Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

niin mitä ne miesten tasa-arvo ongelmat ovat nykyajan Suomessa?

Vierailija
16.08.2016 |

Joku varmaan valaisee??

Kommentit (314)

Vierailija
301/314 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WraithTodd kirjoitti:

Iskä__89 kirjoitti:

Jotkut täällä puolustavat miesten syrjintää erotilanteessa. Varmaan ovat itse eronneet ja vieneet lapset isältään, ja nyt puolustelevat itseään. Paljon olen nähnyt eroja joissa isä haluaisi tasavertaisen asumisjärjestelyn, vuoroviikoin, mutta äiti ei. Kiista päättyy lopulta siihen että isää saa tavata lastaan joka toinen viikonloppu.

Paljon olen minäkin eroja nähnyt ja suurin osa on päättynyt niin että mies kirmaa vapaana uusille laidunmaille unohtaen jälkikasvunsa. Katteetomia lupauksia lapsille, ohareita, unohtuneita syntymäpäiviä jne.

Mutta mikä _hauskinta_, nämä samaiset sällit sitten vinkuvat kun paska exä tekee kaikki hankalaksi eikä anna edes tavata lapsia. Eräskin tuota jaksoi minulle jauhaa kunnes totesin, että olen ollut todistamassa useaan kertaan, kuinka lapset nielevät pettymyksensä kun isä ei lupauksista huolimatta tullutkaan. Lopulta he eivät edes uskoneet isänsä sanoihin. Hiljeni.

Ja miksi olen ollut paikalla? Kaverini oli vuorotöissä ja jos exä tekisi oharit, minä hoitaisin lapset. Niin kävi aivan liian usein.

Ja ei, en ole eronnut vaan onnellisesti avioliitossa.

Tätä minäkin olen ikävä kyllä nähnyt.

Mutta en yhtään sellaista jossa äiti olisi estänyt täyspäisen ( selvän, normaalisti käyttäytyvän ) isän lasten tapaamisia.

Näitä äitejä varmasti on, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin niitä isiä joille se uusi ihana nainen merkitsee paljon enemmän kuin lapset.

Ja sillä, että mies viettää aikaa 100% uuden naisen kanssa ja noin 5% lastensa kanssa ei ole mitään tekemistä asian kanssa?

Monet naiset vaahtoavat kuinka miehet ovat paskoja kun eivät edes elätä lapsiaan ja eivät edes näe niitä silloin harvoin kun olisi mahdollisuus. Käsitättekö te edes ajatuksen tasolla, että kuinka vieraannuttavaa ja hajottavaa on nähdä jälkikasvuaan joskus silloin tällöin? Kaikki narut naisen käsissä mutta rahavirta pitäisi olla solkenaan virtaamana!

Aika raadollista, mutta voi olla että joidenkin miesten on helpompi aidosti olla ja "unohtaa" kuin kärvistellä jatkuvasti ja nähdä joskus pieni hetki lapsiaan. Mitä ne lapsetkaan siitä hyötyy, että näkevät tuntematonta ihmistä silloin tällöin.

Minä olen nähnyt omin silmin miten pieni poika odottaa isältään edes syntymäpäiväväksi jotain viestiä.

Vielä monta päivää postilaatikolle synttäreiden jälkeen ja sydäntä kirpaisevaa katsella sitä pettymystä.

Mutta joo isällä, isolla lapsellahan, se ikävä olikin sitten niin kova että kyllähän sen oikean lapsen pitää ymmärtää ettei isi sieltä uuden naisen kainalosta pysty lastaan muistamaan.

Voi mitä luusereita tuollaiset vätykset ovat.

Ja minä olen nähnyt miten äiti muuttaa hylkää lapsensa ja miehensä muuttamalla yht'äkkiä kotoa, koska uusi rakastaja on niin ihana. Sitten parin vuoden päästä kun uutuuden viehätys on kadonnut, niin alkaa lapsetkin kiinnostaa. Tottakai nainen saa silloin lähihuoltajuuden kun on kuitenkin lasten äiti.

Vierailija
302/314 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WraithTodd kirjoitti:

Iskä__89 kirjoitti:

Jotkut täällä puolustavat miesten syrjintää erotilanteessa. Varmaan ovat itse eronneet ja vieneet lapset isältään, ja nyt puolustelevat itseään. Paljon olen nähnyt eroja joissa isä haluaisi tasavertaisen asumisjärjestelyn, vuoroviikoin, mutta äiti ei. Kiista päättyy lopulta siihen että isää saa tavata lastaan joka toinen viikonloppu.

Paljon olen minäkin eroja nähnyt ja suurin osa on päättynyt niin että mies kirmaa vapaana uusille laidunmaille unohtaen jälkikasvunsa. Katteetomia lupauksia lapsille, ohareita, unohtuneita syntymäpäiviä jne.

Mutta mikä _hauskinta_, nämä samaiset sällit sitten vinkuvat kun paska exä tekee kaikki hankalaksi eikä anna edes tavata lapsia. Eräskin tuota jaksoi minulle jauhaa kunnes totesin, että olen ollut todistamassa useaan kertaan, kuinka lapset nielevät pettymyksensä kun isä ei lupauksista huolimatta tullutkaan. Lopulta he eivät edes uskoneet isänsä sanoihin. Hiljeni.

Ja miksi olen ollut paikalla? Kaverini oli vuorotöissä ja jos exä tekisi oharit, minä hoitaisin lapset. Niin kävi aivan liian usein.

Ja ei, en ole eronnut vaan onnellisesti avioliitossa.

Tätä minäkin olen ikävä kyllä nähnyt.

Mutta en yhtään sellaista jossa äiti olisi estänyt täyspäisen ( selvän, normaalisti käyttäytyvän ) isän lasten tapaamisia.

Näitä äitejä varmasti on, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin niitä isiä joille se uusi ihana nainen merkitsee paljon enemmän kuin lapset.

Ja sillä, että mies viettää aikaa 100% uuden naisen kanssa ja noin 5% lastensa kanssa ei ole mitään tekemistä asian kanssa?

Monet naiset vaahtoavat kuinka miehet ovat paskoja kun eivät edes elätä lapsiaan ja eivät edes näe niitä silloin harvoin kun olisi mahdollisuus. Käsitättekö te edes ajatuksen tasolla, että kuinka vieraannuttavaa ja hajottavaa on nähdä jälkikasvuaan joskus silloin tällöin? Kaikki narut naisen käsissä mutta rahavirta pitäisi olla solkenaan virtaamana!

Aika raadollista, mutta voi olla että joidenkin miesten on helpompi aidosti olla ja "unohtaa" kuin kärvistellä jatkuvasti ja nähdä joskus pieni hetki lapsiaan. Mitä ne lapsetkaan siitä hyötyy, että näkevät tuntematonta ihmistä silloin tällöin.

Minä olen nähnyt omin silmin miten pieni poika odottaa isältään edes syntymäpäiväväksi jotain viestiä.

Vielä monta päivää postilaatikolle synttäreiden jälkeen ja sydäntä kirpaisevaa katsella sitä pettymystä.

Mutta joo isällä, isolla lapsellahan, se ikävä olikin sitten niin kova että kyllähän sen oikean lapsen pitää ymmärtää ettei isi sieltä uuden naisen kainalosta pysty lastaan muistamaan.

Ja minä olen nähnyt miten äiti muuttaa hylkää lapsensa ja miehensä muuttamalla yht'äkkiä kotoa, koska uusi rakastaja on niin ihana. Sitten parin vuoden päästä kun uutuuden viehätys on kadonnut, niin alkaa lapsetkin kiinnostaa. Tottakai nainen saa silloin lähihuoltajuuden kun on kuitenkin lasten äiti.

Jos näin tapahtuu niin kyllä jo sairas oikeusmurha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/314 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin tapahtuu niin kyllä jo sairas oikeusmurha.

Kyllä se valitettavasti on vain todellisuutta, jonka kanssa miehet joutuu elämään. Mutta eihän lapsiasioissa naisia suosita. Miehet eivät vain halua/kykene hoitaa lapsiaan, niin on vain lasten parhaaksi, että naiset saavat lapset erossa.

En tiedä yhtään eronnutta miestä joka olisi lähivanhemmuuden saanut. Tässä ketjussa yksi etä-äiti ilmoittautui. Kai sekin on alku. Yhden yksinhuoltajaisän tiedän. Hänkin on leski.

Sen sijaan tiedän monta etäisää, kahdella on vuoroviikko systeemi, useimmilla jonkinlainen viikonloppusysteemi. Osa heistä olisi lapsensa halunnut itselleen, osalle riittää viikonloppurooli. Yhden miehen tiedän, joka ei ole eron jälkeen lapsiinsa juuri ollut yhteydessä. En tiedä mikä on tilanne valtakunnan tasolla, mutta tämä minun lähipiirini tilanne.

Vierailija
304/314 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet/pojat eivät voi olla niin vapaasti mitä haluavat/ näyttää miltä haluavat tai tykätä mistä haluavat ilman tuomitsevia katseita niin kuin naiset ja tytöt saavat!

Tyttö voi käyttää millaisia vaatteita itse tykkää mutta pojan kohdalla raja tulee jostain syystä vastaan nopeammin. Tyttö voi harrastaa mitä vaan ja ylipäätänsä tykätä vapaasti myös ns.poikien jutuista ja se on ok mutta poikaa katsotaan kieroon.

Näihin muutos KIITOS!

Vierailija
305/314 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi alapeukuttaa tasa arvoa... nykyään kuulee paljon puhuttavan naisten tasa arvon parantamisesta. Paljon on pojilla ja miehilläkin epätasa arvoisia asioita verrattuna tyttöihin ja naisiin...jostain syystä kukaan ei vaan puhu niistä. Vaikkei ne ole yhtään sen vähäpätöisempiä...

Vierailija
306/314 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 60% ikäluokkansa miehistä käy armeijan, ei vaikuta kovinkaan pakolliselta. Ei sillä, minulle sopii mainiosti asevelvollisuusarmeijasta luopuminen ja siirtyminen palkka-armeijaan.

Huoltajuusasioista ei ole voitu osoittaa oikeudenistuimien suosivan naisia, miehet sen sijaan hakevat yksihuoltajuutta selkeästi harvemmin. Tyypillisin tilanne eroperheissä on viikko viikko systeemi.

Köyhimmät perheet maassamme ovat naisen ja lapsien muodostamat yksinhuoltajaperheet. Sotii raskaasti sen kuvan kanssa, että nainen ottaa reteesti lapset ja miehen omaisuuden ja elelee kroisokseksi miehen maksellessa elatusmaksuja. Itse asiassa Kelan maksettavaksi jää koko ajan enemmän miehen maksettavaksi tuomittuja elatusmaksuja. Lasku yhteiskunnalle miesten laiminlyönnistä on jo kymmeniä miljoonia pelkästään Helsingissä.

Naisten odotettavissa oleva elinikä on miehiä korkeampi. Totta. Nyt vanhuusiässä olevien naisten ei annettu ryypiskellä tai poltella tupakkaa nuoruuttaan. Tilanne varmaankin tasaantuu kun jo suuret ikäluokat ovat vanhempiaan huomattavasti kosteampia, niin miehet kuin naisetkin.

Helsingin koulujen opettajilla on sama koulutus kuin muuallakin maassa ja sama koulujärjestelmä, silti pojat eivät suoriudu tyttöjä huonommin. On siis täyttä potaskaa, että koulu suosisi tyttöjä. Kasvatukselliset asiat varmaankin vaikuttavat enemmän muualla maassa sekä sosioekonominen asema perheessä.

Vierailija
307/314 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 60% ikäluokkansa miehistä käy armeijan, ei vaikuta kovinkaan pakolliselta. Ei sillä, minulle sopii mainiosti asevelvollisuusarmeijasta luopuminen ja siirtyminen palkka-armeijaan.

Huoltajuusasioista ei ole voitu osoittaa oikeudenistuimien suosivan naisia, miehet sen sijaan hakevat yksihuoltajuutta selkeästi harvemmin. Tyypillisin tilanne eroperheissä on viikko viikko systeemi.

Köyhimmät perheet maassamme ovat naisen ja lapsien muodostamat yksinhuoltajaperheet. Sotii raskaasti sen kuvan kanssa, että nainen ottaa reteesti lapset ja miehen omaisuuden ja elelee kroisokseksi miehen maksellessa elatusmaksuja. Itse asiassa Kelan maksettavaksi jää koko ajan enemmän miehen maksettavaksi tuomittuja elatusmaksuja. Lasku yhteiskunnalle miesten laiminlyönnistä on jo kymmeniä miljoonia pelkästään Helsingissä.

Naisten odotettavissa oleva elinikä on miehiä korkeampi. Totta. Nyt vanhuusiässä olevien naisten ei annettu ryypiskellä tai poltella tupakkaa nuoruuttaan. Tilanne varmaankin tasaantuu kun jo suuret ikäluokat ovat vanhempiaan huomattavasti kosteampia, niin miehet kuin naisetkin.

Helsingin koulujen opettajilla on sama koulutus kuin muuallakin maassa ja sama koulujärjestelmä, silti pojat eivät suoriudu tyttöjä huonommin. On siis täyttä potaskaa, että koulu suosisi tyttöjä. Kasvatukselliset asiat varmaankin vaikuttavat enemmän muualla maassa sekä sosioekonominen asema perheessä.

Viesti ei ole lukemisen arvoinen, jos laissa säädetty selvä asia yritetään heti alkuun vääntää muuksi. Ei keskustelussa ole mitään järkeä, jos se ei ala faktojen tunnustamisella.

Vierailija
308/314 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viesti ei ole lukemisen arvoinen, jos laissa säädetty selvä asia yritetään heti alkuun vääntää muuksi. Ei keskustelussa ole mitään järkeä, jos se ei ala faktojen tunnustamisella.

Pohjois-Korean köyhyys ei vaikuta köyhyydeltä, koska eliitti rypee yltäkylläisyydessä.

AV-mammojen työttömyys ei vaikuta työttömyydeltä, koska minä olen lähdössä töihin.

Tämä on helppoa. Täytyypä ottaa käyttöön.

Vierailija
309/314 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä en tunnusta viestissäni? Sitäkö, että 60% ikäluokkansa nuorista miehistä käy armeijan vai sitä, että sille on toki olemassa vaihtoehtojakin?

Vierailija
310/314 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei suuri asia, mutta miksi mieheltä odotetaan herrasmiesmäistä käytöstä kun taas naiset voivat jättää tuntemattomat täysin ilman huomiota ja apua.  

Kyllä nyt pomppas.

Kun mies sairastuu niin häntä hoitavat niin miehet kuin naisetkin.

Kun nainen sairastuu häntä hoitavat vain naiset.

Kyse on siis vapaaehtoisesta avusta jota tällainen pitkäaikaissairas tarvitsee.

Tästä on joku tutkimuskin.

Sydännairauksissa nainen saa edelleen huonommin hoitoa kuin mies.

Raskaana olevaa naista hoidetaan .

Sikiö on yli 50% miespuolinen, ei siinä todellakaan hoideta pääasiallisesti naista.

Yksi miesten tasa-arvo ongelma on vauviksen peukutuskulttuuri. Kun naisen näkökulmasta kirjoitettu viesti on väärin argumentoitu (olkimies), argumentoitivirhe sivutetaan (peukut 60/10). Miehen tekemät argumentoitivirheet sen sijaan saavat karun tuomion.

Vierailija
311/314 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei suuri asia, mutta miksi mieheltä odotetaan herrasmiesmäistä käytöstä kun taas naiset voivat jättää tuntemattomat täysin ilman huomiota ja apua.  

Kyllä nyt pomppas.

Sikiö on yli 50% miespuolinen, ei siinä todellakaan hoideta pääasiallisesti naista.

Yksi miesten tasa-arvo ongelma on vauviksen peukutuskulttuuri. Kun naisen näkökulmasta kirjoitettu viesti on väärin argumentoitu (olkimies), argumentoitivirhe sivutetaan (peukut 60/10). Miehen tekemät argumentoitivirheet sen sijaan saavat karun tuomion.

Mistä tiedät kuka mitäkin peukuttaa?

Vierailija
312/314 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt pomppas.

Mistä tiedät kuka mitäkin peukuttaa?

No pari viikkoa tätä pastaa selanneena peukut on jo ennustettavissa aika luotettavalla prosentilla, ihan sen mukaan miltä kannalta viesti on kirjoitettu, onko virheitä tai "vääriä" mielipiteitä ja kuika tunteita herättävä tai kiistanalainen aihe on kyseessä. Vielä toki yllätyksiäkin mahtuu joukkoon. 

Vierailija
313/314 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotilanteessa nainen saa omaisuudesta puolet vaikka on pesään korkeintaan neljäsosan.

Ennenkuin joku kurppa ehtii taas keuhkota, että lastenhoito on arvokasta niin naisethan saa lapset, miksei miehet voisi saada omaisuuden?

a) Avioehto on keksitty, jos sellaista ei tee, on oma moka

b) Puoliso kannattaa katsoa samasta varakkuusryhmästä, jos itsellä on omaisuutta, ei ehkä kannata valita täysin rahatonta

c) Useimmille hyville isille omien lasten toimeentulo ja omaisuus on tärkeää, ei tulisi mieleenkään hylätä omia lapsia rahatta eron jälkeen, jos itsellä vaan on varaa heille kustantaa elämisen puitteita.

c) Moni mieskin elää naisensa siivellä

Vierailija
314/314 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne ongelmat paljonkaan muuttuneet sitten tämänkin ketjun aloittamisen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi