Mies syö lapsen vanukkaat !!
Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..
Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.
Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.
Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!
Kommentit (1209)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:52"]
Osti kaupasta 700g jauhelihaa, siis perusruokaa yms, 1,5 l maitoam 1 l mehua, kasviksia jne, ja jätskiä. -ap
[/quote]
Nyt sitten vaan odottelet valmista, mieshän tekee sulle ruoan?
Lukollinen laatikko jääkaappiin ja naminami-vanukkaat sisälle. Äiti hallinnoi avainta, joka on kaulassa nukkumisenkin aikana.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:52"]
Osti kaupasta 700g jauhelihaa, siis perusruokaa yms, 1,5 l maitoam 1 l mehua, kasviksia jne, ja jätskiä. -ap
[/quote]
:O
Mitä meinaa sit yöllä vetää? Jädet ainaski katoaa...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:07"]
Mulla palais kyllä hihat samantien, jos joku alkaisi omalle jääkaapilleni laittaa rajoituksia mitä sieltä saan ottaa ja mitä en. Ei aikuiselle ihmiselle voi asetella rajoja kuin pikkulapselle. Kaikki on yhteista ja syotavaksi tarkoitettu. Tosin meillä sitä täytetäänkin vuorotellen. Jos siellä on herkkuja, niin se syo joka ehtii ja jolle maistuu. Ei siihen kummankaan maailma kaadu, jos herkkut on joskus loppu.
[/quote]
Kun joku söisi Sinun omasta jääkaapistasi sinun omat ruokasi, oluesi ja muut itsellesi varaamasi herkut tai syöttäisi ne lapselleen, mitä sinä sanoisit?
Palaa sitten kertomaan lisää, kun tyttäresi/poikasi kaverit ovat syöneet sinun jääkaappisi sisällön. Eikö edes silloin tulisi mieleen laittaa siihen lukkoa?
Aloittaja ei nähtävästi halua edes kokeilla mitään lukuisista täällä annetuista neuvoista, haluaa vaan valittaa.
[/quote]
En minä varaa itselleni mitään herkkuja. Ostan niita koko perheelle. Sanoessani, etta kaikki jääkaapista loytyvä on yhteista, tarkoitan tietenkin yhteistä perheelleni, ei lasten kavereille tai koko universumille. Ja lasten syomisistä päättävät muutenkin vanhemmat. Oikeastiko nämäkin pitää erikseen tarkentaa, muuten et hoksannut?
[/quote]
Ja sitten tulee yksi perheenjäsen, joka kippaa kaiken kupuunsa. Muut saavat nuolla näppejään.
Aika tasajako ja silleen.
[/quote]
Entä sitten, jos vaimosi/miehesi söisi ne "koko perheelle" viikoksi varatut herkut ennen seuraavaa aamua?
Luitko aloitusta ollenkaan? Ei ongelma ollut se, että ei olisi ollut yhteistä kaikki vaan se, että niistä ei riitä lapselle vaan mies ahmii ne yksin.
[/quote]
Lue itse se aloitus. Ei mies syonyt kuin kolme ja lapselle jäi vielä. Ei ehkä koko viikoksi, mutta onko se nyt niin vakavaa jos lapselle ei ole koko viikon angrybirdsvanukasarsenaalia varastoituna kaapissa?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:51"]
Kai te muuten sitten tiesitte, että yösyöminen on erittäin haitallista terveydelle? Oletteko niistä koskaan puhuneet näillä massuttajille?
Toisekseen, en jaksaisi katsoa tuollaista. En voisi elää niin, että minun pitäisi piilotella omat ruoat omassa kodissani, jotta niitä ei syötäisi. Jäisi mies kyllä pian yksinään harrastamaan syöpöttelyjään.
[/quote]
Miten yösyöminen on erityisen haitallista? Käsittääkseni on ihan sama milloin syö, kyse on siitä mitä syö ja miten paljon. Jos syöt terveellisesti ja oikean määrän niin ei ole väliä milloin syöt, vaikka sitten yöllä. Toki ruokaa pitäis syödä tasaisesti, ei siis pelkästään yöllä.
Tämäkin lienee näitä vanhentuneita käsityksiä.
[/quote]
Kyse ei ole vain kaloreista. Yöllä kehon pitäisi päästä lepotilaan. Lepoa se ei saa, mikäli ruoansulatus pitää elimistöä valvetilassa. Ylipäätään myöhään illalla syöty tukeva illallinenkin on haitallista elimistölle.
[/quote]
Jaa, mahtaa ne sitten tuolla Euroopassa olla sairaalloisia, kun monessa maassa syövät sen tukevan illallisensa aika myöhään. Meillä samaan aikaan syödään iltapalaa, ne siellä vetää ihan tuhtia ruokaa.
Kuten sanoin, tää on yksi näistä vanhentuneista jutuista joita edelleen totuutena toitotetaan. Yöllä syöminen ei ole sen vaarallisempaa kuin päivällä syöminen. Kyse on siitä mitä syö, kuinka paljon ja kuinka tasaisesti.
[/quote]
Siis ihanko tosissaan olet noin ulalla ihmisen perustoiminnoista? Olen tosiaan kyllä sanaton, tämän pitäisi olla ihan perustietoa jokaiselle.
Jos mättäät suuhusi raskaan aterian ennen nukkumaanmenoa, elimistöllä on kova prosessi saada se kaikki ruoka hajotettua. Samaan aikaan pitäisi nukkua, mutta elimistöhän ei nuku jos olet sinne kipannut tuhtia ruokaa.
Unenlaatu heikkenee ja elimistö joutuu tekemään ektrakovaa työtä, että saa sen kaiken ruoan hajotettua lepotilassa.
Kannattaisi pitää itselleen pieni preppauskurssi ihmisen elimistön toiminnasta, ei ihan oikeasti aikuinen ihminen voi olla noin tietämätön.
[/quote]
Pitäisikö sinun mennä pitämään eteläisen Euroopan asukkaille joku kurssi oikeasta syömisajasta.
[/quote]
Näytäpäs minulle nyt kunnon lähde, että yösyöminen on terveellistä eikä ollenkaan haitaksi.
Sinun pitää pystyä perustelemaan väiteessi, kun puhutaan aivan perusasioista ja väitä ettei se ole näin. Mututuntumaa ei sitten lasketa, joku kunnon lähde kiitos.
[/quote]
Näytä nyt ensin ne lähteet yösyömisen vaarallisuudesta. Sinähän tämän kinan aloitit julistamalla kaikenlaisen yösyömisen haitalliseksi. Etkä itsekään antanut lähteitä väitteidesi tueksi. Minä väitän edelleen, että kevyt yösyöminen ei ole haitallista. Mässääminen milloin tahansa on haitallista.
[/quote]
Voi että kun oppisit lukemaan tarkemmin viestit, lihavoin edellisissä sen sanan raskas ruoka, mutta ilmeisesti kaivattaisiin tavuviivoja.
Ja tässä on sinulle muutama nettilähde siihen, miksi ei tulisi syödä raskasta ateriaa juuri ennen nukkumaanmenoa. Niin, ja mässäily ja raskas ruoka ovat edelleen eri asioita.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=onn00046&p_teos=onn&p_selaus=
http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=6416010
http://ohjaajaverkko.pienipaatospaivassa.fi/vinkkeja-parempaan-uneen
Lisää?
Ja saisinko sinulta nyt ne lähteet, että raskas ateria juuri ennen nukkumaanmenoa/kesken unien olisi täysin terveellistä. Siitähän sinä tässä olet nyt kinanut, moneen kertaan on erotettu raskas ja kevyt ruoka, mutta edelleen jatkat tyhjänpäivästä jankuttamistasi. Monta kertaa on asiat selitetty, mutta ei. Ei vaan ymmärrä.
Ruokaa pitää ostaa ennakoivasti ja riittävä määrä, ei anneta kaapin mennä tyhjäksi.
[/quote]
Mitäs veikkaat, miksi puhuin raskaasta ateriasta?
Kannattaa vähän petrata lukemista. Raskaan aterian vastakohta nimittäin ei ole syömättömyys, vaan kevyt ateria.
[/quote]
Kannattaa petrata sitä lukemista ja käytöstä. Minä kyllä osasin lukea tekstisi, ja siksi kirjoitinkin, ettet kenties kaikkea tietämääsi esiin. Jos tarpeellisia tarkennuksia ei osaa tuoda julki, kannattaa pitää suutansa vähän soukemmalla muiden ihmisten osoittelun sijasta.
Miksei miehelle osteta omia?
En taas tajua näitä raivottaria tämmöisen asian takia.
Niin mä ostan aina vanukkaita tms kolme, niin kukin tietää, että jokaiselle on oma. Meillä ei päivittäin herkutella, etten osta edes varastoon moisia.
Mä juon paljon kaakaota, ajattele aikuinen nainen. Ainoa tapa, että tulee juotua maitoa.
Mehuakin saa kaupasta lisää, maitoakin. Jos on liru, niin puhuakin voi.. "maitoa on tosi vähän, riittääkö huomiseen vai hakisko lisää" oho, keskustelua. Silloin muutkin tietää, että jämille on suunnitelma.
Moetas rauhottua, ne oli vaan vanukkaita. Entäs jos olis yöpalanaan vetänyt edullisesti hankitun paistin, eikä kauppoja auki.. Vieraita tulossa, ja gourmeet miehen masussa. ;)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 12:28"]
Mun ex -mies ja lasteni isä oli hyvin samanlainen tuon syömisen suhteen. Kaikki meni, eikä ollut edes lihava, vaan kuivan kesän orava. Mutta se ruuan määrä oli aivan valtava, suorastaan kohtuuton.
Kaksi lautasellista kotiruokaa, päälle sipsipussi, karkkia, pussi suolapähkinöitä ja pari pulloa kaljaa. Ja tunnin välein oli nälkä. Se vei ihan suunnattomasti rahaa!
Ja juuri tuo, että kaikki muidenkin herkut piti vetää, kun omat ei riittäneet. Koskaan ei käynyt kaupassa ostamassa mitään muuta kuin omat herkkunsa. Ja kun jääkaapista oli kaikki päivän aikana mätetty, lähti illalla grillille...
[/quote]
Tällaisella on pakko olla joku imeytymishäiriö/-ongelma.
Kai te naiset ymmärrätte, että miehellä kun nälkä iskee, niin se on niiiin primitiivistä, että siinä ei katso mitä syö ja kenen syö, syö vaan jotain syömäkelpoista. Jos ootte vielä sattuneet rakastumaan sellaisiin saamarin pitkiin äijiin, joilla energian tarvekin on tyyliin 3000 kilokaloria per päivä, niin aika helvetisti sitä ruokaa saa syödäkin, että nälkä lähtee. Mutta joo, kyllä MIEHEN pitää ymmärtää, että lapsellisiin jälkkäreihin ei mennä kajoamaan tai sitten ostaa omat purkkinsa kaupasta.
Jotain hyvää siinäkin, että meikä on tällänen helvetin lyhyt äijä (165 cm), ei kulu tota ruokaakaan niin paljon kuin niillä kaksmetrisillä.
Meillä ei isä kyllä koskaan koskenut mihinkään vanukkaisiin (siihen aikaan niitä edes ei paljoa ostettu), isä osti kaupasta itselleen herkkuna viinereitä ja tummaa suklaata. Me lapset kyllä tiedettiin, että niihin herkkuihin ei ollut lupaa koskea, eikä lapsia tumma suklaa houkuttelekaan niin paljon :D Toinen isän herkku oli kielimakkara, jota työpäivien jälkeen kävi lihatiskiltä ostamassa ja sitä se söi ruisleivän päällä.
Niin siis mies jopa kokkaa nyt tuolla pastaa ja jauhelihakastiketta pitkän kaavan kautta. Ja toi ruusuja. Raivosin siis asiasta ennen kuin lähti kauppaan.-ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:04"]
[/quote]
Mitäs veikkaat, miksi puhuin raskaasta ateriasta?
Kannattaa vähän petrata lukemista. Raskaan aterian vastakohta nimittäin ei ole syömättömyys, vaan kevyt ateria.
[/quote]
Kannattaa petrata sitä lukemista ja käytöstä. Minä kyllä osasin lukea tekstisi, ja siksi kirjoitinkin, ettet kenties kaikkea tietämääsi esiin. Jos tarpeellisia tarkennuksia ei osaa tuoda julki, kannattaa pitää suutansa vähän soukemmalla muiden ihmisten osoittelun sijasta.
[/quote]
Jos itse et käsitä, että raskaan aterian vastakohta ei ole syömättömyys, niin en voi auttaa. Se on ihan oma asiasi, jos peruskäsityksesi ruoasta on joko raskas ateria tai sitten ilman ruokaa.
Ja jos ap:n mies mättää kitaansa öisin suklaavanukkaita, eli silloin mies syö raskasta ruokaa ja painuu nukkumaan.
Mutta tämähän oli sinun tai jonkun muun mielestä vanhentunutta tietoa, niin saanko nyt viimein sen lähteen siihen?
Ymmärrän ap:ta täysin. Kysehän ei ollut pelkistä vanukkaista, vaan muustakin ruoasta ja siitä, että mies ahmii muidenkin annokset ja syö/juo tietyt ruoat loppuun välittämättä muista.
Itse kokeilisin varata lapsille jääkaapista oman hyllyn. Sanoisin miehelle, että tässä hyllyssä olevat ruoat on lapsille ja niihin ei saa koskea.
Samoin edellyttäisin miehen käyvän kaupassa yhtä usein, kun itsekin käyn. Esim. sovittuina viikonpäivinä. On aikuisen ihmisen osattava käskemättäkin kaupassa käydä.
Minä testaisin sen ylärajan, kuinka paljon se pystyy vanukkaita vetämään viikossa. Ihan kurispäiten ostaisin kaappiin hyllyllisen vanukkaita ja katsoisin että kauanki menee, että loppuvat. Voisihan se niihin jo kyllästyäkin.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:15"]
Jos itse et käsitä, että raskaan aterian vastakohta ei ole syömättömyys, niin en voi auttaa. Se on ihan oma asiasi, jos peruskäsityksesi ruoasta on joko raskas ateria tai sitten ilman ruokaa.
Ja jos ap:n mies mättää kitaansa öisin suklaavanukkaita, eli silloin mies syö raskasta ruokaa ja painuu nukkumaan.
Mutta tämähän oli sinun tai jonkun muun mielestä vanhentunutta tietoa, niin saanko nyt viimein sen lähteen siihen?
[/quote]
Joltain tuntuu nyt puuttuvan kaikki ymmärrys. Eikä kyse ole ruuasta.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:30"]
Minä testaisin sen ylärajan, kuinka paljon se pystyy vanukkaita vetämään viikossa. Ihan kurispäiten ostaisin kaappiin hyllyllisen vanukkaita ja katsoisin että kauanki menee, että loppuvat. Voisihan se niihin jo kyllästyäkin.
[/quote]
Tässä olisi ideaa. Esimerkiksi muovikassillinen X-tran vanukkaita ja katso mitä tapahtuu.
Ei pitäisi, mutta... kenen mielestä lasten vanukkaat ovat raskasta ruokaa? Minun mielestä eivät. Raskasta ruokaa on esimerkiksi liha. Myös raa'at vihannekset ovat ruoansulatuselmistölle koettelemus ihan toisella lailla kuin maitovanukas.
Mies näyttää nyt ap:lle millaista ruokaa haluaisi syödä ja mikä vie nälän ja mitä kaikkea sieltä kaupasta kuuluisi ostaa (ei siis ostanut niitä vanukkaita) mutta ap omahyväisyydesään luulee että mies hyvittelee:DDD Miehillä on oma tapansa kertoa asioista...Jos ap olis mennyt kauppaan niin tuloksena olis ollut se paketti lihapiirakoita ja nakkeja ja tusina Angry Birds-vanukkaita;)
Mitä ap jos näyttäisit miehellesi mitä olet hänestä kirjoitellut tänne...
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 14:51"]
Kai te muuten sitten tiesitte, että yösyöminen on erittäin haitallista terveydelle? Oletteko niistä koskaan puhuneet näillä massuttajille?
Toisekseen, en jaksaisi katsoa tuollaista. En voisi elää niin, että minun pitäisi piilotella omat ruoat omassa kodissani, jotta niitä ei syötäisi. Jäisi mies kyllä pian yksinään harrastamaan syöpöttelyjään.
[/quote]
Miten yösyöminen on erityisen haitallista? Käsittääkseni on ihan sama milloin syö, kyse on siitä mitä syö ja miten paljon. Jos syöt terveellisesti ja oikean määrän niin ei ole väliä milloin syöt, vaikka sitten yöllä. Toki ruokaa pitäis syödä tasaisesti, ei siis pelkästään yöllä.
Tämäkin lienee näitä vanhentuneita käsityksiä.
[/quote]
Kyse ei ole vain kaloreista. Yöllä kehon pitäisi päästä lepotilaan. Lepoa se ei saa, mikäli ruoansulatus pitää elimistöä valvetilassa. Ylipäätään myöhään illalla syöty tukeva illallinenkin on haitallista elimistölle.
[/quote]
Jaa, mahtaa ne sitten tuolla Euroopassa olla sairaalloisia, kun monessa maassa syövät sen tukevan illallisensa aika myöhään. Meillä samaan aikaan syödään iltapalaa, ne siellä vetää ihan tuhtia ruokaa.
Kuten sanoin, tää on yksi näistä vanhentuneista jutuista joita edelleen totuutena toitotetaan. Yöllä syöminen ei ole sen vaarallisempaa kuin päivällä syöminen. Kyse on siitä mitä syö, kuinka paljon ja kuinka tasaisesti.
[/quote]
Siis ihanko tosissaan olet noin ulalla ihmisen perustoiminnoista? Olen tosiaan kyllä sanaton, tämän pitäisi olla ihan perustietoa jokaiselle.
Jos mättäät suuhusi raskaan aterian ennen nukkumaanmenoa, elimistöllä on kova prosessi saada se kaikki ruoka hajotettua. Samaan aikaan pitäisi nukkua, mutta elimistöhän ei nuku jos olet sinne kipannut tuhtia ruokaa.
Unenlaatu heikkenee ja elimistö joutuu tekemään ektrakovaa työtä, että saa sen kaiken ruoan hajotettua lepotilassa.
Kannattaisi pitää itselleen pieni preppauskurssi ihmisen elimistön toiminnasta, ei ihan oikeasti aikuinen ihminen voi olla noin tietämätön.
[/quote]
Pitäisikö sinun mennä pitämään eteläisen Euroopan asukkaille joku kurssi oikeasta syömisajasta.
[/quote]
Näytäpäs minulle nyt kunnon lähde, että yösyöminen on terveellistä eikä ollenkaan haitaksi.
Sinun pitää pystyä perustelemaan väiteessi, kun puhutaan aivan perusasioista ja väitä ettei se ole näin. Mututuntumaa ei sitten lasketa, joku kunnon lähde kiitos.
[/quote]
Näytä nyt ensin ne lähteet yösyömisen vaarallisuudesta. Sinähän tämän kinan aloitit julistamalla kaikenlaisen yösyömisen haitalliseksi. Etkä itsekään antanut lähteitä väitteidesi tueksi. Minä väitän edelleen, että kevyt yösyöminen ei ole haitallista. Mässääminen milloin tahansa on haitallista.
[/quote]
Voi että kun oppisit lukemaan tarkemmin viestit, lihavoin edellisissä sen sanan raskas ruoka, mutta ilmeisesti kaivattaisiin tavuviivoja.
Ja tässä on sinulle muutama nettilähde siihen, miksi ei tulisi syödä raskasta ateriaa juuri ennen nukkumaanmenoa. Niin, ja mässäily ja raskas ruoka ovat edelleen eri asioita.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=onn00046&p_teos=onn&p_selaus=
http://www.tohtori.fi/?page=4031888&id=6416010
http://ohjaajaverkko.pienipaatospaivassa.fi/vinkkeja-parempaan-uneen
Lisää?
Ja saisinko sinulta nyt ne lähteet, että raskas ateria juuri ennen nukkumaanmenoa/kesken unien olisi täysin terveellistä. Siitähän sinä tässä olet nyt kinanut, moneen kertaan on erotettu raskas ja kevyt ruoka, mutta edelleen jatkat tyhjänpäivästä jankuttamistasi. Monta kertaa on asiat selitetty, mutta ei. Ei vaan ymmärrä.
[/quote]
Ihan ekassa viestissä sä et muuten puhunut kuin yösyömisestä, joka siis oli sun mielestä erittäin haitallista. Edelleen väitän, että kevyt yösyöminen ei ole mitenkään erityisen haitallista. Tuo ap:n miehen mässääminen on haitallista, mutta sitä se olis päivälläkin tehtynä.
"Kai te muuten sitten tiesitte, että yösyöminen on erittäin haitallista terveydelle? Oletteko niistä koskaan puhuneet näillä massuttajille?
Toisekseen, en jaksaisi katsoa tuollaista. En voisi elää niin, että minun pitäisi piilotella omat ruoat omassa kodissani, jotta niitä ei syötäisi. Jäisi mies kyllä pian yksinään harrastamaan syöpöttelyjään."