Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäät ihmiset - "tyhmennättekö" itseänne muiden seurassa?

Vierailija
25.08.2016 |

Tiedätte mistä on kyse.

Kommentit (294)

Vierailija
121/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs nimenomaan mukautuu keskustelukumppaninsa tasolle, eikä niin että tahallisesti tai tahattomasti saisi tätä tuntemaan oloansa tyhmäksi tai sivistymättömäksi.

Vierailija
122/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko. En myöskään kovin mielelläni kerro olevani DI, koska varsinkin miehet alkavat heti nöyristellä tai tentata fysiikan kaavoja.

Sama, olen amk-insinööri. Amiksen käyneiden kanssa en viitsi mainita koulutusta, tulee sellainen olo että he ajattelevat minun kerskailevan. Joskus yksi sanoikin että mikäs tohtori sinä luulet olevasi. En ymmärrä tuollaista, itse olen kasvanut ympäristössä missä lähes kaikilla on korkeakoulutus. Enkä edes pidä amk-tason koulutusta mitenkään erikoisena tai korkeatasoisena.

Kuvailit salaavasi koulutuksesi "amiksen käyneiden kanssa". Oletko sitä mieltä ettei amiksen käynyt voi olla älykäs?

En. Vaan amiksen käyneet tai vain peruskoulun käyneet ovat ainoita, joilta olen havainnut tuollaista korkeakoulutukselle vittuilua tai vähättelyä. Tämähän ei siis tarkoita että kaikki amikset suhtautuisivat noin, sen yleensä huomaa ihmisestä että kenellä on nihkeä asenne "jotain tohtoreita" kohtaan. Pidetään korkeakoulututkintoa jonain sellaisena, mikä on itselle saavuttamattomissa ja epärealistinen vaihtoehto ja siksipä korkeakouluihin päätyvätkin heidän mielestään snobit hienostelijat, jotka eivät tiedä kunnon töistä mitään.

En voi olla ainoa, joka on törmännyt tällaisiin ihmisiin. Mainittakoon, että minä en mainosta koulutustani enkä tosiaan edes pidä amk-inssin tutkintoa kovin erikoisena suorituksena verrattuna vaikka tohtoreihin. Tuollaisiin mielipiteisiin törmää esim nettikeskusteluissa, joihin ei kukaan korkeakouluttautunut ole edes osallistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo yläasteella huomasin että miehet pitävät vähän hömpistä hihittelevistä tyttösistä. Sama jatkui lukiossa ja yliopistossa, eikä asiat ole muuttuneet työelämässäkään kahvitauolla.

Ai, minä puolestani olen kokenut, että minuun ihastuneet miehet ovat tykästyneet minuun nimenomaan älykkyyteni ja sen ilmenemismuotojen takia. Mutta tämä kai riippuu siitä millaista miestä itse naisena etsii. Minua on aina viehättänyt se, että mies on esim. sivistynyt ja keskustelutaitoinen - älykkyys on seksikästä, joten tietysti olen valinnut tällaisilla ominaisuuksilla varustetun aviopuolisonkin.

Vierailija
124/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en tarkoittanut etteikö älykkäät ihmiset voisi keskustella salkkareista, tai että salkkareista ei voisi keskustella älykkäästi. Mutta sitä älykästä keskustelua ei vaan synny, jos toinen käsittää salkkareista vaan sen kuka on pahis ja kellä on salasuhde kenenkin kanssa.

Enkä missään nimessä tarkoita että minun mielenkiinnon kohteeni olisivat parempia. Toisinaan vaan tuntuu epäreilulta, kun minä googletan munamiestä ja sannaraipea, katselen kokeeksi muutaman jakson HIMYM:a jne. Luoja yksin tietää ettei kukaan googleta Ranskan 1700-luvun vallankumousta.

Minusta Sannaraipe oli ihan loistava ja Ranskan vallankumous on kiinnostavin historiallinen tapahtumajakso.

Piristit päivääni, kiitos. On siis muitakin, joille elämä ei ole joko-tai, vaan sekä-että.  ;)

Vierailija
125/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasta sen olla mitää kirjoitti:

Olen aina miettinyt että mitä järkeä on olla älykäs kun voi olla voimakas.

Jos on kaksi ihmistä alueella niin voimakkain on aina älykkäin, koska voimakas lyö älykkään ja sen jälkeen on vain  yksi ja se on älykkäin.

Älystä ei ole siis lopulliseen ratkaisuun.

Vähän niinkun gorillat ovat käytännössä tappaneet ihmiset sukupuuttoon afrikasta ylivertaisten voimiensa turvin vai?

Vierailija
126/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska havaita, miten runsain määrin av:lla on itseään seuraansa älykkäämpinä pitäviä ihmisiä 😂

Vierailija
127/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä, monet tutut ovat kiinnostuneita vain ulkonäöstään eikä niinkään maailman menosta.

Vierailija
128/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja yksin tietää ettei kukaan googleta Ranskan 1700-luvun vallankumousta.

Minä olen etsinyt netistä monenlaista historiaan liittyvää tietoa. Kiinnostus historiaan ei ole kuitenkaan mikään osoitus älykkyydestä - mutta ei myöskään merkki sen puutteesta.

Vierailija
129/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja yksin tietää ettei kukaan googleta Ranskan 1700-luvun vallankumousta.

Minä olen etsinyt netistä monenlaista historiaan liittyvää tietoa. Kiinnostus historiaan ei ole kuitenkaan mikään osoitus älykkyydestä - mutta ei myöskään merkki sen puutteesta.

Niinpä. Maailmassa on valtava määrä mielenkiinnon kohteita, jos ei tiedä historiasta mitään, ei todellakaan ole tyhmä. Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä, vaan se, ettei haluakaan oppia mitään, viittaa tyhmyyteen. Imho.

Vierailija
130/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen mikä olen joka paikassa.

Vierailija
131/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Oikeasti ihmiskunta on joukko neroja, mutta koska kaikki uskovat keskustelukumppaninsa vaativan "mukautumista" he eivät päästä älyään esiin ja näin tyhmistymme tyhmistymistämme hamaan idiotismiin saakka, mikä surullinen kierre... Naapurit itkevät älyllistä yksinäisyyttään samaa seinää vasten.

Kiitos illan nauruista :D Sarkasmin kukka, kaunein kukka. 

Vierailija
132/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo joidenkin mainitsema sensurointi on minullekin tuttua. Osaan kyllä loistavasti myös "tyhmentää" itseni, mutta se onnistuu oikeastaan vain kahdenkeskisissä tilanteissa. Jos koolla on isompi porukka, minusta tulee helposti tuppisuu, koska en pysty olemaan eri tasoilla samanaikaisesti, enkä myöskään oma itseni. Vain tutussa porukassa voin olla normaalisti, koska silloin korkealentoisetkaan ajatuskuviot tai ei-niin-tavalliset kommentit eivät tee minusta friikkiä.

Vierailija
133/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutistan teidät kaikki myöntämään tämän!!! kirjoitti:

Voima on älyä.

Tyhmä ei tajua.

Äly on voimaa.

Sinä et tajua.

Vierailija
134/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan kahvipöydässä.Aiheena yleensä Metro-lehden uutiset.

Vierailija
135/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko. En myöskään kovin mielelläni kerro olevani DI, koska varsinkin miehet alkavat heti nöyristellä tai tentata fysiikan kaavoja.

Sama, olen amk-insinööri. Amiksen käyneiden kanssa en viitsi mainita koulutusta, tulee sellainen olo että he ajattelevat minun kerskailevan. Joskus yksi sanoikin että mikäs tohtori sinä luulet olevasi. En ymmärrä tuollaista, itse olen kasvanut ympäristössä missä lähes kaikilla on korkeakoulutus. Enkä edes pidä amk-tason koulutusta mitenkään erikoisena tai korkeatasoisena.

Kuvailit salaavasi koulutuksesi "amiksen käyneiden kanssa". Oletko sitä mieltä ettei amiksen käynyt voi olla älykäs?

En. Vaan amiksen käyneet tai vain peruskoulun käyneet ovat ainoita, joilta olen havainnut tuollaista korkeakoulutukselle vittuilua tai vähättelyä. Tämähän ei siis tarkoita että kaikki amikset suhtautuisivat noin, sen yleensä huomaa ihmisestä että kenellä on nihkeä asenne "jotain tohtoreita" kohtaan. Pidetään korkeakoulututkintoa jonain sellaisena, mikä on itselle saavuttamattomissa ja epärealistinen vaihtoehto ja siksipä korkeakouluihin päätyvätkin heidän mielestään snobit hienostelijat, jotka eivät tiedä kunnon töistä mitään.

En voi olla ainoa, joka on törmännyt tällaisiin ihmisiin. Mainittakoon, että minä en mainosta koulutustani enkä tosiaan edes pidä amk-inssin tutkintoa kovin erikoisena suorituksena verrattuna vaikka tohtoreihin. Tuollaisiin mielipiteisiin törmää esim nettikeskusteluissa, joihin ei kukaan korkeakouluttautunut ole edes osallistunut.

Kouluissa pärjäävät usein ne joilla on koulunkäyntiin lahjoja.

Aika harva puurtaa yliopistolla jos ei ole lahjoja lukutaitoon.

Yleensä korkeastikoulutetut pitävät itseään älykkäämpinä vaikka totuus on että heiltä se sujuu vain muita helpommin, kuin vaika Ykältä joka osaa hitsata ja tienaa neljä kertaa paremmin kuin tohtori ja hän on tehnyt töitäkin vuosikymmeniä pidempään.

Hölmöä olisi opiskella päätä seinää vasten hakaten korkeakoulussa, jos se ei luontaisesti suju kuten muilla hikareilla sujuu.

Tästä myös pääsemme siihen hienouteen joka on tulossa tähän maahan. Tulevaisuudessa korkeakoulutetut ammatit eivät enää tule saamaan parempaa palkkaa kuin amiksesta valmistuvat.

Tässä on ihan järkeäkin.

Mitä järkeä on maksaa ihmisille ominaisuudesta jolla he ovat pärjänneet muita paremmin kouluissa essee taidoillaan?

On aika tehdä töitä ja töitä kuten perussuomalaiset esivanhempamme. Ottaa vähän vastuuta tästä maasta ja ryhdistäytyä sen paskan jauhamisen sijaan. Onko tämä selvä herra DI?

Vierailija
136/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rutistan teidät kaikki myöntämään tämän!!! kirjoitti:

Voima on älyä.

Tyhmä ei tajua.

Äly on voimaa.

Sinä et tajua.

Niin sinä et tajua sitä että se kuka on voimakkain on älykkäin. Jos väität muuta niin sitten sattuu ja kovaa sattuukin. Eli viisas vaikenee ja voima voittaa. Voima on älyä.

Minä olen tämän pöydän älykkäin ja voimakkain ja määrään tätä keskustelua. Onko tämä selvä?

Tässä on älyn ja voiman totuus.

Voitte kerrata läksynne katsomalla Conan tuhoajan vähintään kolmesti.

Vierailija
137/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasta sen olla mitää kirjoitti:

Olen aina miettinyt että mitä järkeä on olla älykäs kun voi olla voimakas.

Jos on kaksi ihmistä alueella niin voimakkain on aina älykkäin, koska voimakas lyö älykkään ja sen jälkeen on vain  yksi ja se on älykkäin.

Älystä ei ole siis lopulliseen ratkaisuun.

Vähän niinkun gorillat ovat käytännössä tappaneet ihmiset sukupuuttoon afrikasta ylivertaisten voimiensa turvin vai?

Gorilloiden ei edes tarvitse. Suuri koko peloittaa ihmiset kaupunkeihin tappamaan lajinsa sukupuuttoon.

Se kuka lyö koviten tai kellä on suurin pyssy on lopulta ihmiskunnan älykkäin.

Haluatko olla älykkäin vai tyhmin?

Vierailija
138/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinosta, te älykkääksi itseänne kokevat, oletteko mensan jäseniä? Vai onko älykkyytenne muuten puolueettomasti tutkittu? Itse olen aina pitänyt itsenäni fiksumpana ja nyt on neuropsykologin laajat tutkimuksetkin erityislahjakkuuden tueksi. Tuli vaan mieleen...

Vierailija
139/294 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä. Esim. työssä lastentarhanopettajana sitä tekee "samaa" työtä kuin muut, mutta ei kehtaa neuvoa ja kertoa, miksi sitä tehdään. Esim. Ohjaan mielikuvitusmatkaa Afrikkaan, mukana lauluja, soittimia, vaatetusta. Niin muut varmaan luulee, että "vaan leikitään". Kun mulla on siinä tarkasti mukana draamaa, musiikkia, kuvataidetta, liikuntaa... Sitten toisaalta lastenhoitajat luulee, että en ollenkaan suunnittele asioita. Kerran esimiehelleninkin olivat sanoneet... No huh huh. Kaikki toiminnot tarkkaan mietittyjä, että valtakunnallisen varhaiskasvatussuunnitelman tavoitteet toteutuisivat.

140/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä. Esim. työssä lastentarhanopettajana sitä tekee "samaa" työtä kuin muut, mutta ei kehtaa neuvoa ja kertoa, miksi sitä tehdään. Esim. Ohjaan mielikuvitusmatkaa Afrikkaan, mukana lauluja, soittimia, vaatetusta. Niin muut varmaan luulee, että "vaan leikitään". Kun mulla on siinä tarkasti mukana draamaa, musiikkia, kuvataidetta, liikuntaa... Sitten toisaalta lastenhoitajat luulee, että en ollenkaan suunnittele asioita. Kerran esimiehelleninkin olivat sanoneet... No huh huh. Kaikki toiminnot tarkkaan mietittyjä, että valtakunnallisen varhaiskasvatussuunnitelman tavoitteet toteutuisivat.

Ei kyllä vaikuta miltään rakettitieteeltä. 

Varhaiskasvatusuunnitelman  vuosittaiseen balanssiin sattamiseen linee mennyt tunti pari työaikaa ylimmältä määrittelytiimiltä. Ei voi käsittää että miksi hommista tehdään niin vaikeita ja työllistäviä.