siitä syystä että naiset viehättyvät pituudesta ja miehet hoikkuudesta. Nyt ymärrät.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että nainen kysyy mieheltä miten pitkä nainen on, se olisi ollut ihmettelyn aihe. Ilmeisesti kuitenkin kyse oli siitä, että nainen kysyy miehen pituutta. Totta kai sen haluaa tietää, tietenkin. Eivätkö miehet muka oma-aloitteisesti kerro sitä esittelytekstissään?
Moni ei kerro sitä esittelytekstissään, aivan kuten moni nainen ei kerro painoaan esittelytekstissään.
Voi luoja tarvitseeko tuosta nyt suuttua? Olen itse lyhyenä naisena saanut pakit mieheltä pituuteni vuoksi eikä maailmani romahtanut. Olen 163cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisen pituudella ei ole mitään väliä hänen viehättävyyteensä=itsetuntoonsa. Nainen ei joudu pituuden puutteesta läheskään niin paljon kärsimään.
No ei lyhyydestä joudu kärsimään yhtä paljon kuin mies, mutta pituudesta nainen joutuu kärsimään enemmän kuin mies.
Ei pidä paikkansa. Deittien lisäksi lyhyttä miestä syrjitään myös työelämässä, maksetaan pienempää palkkaa eikä ylennetä yhtä helposti kuin pitkää. Naisilla ei tätä ongelmaa ole, sen sijaan lihavalle naiselle maksetaan myös huonommin, kuin hoikalle.
Normaali ja oikeutettu kysymys, jokainen saa pitää sen mittaisista ja näköisistä naisista ja miehistä kuin itse haluaa. Mutta, naiset, jos kysytte pituutta niin miehet saavat kysyä teidän painoa tai rintojen kokoa. Useille miehille pituus on se huonon itsetunnon aiheuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä olisit 170 cm pitkä, niin haluaisitko seurustella mun kanssa, kun oon 175 cm pitkä nainen? Haittaisiko sua, kun tulisin treffeille korkeakorkoisissa korkkareissa ja muutenkin käyttäisin niitä?
Painoa saa toki kysyä. Se on 67 kg.
Haluaisin. Ei haittaisi.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että nainen kysyy mieheltä miten pitkä nainen on, se olisi ollut ihmettelyn aihe. Ilmeisesti kuitenkin kyse oli siitä, että nainen kysyy miehen pituutta. Totta kai sen haluaa tietää, tietenkin. Eivätkö miehet muka oma-aloitteisesti kerro sitä esittelytekstissään?
Moni ei kerro sitä esittelytekstissään, aivan kuten moni nainen ei kerro painoaan esittelytekstissään.
Minä en ainakaan naisena tiedä painoani kun en omista vaakaa. Ilmoitan vartalotyyppini. Enkä vastaile miehille jotka eivät kerro pituuttaan profiilitekstissään.
Kiitti vinkistä. Nyt tiedän miten saa edes osan ö-luokan naisista karsittua.