Nettideittipalvelujen käyttäjille kysymys (sis profiilitekstin)
Päätin tehdä profiilin jonka teksti on alla oleva. Olen käyttänyt palveluita (liian) pitkään ja päätin nyt yrittää herätellä miehiä ja antaa muutaman vinkin. Oisko teillä lisättävää tai vinkkejä miehille? :
"Kiva kun sain huomiosi!
No niin pojat. "nimi" kertoo nyt teille muutaman totuuden.
Ne profiilitekstit. Kirjoittakaa profiiliin enemmän kuin "ota selvää". Ei me oikeesti jakseta ottaa selvää sadoista tuommoisista profiileista. Eikä me myöskään oikein jakseta vastata jos "ota selvää"-profiili ottaa yhteyttä. Kirjoita millainen olet, mitä olet etsimässä, oma persoona ei tekstissä haittaa.
Ja kuvat. Pojot kotiin teille joilla on kuva. Kuvattomat vois lisäillä sen kuvan. Miettikää vähän miten sen kuvan otatte. Jättäkää kaljat kuvasta pois ja loppuillan biletyskuvat myös. Älkää ottako kuvaa niin alaviistosta että nenänrei'istä näkyy aivoihin asti. Myöskään kaksoisleuan kuvaaminen alhaalta päin imartelee harvaa. En viitsi edes mainita niistä kaloista ja ryhmäkuvista joista ei tiedä kuka on profiilin omistaja. HYMYILE, aivan varmasti saat enemmän vastauksia jos sulla on aidolla silmiin asti ulottuvalla hymyllä varustettu kuva profiilissa. Tämän parinmuodostuksen ei pitäisi olla niin kauheaa että naama on kuin hautajaisissa, vainajalla. Ilmettä siis peliin rohkeasti! Ei aurinkolaseja kiitos, silmät ovat sielun peili, joten haluamme ne nähdä.
Emme myöskään ole useinkaan kiinnostuneita auton ja moottoripyörien kuvista
Jos olet Tinderissä, poista sieltä "elämän koulu"-jutut.
Jos haluat että analysoin profiilisi ja annan vinkkejä niin laita sähköpostiosoitteella varustettu viesti. Autan mielelläni :)
ps. tämä ei ole seuranhakuilmoitus. Oikea profiilini on muualla. Eli ei, en halua panna sinua. Jos olen flirtannut sinulle, lue tekstini ajatuksella ja mieti voisitko parantaa profiiliasi jotenkin. Tarkoitukseni ei ole olla ilkeä, haluan vain että naiset ja miehet kohtaisivat täällä paremmin :)"
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
asian voi sanoa kauniistikin, ja vähemmän julkisesti.
En mitenkään erityisesti innostunut ap:n ajatuksesta, mutta minusta hänen "julkinen saarnansa" on kuitenkin paljon parempi kuin mennä antamaan jollekin miehelle yksityisviestillä ohjeita. Haluaisitko itse saada viestin, jossa kerrotaan, mikä profiilissasi on vikana, vaikka kyseinen ihminen ei olisi lainkaan kiinnostunut sinusta? Jos hän olisi kiinnostunut, niin tuskin olisi tarvetta tulla kertomaan, kuinka huono profiilisi on.
Ap on itse nimimerkillä ja miehet (oletettavasti) samoin. Ketään ei yksilöidä, eikä nosteta ilkeästi esimerkiksi. Hänen profiilinsa lukeneet saavat ihan itse päättää, sopivatko kuvailtuun tyyppiin vai eivät.
Huomauttaisin aloittajalle, että et tiedä mistä naiset kiinnostuvat. Tiedät vain, mistä itse kiinnostut. Ne miehet joiden profiileja kritisoit, eivät osanneet herättää sinun mielenkiintoasi. Se ei tarkoita, että he eivät herättäisi kenenkään naisen mielenkiintoa.
Sinä aloittaja olet täysin erilainen ihminen kuin minä, vaikka molemmat olemme naisia. Tähän ketjuun on kommentoinut pari miestä, joiden ajattelutapa on paljon lähempänä omaani kuin sinun, aloittaja. Ihan varmasti mies, jonka kanssa sinä aloittaja lopulta päädyt yhteen, on sellainen joka ei minulle kelpaisi missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kala ei tosiaankaan ole pahimmasta päästä, mutta yllättävän monen rakas harrastus on näköjään se jättiläiskalojen kalastelu.
Kalastus taitaa olla Suomen suosituin harrastus. Ainakin kaksi miljoonaa suomalaista kalastaa ainakin joskus.
Annat nyt vähän sellaisen kuvan, että sinusta miehen pitää tuoda esiin kiinnostuksenkohteitaan, kunhan ne ovat sellaisia, joista juuri sinä pidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asian voi sanoa kauniistikin, ja vähemmän julkisesti.
En mitenkään erityisesti innostunut ap:n ajatuksesta, mutta minusta hänen "julkinen saarnansa" on kuitenkin paljon parempi kuin mennä antamaan jollekin miehelle yksityisviestillä ohjeita. Haluaisitko itse saada viestin, jossa kerrotaan, mikä profiilissasi on vikana, vaikka kyseinen ihminen ei olisi lainkaan kiinnostunut sinusta? Jos hän olisi kiinnostunut, niin tuskin olisi tarvetta tulla kertomaan, kuinka huono profiilisi on.
Ap on itse nimimerkillä ja miehet (oletettavasti) samoin. Ketään ei yksilöidä, eikä nosteta ilkeästi esimerkiksi. Hänen profiilinsa lukeneet saavat ihan itse päättää, sopivatko kuvailtuun tyyppiin vai eivät.
Kuka alkaa miettiä, sopiiko tuohon tyyppiin vai ei? Tuollainen aggressiivisuus ja pojittelu saa jokaisen miehen ärsyyntymään ihan varmasti, eikä houkuttele mihinkään itsetutkiskeluun. Ei tuollaisella lähetymistavalla saa mitään positiivista aikaan.
Tuo Tinderissä viljelty "elämänkoulu" on kyllä niin valtava turn off.. Vaikka olis mitenkä mielenkiintoisen näköinen mies, niin tuolla satuksella pyyhkäytyy nanosekunnissa vasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Huomauttaisin aloittajalle, että et tiedä mistä naiset kiinnostuvat. Tiedät vain, mistä itse kiinnostut. Ne miehet joiden profiileja kritisoit, eivät osanneet herättää sinun mielenkiintoasi. Se ei tarkoita, että he eivät herättäisi kenenkään naisen mielenkiintoa.
Sinä aloittaja olet täysin erilainen ihminen kuin minä, vaikka molemmat olemme naisia. Tähän ketjuun on kommentoinut pari miestä, joiden ajattelutapa on paljon lähempänä omaani kuin sinun, aloittaja. Ihan varmasti mies, jonka kanssa sinä aloittaja lopulta päädyt yhteen, on sellainen joka ei minulle kelpaisi missään tapauksessa.
Oon jutellut aika paljonkin sinkkunaisten kanssa enkä todellakaan ole ajatusteni kanssa yksin!
-ap
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kala ei tosiaankaan ole pahimmasta päästä, mutta yllättävän monen rakas harrastus on näköjään se jättiläiskalojen kalastelu.
Kalastus taitaa olla Suomen suosituin harrastus. Ainakin kaksi miljoonaa suomalaista kalastaa ainakin joskus.
Annat nyt vähän sellaisen kuvan, että sinusta miehen pitää tuoda esiin kiinnostuksenkohteitaan, kunhan ne ovat sellaisia, joista juuri sinä pidät.
Varmasti onkin, mutta mikä on naisten prosentuaalinen osuus?
-ap
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vaikka mukana on myös hyviä itsestäänselviä parannusehdotuksia, tämä ehdottomasti ei ole miehen kirjoittama provo, sillä mies ymmärtäisi, että miehen kuvien ja profiilitekstin on tarkoitus ilmaista miehen persoonaa, kiinnostuksenkohteita, tyyliä ja elämäntapaa – ei pyrkiä miellyttämään naisia. Jos kaljoittelu kuuluu keskeisenä osana miehen elämään, kuvat olutpullojen kanssa ovat täysin okei. Samoin tupakoitsija voi aika huoletta laittaa itsestään sauhuttelukuvan, koska hän haluaakin karsia nopeasti pois naiset, jotka eivät tupakointia voi sietää.
Tätä kutsutaan polarisoinniksi: neutraalit naiset siiretään nopeasti joko kategorian "kiinnostunut" tai kategoriaan "ei-kiinnostunut". Jos aloittaja luulee, että kaljan juominen tai tupakointi ovat kaikille naisille turn-off, hän ei vain tunne omaa sukupuoltaan kovin hyvin.
Vai "polarisoinniksi". Olisi se pitänyt arvata, että sinulla on hankala termi päivänselvälle ja yksinkertaiselle asialle. Onko tämä jokin insinöörimiesten juttu, että deittailua varten on keksitty kirjan verran termejä ja toinen toistaan hölmömpiä teorioita? Miksi yksinkertaisesta asiasta pitää tehdä niin hankala?
En tullut ajatelleeksi, että polarisointi olisi sanana jollekulle hankala. Pahoitteluni.
Inhoan hankalien termien lisäksi tuollaista passiivis-aggressiivista anteeksipyytelyä.
Mikään sana ei ole kenellekään hankala nykyaikana, kun nettisanakirja on kahden klikkauksen päässä kaikilla. Silti on typerää alkaa sotkea tuollaisia termejä asiaan, mikä on ihan selvä kaikille jotka osaavat käyttää maalaisjärkeä. Turha pätemisyritys. Ärsyttäisit ihmisiä paljon vähemmän, jos poistaisit tuon itsellesi antamasi arvonimen tuolta kommenteistasi.
Hyvin moni nainen kyllä laittaa 3-7 kuvaa itsestään, mutta ei kirjoita esittelytekstiin yhtään mitään. Tuollaiselle ei kiinnosta laittaa viestiä.
En laittaisi ap:lle viestiä. Onhan tuo teksti erilainen mutta vähän ilkeästi kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon jutellut aika paljonkin sinkkunaisten kanssa enkä todellakaan ole ajatusteni kanssa yksin!
-ap
No voi hyvänen aika, maailmassa siis on muitakin joilla on samantapaisia ajatuksia kuin sinulla!
Minäkään en ole ajatusteni kanssa yksin, on paljon naisia jotka eivät ajattele samoin kuin sinä ja kaveripiirisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea. Huonoin naisprofiili mitä olen lukenut. Tosin en ole monta lukenut kun en naisista ole kiinnostunut. Mutta joo. Ylimielinen, alentuva, holhoava, tyly. Ei voisi huonompi olla.
Taitaa olla miehen kirjoittama provo?
Mä olen vuosien aikana lukenut satoja miesprofiileita ja todennut että miehillä ei ole hajuakaan että miten saa naisen kiinnostumaan. Moni hyvä mies jää varmaan huomiotta sen takia että profiili on niin huono ettei saa naista treffeille.
-ap
No niin olen minäkin. Enkä ole silti ottanut tuollaista ylimielistä maailmanomistaja-asennetta.
Nettideitti ei ole mikään mainospalsta, missä kehutaan kilpaa omaa tuotetta. Sinne kirjoitetaan rehellisesti itsestä ja esiinnytään omana itsenä. Vaikka kouluttaisit joka miehen kirjoittamaan samalla tavalla, heidän persoonallisuutensa ei muutu. Ja jos kerran näet sen huonon profiilin läpi että ovat kunnon miehiä, miksi ihmeessä kuvittelet että muut naiset eivät siihen pystyisi?
Ei, en mä halua kertoa miehille että mitä sinne pitää kirjoittaa. Just se oman persoonan esiin tuominen olisikin se juttu!
-ap
Kielsit mm. kalan kanssa poseeraamisen. Tai vääntele sanoja miten haluat, esim. "suosittelit", et kieltänyt jne. Mutta kuitenkin, kalastusharrastusta ei saa tuoda liikaa esiin. Mutta entä jos se on miehelle kaikkein rakkain harrastus? OK, eli mies pitää sen omana tietonaan. Ja päätyy yhteen naisen kanssa, joka ei siedä kaloja, kalastusta eikä viikonloppureissuja järvelle. Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?
Tai sitten mies voi poseerata niissä kalastusvarusteissa ja päätyä yhteen naisen kanssa jolla on sama harrastus tai sitten naisen kanssa, joka mielellään viettää viikonlopun omassa rauhassaan kun mies on kalastusreissulla.
Kun nettideitissä ei ole tarkoitus tehdä vaikutusta naisiin massana, vaan löytää se yksi tietty nainen. Minun mielestäni.
En mä mitään ole kieltänyt :). Keräsin vain listan asioista jotka toistuu joka toisessa profiilissa. Kala ei tosiaankaan ole pahimmasta päästä, mutta yllättävän monen rakas harrastus on näköjään se jättiläiskalojen kalastelu. Profiilin tarkoitus on päästä keskustelemaan ja tutustumaan siiihen toiseen ihmiseen. Mä luulen että tähän ei ole kovinkaan moni sinkku ja näiden asioiden kanssa tuskaileva ihminen kommentoinut vaan sieltä parisuhteista käsin kommentoidaan :)
-ap
Eli hymiö ja väite, että et ole kieltänyt. Vaikka teit juuri niin, tai yritit.
No kuule, jos arvelet että täällä kommentoivat ihmiset ovat parisuhteessa, niin kumman luulet olevan pätevämpi antamaan neuvoja? Parisuhteessa olevien vai sinkkujen? Kumpi on onnistunut saavuttamaan "tavoitteen"? Jos nyt tuolle linjalle haluat lähteä.
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vaikka mukana on myös hyviä itsestäänselviä parannusehdotuksia, tämä ehdottomasti ei ole miehen kirjoittama provo, sillä mies ymmärtäisi, että miehen kuvien ja profiilitekstin on tarkoitus ilmaista miehen persoonaa, kiinnostuksenkohteita, tyyliä ja elämäntapaa – ei pyrkiä miellyttämään naisia. Jos kaljoittelu kuuluu keskeisenä osana miehen elämään, kuvat olutpullojen kanssa ovat täysin okei. Samoin tupakoitsija voi aika huoletta laittaa itsestään sauhuttelukuvan, koska hän haluaakin karsia nopeasti pois naiset, jotka eivät tupakointia voi sietää.
Tätä kutsutaan polarisoinniksi: neutraalit naiset siiretään nopeasti joko kategorian "kiinnostunut" tai kategoriaan "ei-kiinnostunut". Jos aloittaja luulee, että kaljan juominen tai tupakointi ovat kaikille naisille turn-off, hän ei vain tunne omaa sukupuoltaan kovin hyvin.
Vai "polarisoinniksi". Olisi se pitänyt arvata, että sinulla on hankala termi päivänselvälle ja yksinkertaiselle asialle. Onko tämä jokin insinöörimiesten juttu, että deittailua varten on keksitty kirjan verran termejä ja toinen toistaan hölmömpiä teorioita? Miksi yksinkertaisesta asiasta pitää tehdä niin hankala?
En tullut ajatelleeksi, että polarisointi olisi sanana jollekulle hankala. Pahoitteluni.
Inhoan hankalien termien lisäksi tuollaista passiivis-aggressiivista anteeksipyytelyä.
Mikään sana ei ole kenellekään hankala nykyaikana, kun nettisanakirja on kahden klikkauksen päässä kaikilla. Silti on typerää alkaa sotkea tuollaisia termejä asiaan, mikä on ihan selvä kaikille jotka osaavat käyttää maalaisjärkeä. Turha pätemisyritys. Ärsyttäisit ihmisiä paljon vähemmän, jos poistaisit tuon itsellesi antamasi arvonimen tuolta kommenteistasi.
Tuo allekirjoitukseni on vain sitä varten, että sinunlaisesi ihmiset siteeraisivat viestejäni ja nostaisivat aloittamiani ketjuja puolestani. Se auttaa minua saamaan hyville neuvoilleni enemmän huomiota. Tavoitteenani ei ole koskaan ollut ärsyttää mahdollisimman harvoja ihmisiä.
Lähettäisin ap:lle kikkelikuvan, niin saisi muuta ajateltavaa ;)
Dauski
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni nainen kyllä laittaa 3-7 kuvaa itsestään, mutta ei kirjoita esittelytekstiin yhtään mitään. Tuollaiselle ei kiinnosta laittaa viestiä.
En laittaisi ap:lle viestiä. Onhan tuo teksti erilainen mutta vähän ilkeästi kirjoitettu.
Tuo ei ollutkaan seuranhakuilmoitus. Niin kuin sanoin aikaisemmin niin saan kyllä paljon viestejä oikeaan profiiliini.
-ap
Kysymyksiä ap:lle:
Kannattaako mainita profiilissa että minkälaisia naisia ei etsi, esim alkoholisteja tai kasvissyöjiä?
Jos mies flirttaa sinulle mutta et flirttaa takaisin, kannattaako miehen edes laittaa sinulle viestiä?
Onko naisia karkoittavaa kirjoittaa suoraan etsivänsä jotain vakavaa ja pitkäaikaista, vai kannattaako laittaa jotain ympäripyöreää kuten katsotaan mitä täältä löytyy tjsp?
Vierailija kirjoitti:
Lähettäisin ap:lle kikkelikuvan, niin saisi muuta ajateltavaa ;)
Dauski
Se onkin muuten jännä että miten moni lähettää sen kikkelikuvan kun pyytää lähettämään kuvan :). Niitä on niin nähty, en usko että sun olisi mitenkään ihmeellinen :)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti onkin, mutta mikä on naisten prosentuaalinen osuus?
-ap
Tämä kiteyttää aika hyvin, miksi miesten ei pitäisi koskaan ottaa kritiikittä vastaan naisten antamia deittailuvinkkejä. Naisten antamien vinkkien taustaoletuksena on usein se, että miehen pitäisi pyrkiä miellyttämään mahdollisimman monia naisia ja erityisesti vinkin antajan kaltaisia naisia. Kuitenkin tämä on juuri sellaista tarvitsevaa käyttäytymistä, jonka vuoksi nainen ei miehestä kiinnostu. Olemalla kaikkea kaikille voi päästä WhatsApp-viestittelemään monien naisten kanssa tai jopa ensimmäisille treffeille mutta ei enää toisille tai kolmansille. Mies, joka ei ole rohkeasti sitä, mitä on, ei ole juuri kenenkään mielestä viehättävä.
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hanska kirjoitti:
Tuo allekirjoitukseni on vain sitä varten, että sinunlaisesi ihmiset siteeraisivat viestejäni ja nostaisivat aloittamiani ketjuja puolestani. Se auttaa minua saamaan hyville neuvoilleni enemmän huomiota. Tavoitteenani ei ole koskaan ollut ärsyttää mahdollisimman harvoja ihmisiä.
No tuo oli varmasti typerin selitys tuollaiselle omahyväisyydelle, mitä kukaan voi keksiä. Jos tuo kerran on vain tuollainen näppärä markkinointikikka, miksi kaikki viestisikin on kirjoitettu tuollaisella besserwisser-asenteella? Muistan vielä, kun änkesit naisille tarkoitettuun ketjuun ensimmäisenä kommentoimaan ja sitten selittelit päiväkausia mokaasi väittämällä että taistelit tasa-arvon puolesta. Vaikka et vain osannut lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ollutkaan seuranhakuilmoitus. Niin kuin sanoin aikaisemmin niin saan kyllä paljon viestejä oikeaan profiiliini.
-ap
Kuka nainen ei saisi paljon viestejä profiiliinsa?