Mies mitä olet tehnyt naisten seksuaalisenhäirinnän lopettamiseksi?
A) Et mitään
B) Mennyt mielenosoituksiin ja mennyt väliin mikäli näet sitä. Myöskin nostat asian puheenaiheeksi vähintään kerran kuussa.
C) Olisivat kiitollisia kehuista mitä annat, hyvä perse jos kerta on!
D) Kritisoit ja kauhistelet mamujen tekemiä raiskauksia, mutta vain puheen tasolla
Kommentit (150)
Ah. Kunnon teiniangstia heti sunnuntain aamupäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä edes yhtä miestä joka olisi tehnyt edes jotain tämän ongelman ratkaisuun?
Maksan veroja, joiden avulla ylläpidetään poliisivoimia.
Taas kerran A. Et ole tehnyt mitään asian eteen. Voitko jatkossa tehdä? Mennä mielenosoituksiin tai parempaa perustat ihan sellaisen? Tai jaat lehtisiä työpakoilla missä kerrotaan kuinka vanhigollista seksuaalinen häirintä on?
Vierailija kirjoitti:
No eks miehet oo just tollasia? Suljetaan silmät muiden ongelmilta.
Joo tietenkin miehet on tollasia.
Suljetaan vaan silmät.
Että ne miehet on huonoja! Kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ah. Kunnon teiniangstia heti sunnuntain aamupäivästä.
Ah ja sieltä löytyi vastaus C. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suljetaan vaan silmät.
Että ne miehet on huonoja! Kaikki.
Taisi osua arkaan paikkaan. Taas vastuas A. Tai C. sillä ei edes haluta puhua ongelmasta vaan uhriutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono rinnastus avevelvollisuuteen. Minä en miehenä hyödy mitenkään naisten seksuaalisesta häirinnästä, mutta jokainen Suomen kansalainen hyötyy maanpuolustuksesta. Myös naiset, jotka vapaamatkustajina nauttivat ilmaisesta suojeluksesta, jonka miehet heille tarjoavat.
Voin olettaa että vastaus on A. Et ole tehnyt asian suhteen mitään, koska ''ei ole minun ongelma''...
Olen keskittynyt tärkeämpiin asioihin, kuten esim. lapsensurmista puhumiseen ja niiden ehkäisemiseen. Liian monta lasta on kuollut väsyneen/masentuneen jne. äitinsä toimesta.
Ja miksi ehkä äiti masentunut? Ehkä joku sen raiskasi ja nyt ei kykene edes huolehtimaan lapsestaan. Ja kyllä sinä voit keskittyä kahteen vakavaan ongelmaan. Me kaikki muutkin voidaan. Eli vastaus on A.
Laitapa jokin lähde väitteille lapsensurmien ja raiskauksien välisestä yhteydestä. Naurettavaa argumentointia jopa palstamammalta.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3227029/
Tässä esimerkki siitä että seksuaaline ahdistelu nostaa riskiä masennukseen. Masennus taas voi johtaa lapsisurmiin. Se ei ollut se pointti vaan se että ihminen pystyy keskittymään kahteen asiaan. Sinäkin voisit tämän ajan kuluttaa asian ratkaisuun.
Et ole tosissasi? Kuinkas monta masennuslääkityksellä olevaa on Suomessa? Entä kuinka moni noista syyllistyy lapsensurmaan?
Miksi naisten seksuaalinen ahdistelu olisi minulle tärkeä asia kaikista mahdollisista maailman asioista? Se ei kosketa minua millään tavalla eikä minulla ole suoraa vakutusmahdollisuutta siihen, toisin kuin moneen muuhun asiaan. Yhtä hyvin voisit kysyä, että mitä minä olen tehnyt veneilijöiden tapaturmia vähentääkseni.
En häiritse itse ja menen väliin jos näen häirintää. Yleensä sanominen riittää. M28 ja latino
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä edes yhtä miestä joka olisi tehnyt edes jotain tämän ongelman ratkaisuun?
Taas kerran A. Et ole tehnyt mitään asian eteen. Voitko jatkossa tehdä? Mennä mielenosoituksiin tai parempaa perustat ihan sellaisen? Tai jaat lehtisiä työpakoilla missä kerrotaan kuinka vanhigollista seksuaalinen häirintä on?
Hetkinen. Minä ihan oikeasti maksan veroja. En ole pilveä pössyttelevä sossupummi. Maksamieni verojen määrän perusteella teen luultavasti enemmän häirinnän lopettamiseksi kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suljetaan vaan silmät.
Että ne miehet on huonoja! Kaikki.Taisi osua arkaan paikkaan. Taas vastuas A. Tai C. sillä ei edes haluta puhua ongelmasta vaan uhriutua?
Uhriutua? Minähän vain myötäilin kirjoittajaa joka haukkui kaikki miehet. Joten?
Mä olen nainen, jota on usein ahdisteltu seksuaalisesti. Inhoan miehiä tästä syystä, jopa niitä harvoja hyviä yksilöitä. En voi kuitenkaan sanoa, että olisin itsekään tehnyt mitään asian hyväksi. En ole käynyt mielenosoituksissa, ei ole sattunut sellaista tilannetta kohdalle jossa olisin mennyt väliin, tai mitään muutakaan. Tuskin miehiä kiinnostaa tällainen, kun ei tosiaan ole heidän ongelmansa. Tärkein teko heiltä on, että he jättävät naiset rauhaan. Jos kaikki noudattaisi tätä, ei mitään ongelmaa edes olisi.
Siis mitä yksittäinen mies edes voisi tehdä naisten ahdistelun lopettamiseksi,vahtia kaikkia maailman naisia vai?
Mulla on tuttu poliisimies, joka on aktiivinen politiikassa ja on ottanut julkisesti kantaa seksuaalista ahdistelua vastaan. Eli tehnyt jotain.
Ainoa vaan, että hän on itse seksuaalisesti ahdistellut toista tuttuani.
Et noi toimet kai sitten kumoaa toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä olet tehnyt asian eteen? Onko se auttanut mitään?
Vastaan a). Jos näen tilanteen, jossa harjoitetaan seksuaalista häirintää, tai ylipäätään mitään muuta mikä ei ole hyväksyttävää, niin puutun tilanteeseen. Muussa tapauksessa annan asian olla, sillä minulla ei ole valtaa muuttaa yhtään mitään, ja jos alan osoittelemaan mieltäni kaikkea väärää kohtaan, niin eipä siinä ehtisi mitään muuta tehdäkään.
Vierailija kirjoitti:
En häiritse itse ja menen väliin jos näen häirintää. Yleensä sanominen riittää. M28 ja latino
Voi kiitos! Ihanaa että meille löytyi B vastauksen mies! :)
Olen yrittänyt kertoa nuorille naisille, että eivät pukeutuisi ja käyttäytyisi niin provokatiivisesti, koska se saattaa yllyttää humaltuneita miehiä syyllistymään seksuaaliseen häirintään. Valitettavasti neuvoni ovat kaikuneet kuuroille korville, joten olen pessyt käteni asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen, jota on usein ahdisteltu seksuaalisesti. Inhoan miehiä tästä syystä, jopa niitä harvoja hyviä yksilöitä. En voi kuitenkaan sanoa, että olisin itsekään tehnyt mitään asian hyväksi. En ole käynyt mielenosoituksissa, ei ole sattunut sellaista tilannetta kohdalle jossa olisin mennyt väliin, tai mitään muutakaan. Tuskin miehiä kiinnostaa tällainen, kun ei tosiaan ole heidän ongelmansa. Tärkein teko heiltä on, että he jättävät naiset rauhaan. Jos kaikki noudattaisi tätä, ei mitään ongelmaa edes olisi.
Ongelma olisi edelleen, sillä myös naiset harjoittavat häirintää. Joskin reippaasti vähemmissä määrin.
retoriikkaa kirjoitti:
Siis mitä yksittäinen mies edes voisi tehdä naisten ahdistelun lopettamiseksi,vahtia kaikkia maailman naisia vai?
Vähin mitä voit tehdä olla moraalipoliisi. Kaveri kännissä kourasee tyttö takapuolesta. Sanot että soitat poliisit jos tekee sen vielä kerran tai oikeasti soitat poliisit. Tai et naura kahvipöydässä sille seksistiselle vitsille minkä vanha setämies heittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Aina haukutaan feministejä jotka haluaa ratkaista KAIKKIEN ongelmat. Mutta itse suljetaan silmät kaikelta. Just joo.
Feministejä haukutaan, koska he ovat omineet tasa-arvon käsitteen itselleen, mutta eivät kohtele sukupuolia tasa-arvoisesti. Feministiset järjestöt ovat naisten etujärjestöjä - tämä tulisi muistaa, kun niille jaetaan valtionapua. Yksikään miesjärjestöhän ei tuohon tukeen ole oikeutettu, vaikka esim. Miesjärjestöjen keskusliitto on sitä hakenut.
Ei. Ehkä sinä haluat nähdä asian niin että miehet ja naiset ovat jo tasa-arvossa, täydellisessä balanssissa, ei mitään ongelmaa koskaan missään ja sillä, mitä housuistasi löytyy tai millainen ulkoinen habituksesi on ei ole väliä, ja feministit, ilkeät ilkeät feministit yrittävät tehdä naisista korkea-arvoisempia.
Mutta kun se ei ole niin. Naiset ovat maailmanlaajuisesti alempiarvoisia. Tiedän että jotkut niin rakastavat takertua "mutta kun Suomessa asevelvollisuus! Yhyy!", totta, Suomessa asiat ovat lähtökohtaisesti paremmin kuin vaikkapa Nigeriassa, mutta on naurettavaa väittää, että vain tämän yhden asian takia miehet olisivatkin jotenkin enemmän sorrettuja raukkaparkoja joiden koko loppuelämä on pilattu armeijan takia.
Ratkaisu? Lähde sinäkin, sinä jolle tasa-arvoinen asevelvollisuus on sydämen asia (eikä tietenkään vain puhkikulutettu tekosyy miksi feminismi on paskaa ja epätasa-arvoista) tekemään asian eteen jotain. Ei auta vittuakaan valittaa feministeille, joista, mind you, jotkut todella kannattavat tätä aatetta, mutta selkeästi nämä ihmiset eivät ole tarpeeksi. Voi oikeasti vähän katsoa omaa napaansa, eikä odottaa, että muut tekevät kaiken puolestasi. Tahdot tasa-arvoa? Tee asian eteen jotain. Niin tekevät feministitkin.
Olen mennyt väliin, jos tilanne on sitä vaatinut. Pikkuisen pelottavaa, kun olen itse aika pienikokoinen. Toistaiseksi itselleni ei ole kuitenkaan sattunut mitään. Jostain syystä baareissa tuntemattomat naiset on usein tulleet pyytämään multa apua jonkun limanuljaskan karkottamiseen. Ehkä mulla on ystävällinen naama. En tiedä. Olen aina saanut tilanteen setvittyä. Auttaisin toki miestäkin, jota joku ahdistelee. Puumien kynsistä olen mäkin saanut paeta välillä.
Mulla on kaksi todella kaunista siskoa. Toinen heistä on raiskattu. Toisen kanssa olen liikkunut todella paljon, ja ollaan hyviä ystäviä oikeastaan. Se on vähän herättänyt siihen, millaista naisilla voi olla. Siskoja suojellakseni menisin aika pitkälle.
Feministejä haukutaan, koska he ovat omineet tasa-arvon käsitteen itselleen, mutta eivät kohtele sukupuolia tasa-arvoisesti. Feministiset järjestöt ovat naisten etujärjestöjä - tämä tulisi muistaa, kun niille jaetaan valtionapua. Yksikään miesjärjestöhän ei tuohon tukeen ole oikeutettu, vaikka esim. Miesjärjestöjen keskusliitto on sitä hakenut.