Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai noi lastensuojelu uhri tarinat ole totta?? Eihän tuollaista oikeasti voi tapahtua??

Vierailija
08.08.2016 |

Siellä joku mamma tosissaan väittää kuinka hänelle on tehty laiton sijoitus ja sun muuta...... Nyt lapset kotona kuitenkin.... Vissiinkin. Tulipas ahdistava olo koko keskustelusta! Pakkohan noissa on olla joku päihde ongelma tai joku muu vakava syy... Eihän tuollainen voi olla totta, että ovelle tullaan ja napataan vaan muksu.

Kommentit (435)

Vierailija
1/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on omasta mielestään viaton ja muut syyllisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi! Täyttä potaskaa kaikki.

Vierailija
4/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole totta. Ja sinisilmäisten ei kannata edes mennä lukemaan niitä ap.

Vierailija
5/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo sai sit kuitenkin lapset takas jos sossujen mielestä siinä oli vikaa? Eihän se olisi niitä saannu takas jos oikeasti olisi ollut huono äiti?

Vierailija
6/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole. Suomessa huostaanottoja tehdään liian vähän eikä reagoida ajoissa.

Vierailija
7/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lasten kanssa työskentelevänä (en ole sossu), niin huostaanotot on oikeasti TODELLA harvinaisia pienillä tai alakouluikäisillä lapsilla. En muista äkkiä neljään vuoteen yhtään tapausta, vaikka kohtaan jatkuvasti ongelmia vanhemmuudessa, suoranaista laiminlyöntiä. Kaikesta näkee, että lapsella on asiat tosi huonosti ihan lähtien vaatteista. Lapsi voi olla joulukuussa edelleen syystakissa vailla hanskoja, koska "äitillä ei ole rahaa", mutta satunpa tietämään, että äiti käyttää kuukaudessa satoja Euroja päihteisiin ja vuokratkin on maksamatta, kun nekin rahat menee viinaan. Ja sitten sossu maksaa erikseen vielä rästivuokria, ettei jäisi lapsensa kanssa kodittomaksi. Yksi äiti pitää 7-vuotiasta yksin kotona myöhään illalla, kun itse istuu lähiräkälässä iltaa. Sossusta vaan lässytetään ja tuetaan.  On tapauksia, joilla ei ole koulureppua edes kouluun mennessä, kun vanhemmalla on sille 15 Eurolla parempaa käyttöä. Ainakin tupakkaa palaa pari askia päivässä. On lapsia, joilla on saastaiset vaatteet, jatkuva nälkä, väsy päivisin ja tauoton täiepidemia lapsiporukassa, kun yhden vanhemmat ei saa tapettua niitä täitä pois. Kyllä näitä nähty on ja yksikään näistä tapauksista ei ole päätynyt edes huostaanottoon, vaikka pahaa tekee katsoa vierestä.

Vierailija
8/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tuollaiset kirjoittaa tuonne tuollaista potaskaa, saa väkisin pelkää kaikkee turhaa :((

Oon itte perhetukikeskuksessa lapsen kanssa, pelkään niin mahdottoman paljon et multakin viedään lapsi pois vaikka en ole tehnyt mitään sellaista väärää. Oon aina kuunnellut neuvoja ja noudattanut niitä. Toivottavasti ei vaa oo totta tuollaiset.

Vierailija
9/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään henkilön joka pyörii tuolla lastensuojelun uhrit facebook-ryhmässä 2 profiilin voimin. Henkilön nimeä en viitsi sanoa mutta... Sanotaan näin: Miksi pitää hakea itselleen oikeuksia lastensuojeluongelmiin 2 profiilin voimin?

Vierailija
10/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lasten kanssa työskentelevänä (en ole sossu), niin huostaanotot on oikeasti TODELLA harvinaisia pienillä tai alakouluikäisillä lapsilla. En muista äkkiä neljään vuoteen yhtään tapausta, vaikka kohtaan jatkuvasti ongelmia vanhemmuudessa, suoranaista laiminlyöntiä. Kaikesta näkee, että lapsella on asiat tosi huonosti ihan lähtien vaatteista. Lapsi voi olla joulukuussa edelleen syystakissa vailla hanskoja, koska "äitillä ei ole rahaa", mutta satunpa tietämään, että äiti käyttää kuukaudessa satoja Euroja päihteisiin ja vuokratkin on maksamatta, kun nekin rahat menee viinaan. Ja sitten sossu maksaa erikseen vielä rästivuokria, ettei jäisi lapsensa kanssa kodittomaksi. Yksi äiti pitää 7-vuotiasta yksin kotona myöhään illalla, kun itse istuu lähiräkälässä iltaa. Sossusta vaan lässytetään ja tuetaan.  On tapauksia, joilla ei ole koulureppua edes kouluun mennessä, kun vanhemmalla on sille 15 Eurolla parempaa käyttöä. Ainakin tupakkaa palaa pari askia päivässä. On lapsia, joilla on saastaiset vaatteet, jatkuva nälkä, väsy päivisin ja tauoton täiepidemia lapsiporukassa, kun yhden vanhemmat ei saa tapettua niitä täitä pois. Kyllä näitä nähty on ja yksikään näistä tapauksista ei ole päätynyt edes huostaanottoon, vaikka pahaa tekee katsoa vierestä.

Vaikka tekstisi olikin surullista luettavaa, mutta helpotti oloa kummasti ,koska nyt tiedän ainakin ettei niitä ihan pienistä syistä oteta huostaan....

Vierailija
11/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut huostaanotettiin lapsena väkivaltaisten mt-ongelmaisten alkoholistivanhempieni takia. Yhä tänäkin päivänä äitini uskoo olevansa hyvä vanhempi jonka lapset vietiin ilman syytä. Sukulaisille ja tuttaville hän raivosi olevansa kateellisten naapureiden ajojahdin uhri. Äitini on loistava manipuloimaan ja pitämään yllä idyllistä kulissia ja sen takia minut melkein palautettiin takaisin kotiin.

Vierailija
12/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsooko sossut huonona senkin jos ostaa lapselle uusia vaatteita ihan siis itse eikä millään velkarahalla? Voiko sekin olla huono juttu sossujen mielestä?

Vierailija
13/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, eivät ole totta.

Vierailija
14/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsooko sossut huonona senkin jos ostaa lapselle uusia vaatteita ihan siis itse eikä millään velkarahalla? Voiko sekin olla huono juttu sossujen mielestä?

Mitä ihmettä, miksi kysyt tällaista?

Vierailija
15/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan noissa jokin hyvä syy olla miksi niiltä on otettu lapsi/lapset pois.

Vierailija
16/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo sai sit kuitenkin lapset takas jos sossujen mielestä siinä oli vikaa? Eihän se olisi niitä saannu takas jos oikeasti olisi ollut huono äiti?

Kunnalle on hyvin kallista pitää lapsia laitoksissa, halvempaa palauttaa kptiin.

Vierailija
17/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono juttu, millä tavoin? Onkos sulla kaikki muumit laaksossa? Joko tää on provo tai sitten olet vain tyhmä.

Vierailija
18/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, miksi kysyt tällaista?

Siksi koska tuolla tavallisetkin asiat käännetään huonoksi. Olihan täällä joskus se ihme keskustelu että kuulema siivouskin on sossujen mielestä huono asia. Sekin on mulle tosi tärkeä asia et koti siisti ja tiskit tiskattu, pyykit pesty ja ruokaa tehdään joka päivä. Tuommoiset perus jutut. Noita juttuja kun lukee tulee fiilis, että kaikki on väärin mitä teet.

Vierailija
19/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa huostaanotettiin lapsi kun sairastuin. Päihdetaustani takia annoin huumenäytteet ja sain 8kk päästä lapsen kotiin, kun olin suht parantunut. Sairaus ei ollut hirveän vakava ja sen sai lopulta oikeilla lääkkeillä kuriin, mutta siinä meni aikaa. 

Vierailija
20/435 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono juttu, millä tavoin? Onkos sulla kaikki muumit laaksossa? Joko tää on provo tai sitten olet vain tyhmä.

Voihan sossu tulkita ettei osaa hoitaa talouttaan jos pitää velaksi ostaa vaatteita. Sekin voi olla huolen aihe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi