Voi hitto, meni maku lähikauppiaaseen. Jouduin maksamaan lapsen vahingossa rikkoman marjasosepurnukan
Mutta kai se sitten on käytäntö? Siltikin tuntui vähän oudolta kun se oli puhdas vahinko
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Lapsi pudotti vahingossa sosepurnukan ja se meni rikki. Eka sain käsityksen kun myyjä tuli siivoamaan siihen ja iloisella äänellä tokaisi "että ei se mitään kun näitä sattuu niin usein" ja luulin asian olevan ok. Kassalle päästyäni ja ostokseni siihen hihnalle laitettua pian myyjä kuitenkin sanoi "sultahan meni rikki tällainen, joudun ottaa sen kahdesti" mä jäin suu auki ihmettelemään että mitä ihmettä :D
Mutta joo maksoin sen enkä jalallani siihen kauppaan enää astu. Onneks on toinenkin lähikauppa
ap
Oliko myyjä vai kauppias. Laittaisin ihan asiallista viestiä kauppiaalle ja ihmettelisin asiaa.
En olisi maksanut. Ja jatkossa en asioisi kyseisessä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ne maksaa, alle 50 snt...
Joo ei se kallis ole niin luulisi jo ettei tuota tartteis maksaa kun vahinko se oli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi pudotti vahingossa sosepurnukan ja se meni rikki. Eka sain käsityksen kun myyjä tuli siivoamaan siihen ja iloisella äänellä tokaisi "että ei se mitään kun näitä sattuu niin usein" ja luulin asian olevan ok. Kassalle päästyäni ja ostokseni siihen hihnalle laitettua pian myyjä kuitenkin sanoi "sultahan meni rikki tällainen, joudun ottaa sen kahdesti" mä jäin suu auki ihmettelemään että mitä ihmettä :D
Mutta joo maksoin sen enkä jalallani siihen kauppaan enää astu. Onneks on toinenkin lähikauppa
ap
Oliko myyjä vai kauppias. Laittaisin ihan asiallista viestiä kauppiaalle ja ihmettelisin asiaa.
En todellakaan ole 100% varma mutta mun mielestä se oli kauppias.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään kun yrittäjiä ei ole tarpeeksi?! Jos jokainen lapsi käydessään rikkoisi purkin, niin tulisi aika suuri määrä maksettavaksi. Tuollaiset menevät yrittäjän omasta pussista. Mitä luulet; onko järkevämpää, että jokainen lapsestaan vastuussa oleva maksaa lapsen aiheuttamat vahingot, vai pitääkö kauppiaan maksaa kenties monta rikkoontunutta myytävää tuotetta omasta pussistaan? Jonkunhan kuitenkin on maksettava
Kauppiaan on järkevää olla ottamatta maksua tuollaisista pikkuvahingoista, koska se on hyväksi asiakasuskollisuudelle.
Kai siivosit sotkun itse vali oletatko, että koska olet asiakas, niin saat vaikka paskoa lattialle?
Siis sun lapsi sai ostoksistasi käteensä purki ja viskoi sen menemään? Ja sinä olet sitä mieltä, että se oli vahinko?
Kun myöhemmin joku heittää sun lapsen repun ajotielle rekan alle niin muista, että se oli ihan vaan vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään kun yrittäjiä ei ole tarpeeksi?! Jos jokainen lapsi käydessään rikkoisi purkin, niin tulisi aika suuri määrä maksettavaksi. Tuollaiset menevät yrittäjän omasta pussista. Mitä luulet; onko järkevämpää, että jokainen lapsestaan vastuussa oleva maksaa lapsen aiheuttamat vahingot, vai pitääkö kauppiaan maksaa kenties monta rikkoontunutta myytävää tuotetta omasta pussistaan? Jonkunhan kuitenkin on maksettava
Kauppiaan on järkevää olla ottamatta maksua tuollaisista pikkuvahingoista, koska se on hyväksi asiakasuskollisuudelle.
Oletko itse kauppias, tai yrittäjä ylipäänsä?
Aika erikoista. Mä olen kaupanalalla ollut sen 25 vuotta töissä, eikä koskaan ole asiakkaalla laskutettu.
Vierailija kirjoitti:
Niin aion tästä lähin tehdä. Ei se haittaa vaikka jouduin maksamaan kun eihän se kallis ollut, mutta kun eka sanotaan että ei haittaa kun näitä sattuu paljon jne niin oletin että asia ok ja ei tarvitse maksaa. Sitten kassalla tokaistaan äkkiä että joo sulta hajos tämmönen niin otan sen kahdesti.. ja siinä tilanteessa en viitsinyt lähteä kun mulla oli paljon muitakin ostoksia siinä hihnalla niin pääsin helpommalla kun tein ostokset kuitenkin siinä niin ei tarvinnut toiseen kauppaan lähteä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä hajoaa joku 10 päivässä niin se tarkoittaa n. 35 euron tappiota joka viikko, 140 e kuussa.
Mihin vedetään raja "pikkuvahinkoon", onko se 10 vai 50 euroa? Minusta taas fiksuinta on maksaa lapsensa rikkomat asiat mukisematta.
Vierailija kirjoitti:
Olisit vaan heittänyt soseet kauppiaan naamalle, haistattanut vitut ja mennyt toiseen kauppaan.
Ehkäpä kauppias olisi ollut tyytyväinen, kun olisi saanut tuollaisen asiakkaan pois liikkeestään ja viemään sossurahat muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin aion tästä lähin tehdä. Ei se haittaa vaikka jouduin maksamaan kun eihän se kallis ollut, mutta kun eka sanotaan että ei haittaa kun näitä sattuu paljon jne niin oletin että asia ok ja ei tarvitse maksaa. Sitten kassalla tokaistaan äkkiä että joo sulta hajos tämmönen niin otan sen kahdesti.. ja siinä tilanteessa en viitsinyt lähteä kun mulla oli paljon muitakin ostoksia siinä hihnalla niin pääsin helpommalla kun tein ostokset kuitenkin siinä niin ei tarvinnut toiseen kauppaan lähteä.
ap
No eihän se että sanotaan "ei mitään, näitä sattuu" tarkoita ettei joutuisi maksamaan. hän siivosi sen myös sinun katsellessasi vieressä, ehkä tarkoitti sitä että ei tarvitse sun siivota.
Ap valitsee varmasti toisen kaupan vastaisuudessa, siinä voi tulla marjasoseelle hintaa kauppiaalle kun menetti asiakkaan toiselle.
Medän kauppias ei ottanut korvausta pienen lapsen (1,5v) hyllyltä nappaamista karkeista.
Kauppiaalta pitäisi vaatia korvausta vaaratilanteen aiheuttamisesta. Lasten ulottuville ei saa sijoittaa mitään särkyvää lasitavaraa.
Olin joskus kauan sitten kaupassa töissä ja meillä oli esim. limu- ja olutpullojen kanssa sellainen ohje, että jos (ja kun) ne hajoavat niin, että se osa, missä korkki on kiinni, ei asiakkaan tarvitse maksaa sitä hajonnutta pulloa, tölkkiä, purnukkaa tms. En muista/tiedä mihin tää perustui, mutta se pullon "kaula" piti säästää.
En ole vastaavassa tilanteessa joutunut maksamaan, tarjoutunut olen kyllä. Kerran oli supernolo tilanne, kun ostimme muistaakseni perunasalaattia tai coleslawta tms. sellaisessa muovisessa rasiassa. Kassa luki ostokset ja ne valuivat sinne päätyyn. Siinä oli jotain painavaa perässä ja se tötsä painautui vasten laitaa ja oikeasti poksahti hajalle niin, että sitä sörsselssöniä roiskui pitkin ja poikin. No, kassa pyysi jonkun siivoamaan ja me saimme ehjän pakkauksen tilalle.
Erikoista että kauppaa ottaa maksun muutaman kymmenen sentin purkista.
Vierailija kirjoitti:
Taisi mammalta jäädä sidukat saamatta... :D
Pikemminkin kyse on kauppiaan toimeentulosta ja siitä, miten saa houkuteltua asiakkaita. Paikka, missä kohdellaan huonosti, myös menestyy huonosti.
50 centin purkin rikkoontuminen ja se, ettei siitä peritä, poikii paljon enemmän rahaa, koska sellainen asiakas tulee toistekin. Nyt kauppias sai sen 50 centtiä, mutta menettää ap.n muut ostosten hinnat, koska ap alkaa käyttää toista kauppaa.
Itse myös valitsen kaupat aika lailla palvelun mukaan, mistä ostan ostokseni. Jos paikkakunnalta ei löydy vastaavaa kauppaa, voi tavaran tilata netistä. Asiakas päättää, mihin rahansa ohjaa.
En ole itse koskaan kuullut, että jokin vahingossa rikki mennyt purnukka peritään kassalla. Jos näin kohdallani tapahtuisi, en myöskään kyseisessä kaupassa enää kävisi. Ymmärrät varmaan asian, ilman näitä typeriä sidukkaheittoja.
Ihan älytöntä. Laittaisin sinuna kyllä ketjun johdolle palautetta kauppiaan toiminnasta ja kysyisin että onko moinen käytäntö ihan yleinen linjaus?
Huitaisin kerran Tiimarissa maljakon lattialle, ei kukaan kyllä esittänyt, että maksaisin sen. Mitä laittoivat niin reunalle :)