Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2476)

Vierailija
1/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Lähetä se töihin Sirkus Finlandiaan. Kun pelleilystä tulee työtä, se loppuu vapaa-aikana kuin seinään.

Vierailija
2/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä elät painajaista, otan osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit tuollaisen kanssa naimisiin?

Vierailija
4/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole miehelle pari päivää samanlainen, ukon hymy hyytyy aika nopeasti.

Vierailija
5/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sä hänelle tismalleen samoja jekkuja ja niin usein ku mahdollista.

Vierailija
6/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnistunut naimaan 5-vuotiaan?

Vierailija
7/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole miehelle pari päivää samanlainen, ukon hymy hyytyy aika nopeasti.

Juuri näin. Haluaistiko suihinoton? Ja sitten viime hetkellä, enpäs annakaan vitsi vitsi 😂

T. Mies.

Vierailija
8/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta, itse en jaksanut ja erohan siitä tuli. Lisäksi kaikki henkilökohtaiset asiat kertoi eteenpäin suurena vitsinä tietenkin. Ja jos ei tarpeeksi hauskaa juttua saanut tositapahtumista, keksi vilkkaalla mielikuvituksella jotain soopaa sekaan. Jatkuvasti valehteli ja kun jäi kiinni, se olikin vitsi ja minä huumorintajuton. Oma analyysini on että mies on hyvin epävarma ja peittää sitä jatkuvalla vitsailulla. 

Tuota ei tarvitse sietää, tee se selväksi, tavalla tai toisella. 

Vierailija
9/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tältä jätkältä:

Vierailija
10/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee sulle samaa mitä monesti pojat/miehet keskenään toisilleen eli olet yksi "jätkistä" sen silmissä. Pönttö joka tapauksessa.

Vierailija
11/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi, että idioottien ei pitäisi yrittää olla hauskoja, koska siitä seuraa vain myötähäpeää ja pahaa mieltä.

Vierailija
12/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus -.- Eroa jo tuollaisesta. Verenpaineeni kohosi pilviin pelkästä lukemisesta.

Vierailija
13/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samantyyppinen mies. Kääntää romanttiset tilanteet usein mauttomaksi vitsiksi, esimerkiksi pieraisee tai sanoo jotain tunnelman latistavaa kesken halailun. Luulee tämän "jekuttamisen" olevan hauskaa. Toisaalta mies osoittaa sanoin ja teoin usein myös välittävänsä minusta, vitsailua on vain määrällisesti liikaa. Mies ei myöskään seurassa huomaa, milloin jokin vitsi vanhenee tai hyvän maun raja on ylittymässä. Mies petraa aina muistuttaessani asiasta mutta palaa lopulta taas vanhoihin tapoihinsa.

Vierailija
14/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, lähde kävelee.

JÄTÄ SE SIKA, JÄTÄ SE NYT!

Vierailija
15/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus tuollainen savolainen poikakaveri. Saattoi tulla jopa istumaan naaman päälle ja pieraista. Joku onnellinen saa nykyään vaimona tuotakin pelleä katsella.

Vierailija
16/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Oletan että pohjalla on miehen epävarmuus näyttää välittämisen ja kiintymyksen tunteita. Naamioi kaiken sitten tuollaiseen ärsyttävään huomionhakuiseen paskaan mitä ei vain aina jaksa.

Meillä oli vähän samanlaista kunnes otin asian puheeksi. Sanoin että haluan välittämisen osoitukset välittämisenä, halaamisena ja huomioonottamisena, en sirkuksena. Sanoin myös että koen pelleilyn pelkästään välinpitämättömyytenä, että jos se sitä on niin ovi on tuossa, väkisin ei tarvitse yhdessä olla. Ei mies ollut nähnyt asioita samalla tavalla, luuli muuta. Nyt käytös on muuttunut ja kun nauretaan, nauretaan yhdessä, kun pelleillään pelleillään yhdessä.

Vierailija
17/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samantyyppinen mies. Kääntää romanttiset tilanteet usein mauttomaksi vitsiksi, esimerkiksi pieraisee tai sanoo jotain tunnelman latistavaa kesken halailun. Luulee tämän "jekuttamisen" olevan hauskaa. Toisaalta mies osoittaa sanoin ja teoin usein myös välittävänsä minusta, vitsailua on vain määrällisesti liikaa. Mies ei myöskään seurassa huomaa, milloin jokin vitsi vanhenee tai hyvän maun raja on ylittymässä. Mies petraa aina muistuttaessani asiasta mutta palaa lopulta taas vanhoihin tapoihinsa.

Anteeksi, alkoi naurattaa toi pieraisu. Ei sais nauraa, inhottavaa käytöstä, mutta silti.. kuka tekee noin? :D

Vierailija
18/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumupullo toimii näppärästi noihin ongelmiin.

On paljon parempi kuin vesipistooli ja kantavuuttakin riittää pidemmälle.

(super soaker olisi hiukan liikaa koulutuskäytössä)

Vierailija
19/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että olet oikeassa tuossa alistamisajattelussa. Tuo kertoo arvostuksen puutteesta, huonosta itsetunnosta ja omasta epävarmuudesta. Hän yrittää nostaa itseään ja saada valtaa tuollaisella säälittävällä pelleilyllä. Onko hänellä taustalla epäonnistumisia tai vaikeita perhesuhteita?

Vierailija
20/2476 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehdotus vain, ei mitään punnittua viisautta, mutta:

1) Sanot suoraan, että jos pelleily ei lopu, lähdet pois.

2) Hommaat paikan, johon todella voit mennä pariksi päiväksi

3) Vaadit häntä käymään asiallisen ja vakavan keskustelun kanssasi, tai teet omia ratkaisujasi.

4) Kun hän ei kuitenkaan usko tai reagoi asiallisesti, lähdet pois.

5) Kun hän palatessasi jatkaa hölmöilyään, sanot, että seuraavalla kerralla tulee eropaperit postissa.

6) Jos vieläkään ei keskustelu suju, alat katsella omaa asuntoa.

7) Hyväksyt, että hölmöilyn lopettamiseen voi mennä jonkinmoinen aika, mutta yrityskin on askel oikeaan suuntaan.

8) Jos muu ei auta, pistät lusikat jakoon. Ei sinun virkasi ole olla kiusattavana.