Mitä liikkuu naisen päässä, joka kysyy netissä, tinderissä tms. mieheltä, että miten pitkä hän on?
Onko saanut kaiken kultalusikalla ja tottunut, että muut tottelevat häntä? Onko täällä paikalla naisia jotka kyselevät tuollaisia kysymyksiä?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi miestä netissä enkä muuallakaan, mutta jos etsisin, ottaisin kyllä selvää myös miehen pituudesta. Minä olen nimittäin itse hyvin pitkä ja pidän pitkistä ihmisistä, jotka ovat tavallaan samaa "rotua" kanssani. En pidä viehättävinä miehiä, joiden silmät ovat korvieni tasolla. Mitään senttimetrirajoja en vetele, mutta jollei miehellä ole riittävästi pituutta ja muutenkin raameja, minä en oikein jaksa kiinnostua.
En ole syntynyt kultalusikka suussa (paitsi tietysti pituuteni vuoksi katson itseni hyväosaiseksi) enkä odota muilta tottelevaisuutta. Tämä on nimittäin makuasia.
Makuasioita ovat myös paino ja ikä. Jotenkin kuitenkin fiilis on, että jos kysyn niitä naisilta, aika moni pitää mua moukkana. Mitäs luulet?
Miksi sinua vaivaa se, että joku pitää sinua moukkana?
Jos etsit seksiseuraa, ja paino ja ikä ovat sinulle tärkeitä tai ehdottomia kriteereitä, niistä kysyminen rajaa heti pois vääränpainoiset ja vääränikäiset ja varmasti muutaman, jotka eivät muuten vain pidä kysymyksestä. Ja jos etsit kumppania, on kai omakin etusi karsia pois ne ihmiset, jotka pitävät sinua moukkana mieltymystesi tai käytöksesi vuoksi. Vai mitä?
17
Täytyykö sulle selitää miten käytössäännöt toimii? Niitä kannattaa noudattaa, usein silloinkin kun sille ei ole mitään ns. järkisyytä. Elämästä tulee aika vaikeaa jos viis veisaa käytössäännöistä. Et varmaan ikinä lapsillesi opettaisi, että ei ole väliä osaako käyttäytyä?
Voi sinua. Nyt on puhe yhden ihmisen seuran etsimisestä netissä, ei mistään sen isommasta.
17
Mä ainakin opin nuorena, että syödään suu kiinni, teititellään vanhoja ihmisiä, ei kommentoida toisen ulkonäköpiirteitä, pyydetään anteeksi jos törmätään toiseen ihmiseen ja että naisen ikää tai painoa ei ole soveliasta kysyä. Ei noissa ole missään kyse mistään isosta asiasta, mutta eivät ne nyt mitään merkityksettömiä ole.
Sinä et nyt hahmota kokonaisuuksia etkä erota asioita toisistaan. Sekin muuten voi toimia yhtenä kriteerinä seuranhaussa, oletkos ajatellut?
17
No selitä mulle tietäjä :)
Ei maksa vaivaa. Etsi tasoistasi juttuseuraa. Voitte vaikka rakennella toisillenne olkinukkeja.
17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi miestä netissä enkä muuallakaan, mutta jos etsisin, ottaisin kyllä selvää myös miehen pituudesta. Minä olen nimittäin itse hyvin pitkä ja pidän pitkistä ihmisistä, jotka ovat tavallaan samaa "rotua" kanssani. En pidä viehättävinä miehiä, joiden silmät ovat korvieni tasolla. Mitään senttimetrirajoja en vetele, mutta jollei miehellä ole riittävästi pituutta ja muutenkin raameja, minä en oikein jaksa kiinnostua.
En ole syntynyt kultalusikka suussa (paitsi tietysti pituuteni vuoksi katson itseni hyväosaiseksi) enkä odota muilta tottelevaisuutta. Tämä on nimittäin makuasia.
Makuasioita ovat myös paino ja ikä. Jotenkin kuitenkin fiilis on, että jos kysyn niitä naisilta, aika moni pitää mua moukkana. Mitäs luulet?
Jos etsit seksiseuraa, ja paino ja ikä ovat sinulle tärkeitä tai ehdottomia kriteereitä, niistä kysyminen rajaa heti pois vääränpainoiset ja vääränikäiset ja varmasti muutaman, jotka eivät muuten vain pidä kysymyksestä. Ja jos etsit kumppania, on kai omakin etusi karsia pois ne ihmiset, jotka pitävät sinua moukkana mieltymystesi tai käytöksesi vuoksi. Vai mitä?
17
Täytyykö sulle selitää miten käytössäännöt toimii? Niitä kannattaa noudattaa, usein silloinkin kun sille ei ole mitään ns. järkisyytä. Elämästä tulee aika vaikeaa jos viis veisaa käytössäännöistä. Et varmaan ikinä lapsillesi opettaisi, että ei ole väliä osaako käyttäytyä?
Voi sinua. Nyt on puhe yhden ihmisen seuran etsimisestä netissä, ei mistään sen isommasta.
17
Mä ainakin opin nuorena, että syödään suu kiinni, teititellään vanhoja ihmisiä, ei kommentoida toisen ulkonäköpiirteitä, pyydetään anteeksi jos törmätään toiseen ihmiseen ja että naisen ikää tai painoa ei ole soveliasta kysyä. Ei noissa ole missään kyse mistään isosta asiasta, mutta eivät ne nyt mitään merkityksettömiä ole.
Sinä et nyt hahmota kokonaisuuksia etkä erota asioita toisistaan. Sekin muuten voi toimia yhtenä kriteerinä seuranhaussa, oletkos ajatellut?
17
Ei maksa vaivaa. Etsi tasoistasi juttuseuraa. Voitte vaikka rakennella toisillenne olkinukkeja.
17
Ai noilla viesteillä asetut tuomitsemaan toisen kyvyn keskusteluun? Katopa peiliin jumalauta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17
17
17
17
Ai noilla viesteillä asetut tuomitsemaan toisen kyvyn keskusteluun? Katopa peiliin jumalauta :D
Kyllä. Mietipä sitä.
17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17
17
17
17
Kyllä. Mietipä sitä.
17
Joo, mietin että miten ihminen, joka heittää kommentteja tyyliin "Sekin muuten voi toimia yhtenä kriteerinä seuranhaussa, oletkos ajatellut?" tai joka ei ymmärrä mikä ero on ihmisen luonteella ja sillä miten hän tietoisesti käyttäytyy (ihmiset käyttäytyvät hyvin ettei heistä tulisi kuvaa epäystävällisinä ihmisinä), on arvostelemassa toisia? Huvittavaa touhua.
Naiset ei pysty myöntämään, että miehen pituudesta kysyminen on moukkamaista. Lyhyys ei ole sellainen vähämerkityksinen asia, että siihen liittyviä kommentteja tai kysymyksiä voisi heittää miehille vapaasti. Monia on kiusattu pituuden takia koko ikänsä.
Mutta ei naiset vain voi myöntää, että väärin on toimittu ja pitäisi muuttaa toimintatapoja :D Samat naiset eivät ikinä opettaisi poikaansa, että naisen painoa kannattaa kysyä.
Mun deittiprofiilissa on vaatimus että aivot ovat pakolliset. Silti jotkut aivottomat ovat laittaneet viestiä. Onkohan tässä se ongelmana että aivottomat eivät kai osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei pysty myöntämään, että miehen pituudesta kysyminen on moukkamaista. Lyhyys ei ole sellainen vähämerkityksinen asia, että siihen liittyviä kommentteja tai kysymyksiä voisi heittää miehille vapaasti. Monia on kiusattu pituuden takia koko ikänsä.
Mutta ei naiset vain voi myöntää, että väärin on toimittu ja pitäisi muuttaa toimintatapoja :D Samat naiset eivät ikinä opettaisi poikaansa, että naisen painoa kannattaa kysyä.
"Lyhyys ei ole sellainen vähämerkityksinen asia, että siihen liittyviä kommentteja tai kysymyksiä voisi heittää miehille vapaasti. "
Tarkoitit siis "miehille". Suomessa on Hollannin jälkeen maailman pisimmät miehet, naisilla ei ole kutsuntoja, joten naisten pituusdata ei ole yhtä kattavaa, mutta lyhyeiden "miesten" on varmaan Hollantia lukuunottamatta helpompi saada itselleen sopiva nainen mistä tahansa paitsi Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun deittiprofiilissa on vaatimus että aivot ovat pakolliset. Silti jotkut aivottomat ovat laittaneet viestiä. Onkohan tässä se ongelmana että aivottomat eivät kai osaa lukea?
Ranskassa on vuosikymmeniä toiminut virkamies, jonka aivot ovat 90% tuhoutuneet (vesipää).
Voiko joku mies selittää miksi pituus on teille niin herkkä asia että siitä ei saa puhua? En voi käsittää miksi se on joillekin niin vaikeaa.
Itse kysyin aikanani nykyiseltä mieheltäni, jonka tapasin suomi24 treffipalstalla, hänen pituuttaan. Mies vastasi kysymykseen ja jatkoimme keskustelua normaalisti. Jos hän olisi alkanut skitsoilemaan kysymyksestä en olisi koskaan suostunut tapaamaan häntä livenä, koska sellainen käytös ei ole normaalia.
Ja ennen kuin joku kysyy, minun pituuteni ja painoni oli näkyvillä profiilissani. Sitäkään en kyllä ymmärrä miten miehen pituus vertautuu aina naisen painoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lyhyys ei ole sellainen vähämerkityksinen asia, että siihen liittyviä kommentteja tai kysymyksiä voisi heittää miehille vapaasti. "
Tarkoitit siis "miehille". Suomessa on Hollannin jälkeen maailman pisimmät miehet, naisilla ei ole kutsuntoja, joten naisten pituusdata ei ole yhtä kattavaa, mutta lyhyeiden "miesten" on varmaan Hollantia lukuunottamatta helpompi saada itselleen sopiva nainen mistä tahansa paitsi Suomesta.
Totta ja kun nyt lainausmerkeillä keskustelet, niin voi olla että muualla naiset ovat erilaisia kuin nämä "mukavat" suomalaisnaiset, joita esim. tällä palstalla pyörii.
Muakin ihmetyttää miksi täällä verrataan miehen pituutta naisen painoon. Oikea vertaus oli miehen pituus vs naisen pituus. En ole koskaan aiemmin kuullut että joku loukkaantuisi kun hänen pituuttaan tiedustellaan 😲
Vierailija kirjoitti:
Muakin ihmetyttää miksi täällä verrataan miehen pituutta naisen painoon. Oikea vertaus oli miehen pituus vs naisen pituus. En ole koskaan aiemmin kuullut että joku loukkaantuisi kun hänen pituuttaan tiedustellaan 😲
Koska naisen pituudella ei ole mitään väliä hänen viehättävyyteensä=itsetuntoonsa. Nainen ei joudu pituuden puutteesta läheskään niin paljon kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kiva pystyä muodostamaan mielikuva juttelukumppanista. En tinderöi mutta nettideittaillessa muutaman viestin jälkeen varovasti kysyn mittoja, toki kerron oman painoni ja pituuteni myös.
Eli sulle on ihan ok, jos mies kysyy kilomäärääsi? No taidat olla aika poikkeustapaus. Harva pitää tuollaisista kysymyksistä.
Jos et oo sattunut huomaamaan, niin näissä asioissa on tuplastandardit. Katsos, nainen saa kysellä vaikka mitä mittoja ja naureskella niille kavereiden kanssa. BECAUSE YOU ARE WORTH IT jne.
Mies ei saa hiiskua mitään, mistä voisi edes jollain keinolla tulkita, että sillä viitataan ulkonäköön. (Ja monesti asiasta saa jollain keinolla väännettyä tällaisen tulkinnan halutessaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisen pituudella ei ole mitään väliä hänen viehättävyyteensä=itsetuntoonsa. Nainen ei joudu pituuden puutteesta läheskään niin paljon kärsimään.
Niinpä. Ei voi olla niin palikka ettei tuollaista tajua.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku mies selittää miksi pituus on teille niin herkkä asia että siitä ei saa puhua? En voi käsittää miksi se on joillekin niin vaikeaa.
Itse kysyin aikanani nykyiseltä mieheltäni, jonka tapasin suomi24 treffipalstalla, hänen pituuttaan. Mies vastasi kysymykseen ja jatkoimme keskustelua normaalisti. Jos hän olisi alkanut skitsoilemaan kysymyksestä en olisi koskaan suostunut tapaamaan häntä livenä, koska sellainen käytös ei ole normaalia.
Ja ennen kuin joku kysyy, minun pituuteni ja painoni oli näkyvillä profiilissani. Sitäkään en kyllä ymmärrä miten miehen pituus vertautuu aina naisen painoon.
Kyllä mä ainakin naisena ymmärrän tuon täysin. Monet on pinnallisia ja haluaa pitkän miehen, ni ei kai ole ihmekään et se tällä tavalla näkyy miesten käytöksessä. Samoin jotkut miehet käyttäytyy naisten painon suhteen. Joskin pituus ei kerro kuin geeniperimästä ja ehkä siitä, jos on ollut aliravittu tms. Paino sen sijaan kertoo ihmisestä paljon muutakin kuin pelkän perinnöllisen ominaisuuden.
Mä en myöskään ymmärrä miksi naisten pitäis ottaa tuollainen puheeksi, kun näkeehän sen sit kun tapaa! Ja jos tuo on joku edellytys tapaamiselle, niin... no ehkä se on molemmille sitten palvelus että pääsevät toisistaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Pituudella on ihan eri merkitys miehelle ja naiselle. Tutkitusti sekä lyhyet miehet että lihavat naiset tienaavat keskimääräistä vähemmän. Lyhyitä miehiä myös kiusataan paljon, naisten kohdalla taitaa pituus johtaa ennemmin kiusaamiseen kuin lyhyys. Naiset eivät saa pahemmin pakkeja sen perusteella, että ovat lyhyitä. Miehillä tämä on tutkitusti todella merkittävä tekijä joka vaikeuttaa naisen löytymistä. Löydät suuren määrän psykologisia tutkimuksia aiheesta. Katso vaikka ensiksi googlen etusivulta Psychology Todayn artikkeli.
Finderella kirjoitti:
En ole kysynyt. Mutta ilmoitan profiilissa oman pituuteni. Olen ollut pettynyt kunppanin pituuteen tavatessa.
Johtopäätökseni: lyhyet jättävät pituuden ilmoittamatta.
No itselleni ei kyllä ihan rehellisesti sanottuna tullut edes mieleen pituuden ilmoittaminen, kun profiilitekstiä kirjoitin. Kerroin lähinnä vain luonteestani, koska se on mielestäni merkittävin tekijä. En nimittäin etsi tuolta pelkästään seksiseuraa, vaan mahdollisesti myös kavereita. Silloin ulkoisilla ominaisuuksilla ei ole juurikaan merkitystä.
Mutta kieltämättä jos sillä silmällä jotain naista katson, niin olisi kyllä kiva tietää hänen pituutensa. Olen miettinyt oman pituuteni laittamista, mutta se on 176cm, joka jää ikävästi 180cm alle. En pidä tuota pituuseroa juuri minään käytännössä, mutta lukuna alle 180cm karsii varmasti moni muuten potentiaalisia ehdokkaita pois. Itse lähelle saman pituiset naiset varmasti osaavat arvioida pituuden hyvin, mutta jotkut 160cm pitkät naiset voivat kuvitella minut helposti lyhyemmäksi kuin oikeasti olen, koska olen alle keskimitan. Siksi en mieluusti laita pituutta näkyviin, vaikka en kyllä pidä itseäni pidemmistä naisista. En tosin onhan sekin totta, että jos en laita pituutta näkyviin, niin monet voivat laittaa minut hylkyyn ihan vain tiedon puuttumisen takia.
Ajattelin, että nainen kysyy mieheltä miten pitkä nainen on, se olisi ollut ihmettelyn aihe. Ilmeisesti kuitenkin kyse oli siitä, että nainen kysyy miehen pituutta. Totta kai sen haluaa tietää, tietenkin. Eivätkö miehet muka oma-aloitteisesti kerro sitä esittelytekstissään?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule toimi, ei ollenkaan. Et saa tuosta kysymyksestä moukkamaista vaikka miten yrität. Moukkamaista on jättää se pituus kertomatta niin että naisen on pakko kysyä. Voit pitää sitä kysymistä ihan kohteliaisuutena. Itse skippasin nettideitissä heti kaikki miehet, jotka eivät olleet ilmoittaneet pituuttaan.
Ehkä se on joku hujoppi joten joku jonka silmät on ehkä tissien korkeudella ei hirveästi sytytä?