Toinen lapsi eksän kanssa
Ollaan siis ns 'asumuserossa'. Ensimmäinen lapsi on vasta 9kk, mutta tiedän että haluan toisen sitten kun eka on vähän vanhempi (noin 2vuotias).. Haluaisin sen vain miehen kanssa, josta olen nyt eroamassa!.. Itse en kovin mielellään haluaisi tässä vaiheessa kerta uutta puolisoakaan miettiä ja helpompi kun olisi sama isä kuin esikoisella. Eksä tykkäs ideasta, ja harjotellaankin ahkerasti jo (tulevan isän spermalle altistuminen ennen raskautta kuulemma helpottaa raskaaksi tulemista!). Toki riski että ex muuttaa mieltään vielä, mutta toivottavasti niin ei käy!
Ajatuksia?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Ei Kelan tuet mene sen mukaan, kenen kanssa harrastaa seksiä. Saman katon alla asuminen ratkaisee.
Mutta jos pariskunta on eronnut ja kumpikin hakee vaikka asumistukea omiin asuntoihinsa, sitten kela saa tietoonsa lapsi ex.älle, niin tietenkin kysyvät tilanteesta. Näitä tukitemppuilijoita kun riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kelan tuet mene sen mukaan, kenen kanssa harrastaa seksiä. Saman katon alla asuminen ratkaisee.
Mutta jos pariskunta on eronnut ja kumpikin hakee vaikka asumistukea omiin asuntoihinsa, sitten kela saa tietoonsa lapsi ex.älle, niin tietenkin kysyvät tilanteesta. Näitä tukitemppuilijoita kun riittää.
Niin kysyvätkin, mutta siihen voi ihan hyvin vastata rehellisesti, että parisuhde exään on loppunut eivätkä he oikeasti asu yhdessä ja yritä kikkailla tuilla.
Kelan tuet nyt ei ollu tässäkään mikään pointti, mut ex asuu omakotitaloaan ja itse muutin kyllä vuokralle ja saan as.tuet ym. Jos kukaan edes kuvittelee että näin olis 'tukikikkailun' vuoksi, niin just! :D Mulla jää huomattavasti vähemmän rahaa käyttöön nyt kun olen yksin, ennen sain pitää kaikki rahani. Eikä ero muutenkaan tullut halvaksi, uusi asunto takuuvuokrineen, kaikki uudet huonekalut, keittiötarvikkeet jne, muuttofirma, listaa vois jatkaa vaikka kuinka! :)
Että jospa jätetään ne tuki jutut nyt tästä keskustelusta. Edelleen haluaisin kuulla perusteluita, MIKSI tämä olisi järjetöntä, tai sairasta, tai WT..?! Kertokaas nyt kun ootte olevinaan niin fiksuja :)
Ap
Täällä yksi samoilla ajatuksilla. Lapseni on tosin jo 4 vuotta ja erossa ollaan oltu eksän kanssa 3 vuotta eikä välillämme ole seksiä. Itseasiassa olen parisuhteessa, mutta nykyinen kumppani ei halua lasta ehkä ikinä tai pitkään aikaan. Haluaisin lapsen nykyiseni kanssa, mutta kun ei se sovi, kun ei hän ole valmis.Mietin että ehkä pitäisi kysyä eksältä josko hän haluaisi täyssisaruksen tytöllemme. Ehdottaisin lapsen tekoa hedelmällisyysklinikan avulla eli ei seksiä liittyisi tähän. Olisi lapselle mukavaa, kun olisi samat vanhemmat kun siskolla/veljellä. Eksäni siis on sinkku, jos olisi varattu niin en tällaista edes miettisi. Mielestäni tässä ei ole mitään typerää. Ainut mitä mietin on mahdollisen tulevan lapsen elatusmaksut, kuka maksaa ja miten paljon.
Mielestäni tuo on sinällään lapsen kannalta "väärin" koska jo tehdessä tiedätte ettei lapsi tule koskaan saamaan kokonaista kotia. Yleensä yhtenäinen perhe on kuitenkin vanhempien tavoiteja lapselle paras tilanne. Yksinäisten ihmisten spermapankkijuttuihin tätä ei voi mitenkään verrata. Heillähän on kuitenkin yksi koti. Erojahan tulee eikä niille voi mitään ja lapset sopeutuu jne, mutta tuollanen teidän tilanne, jossa lapsi tehdään tieten tahtoen eroperheeseen, on jotenkin inhottava. Tämä on vain minun oma mielipitteeni. Sori.
Ymmärrän kyllä ton seksisuhteen. Onhan se sulle helpompaa kun alkaa etsimään alle vuosikkaan äitinä itselleen ulkopuolista panoa.
Vierailija kirjoitti:
Kelan tuet nyt ei ollu tässäkään mikään pointti, mut ex asuu omakotitaloaan ja itse muutin kyllä vuokralle ja saan as.tuet ym. Jos kukaan edes kuvittelee että näin olis 'tukikikkailun' vuoksi, niin just! :D Mulla jää huomattavasti vähemmän rahaa käyttöön nyt kun olen yksin, ennen sain pitää kaikki rahani. Eikä ero muutenkaan tullut halvaksi, uusi asunto takuuvuokrineen, kaikki uudet huonekalut, keittiötarvikkeet jne, muuttofirma, listaa vois jatkaa vaikka kuinka! :)
Että jospa jätetään ne tuki jutut nyt tästä keskustelusta. Edelleen haluaisin kuulla perusteluita, MIKSI tämä olisi järjetöntä, tai sairasta, tai WT..?! Kertokaas nyt kun ootte olevinaan niin fiksuja :)
Ap
Hyi inho, lisää lapsia yhteiskunnan varoilla elätettäväksi. Ja ap on joku 20 v, ilman mitään ammattia? Todella toivon, että noita etuisuuksia leikattaisiin niin paljon, että nämä yhteiskunnan elätit eivät enää lisääntyisi. Mietipä, kun etuisuuksia koko ajan leikataan millaisen elintason pystyt yksin exän minimielareilla (vai maksaako nekin yhteiskunta) elättämään? Tulevaisuutesi, ja aika pian kun nykysuuntaus vain kiihtyy.
Sairasta. Miksi hankkia vielä toinen lapsi tuollaiseen tilanteeseen? Mikset hanki miestä, jota oikeasti rakastat ja jonka kanssa tulet myös toimeen, ja sitten vasta mietit toisen lapsen hankkimista?
Oletteko huomanneet, että palstalla työssäkäyvät, hyvinkoulutetut ihmiset pohtivat etukäteen montako lasta heillä on varaa elättää? Sitten tämä toinen luokka joka puskee lapsia kenen miehen kanssa tahansa, vaikka tarkoituksellisesti yh:na niinkuin ap ilman pienintäkään ajatusta kuinka nuo elättää. Jos pysytään tiukasti omissa sossunelättipiireissä niin lapsetkaan ei muusta tiedä, korkeintaan koulussa kadehtivat noita muita. Aika kehnot eväät vaan lapsilleen antaa, synnyttää köyhyyteen elämään elämänsä köyhänä. Ap ei ota varmaan huomioon, että varsin pian se ex löytää uuden naisen ja silloin ap, lapsi, ja se mahdollinen kakkoslapsi muodostuvat taakaksi.
Entä jos jompikumpi teistä tapaa jonkun uuden ja rakastuu?
Teillä on siis seksiä sisältävä parisuhde, tosin (ilmeisesti?) avoin, että muutkin seksit sallitaan, jossa asutte erillään, lisäksi yhteinen vanhemmuus.
Että eihän se mitään oikeata eksäilyä sitten ole. Olette vaan muuttaneet erilleen.
Ihme ajatuksia.. Mä olen herttinen sentään kotona koska mulla on pieni lapsi! Ihan tavallinen työssäkäyvä nainen olin ennen sitä. Minulla ON ammatti, ja olen töitä tehnyt 16 vuotiaasta asti samalla kun opiskelin! Nyt olen 25 vuotias, eksä täyttää 30. Eksä on hyvässä työssä firmassa, jossa tulevaisuudennäkymät hyvät. Tienaa 300-4500€ kuukaudessa riippuen paljonko tekee ylitöitä. Itse toki omalla alalla tienaan heikommin, noin 1600€ (nää siis jää verojen jälkeen, joita on kyl tullutki maksettua). Eksä maksaa mulle todella hyvin elatuksesta.
Nää suunitelmat on meidän mielestä järkeviä koska tullaan toimeen keskenään, meillä on molemmilla tarjota rakkautta ja turvaa lapselle jne. Me erottiin koska halutaan vaan niin erilaisia asioita elämässä, yhtenä esimerkkinä mies haluaa elää "vauraampaa" elämää, on hankkinut veneen, omakotitalo kaupungista ja on viimesintä huutoa tekniset vempaimet, 3d telkkarit ym. Itse taas haluan maalle, pieneen tupaan perunamaineni. Lapset sitäpaitsi pääsevät näin näkemään molempia tyylejä elää. Lapsenkasvatukselliset arvot meillä käy yhteen.
Ja nämähän on TÄMÄN HETKISET suunitelmat. Tottakai mieli voi vielä muuttua. Voidaan löytää uudet ihanat puolisot jne. Ja minusta se että on 2 lasta yhden sijaan, ei estä sitä ettenkö löytäisi uutta puolisoa.. :D
Se, miksi ylipäätään haluan toisen lapsen vain nyt on niin. Haluan lapselleni sisaruksen, ja mielellään melko pienellä ikäerolla (n. 3vuotta). Lapsilukutoiveeni on alunperin 5 lasta. Haluan vielä kokea sen raskauden, vastasyntyneen ja kaiken tän ihanan ajan mitä on ollut vauvan kanssa. Sen lisäksi, minun mielestäni kannattaa tehdä melko pian uusi vauva, jotta työurani pääsisi taas jatkumaan. En pidä ajatuksesta että äitiyslomat ym olis pätkittynä pitkin elämääni ja työuraa..
Ap
Ja oho, siis todella 3 tuhatta siis eksän minimi palkka.
Ja kyllä tämä on oikeaa"eksäilyä". Me ei seurustella. Mies hakee lasta ja tuo. Välillä ajaudutaan sänkyyn koska se on ihanaa, tuttua ja turvallista! Muu kuin lapsi ja seksi ei ole enään yhteistä. Aika vajaa parisuhde olisi. :D
Ap
Mitäs sitten täältä kyselet, jos olet itse tuota mieltä niin sitten olet. Tuskin kaverisi ja läheisesi sanovat ajatuksiaan ja arveluitaan tilanteestanne ääneen, mutta aivan varmasti täältä ei löydy yhtään sellaista ajatusta jota heistä joku ei tulisi ajatelleeksi.
No kai minä saan kirjoittaa palstalle jos haluan... Ja oikeasti haluaisin perusteluita miksi jonkun mielestä tää kuvio on väärin lapsille, sairasta, järjetöntä tms!
Ap
Vierailija kirjoitti:
No kai minä saan kirjoittaa palstalle jos haluan... Ja oikeasti haluaisin perusteluita miksi jonkun mielestä tää kuvio on väärin lapsille, sairasta, järjetöntä tms!
Ap
Itsekästä lähinnä: minä haluan... Ja lyhytnäköistä: kaksi pientä lasta, yksinhuoltaja. Et voi laskea mitään miehen varaan, hyvin todennäköisesti löytää uuden nopeasti. Sinä sen sijaan hoidat lapset yksin pienellä palkalla. No, saahan jokainen omasta elämästään tehdä juuri niin hankalan kun haluaa.
Meilläkin minä tulin raskaaksi kolmannen kerran kun eropeli oli jo käynnissä, mutta asuttiin yhdessä. Raskaus oli vahinko, mutta molemmat tietysti olimme sitä mieltä että pidetään lapsi. Tiedän yhden parin jossa myös näin kävi, mutta en tunne niin hyvin tietääkseni oliko tietoinen ratkaisu ja suunniteltu vaiko vain vahinko kuten meillä. Lapsi syntyi kuitenkin reippaasti eron jälkeen samalle isälle. Meidän kohdalla kukaan ei ihmetellyt asiaa, outoa lähinnä jos joku kauhistelisi sitä että saa lapsen.. enemmän ihmiset tuntuu kuitenkin sitä aborttia vastustavan. Jos molemmat haluaa toisen lapsen niin miksipä ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itsekästä lähinnä: minä haluan... Ja lyhytnäköistä: kaksi pientä lasta, yksinhuoltaja. Et voi laskea mitään miehen varaan, hyvin todennäköisesti löytää uuden nopeasti. Sinä sen sijaan hoidat lapset yksin pienellä palkalla. No, saahan jokainen omasta elämästään tehdä juuri niin hankalan kun haluaa.
Jos ajattelee negatiivisesti, voi ajatella noin. Meillä ainakin miehen kanssa yhteishuoltajuus ja todella vanhemmuuteen sitoutunut isä. Ei yksinhuoltajuus ole myöskään kamalaa, ystäväni on kahden lapsen yh, ei siihen kuole hyvänen aika! Hyvin sujuu arki.
Minulle lapset ovat siunaus, eikä elämän hankaloittajia. Mitä sitten jos mies löytää uuden. On kuitenkin aika paljon töissä, vapaa-ajat veneilee ja/tai on lapsen kanssa joten en nyt tiedä kuinka todennäköisesti löytää uuden salaman nopeasti. Hänkin on kuitenkin todella harmissaan erostamme. Toki kai suunitelmiamme voi sanoa itsekkäiksikin. Mutta niinhän lapsen saaminen on aina. Lapsi tehdään koska halutaan lapsi? Vai onko vain vahinkovauvan pitävät epä-itsekkäitä ja hyviksiä.. :D
Ja miten lyhytnäköistä? Tiedän kyllä olevani yksinhuoltaja. Tiedän että silloin minulla olisi kaksi lasta. Koskaan, ikinä mitään ei voi laskea toisten varaan vaikka olisi ollut aina naimisissa. Minulla on kuitenkin ihan hyvä tukiverkostokin, miehen lisäksi ystäviä, oma äitini, isäni, mummoni ja muita sukulaisia jotka auttavat mielellään.. o.O
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap älä välitä, ei ole sairasta. Tuossa jo kerroinkin että itsekin sain kolmannen lapsen eksän kanssa. Vaikka kyseessä oli vahinko, ei lapsen saaminen ollut mikään "olosuhteiden pakko" vaan meidän molempien mielestä loppujen lopuksi ihan kiva idea niin. Erosta on nyt 3 vuotta ja isän kanssa yhteishuoltajuus, ihan normaalisti hoituu arki ja meistä molemmista tosi mukava että kaikki lapset ovat sisaruksia keskenään. Miehellä on uusi nainen, minulla ei vielä uutta kumppania.
Hahhah! Eiköhän meidän sivistynyt tapa toimia ja ajatella järjellä ole kaikkea muuta kuin WT teeman mukaista..
Ap