Mitä liikkuu naisen päässä, joka kysyy netissä, tinderissä tms. mieheltä, että miten pitkä hän on?
Onko saanut kaiken kultalusikalla ja tottunut, että muut tottelevat häntä? Onko täällä paikalla naisia jotka kyselevät tuollaisia kysymyksiä?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
m29 kirjoitti:
Keskustelun kommenttien perusteella voin olla kerrankin tyytyväinen että olen homo. Koskaan ei ole homosuhteissa tullut esille että lyhyys olisi ongelma, kaikki ovat sanoneet että "ei haittaa yhtään".
Jos naista tavoittelisin niin olisin varmaan ollut aina yksin koska niissä piireissä sillä on todella iso merkitys edes sen kannalta, haluaako tavata ihmistä. Otan osaa! Muilla elämän alueilla homous sitten onkin taakka joten mukava että edes tämä asia on positiivisella puolella :D
Homouteen ei liity lisääntyminen ja sitä kautta parhaiden geenien valinta jälkeläisille.
Näin on ja hyvä niin. En kyllä usko että kaikki heteronaisetkaan haluavat lisääntyä, eiköhän tietoinen lapsettomuuskin ole (Suomessa) kasvussa. T: 51
Vierailija kirjoitti:
Pitkä nainen, joka ei halua itseään lyhyempää miestä.
Sanotaan suoraan: normaalipituinen nainen, joka ei halua lyhyttä miestä. Voisi kysyä myös peeniksen pituuden.
Näinpä myös naiselta voisi kysyä painon ja kuppikoon.
t. nainen
Miksi tuhlata aikaansa johonkin lyhyeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin Suomi24 Treffeissä (en ole enää) melkein kaikki miehet ilmoittivat pituutensa ja painonsa kysymättä jos ne eivät olleet heidän profiilissa. En ollut niistä kiinnostunut enkä ollut laittanut niitä myöskään ihannekumppanin kriteereihin.
Aivan. Siksi mietityttääkin että millä ihmeellä voi perustella itselleen, että on ihan ok kysyä miehen pituutta? Se kun on ei kerro ihmisen persoonasta, elintavoista ja terveydestä mitään, toisin kuin paino.
Pituus kertoo paljon miehestä. Lyhyillä miehillä on huono itsetunto ja he usein kärsivät napoleonkompleksista (päteminen, mahcoilu). Paino on kylläkin tosi huono persoonan mittari ja moni lihava elää terveellisemmin kuin monet laihaläskit.
-eri
Ootsä tosissaan? Pituus on geenien sanelema. Miehen luonteeseen vaikuttaa satavarmasti pääasiassa kasvatus. Pituus voi kasvattaa tai vaimentaa ehkä jotain, mutta ei hyväitsetuntoiseksi kasvatettu poika kadota itsetuntoaan, jos jää lyhyeksi ja ressukaksi kasvatettu mies on ressukka vaikka pituutta kertyisi 190 cm.
Entäs paino? Kertoo usein ahmimishäiriöstä, vähäisestä liikunnasta tai epäterveellisestä ruokavaliosta. Myös itsekurista.
Jos jompikumpi kertoo persoonasta, niin se on paino, koska se ei ole sataprosenttisesti geeneistä kiinni.
Puhun ihan kokemuksesta. Olen nimittäin kokeillut lyhyiden miesten tapailemista eikä siitä tule mitään -se oma pituus on pätkille oikeasti pakkomielle.
Itsekurilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko henkilö lihava vai ei. Jotkut (varsinkin naiset) lihovat vaikka eläisivät kuinka terveellisesti, tosin jos ihminen kärsii merkittävästä ylipainosta voi vikaa etsiä myös itsestään. Geenit vaikuttavat siihen kuinka helposti ihminen lihoo.
Eikö ap muka tiennyt että pituus on miehessä naisen tärkein kriteeri ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä nainen, joka ei halua itseään lyhyempää miestä.
Itse en halua yli kymmenen senttiä itseäni lyhempää, siis alle 180 senttistä. Olen 189 ja minun pituiset ja pidemmät miehet tuntuvat jotenkin keskittyneen keskimääräistä lyhempiin naisiin.
Pikkuveljeni joka on minua kymmenen senttiä pidempi seurusteli lukiossa luokan lyhimmän tytön kanssa, joka oli just ehkä puolitoista metriä.Tuon olen kyllä huomannut, että usein lyhyet 155-160 senttiset naiset haluavat jonkun hongankolistajan. Vaikka 170cm mieskin olisi niiden rinnalla pitkä. Pidemmät kanssasisaret eivät yllättäin olekkaan yhtä valikoivia. Lyhyillä naisilla on usein huono itsetunto.
Kerta tähän väitteeseen tuskin saadaan mitään tieteellistä tutkimusta tueksi, niin uskallan kumota väitteesi omalla vastaväitteelläni. Olen 158 cm nainen ja tunnen muitakin vaahtosammuttimen kokoisia kanssasisaria, joille pituudella ei ole mitään metkitystä. Olen seurustellut lyhyiden miesten kanssa, lyhyt ystäväni on kihloissa lyhyen miehen kanssa. Ja monilla muilla lyhyillä on lyhyt kumppani. Joten oma kokemukseni väittää ihan päinvastaista 😊
Kyllä monet miehet on kysyneet nettideittaillessa pituuttani (en tiedä miksi), painoa ei kukaan vaikka eipä sekään haittaisi, oon painooni tyytyväinen :D myös itse oon halunnut tietää kuinka pitkä mies on jota meen tapaamaan koska tykkään itseäni pidemmistä. Nykyään mies löytynyt jo.
N163cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko saanut kaiken kultalusikalla ja tottunut, että muut tottelevat häntä? Onko täällä paikalla naisia jotka kyselevät tuollaisia kysymyksiä?
Minä kysyn aina. Johtuu ihan siitä että olen aika pitkä nainen. Yleensä sanon olevani itse olevani yli 185 senttiä. Olenhan minä noin neljä senttiä yli joten valehtele.
Itselläni ei tulisi mieleenkään kuvitella minkään laista suhdetta alle 180 senttiseen "mieheen" ja teen tämän täysin selväksi ja huonojen kokemusten myötä erittäin täysin selväksi omassa profiilissani.
Vaikka mies olisi kumara vanha pappa ja 170 senttinen tulisi mulle mieleen että olen kehdonryöstäjä pedofiili jos sekaannun 20 senttiä lyhyempään "mieheen".
Alussa olin netissä höynäytettävissä ja sovin treffit kahvilaan 180 senttisen miehen kanssa, joka kuitenkin oli minua ainakin 15 senttiä lyhempi. Olin istumassa jo kahvilassa, kun mies tuli. Hätäpäissäni teeskentelin puhelinsoittoa ja sanoi deitille että moi pitää mennä. En jäänyt edes kahvia juomaan.
Miten joku voi kuvitella, että pystyy pokkana valehtelemaan pituutensa, aika varmasti tuollainen valehtelee kaikessa muussakin mahdollisisesta.Ei se johdu siitä että olet pitkä nainen, vaan siitä että olet älykkyydeltäsi 10-vuotiaan tasolle jäänyt nollataulu sekä ylimielinen paska.
Väärä diagnoosi. Saattaa olla ihan älykäskin nainen, mutta miesvihaaja. Ylimielinen miehiä, muttei välttämättä naisia kohtaan.
En ole ylimielinen miehiä kohtaan, mutta minusta on tullut sellainen "miehiä" kohtaan. Olin eräässä palloilulajissa jo 16 vuotiaana eli kaikkein nuorimpana siihen mennessä jo naisten sarjassa SM tasolla ja sain tarpeekseni "miesten" huomiosta.
Miten tämä liittyy pituuteen? Yksinomaan lyhyet miehet ahdistelivat sua?
Kilttimiehen logiikkaa: kayttaa tinderia ja suivaantuu siita kun ulkonaolla on merkitysta!
Sopiva määrä pinnallisuutta deittaillessa on normaalia. Itse en haluaisi seurustella alle 175cm miehen kanssa, olen itse 170cm. Mun silmään viehättävimpiä on miehet, jotka on 183-187cm eli about 15 cm pidempiä. Jollekin 150 pituiselle naiselle 165-175 cm mies on varmasti seksikäs iso korsto :)
Mulle miehen pituus on melko tärkee, mutta kropan mallilla, painolla, hiustenvärillä ym ei juuri mitään merkitystä. Eri asiat on eri ihmisille tärkeitä kumppanin valinnassa. Et sinäkään ap varmaan viehäty 200kg naisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin Suomi24 Treffeissä (en ole enää) melkein kaikki miehet ilmoittivat pituutensa ja painonsa kysymättä jos ne eivät olleet heidän profiilissa. En ollut niistä kiinnostunut enkä ollut laittanut niitä myöskään ihannekumppanin kriteereihin.
Aivan. Siksi mietityttääkin että millä ihmeellä voi perustella itselleen, että on ihan ok kysyä miehen pituutta? Se kun on ei kerro ihmisen persoonasta, elintavoista ja terveydestä mitään, toisin kuin paino.
Pituus kertoo paljon miehestä. Lyhyillä miehillä on huono itsetunto ja he usein kärsivät napoleonkompleksista (päteminen, mahcoilu). Paino on kylläkin tosi huono persoonan mittari ja moni lihava elää terveellisemmin kuin monet laihaläskit.
-eri
Ootsä tosissaan? Pituus on geenien sanelema. Miehen luonteeseen vaikuttaa satavarmasti pääasiassa kasvatus. Pituus voi kasvattaa tai vaimentaa ehkä jotain, mutta ei hyväitsetuntoiseksi kasvatettu poika kadota itsetuntoaan, jos jää lyhyeksi ja ressukaksi kasvatettu mies on ressukka vaikka pituutta kertyisi 190 cm.
Entäs paino? Kertoo usein ahmimishäiriöstä, vähäisestä liikunnasta tai epäterveellisestä ruokavaliosta. Myös itsekurista.
Jos jompikumpi kertoo persoonasta, niin se on paino, koska se ei ole sataprosenttisesti geeneistä kiinni.
Puhun ihan kokemuksesta. Olen nimittäin kokeillut lyhyiden miesten tapailemista eikä siitä tule mitään -se oma pituus on pätkille oikeasti pakkomielle.
Itsekurilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko henkilö lihava vai ei. Jotkut (varsinkin naiset) lihovat vaikka eläisivät kuinka terveellisesti, tosin jos ihminen kärsii merkittävästä ylipainosta voi vikaa etsiä myös itsestään. Geenit vaikuttavat siihen kuinka helposti ihminen lihoo.
Kyllä kuka tahansa voi laihduttaa itsensä hoikaksi ihan oikeasti, vaikka olisi mitkä geenit. Tietysti sairaudet ja muut ääripäät pois suljettuina. Pituutta ei kuitenkaan kukaan voi saada mitenkään lisää.
Jos nainen valittaa ylipainosta tai pienistä rinnoista, niin turha ruikuttaa, koska molemmille asioille voi tehdä jotain. Jos taas mies on lyhyt tai hänen vehkeensä on pieni, niin niiden kanssa on vaan elettävä hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ai että itsekurilla ei ole MITÄÄN tekemistä? Toki geenit vaikuttavat lihomisherkkyyteen, mutta eivät niin paljoa että se selittäisi kaiken. Aivan jokainen voi laihtua. Eivät kaikki lihavat elä epäterveellisesti, mutta korrelaatio lienee aika selkeä. Ylipainoisuus on kasvanut Suomessa sitä mukaa kun liikunnan määrä on vähentynyt, joten kyllä siinä on aika voimakas selittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Sopiva määrä pinnallisuutta deittaillessa on normaalia. Itse en haluaisi seurustella alle 175cm miehen kanssa, olen itse 170cm. Mun silmään viehättävimpiä on miehet, jotka on 183-187cm eli about 15 cm pidempiä. Jollekin 150 pituiselle naiselle 165-175 cm mies on varmasti seksikäs iso korsto :)
Mulle miehen pituus on melko tärkee, mutta kropan mallilla, painolla, hiustenvärillä ym ei juuri mitään merkitystä. Eri asiat on eri ihmisille tärkeitä kumppanin valinnassa. Et sinäkään ap varmaan viehäty 200kg naisista?
Ei kyse ole siitä, etteikö saisi olla pinnallinen, vaan siitä että kuinka kohteliasta on kysyä tuollaista. Naisen painon kysyminen on perinteisesti nähty hyvin epäkohteliaana. Miehen pituuden kysyminen on vähintään yhtä epäkohteliasta, koska se on monella tapaa vähemmän merkityksellinen seikka kuin paino, eikä sille edes voi mitään. Päälle satakiloisella naisella on vähän erilainen elinajanodotus kuin 150-senttisellä miehellä, noin niinkun esimerkkinä.
AP
Mä kysyn. Haluan, että mies vetää minua puoleensa ja että haluan häntä seksuaalisesti. Lyhyt mies ei vedä enkä häntä halua. Tulisi huono suhde miehellekin.
Vierailija kirjoitti:
Kilttimiehen logiikkaa: kayttaa tinderia ja suivaantuu siita kun ulkonaolla on merkitysta!
Katkeran mamman logiikkaa: ei lueta kunnolla tai ei kyetä ymmärtämään lukemaansa ja sitten haukutaan muita. Ihan näin rautalangasta: kukaan ei ole sanonut että ulkonäköstandardeissa olisi mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En etsi miestä netissä enkä muuallakaan, mutta jos etsisin, ottaisin kyllä selvää myös miehen pituudesta. Minä olen nimittäin itse hyvin pitkä ja pidän pitkistä ihmisistä, jotka ovat tavallaan samaa "rotua" kanssani. En pidä viehättävinä miehiä, joiden silmät ovat korvieni tasolla. Mitään senttimetrirajoja en vetele, mutta jollei miehellä ole riittävästi pituutta ja muutenkin raameja, minä en oikein jaksa kiinnostua.
En ole syntynyt kultalusikka suussa (paitsi tietysti pituuteni vuoksi katson itseni hyväosaiseksi) enkä odota muilta tottelevaisuutta. Tämä on nimittäin makuasia.
Makuasioita ovat myös paino ja ikä. Jotenkin kuitenkin fiilis on, että jos kysyn niitä naisilta, aika moni pitää mua moukkana. Mitäs luulet?
Miksi sinua vaivaa se, että joku pitää sinua moukkana?
Jos etsit seksiseuraa, ja paino ja ikä ovat sinulle tärkeitä tai ehdottomia kriteereitä, niistä kysyminen rajaa heti pois vääränpainoiset ja vääränikäiset ja varmasti muutaman, jotka eivät muuten vain pidä kysymyksestä. Ja jos etsit kumppania, on kai omakin etusi karsia pois ne ihmiset, jotka pitävät sinua moukkana mieltymystesi tai käytöksesi vuoksi. Vai mitä?
17
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyn. Haluan, että mies vetää minua puoleensa ja että haluan häntä seksuaalisesti. Lyhyt mies ei vedä enkä häntä halua. Tulisi huono suhde miehellekin.
Varmasti näin. Ei se silti tarkoita että asian kysyminen ei olisi epäkohteliasta tai loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle miehen pituus on melko tärkee, mutta kropan mallilla, painolla, hiustenvärillä ym ei juuri mitään merkitystä. Eri asiat on eri ihmisille tärkeitä kumppanin valinnassa. Et sinäkään ap varmaan viehäty 200kg naisista?Ei kyse ole siitä, etteikö saisi olla pinnallinen, vaan siitä että kuinka kohteliasta on kysyä tuollaista. Naisen painon kysyminen on perinteisesti nähty hyvin epäkohteliaana. Miehen pituuden kysyminen on vähintään yhtä epäkohteliasta, koska se on monella tapaa vähemmän merkityksellinen seikka kuin paino, eikä sille edes voi mitään. Päälle satakiloisella naisella on vähän erilainen elinajanodotus kuin 150-senttisellä miehellä, noin niinkun esimerkkinä.
AP
Mitä siinä on epäkohteliasta? Pituutesi on mikä on ja kyllä se viimeistään tulee esille tavattaessa. Ja nimenomaan - painolle voi tehdä jotain mutta pituudelle ei. Jos en viehäty pienistä miehistä niin enpä myöskään voi sille mitään. Lisäksi ihmisen koko tulee muuten yleensä kuvissa esille, mutta pituus ei, joten pituuden kysymimen on siinäkin mielessä perustellumpaa.
En ole ylimielinen miehiä kohtaan, mutta minusta on tullut sellainen "miehiä" kohtaan. Olin eräässä palloilulajissa jo 16 vuotiaana eli kaikkein nuorimpana siihen mennessä jo naisten sarjassa SM tasolla ja sain tarpeekseni "miesten" huomiosta.