Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen lapsi eksän kanssa

Vierailija
14.08.2016 |

Ollaan siis ns 'asumuserossa'. Ensimmäinen lapsi on vasta 9kk, mutta tiedän että haluan toisen sitten kun eka on vähän vanhempi (noin 2vuotias).. Haluaisin sen vain miehen kanssa, josta olen nyt eroamassa!.. Itse en kovin mielellään haluaisi tässä vaiheessa kerta uutta puolisoakaan miettiä ja helpompi kun olisi sama isä kuin esikoisella. Eksä tykkäs ideasta, ja harjotellaankin ahkerasti jo (tulevan isän spermalle altistuminen ennen raskautta kuulemma helpottaa raskaaksi tulemista!). Toki riski että ex muuttaa mieltään vielä, mutta toivottavasti niin ei käy!

Ajatuksia?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lapset ovat siunaus, eikä elämän hankaloittajia. Mitä sitten jos mies löytää uuden. On kuitenkin aika paljon töissä, vapaa-ajat veneilee ja/tai on lapsen kanssa joten en nyt tiedä kuinka todennäköisesti löytää uuden salaman nopeasti. Hänkin on kuitenkin todella harmissaan erostamme. Toki kai suunitelmiamme voi sanoa itsekkäiksikin. Mutta niinhän lapsen saaminen on aina. Lapsi tehdään koska halutaan lapsi? Vai onko vain vahinkovauvan pitävät epä-itsekkäitä ja hyviksiä.. :D

Ja miten lyhytnäköistä? Tiedän kyllä olevani yksinhuoltaja. Tiedän että silloin minulla olisi kaksi lasta. Koskaan, ikinä mitään ei voi laskea toisten varaan vaikka olisi ollut aina naimisissa. Minulla on kuitenkin ihan hyvä tukiverkostokin, miehen lisäksi ystäviä, oma äitini, isäni, mummoni ja muita sukulaisia jotka auttavat mielellään.. o.O

Ap

Laskepa sitten kuinka maksat siunauksien älykännykät, tietokoneet, harrastukset ja sun muut mitä teini-ikäisenä haluavat kun sinun pakkkasi ei taida tuon amiskoulutuksen kanssa nousta mihinkään ja lasten menot nousevat reippaasti iän myötä. Ja sen sijaan, että haet täältä kannustusta tuolle päätöksellesi, kyselepä suvulta kuinka innokkaita ovat hoitamaan tarkoituksella isättömäksi tehtyä lasta - yksi on helppo hoitaa, kaksi pientä (todennäköisesti tuolla vauhdilla sinulla on kaksi vaippaikäistä kotona) huomattavasti raskaampaa. Mutta jokainen tekee omat elämänsä päätökset, toivottavasti vastaa myös niistä itse.

Vierailija
42/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulen raskaaksi kun esikoinen on 2vuotta, hän on 2v ja 9kk kun toinen syntyy. Epäilen että hän enään olisi vaipoissa, ainakin on hyvin todennäköistä että pääsee vaipoistaan tuossa 2 ikävuoden jälkeen.

Toisekseen en ole tekemässä ISÄTÖNTÄ lasta. Lapsella olisi ihan samalla tavalla isä kuin esikoisellakin.

Älykännykkähän maksaa tosiaan muutaman satasen. Tietokoneita ei tarvitse molemmat omaa - tai jos haluavat voivat ostaa ne kesätöistään tienaamillaan rahoilla. Onkohan muutenkaan enään kenelläkään tietokonetta 10-15 vuoden päästä... Lapsilla on myös ISÄ, joka osallistuu kustannuksiin 50/50. Ja vaikkei olisi, voin helposti tinkiä omista jutuistani hetkeksi että lapset voi harrastaa. Esim ratsastus maksaa täälläpäin n. 70€/kk plus varusteet (saa hyviä kirppareilta). Muiden harrastusten hinnoista en ole niin perillä, mutta ei jää rahasta kiinni. Sen lisäksi maailmassa on paljon ilmaisia harrastuksia, jos vaikka haluaa harrastaa useampaa juttua.

Ja mitä tulee siihen miten "helppo" on yksi lapsi hoitaa niin noh. Helppoa tämä ei ole, enkä minä tee elämässäni ratkaisuja vain sen perusteella miten "helppoja" ne olisi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää eroaa parisuhteesta, jossa asutaan erillään? Jätätte siis vain pois parisuhteesta kaiken tylsän kuten tiskivuorot?

Vierailija
44/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, yli vuosi siihen kun se seuraava lapsi pitäisi alulle laittaa? Siinä ajassa tuo exäsi on kerennyt jo mukavan naisen löytää jonka kanssa haluaa lapsia. Suurin osa kun mieluummin tekee lapsia parisuhteeseen kuin rikkinäiseen suhteeseen. Palaa asiaa miettimään ensi vuonna.

Vierailija
45/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika normaalia meininkiä. Ns. paperilla eronneet saa usein yhteisiä lapsia vielä eron jälkeen. Siitä tulee Kelalta joku tiedustelu että oletteko oikeasti eronneet ja vastaatte vaan että joo ollaan erottu ja tuet jatkaa juoksuaan.

Ai tosiaan tulee tämmönen, just :) hyvä tietää!

Ap

Mene töihin.

Vierailija
46/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkäksi aikaa sulla työura katkeaa, jos nyt olet 2 vuotta kotona esikoisen kanssa ja perään synnytät uuden muksun. Miten meinasit kikkailla itsesi 2 lapsen yksinhuoltajana sinne maalle punaiseen mökkiin perunamaan kera?

Vierailija
47/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää eroaa parisuhteesta, jossa asutaan erillään? Jätätte siis vain pois parisuhteesta kaiken tylsän kuten tiskivuorot?

Esim. Sillä ettei tarvitse kysellä toisen kuulumisia ja olla niistä kiinnostunut. Ei tarvitse panostaa suhteeseen, koska sitä ei ole. Ei treffejä, ei leffailtoja, illallisia tai mitään muutakaan sellaista mikä kuuluu normaaliin seurusteluun. Ei tekstiviestejä töistä, kuinka on ikävä. Ei yhteisiä lomamatkoja tai juttuja. Eri elämät. Siinäpä se. Seksiä vain, ja lapsen asiat.

Ap

Vierailija
48/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkäksi aikaa sulla työura katkeaa, jos nyt olet 2 vuotta kotona esikoisen kanssa ja perään synnytät uuden muksun. Miten meinasit kikkailla itsesi 2 lapsen yksinhuoltajana sinne maalle punaiseen mökkiin perunamaan kera?

Ei niin pitkäksi aikaa kuin voisi. Toisen jälkeen voin palata työelämään milloin haluan. En todennäköisesti odota 3vuotta.

Ja miten yleensäkin ihmiset hankkii oman talon. Säästämällä, tekemällä kovasti töitä, ottamalla lainaa. Sitäpaitsi pieni maalaistalo maksaa älyttömän paljon vähemmän kuin iso ok-talo kaupungista..

Ap

Vierailija
49/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin pitkäksi aikaa kuin voisi. Toisen jälkeen voin palata työelämään milloin haluan. En todennäköisesti odota 3vuotta.

Ja miten yleensäkin ihmiset hankkii oman talon. Säästämällä, tekemällä kovasti töitä, ottamalla lainaa. Sitäpaitsi pieni maalaistalo maksaa älyttömän paljon vähemmän kuin iso ok-talo kaupungista..

Ap

No joo, noin puolitoista tonnia kuussa käteen, kaksi lasta, maalla tarvitaan auto ja pitää osata korjata sitä maalaistaloa. Vuokrakolmioon riittää nippa nappa rahasi, eipä taida kukaan sinulle lainoja noilla tuloilla myönnellä, kä kokeilemassa (olen yksinhuoltaja, ajattelin toisen lapsen vielä väsätä omin päin, kotona aion olla lapsia hoitamassa, sitten joskus töihin minimipalkalle, mies maksaa minimielarit, eihän minulla tietenkään mitään säästöjä ole).

Vierailija
50/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jestas sentään. Mun tulot on 1600€ nykyisessä työsuhteessa, voinhan vaikka saada parempipalkkaista hommaa ja/tai uudellen kouluttautua jne! mulla on aikaa koko loppuelämä säästää. Voinhan ostaa sen vaikka vasta kun lapset on lähteny omilleen, ei nyt ole kyse siitä että "kaikki heti mulle nyt"! Kyse VAIN siitä että mulla ja eksällä eroaa se näkemys mitä halutaan elämältä! Ja ei maalla välttämättä tarvitse autoa. Sehän riippuu täysin siitä missä asuu, mitä siellä on lähellä, löytyykö julkisia, onko lähikauppaa/kauppa-autoa, millaisia tiloja ja ihmisiä asuu lähellä, onko ystäviä jotka voi auttaa. Ja usko tai älä, osaan aika paljon tehdä ja korjata asioita ja tiedän kyllä mitä omakotitalon ylläpito kustantaa ja siihenkin vaikuttaa niin moni juttu. Mut tää menee jo ihan eri keskusteluksi! 😃

Ap

Vierailija
51/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin paljon kannatusta tuntuu saavan nuo "järjetöntä" ym kommentit mutta edelleenkään en oo saanu perusteluita miks tää ois järjetöntä?

Ap

Vierailija
52/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista elämää Porvoossa.

Vierailija
53/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin paljon kannatusta tuntuu saavan nuo "järjetöntä" ym kommentit mutta edelleenkään en oo saanu perusteluita miks tää ois järjetöntä?

Ap

Kaikki suunnitelmat tuntuvat samanlaiselta hattaralta. Jos olisit hyvinkoulutettu yli kolmekymppinen niin kuulostaisi mahdolliselta. Mutta olet parikymppinen yhden vauvan äiti jolla amiskoulutus ja minimipalkka. Ex-miehesi haluaa korkeaa elintasoa - ei pidemmän päälle varmasti ole valmis sitä laskemaan maksamalla sinulle paljoakaan ja todennäköisesti löytää pian sinun paikallesi uuden naisen. Haaveilet noilla tuloilla "maalaistalosta", jossa voisi asua ilman autoa - nykyään julkinen liikenne häviää, palvelut siirtyvät kauemmaksi, auto on pakollinen jos ei ihan taajamassa asu ja silloin ei asuta "maalaistalossa" - eikä siellä myöskään niitä työpaikkoja ole tarjolla noin vain. Kasvata tuota vauvaa nyt isommaksi, muutaman kuukauden päästähän saat sen jo päiväkotiin ja pääset töihin, voit sitten elättää itseäsi ja lasta palkallasi ja miettiä kuinka helppoa olisi vielä toista lasta tuolla rahalla elättää.

Vierailija
54/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman tapauksen, missä tehty loputkin lapset entisen kanssa eron jälkeen koska nainen on halunnut että lapsillaan "sama isä".

Iskä käynyt vain jumpsauttamassa muutaman kerran kunnolla ja voila!

Mikäs siinä, ihan kiva että jotkut tekee vielä lapsosia.

Vierailija
55/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en oo laittamassa tätä vauvaani todellakaan päiväkotiin vielä muutaman kuukauden päästä.

Ja mitä tulee mun haaveisiin ja unelmiin, ne on mun omia ja mä saan haaveilla vaikka ponitallista täynnä pieniä pörröisiä poneja jos huvittaa! Kyllä maallakin on elämää sitäpaitsi, suurimman osan elämästäni asunut syrjäseudulla joten tiedän mitä se on! Ei eksä mua elätäkkään, mikähän ajatus tuokin taas oli.. Kyllä muutkin kuin korkeakoulutetut toteuttaa unelmiaan.

Menee keskustelu niin sivuraiteille taas! Ärsyttävää!

Ap

Vierailija
56/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä sä kyselet ja keuhkoot täällä. Jos te kerran ootte päättäny hankkia toisen lapsen, nii sitten hankitte..ei kai se muille kuulu. Sitäpaitsi sen verran outo kuvio, että tuskin ihan hirveesti tulee hurraa huutoja. Mutta jokainen tekee omat ratkasut, tiedostaen riskit ja ottaa (toivon mukaan) myös vastuun teoistaan.

Vierailija
57/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun mies löytää uuden naisen, niin luuletko että mies edelleen maksaa lasten kustannuksia enempää kuin laki vaatii? Uutta naista varmaan vituttaa että mies jakelee rahojaan exälle. Ja vaatii miestä maksamaan exälleen eli sinulle vain pakolliset summat.

Kirjoitit myös, että "turhaa suunnitella yhteistä tulevaisuutta kun haaveet on niin erilaiset". No jos uusi lapsi yhdessä ei ole yhteinen tulevaisuus niin mikä sitten? Nythän te nimenomaan suunnittelette yhteistä tulevaisuutta - uusi lapsi sitoo teidät yhteen vähintään 18 vuodeksi.

Jos kerran unelmaa maalla asumisesta ei tarvitse toteuttaa heti vaan vasta sitten kun lapsetkin on lentänyt pesästä, niin mikset NYT jaa elämääsi miehen kanssa perheenä? Ehdit sitten vanhempana toteuttaa niitä omia haaveita, muuttaa maalle sitten vaikka yksin jos mies ei halua. Nyt sinulla ei kuitenkaan ole varaa sieltä ostaa taloa.

Vierailija
58/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ilmeisesti ainoa, mutta ei musta kuulosta huonolta idealta. Kivaa että lapsella olis kaveri, muutenhan ap ei välttämättä löydä uutta isää moneen vuoteen.

Tiedän tapauksen, jossa kaverimies teki sinkkunaisen raskaaksi, kun tämä ei muuten olisi saanut (helposti) lasta. Ap:n tapaus kuulostaa paljon järkevämmältä, heillä yhteiset käytännön asiat sujuu ja ap tietää, mihin on ryhtymässä.

Vierailija
59/84 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana idea, eipä tule lapsille eri isiä ja saavat samat geenit. Itse tekisin samoin.  Ja jos exäsi on mukana tässä, niin kantaa vastuunsa molemmista lapsistaan.  

Vierailija
60/84 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun mies löytää uuden naisen, niin luuletko että mies edelleen maksaa lasten kustannuksia enempää kuin laki vaatii? Uutta naista varmaan vituttaa että mies jakelee rahojaan exälle. Ja vaatii miestä maksamaan exälleen eli sinulle vain pakolliset summat.

Kirjoitit myös, että "turhaa suunnitella yhteistä tulevaisuutta kun haaveet on niin erilaiset". No jos uusi lapsi yhdessä ei ole yhteinen tulevaisuus niin mikä sitten? Nythän te nimenomaan suunnittelette yhteistä tulevaisuutta - uusi lapsi sitoo teidät yhteen vähintään 18 vuodeksi.

Jos kerran unelmaa maalla asumisesta ei tarvitse toteuttaa heti vaan vasta sitten kun lapsetkin on lentänyt pesästä, niin mikset NYT jaa elämääsi miehen kanssa perheenä? Ehdit sitten vanhempana toteuttaa niitä omia haaveita, muuttaa maalle sitten vaikka yksin jos mies ei halua. Nyt sinulla ei kuitenkaan ole varaa sieltä ostaa taloa.

Tähän ihan pakko vastata.. Ensinnäkin, mun ex ei ole todellakaan sellainen nössö, että antaisi uuden naisen määrätä omista asioistaan. Ja ei todellakaan ottaisi sellaista puolisoa joka ajattelee että lapsiin menevät rahat olisi "exälle jakelemista". Meidän vauva on hänelle erittäin tärkeä. Ja toisekseen, minä en laske mitään eksän elareiden varaan. Minulla on kyllä varaa ihan omillaankin elättää lapsi ja toinenkin. Kato ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Lapsi sitoo meidät yhteen toki, mutta muu elämä ei ole yhteistä. Minusta on aika järkyttävää että eläisin 10-20 vuotta miehen rahoilla ja sitten pamauttaisin että muutetaan maalle tai erotaan! En todellakaan ala pelleilemään toisen elämällä. Miksi tuhlata elämä olemalla puolison kanssa joka haluaa eriasioita? Tätä katteltiin jo 5 vuotta, ja kävi selväks ettei kumpikaan halua kompromissia sen suhteen tehdä. Ja kyllä nuo elämänarvot ja haaveet vaikuttaa ihan arkeenkin, ja aiheuttaa mm riitoja kun toiselle raha merkitsee ja mulle ei jne..

Ja minulla on aika hyvin jo säästöjä, voisin ostaa vaikka heti pienen tuvan jostain syrjemmästä jos haluaisin. Juurikin oli 60 000€ myynnissä yksi paikka. Aikaisemmin kattelin tönöä tontteineen hp 45 000€. Kun katsos, minä todella haluan elää ihan erilaista elämää kuin "tyypillinen" kansalainen..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme