Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hitto, meni maku lähikauppiaaseen. Jouduin maksamaan lapsen vahingossa rikkoman marjasosepurnukan

Vierailija
05.09.2016 |

Mutta kai se sitten on käytäntö? Siltikin tuntui vähän oudolta kun se oli puhdas vahinko

Kommentit (443)

Vierailija
41/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun yrittäjiä ei ole tarpeeksi?! Jos jokainen lapsi käydessään rikkoisi purkin, niin tulisi aika suuri määrä maksettavaksi. Tuollaiset menevät yrittäjän omasta pussista. Mitä luulet; onko järkevämpää, että jokainen lapsestaan vastuussa oleva maksaa lapsen aiheuttamat vahingot, vai pitääkö kauppiaan maksaa kenties monta rikkoontunutta myytävää tuotetta omasta pussistaan? Jonkunhan kuitenkin on maksettava

Kauppiaan on järkevää olla ottamatta maksua tuollaisista pikkuvahingoista, koska se on hyväksi asiakasuskollisuudelle.

Oletko itse kauppias, tai yrittäjä ylipäänsä?

Olen yrittäjä.

Vierailija
42/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi mammalta jäädä sidukat saamatta... :D

Pikemminkin kyse on kauppiaan toimeentulosta ja siitä, miten saa houkuteltua asiakkaita. Paikka, missä kohdellaan huonosti, myös menestyy huonosti.

50 centin purkin rikkoontuminen ja se, ettei siitä peritä, poikii paljon enemmän rahaa, koska sellainen asiakas tulee toistekin. Nyt kauppias sai sen 50 centtiä, mutta menettää ap.n muut ostosten hinnat, koska ap alkaa käyttää toista kauppaa.

Itse myös valitsen kaupat aika lailla palvelun mukaan, mistä ostan ostokseni. Jos paikkakunnalta ei löydy vastaavaa kauppaa, voi tavaran tilata netistä. Asiakas päättää, mihin rahansa ohjaa.

En ole itse koskaan kuullut, että jokin vahingossa rikki mennyt purnukka peritään kassalla. Jos näin kohdallani tapahtuisi, en myöskään kyseisessä kaupassa enää kävisi. Ymmärrät varmaan asian, ilman näitä typeriä sidukkaheittoja.

Jännä, mulle on ollut lapsesta asti selvä asia että jos rikon jonkun toisen omaisuutta, korvaan sen. Oli se sitten kaverin kahvimuki tai kaupan tuote. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalle osui äiti, jonka lapsi nappasi myyntitiskiltä karjalanpiirakan, natusti hetken ja viskoi pois. Äiti totesi, että ei tarvitse maksaa, kun et syönyt sitä. Aha.

Vierailija
44/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiputin kerran vahingossa hyllyltä pari kananmunakennoa eikä tarvinnut maksaa. Se oli noloa mutta myyjä naurahtaen tuli ottamaan ne pois siitä ja sanoi että kirjaa ne hävikkiin ja asia ok :)

Alat vaan käymään siinä toisessa kaupassa

Vierailija
45/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun yrittäjiä ei ole tarpeeksi?! Jos jokainen lapsi käydessään rikkoisi purkin, niin tulisi aika suuri määrä maksettavaksi. Tuollaiset menevät yrittäjän omasta pussista. Mitä luulet; onko järkevämpää, että jokainen lapsestaan vastuussa oleva maksaa lapsen aiheuttamat vahingot, vai pitääkö kauppiaan maksaa kenties monta rikkoontunutta myytävää tuotetta omasta pussistaan? Jonkunhan kuitenkin on maksettava

Kauppiaan on järkevää olla ottamatta maksua tuollaisista pikkuvahingoista, koska se on hyväksi asiakasuskollisuudelle.

Jos niitä hajoaa joku 10 päivässä niin se tarkoittaa n. 35 euron tappiota joka viikko, 140 e kuussa. 

Mihin vedetään raja "pikkuvahinkoon", onko se 10 vai 50 euroa? Minusta taas fiksuinta on maksaa lapsensa rikkomat asiat mukisematta. 

140 euroa kuussa on silti pieni raha, jos laskee näin (lasken oman kuusihenkisen perheen mukaan, mitä käytämme lähikauppaan)

Eli jos sattuisi kymmenen perhettä tiputtamaan päivässä lasipurkin se olisi tappiota 800ex10 (meillä siis menee lähikauppaan 800 euroa kuussa, kun ostamme sieltä ruoat ja pesuaineet ja kaiken mahdollisen) 8000 euroa kuussa. 

Jos tähän siis laskemme, että 10 perhettä päivässä lopettaa ostamisen, se on 70 perhettä viikossa. Summa kasvaa jo niin isoksi, että lähikauppias tekee konkurssin. Joten 140 euroa kuukaudessa on todella pieni summa siihen, että kymmenet perheet kantavat tuhansia euroja kuukaudessa kauppaan.

Vierailija
46/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkimys otti ne rahat itselleen. Tee valitus.

Vierailija
47/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos niitä hajoaa joku 10 päivässä niin se tarkoittaa n. 35 euron tappiota joka viikko, 140 e kuussa. 

Tuon verran nyt menee joka tapauksessa hävikkiin, joten käytännössä kauppias ei menetä tuossa euroakaan.

Vierailija
48/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kerran tippui pilttipurkki ja särkyi lattialle. Siirsin sen vain jalallanni sivuun, isoimmat sirpaleet myös, ettei kukaan satuta siihen itseään ennen kuin se siivotaan. Ei tullut kyllä mieleenkään että se pitäisi korvata. Eikä kukaan mitään sanonut.

Kyllähän esim. hedelmiäkin pyörii ja putoilee pitkin lattioita aina, eikä niitä kukaan korvaa.

Oli s-market kyseessä.

Vierailija
49/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tämä on aika herjaava ketju kauppiaita kohtaan. Kerrotko kaupan nimen niin asia otetaan käsittelyyn.

Terv. Keskossa töissä oleva

Vierailija
50/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa saatais kauppa, johon ei lapsia saisi tuoda. Niillä kun tuntuu olevan niin paljon oikeuksia, ne saa rikkoa ja huutaa ja riehua. Aina saa pelätä, että saa tuotteen, jonka joku pikkupiru on klähminyt, että on puoliksi rikki. Ottakaa kauppiaat mallia Alkosta, siellä on rauhallista.

Vierailija
51/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputin kerran kassajonossa sixpackin kaljaa lattialle ja kaikki levähti rikki. Nolo nolo nolo, mutta kassaneiti vaan pyysi jotain kolleegaa siivoomaan ja pyysi minua hakemaan hyllystä uuden. Ei puhettakaan, että olisin joutunut korvaamaan, enkä edes ehtinyt tarjoutumaan. Kaipa heillä vakuutus tuollaisiin on.

Vierailija
52/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin joutunut maksamaan niin olisin jättänyt kaikki muut ostokset kaupan hihnalle ja maksanut vain sen purkin.

Jos 14-vuotias teinisi hyökkää autokauppaan lekan kanssa ja vetää pari Ferrarin konepeltiä lommoille, oletko silloinkin sitä mieltä että sinulla ei ole korvausvelvollisuutta? Oikeus määrää todellakin laskun sinulle. Vanhemmat ovat vastuussa lastensa tekemisistä - aina!

Vierailija
53/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi kaatoi kokonaisen pahvihyllykön lasisia salaatinkastikkeita. Ei tarvinnut korvata.

Vierailija
54/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asiakassuhde meni, vaikka oikein toimikin

Vierailija
55/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Vierailija
56/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin joutunut maksamaan niin olisin jättänyt kaikki muut ostokset kaupan hihnalle ja maksanut vain sen purkin.

Jos 14-vuotias teinisi hyökkää autokauppaan lekan kanssa ja vetää pari Ferrarin konepeltiä lommoille, oletko silloinkin sitä mieltä että sinulla ei ole korvausvelvollisuutta? Oikeus määrää todellakin laskun sinulle. Vanhemmat ovat vastuussa lastensa tekemisistä - aina!

Ymmärrätkö eroa vandalismin ja vahingon välillä?

Vierailija
57/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi mammalta jäädä sidukat saamatta... :D

Pikemminkin kyse on kauppiaan toimeentulosta ja siitä, miten saa houkuteltua asiakkaita. Paikka, missä kohdellaan huonosti, myös menestyy huonosti.

50 centin purkin rikkoontuminen ja se, ettei siitä peritä, poikii paljon enemmän rahaa, koska sellainen asiakas tulee toistekin. Nyt kauppias sai sen 50 centtiä, mutta menettää ap.n muut ostosten hinnat, koska ap alkaa käyttää toista kauppaa.

Itse myös valitsen kaupat aika lailla palvelun mukaan, mistä ostan ostokseni. Jos paikkakunnalta ei löydy vastaavaa kauppaa, voi tavaran tilata netistä. Asiakas päättää, mihin rahansa ohjaa.

En ole itse koskaan kuullut, että jokin vahingossa rikki mennyt purnukka peritään kassalla. Jos näin kohdallani tapahtuisi, en myöskään kyseisessä kaupassa enää kävisi. Ymmärrät varmaan asian, ilman näitä typeriä sidukkaheittoja.

Jännä, mulle on ollut lapsesta asti selvä asia että jos rikon jonkun toisen omaisuutta, korvaan sen. Oli se sitten kaverin kahvimuki tai kaupan tuote. 

Jännä, minä taas arvostan kauppiasta, joka sanoo, että yksi pilttipurkki menee hävikkiin, eikä tarvitse maksaa. Valitsen kyseisen kaupan uudestaankin, missä ymmärretään, että vahinkoja saattaa sattua. Totta kai tarjoan hintaa, mutta arvostan sitä, että kauppias haluaa kohdella asiakkaita niin, että he tulevat toistekin.

Ps. kaverini on särkenyt minulta vahingossa kahvikupin ja ei tullut mieleenikään olla käsi odossa perimässä muutamaa euroa kupin hintaa.

Vierailija
58/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää ne lapset kotiin tai maksakaa. Oma valinta!

Vierailija
59/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon verran nyt menee joka tapauksessa hävikkiin, joten käytännössä kauppias ei menetä tuossa euroakaan.

Ja mikähän maaginen paikka tämä "hävikki" on, josta ei aiheudu kenellekään mitään kuluja tai vaivaa? 

Ei haittaa, menee hävikkiin. Hävikkiin menee kuitenkin. Hävikkiin menee sen ja sen verran joka tapauksessa.

Ei kaupalla ole mitään maagista hävikki- laitosta, jonne tuotteet voi laittaa ja sitten sieltä saa seteleinä korvauksen niistä.

Se on rahaa, sitä ihan oikeata, sitä samaa millä sä maksat leivän kassalla ja sitä samaa mitä sä keräät säästöpossuun. OIKEAA rahaa.

Vierailija
60/443 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei tarvitse maksaa kuin rikkoutunut lasipurkki, joka nyt ei paljoa maksa. Itse sose on edelleen  käyttökelpoista ja tuskin kansikaan rikki meni, eli sul oli onni onnettomuudessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän