Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäät ihmiset - "tyhmennättekö" itseänne muiden seurassa?

Vierailija
25.08.2016 |

Tiedätte mistä on kyse.

Kommentit (294)

Vierailija
161/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän paljon löytyy älykkäitä ihmisiä. Missä ne tyhmät on?

Tuota, tämä ketju oli tarkoitettu älykkäille ihmisille...

Vierailija
162/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän paljon löytyy älykkäitä ihmisiä. Missä ne tyhmät on?

Tuota, tämä ketju oli tarkoitettu älykkäille ihmisille...

11 sivua älykkäitä ihmisiä av-palstalla, epäilen :)

Jottei menisi ihan aiheen ohi, niin mä sopeutan omat juttuni porukan puheisiin. En tiedä onko se tyhmentämistä, sillä ainakin joidenkin varsin fiksujen kavereiden kanssa meillä on yleensä aika matalalentoista tarinointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantastista olla älykäs av-mamma 😍

Vierailija
164/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tyttöystäväni ei pääse ajatuksissaan konkreettisen tason yläpuolelle, joten juttelu sitten keskittyy tiettyihin aiheisiin

Tottakai keskustelu kulkee sen heikoimman lenkin tasoisesti. Miesystäväni kanssa voi keskustella vain jokapäiväisistä asioista kuten ruuasta, autoista, rahasta ja kotitöistä kuten pyykinpesusta tai lakanoiden viikkaamisesta. Jos alan puhua yhtään korkeatasoisemmista asioista, hän hermostuu, koska ei tiedä niistä mitään. Joskus kaipaan kiihkeästi älykästä seuraa, jonka kanssa voisi keskustella mistä vaan. Henkisessä yksinäisyydessäni luen ja mietiskelen paljon, muttei se tietenkään ole sama asia kuin älykäs keskustelu.

Vierailija
165/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinosta, te älykkääksi itseänne kokevat, oletteko mensan jäseniä? Vai onko älykkyytenne muuten puolueettomasti tutkittu? Itse olen aina pitänyt itsenäni fiksumpana ja nyt on neuropsykologin laajat tutkimuksetkin erityislahjakkuuden tueksi. Tuli vaan mieleen...

En ole mensan jäsen, enkä tiedä, koenko itseni älykkäämmäksi, mutta sivistyneemmäksi useinkin. Ei siihen mitään testejä tarvitse, jos töissä kahvitauolla joku työkaveri laukoo jatkuvasti rasistisia kommentteja ja ihmettelee, miksei palkkoja noin vain nostella. En usko, että kukaan tuolla tavalla piilottelee sitä oikeaa sivistystään.

Tyhmä ei aina ole väärässä. Toki on väärässä siinä että palkkoja tuosta vaan voitaisiin nostaa, tosin niin julkinen sektori on kuitenkin tehnyt omien palkkojensa suhteen ja vaatii nyt duunaria vastineeksi laskemaan omia palkkojaan.

Sanoinko, että tyhmä on aina väärässä? Puhuin sivistyksen puutteesta. Siitä, että ihan yksinkertaisia asioita jaksetaan ihmetellä ja taivastella eikä jakseta ajatella asiaa yhtään pidemmälle.

Vierailija
166/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan harhakäsitys siitä, että Mensan testi mittaisi älykkyyttä suhteessa koko väestöön. Testi pystyy mittaamaan älykkyyttä suhteessa muihin testin tehneisiin. Jos kaikki testin tekijät ovat täysiä tampioita, testin tulos kertoo lähinnä, että et ole ihan niin tyhmä kuin muut testin tehneet.

Vierailija
167/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa AV:llä älykästä sakkia. Oikein 109 jo yläpeukuttanut tätä korkean tason vihjailevaa aloitusta. Tiedätte kyllä!

Vierailija
168/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaälykkäistä töksäyttelijöistä on älykkyys kaukana.

Vierailija
169/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota jeps, olen lääkäri. En koskaan paljasta ammattiani, jos ei ole pakko. 

Monen käytös kummasti muuttuu kun kuulee ammattini ja keskustelu muuttuu virallisemmaksi. 

Vierailija
170/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on. Kanssakäyminen on paljon helpompaa, kun painaa mieleensä kunkin ihmisen mielenkiinnon kohteet (salkkarit, bloggarit, julkkikset, omat lapset jne) ja kyselee sitten niistä. Olen jo kauan sitten luovuttanut toiveestani saada puhua itseäni kiinnostavista aihealueista.

Onneksi on netti, josta löytyy foorumeja joka lähtöön.

Hah,hahhaa! Kuten vauva av-palsta? Totta Mooses :D

Vierailija
171/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan harhakäsitys siitä, että Mensan testi mittaisi älykkyyttä suhteessa koko väestöön. Testi pystyy mittaamaan älykkyyttä suhteessa muihin testin tehneisiin. Jos kaikki testin tekijät ovat täysiä tampioita, testin tulos kertoo lähinnä, että et ole ihan niin tyhmä kuin muut testin tehneet.

Testi mittaa suoritusta ko. testissä. Ei muuta.

Vierailija
172/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota jeps, olen lääkäri. En koskaan paljasta ammattiani, jos ei ole pakko. 

Monen käytös kummasti muuttuu kun kuulee ammattini ja keskustelu muuttuu virallisemmaksi. 

Ihmisiä ne lääkäritkin vain on, älä anna sen nousta hattuun.

Vierailija
173/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmensin itseäni tässä keskustelussa ja heti joku tarttui täkyyn. :-)

Vierailija
174/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmensin itseäni tässä keskustelussa ja heti joku tarttui täkyyn. :-)

Kylläpä olet älykäs, vilpittömät onnittelut (not)

Vierailija
175/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ylimielistä.

Paljolti totta, että jos äo luku poikkeaa yli 20 pointsia, niin toisen ymmärtäminen alkaa vaikeutua.

Ennen oli olemassa sellainen ammattiryhmä, kun teknikot, joiden tehtävä oli oikeastaan toimia tulkkina työläisen ja DIn välissä.. Sitten tuli peruskoulu ja kaikki ovat yhtä älykkäita, eiks nii.  

Nyt on sitten insinöörejä ja ammattimiehiä.  Työläisiä ei enää oikeasti tarvitse, ne palloilee työttömänä.

Vierailija
176/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.En kerro aina koko koulutushistoriaani, jos ei ole pakko.

Vierailija
177/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rutistan teidät kaikki myöntämään tämän!!! kirjoitti:

Voima on älyä.

Tyhmä ei tajua.

Äly on voimaa.

Sinä et tajua.

Niin sinä et tajua sitä että se kuka on voimakkain on älykkäin. Jos väität muuta niin sitten sattuu ja kovaa sattuukin. Eli viisas vaikenee ja voima voittaa. Voima on älyä.

Minä olen tämän pöydän älykkäin ja voimakkain ja määrään tätä keskustelua. Onko tämä selvä?

Tässä on älyn ja voiman totuus.

Voitte kerrata läksynne katsomalla Conan tuhoajan vähintään kolmesti.

No sovitaanpa vaikka sitten niin, kun ilmeisesti vaativampi ajatustoiminta saa pienen pääsi kipeäksi.

Vierailija
178/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo yläasteella huomasin että miehet pitävät vähän hömpistä hihittelevistä tyttösistä. Sama jatkui lukiossa ja yliopistossa, eikä asiat ole muuttuneet työelämässäkään kahvitauolla.

Ai, minä puolestani olen kokenut, että minuun ihastuneet miehet ovat tykästyneet minuun nimenomaan älykkyyteni ja sen ilmenemismuotojen takia. Mutta tämä kai riippuu siitä millaista miestä itse naisena etsii. Minua on aina viehättänyt se, että mies on esim. sivistynyt ja keskustelutaitoinen - älykkyys on seksikästä, joten tietysti olen valinnut tällaisilla ominaisuuksilla varustetun aviopuolisonkin.

Siwan kassan pimpuli on ihan yhtä hyvä.

Varmasti on ja saattaa olla parempikin. Nyt kuitenkin puhuttiin älykkyydestä, ei sukupuolielimistä. Toiset ihmiset tuntevat vetoa ihmisiin, joilla sitä on, ja toisille riittää pumpattava barbara. Veikkaan, että sinä kuulut tuohon jälkimmäiseen porukkaan.

Vierailija
179/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mielestäni. Minusta on tyhmää ja osoitus heikoista sosiaalisista taidoista, jos ei osaa jutella aiheista, jotka ei itseä varsinaisesti kiinnosta.

Voisin kuvitella, että Salkkareistakin voisi keksiä aika fiksuja mielipiteitä, jos olisi pakko...

Toki on niin, että joidenkin ihmisten kanssa keskustelu ei anna itselle juuri mitään, ja puheenaiheet tuntuvat turhan arkisilta ja simppeleiltä, mutta ei se nyt mitään itsensä tyhmentämistä edellytä, että kykenee niistä keskustelemaan.

Tämä! Älykäs ihminen kykenee keskustelemaan asioista eri tasoilla ja myös niistä aiheista, jotka eivät ole itseä lähellä: saa olla ilmeisesti aika itsekeskeinen tai sosiaalisesti lahjaton, jos kokee arkipäiväisen small talkin vaativan omaa tyhmentymistä. Tosin olen tavannut paljon juuri älykkäitä ihmisiä, jotka eivät omaa sosiaalistä älykkyyttä ollenkaan..

Vierailija
180/294 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos huvittavasta keskustelusta, joka hämmästyksekseni jatkuu edelleen. 

Pahoittelen, että nauroin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan