Miksi moottoripyörien täytyy pitää niin hemmetinmoista ääntä?
Taas naapuri pisti pyöränsä käyntiin ja päräytti johonkin, seinät lähes tärisi sen moottorin pöpöttämisen tahdissa. Ihan vaan sen cooliuden takiako niiden täytyy pitää tollasta mekkalaa, varmasti hiljaisempiakin voisivat olla.
Kommentit (464)
Mimmit käy kuumana prätkän äänestä
En tiedä moottoripyöristä mutta mopojen äänet ja huudatus vie järjen.
Eikös tuo koske pelkästään mopoja.
Ei niissä ole kova ääni. Ääni saadaan kovaksi rikkomalla tai poistamalla äänenvaimennin. Se kiihottaa poikaa. Se on laitonta mutta käytännössä siihen ei puututa.
Jep. Ja miksi moottoripyörää pitää kaasutella siinä paikoillaan aina lähtiessä ja reissulta palatessa? Joku pitää pyörää parkissa ikkunani alla, eikä jää epäselväksi, milloin tullaan ja lähdetään. Rasittavaa.
Onko olemassa sähkömoottoripyöriä? Niihin pitäisi siirtyä asap.
Sähkömoottoripyörät surisevat vaimeasti. Ne kuitenkin kiihtyvät ja kulkevat melkoista haipakkaa meikein äänettömästi. Vaikuttaa vaaralliselta touhulta, niin kuskin kuin muunkin liikenteen kannalta. On ihan hyvä, että lähestyvän moottoripyörän havaitsee ajoissa jo äänen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä moottoripyöristä mutta mopojen äänet ja huudatus vie järjen.
Monesti myös mopoautoissa on ne kaikkein kovaäänisimmät stereot, jotta ne varmasti huomataan. Se kyllä kumma miten paljon muutamasta moposta voi sitä ääntä lähteä vaikka linja-autoon verrattuna.
Kova ääni auttaa, koska suurin osa autoilijoista ei tarkista kuollutta kulmaa ennen kaistan vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja miksi moottoripyörää pitää kaasutella siinä paikoillaan aina lähtiessä ja reissulta palatessa? Joku pitää pyörää parkissa ikkunani alla, eikä jää epäselväksi, milloin tullaan ja lähdetään. Rasittavaa.
Riippuen minkäikäinen pyörä varmaan kyseessä tai millainen tekniikka. Minulla on kokemusta lähinnä klassikkoautoista ja asiaa tuntemattomat eivät käsittäne, että sitä se ennenaikaan polttomoottoreiden kanssa oli; ei niitä laitettu käyntiin napista, saati odotettu että ne käyvät nätisti ja tasaisesti heti startista.
Monet vanhat kaasutinmoottori toimivat siten, että kun ne starttaavat niin ryyppy jää päälle ja kierrokset pysyvät korkeammalla. Kun kuski tuumii, että moottori pysyy käynnissä ilman ryyppyä, niin kaasupolkimesta hieman ryntäytetään konetta, tämä pudottaa automaattiryypyn pois ja moottori siirtyy normaaleille tyhjäkäyntikierroksille. Tämä ryntäytys on se, mikä kukkahattuja taitaa eniten vi**ttaa ja kuvitellaan, että sitä moottoria ryntäytetään huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja miksi moottoripyörää pitää kaasutella siinä paikoillaan aina lähtiessä ja reissulta palatessa? Joku pitää pyörää parkissa ikkunani alla, eikä jää epäselväksi, milloin tullaan ja lähdetään. Rasittavaa.
Kun kuulet prätkäjätkän kaasuttavan 3 kertaa parkissa tultuaan kämpille, voit olla varma että tämän alkkareista löytyy myös 3 lastillista valkoista tavaraa
Pärinä ja pörinä siinä just tärkeintä on. Ja iso motti. Sama miten se kulkee. Oikein perustettu mt-jengejä pärräilyn ympärille. Parta vaan pärisee kun rasvatukkien puliklaani kiertää ympyrää. Toinen syykin on. Ilman isoja ääniä kaikki kuulis kuinka ne kuski päristelis prrr prrr
Vierailija kirjoitti:
Kova ääni auttaa, koska suurin osa autoilijoista ei tarkista kuollutta kulmaa ennen kaistan vaihtoa.
Ei, ei se kova ääni auta siihen yhtään. Siinä vaiheessa kun autoilija sen äänen kuulee, on jo liian myöhäistä.
Toi on ihan höpö höpöä, että ääni auttaa havaitsemaan kuolleen kulman:D Musiikki soi yms ni ei kuule mitään prätkän pärinää hehheh. Liian kovat moottoripyörät suoraan sanottuna vituttaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova ääni auttaa, koska suurin osa autoilijoista ei tarkista kuollutta kulmaa ennen kaistan vaihtoa.
Ei, ei se kova ääni auta siihen yhtään. Siinä vaiheessa kun autoilija sen äänen kuulee, on jo liian myöhäistä.
Kyllä sen kuolleen kulman kohdalta jo kuulee, jolloin ei luultavasti lähde vaihtamaan kaistaa.
Det är väl för att inte bli överkörda av döva och blinda bilister?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova ääni auttaa, koska suurin osa autoilijoista ei tarkista kuollutta kulmaa ennen kaistan vaihtoa.
Ei, ei se kova ääni auta siihen yhtään. Siinä vaiheessa kun autoilija sen äänen kuulee, on jo liian myöhäistä.
Kyllä sen kuolleen kulman kohdalta jo kuulee, jolloin ei luultavasti lähde vaihtamaan kaistaa.
Kuten mainitsin, niin siinä vaiheessa kun autoilija äänen kuulee ja hahmotttaa, mistä se tulee, on jo liian myöhäistä.
https://www.femamotorcycling.eu/the-sound-of-your-motorcycle/
Koskee vai keskenkasvuisia, omassa on ihan vakioputki enkä turhaan kierrättele ainakaan taajamissa.
M34