Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä elokuva on saanut sinut itkemään?

Vierailija
18.08.2016 |

Ja mikä ko. elokuvassa itketti?

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N37 kirjoitti:

Tanssii susien kanssa, näin tämän elokuvissa 12-vuotiaana, ja kyllä oli aika rankkaa tajuta ihmisten pahuus(

Tämä. Ahneus, ennakkoluulot, minäminä-asenne.

Vierailija
142/150 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti ja juonta paljastamatta: Shortbus. Elokuvan loppupuolella oleva allaskohtaus, jossa Jamesin epätoivo kulminoituu.

Mary and Max. Kun kirjekaverit ovat vihdoin vuosien jälkeen tapaamassa.

Olen toki itkenyt monen muunkin elokuvan aikana, mutta nuo ovat itselleni rakkaimmat itkettävät elokuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
144/150 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topi ja Tessu. Elokuvahistorian traagisin pätkä lienee se, kun mummo vastentahtoisesti matkaa metsään jättämään Topin luontoon. Väännän porua koko menomatkan ja sitten vielä enemmän, kun kettupolo jää metsään ja mummo ajaa pois.

Potter, Kuoleman Varjelukset. Kaikki ne kuolemat, varsinkin Dobbyn.

Vierailija
145/150 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
146/150 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inside I'm dancing

Vierailija
147/150 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrskyluodon Maijan loppukohtaus, kun jo heiveröiseksi vanhukseksi tullut Maija ajetaan pois kotoaan, missä on melkein koko elämänsä elänyt. Se kun hän istuu siinä veneessä surkean näköisenä ja katselee kun kotiluoto jää viimeisen kerran taakse...jotenkin se, että pitkän ja raskaankin elämän loppu oli tuollainen. Olisi raasu saanut kuolla kotonaan.

Yksi mikä tulee kotimaisista mieleen, on Häjyt-elokuvan loppukohtaus: se missä "kaitafilminä" näkyy miten ne kaikki kriminaalipojat oli joskus pieniä huolettomia poikia, ja etenkin se kun isä katselee teltassa nukkuvia poikasiaan. En tiedä mikä siinä tarkalleen ottaen saa kyyneleet silmiin joka kerta;ehkä se ajatus huolettomista lapsuuden kesistä, ja miten jokainen laitapuolen ihminenkin on joskus ollut pieni ja viaton...

Ja minä en itke juuri koskaan mistään

Vierailija
148/150 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titanic

The Atonement

Vierailija
149/150 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shawshank redemption. Paras leffa ikinä.

Vierailija
150/150 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En man som heter Ove - Mies joka rakasti järjestystä

Filmi pohjautuu kirjaan, jolle olen monet kerrat lukiessani nauranut ääneen. Iso yllätys oli, että siellä elokuvateatterissa sitten itkin nauramisen sijasta käytännössä alusta loppuun saakka! En tiedä, mikä siinä niin kovasti kolahti. Itse löydän jotakin yhteyttä Kivenpyörittäjän kyläänkin vaikka monet vertaavat tätä Mielensäpahoittajaan (minä en ole näitä jälkimmäisiä lukenut/kuullut/nähnyt).