Miespuolinen työkaverini käyttää minua ilmeisesti "välineenä" tehdäkseen toisen kollegamme mustasukkaiseksi
Kuvittelin aiemmin, että tämä mies on minuun ihastunut, kun mielestäni monet tekijät hänen käytöksessään viittasi siihen. Sain kuitenkin vahingossa tietää, että tällä miehellä on/on ainakin ollut suhde toisen työkaverimme kanssa. Kukaan muu työporukassamme ei ole huomannut tätä suhdetta, enkä sinänsä ihmettele, koska nämä toisiinsa rakastuneet eivät näytä tunteitaan millään tavalla.
Nyt minua on kuitenkin ruvennut ärsyttämään, koska tajusin tällä viikolla, että tämä mies käyttää minua häikäilemättä hyväkseen tehdäkseen tämän naisen mustasukkaiseksi. Ja tämä nainen taas kokee selvästi olonsa vaivaantuneeksi, jos minä olen heidän seurassaan. Itse omaan normaalit käytöstavat ja vastailen normaalisti viesteihin yms., mutta en enää tiedä miten voin käyttäytyä, kun en halua todellakaan olla mukana heidän sopassaan. Molemmat ovat siis varattuja ja mies vielä perheellinenkin. Jos menemme esim. kahville, niin tämä mies seuraa perässäni ja hänen salarakkaansa sitten hänen perässään.Olemme siis olleet kaikki kavereita keskenämme, mutta minusta tuntuu jotenkin, että tämä nainen ei enää halua olla kaverini, kun hän on niin mustasukkainen tästä miehestä (itse en todellakaan anna mitään aihetta siihen).
Onko muilla kokemusta tällaisesta työpaikan playeristä, mitä ihmettä voin tehdä? Olen jo vaihtanut lounasseuraa ja pyrin menemään myös kahville eri seurassa, mutta aina vaan tämä mies lyöttäytyy jostain seuraani ja hänen tyttöystävänsä seuraa mustasukkaisena perässä.. Harmittaa myös kun menetän nyt ilmeisesti kaksi hyvää kaveriani tämän heidän suhteensa takia..