Onko teillä ollut elämässä hyötyä nuoruuden paskatöistä?
Kommentit (135)
On, rahaa ja koti maksettu aiemmin kuin muilla ja pari pomoa suositteli minua.
Et saanut ollenkaan palkkaa nuorempana?
Kyllä oli, siivosin ja sain kerättyä rahaa opiskeluja varten ja opin myös siivoamaan tehokkaasti, tosin inhoan edelleen siivoamista, mutta ymmärrän sen tarpeellisuuden.
Oli niistä sikäli hyötyä että sain mä rahaa siitä. Rahalla puolestaan pystyin esim. ostamaan enemmän viinaa ja tupakkaa. :P
En ole tehnyt mitään nuoruuden paskatöitä. Kesätöissä olin kaupungilla (oman alan hommissa) ja sen jälkeen vain ammattiani vastaavia töitä olen tehnyt.
En voi sanoa että olisi ollut hyötyä. Periaatteessa senkin ajan olisi voinut käyttää tuottavammin, mutta epäilemättä ne kuitenkin näyttävät "hyvältä" CV:ssä, koska se nyt vain kuuluu tähän työelämän teatterin käsikseen...
Kaikista duuneista on ollut hyötyä. Aina oppii jotain, vaikka ongelmanratkaisukykyä tai stressinsietoa tai rutiineja. Ja palkka auttoi elämiseen kummasti.
On, monet duunit sain siksi myöhemmin kun minulla oli kokemusta edes jostain kassatyöstä yms. Ja pari huikeaa ystävää.
Omasta mielestäni työ ei ollut paskatyötä, mutta sellaisena sitä monet pitivät... No ensinnäkin sain palkkaa. Katkoton työhistoria 15-vuotiaasta asti on varmaan plussaa työmarkkinoilla. Etenin siinä paskatyössäni ilman koulutusta omin avuin esimiesasemaan, ja vaikkei sillä nyt käytännössä juuri ollutkaan merkitystä, niin cv ja työtodistus näyttää ihan hyviltä.
Ei oikeastaan. Ellei lasketa tosiaan rahallista hyötyä. Mutta jos olisin tullut toimeen muuten, niin ammatillista uraani ne eivät olisi periaatteessa muuttaneet mihinkään aikanaan.
Kyllä! Ennen puhelinmyyntiä kammosin puhelimessa puhumista, varsinkin virastoihin soittelua. Enää en. Ja pääsin muutenkin eroon ujoudesta :)
Ehdottomasti. Kaikista töistä on hyötyä, miksi ei olisi?
Mun nuoruudessa ei ollut termiä paskaduuni.
Parin ns. paskaduunin antaman kokemuksen avulla pääsin hieman parempaan duuniin, sitä kautta taas vielä parempaan jne. Lisäksi paskaduuneista olen entisistä työkavereista saanut todella monta hyvää ystävää.
No niin sanottu paskatyö toi arvokasta työkokemusta ja näyttää cv:ssä paremmalta, kuin et ois sen sijaan takana 4vuoden työttömyys.
Pääsin sen ansiosta töihin ja myöhemmin entinen pomo otti töihin parempi palkkaseen hommaan, kun olin ollut kuulemma niin ahkera. Et kaikki työ lannattaa, ainakin työ uran alussa.
Pari tuttuaollut sillä asenteella et hehän ei paska hommii lähe.. No työttömyys joillakin jatkuu
Kyllähän työkokemus on aina hyväksi, etenkin nuorilla. Niiden myötä pääsee helpommin aina seuraavaan, parempaan duuniin. Jostain sitä on aloitettava, vaikka tuntuu että jotkut ovat sitä mieltä että heti ekaksi pitäisi päästä jo päällikkötason hommiin.
Ja jos ei muuta, niin oppii sen että välillä on pakko nousta aamulla, vaikkei yhtään huvittaisi.
Paskaduuneista ollut se hyöty, että tietää mihin ei halua missään nimessä takaisin. Se taas tarkoittaa sitten opiskelua/venymistä sen eteen, ettei tarvitse edes harkita noita duuneja enää.
Totta kai! Menin kerran paskaan paikkaan töihin ja olen siellä edelleen. Toisinaan mietin, että elämässä olisin voinut pärjätä paremmin jollen olisi päässyt tuonne.