Työkaveri varasti muumimukini
Pitkä sepustus, pahoittelen.
Minulla on töissä kahvimukina sininen Rauha-muumimuki, jonka olen joskus kauan sitten saanut lahjaksi silloiselta hyvältä ystävältäni. Työpaikkani on suht pieni toimisto, meitä on yhteensä kahdeksan henkeä. Jokaisella on omat mukit ja niitä pidetään keittiön kuivauskaapissa. Tai siis ne pitävät, jotka pesevät mukinsa, toisilla se on aina pöydällä. Itse kuitenkin pesen omani yleensä päivän päätteeksi ja pistän kaappiin kuivumaan.
Yksi työkaverini meinasi pudottaa silmät päästään, kun joskus näki minkä mukin olin tuonut kahvimukikseni. Sanoi, että kyseessä on vähän arvokkaampi muumimuki ja kyseli, että enkö pelkää että se hajoaa töissä. Sanoin että ei pelota, vaikka onhan sillä vähän tunnearvoa, kun sen olen kerta lahjaksi aikanaan saanut.
Työkaveri on siitä asti (noin kaksi vuotta) vahdannut mukiani kuin haukka ja on välillä kysellyt, olisinko kiinnostunut myymään sen "kerta se on sulle niin arvoton, että voit pitää sitä työpaikan kahvimukina". Ja hänen kokoelmastaan tämä muki kuulemma vielä puuttuu. Olen aina sanonut kohteliaasti ei.
Tänä aamuna, kun tulin töihin, ei muki ollutkaan tiskikaapissa paikoillaan. Ajattelin, että olen jättänyt sen pöydälleni - niin käy joskus kiireessä ja nyt on ollut todella kiireistä - mutta muki ei ollut sielläkään. Kurkkasin varuiksi vielä muut keittiön kaapit, neukkarit ja jopa omat laatikkoni, ei mukia. Otin sitten keittiöstä yhden varamukeistamme (muutama muki firman logolla, asiakastapaamisia varten) ja kaadoin siihen kahvia, kun tänä muumimukiani himoinnut työkaveri tuli paikalle. Silmissä pilkahti tietävästi, kun hän mukaviattomalla äänellä kysyi, että "ai asiakastapaaminen heti aamusta?". Sanoin tiukasti että ei, vaan mukini on kadonnut. Työkaveri kohautti olkiaan ja sanoi välinpitämättömällä äänellä jaa ja lähti keittiöstä.
Onko työkaverini varastanut muumimukini? Tiedän, että hän jäi vielä tekemään töitä eilen kun lähdin, joten hänellä oli mahdollisuus.
Kommentit (396)
Juu, kaikki me uskotaan, että kaikki netissä kirjoitettu on totta. Ei ku... Taisit itse mennä siihen halpaan? Ihanko tosissasi kuvittelet, että kaikki muut kuin sinä ovat jotenkin tyhmiä, vai? Tervetuloa netin ihmeelliseen maailmaan!
Tyhjänpäiväinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas mitä jeesustelua! Sinä kuitenkin roikut täällä lukemassa näitä viestejä, jätä itse palsta, mitä sinä muille saarnaat.
Minäkin ruokin usein typerimpiä juttuja joihin nämä mamnat aina lankeavat. Hauskaa, kun huomaa, kuinka pohjattoman typerää väki on.
Palstalla vietän tunnin pari silloin tällöin. Tänään varmaan enemmän, olen tajuttomassa ripulissa.
Ja tuollainen teidän iloksenne,
Häpeäisitte itseänne, kun tietäisitte, mihin kaikkeen teidät saa höynäytettyä.
Kenkuttaahan se, kun on noin vietävissä, ei kuuta kuin valittamaan.
Menikö tunteisiin :) miten menit "ammattilaisena" näin helppoon? trollihan tämäkin oli, olet yhtä typerä kuin kaikki muutkin. Niin minäkin kun piti näyttää sinulle närhen munat. Hyvää päivän jatkoa paskahousulle!
Kiitos samoin! Sain sinut reagoimaan heti!
Samoin, mukavaa päivänjatkoa, minulle olet ihminen, et paskahousu!
😌
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin tuo mukivaras, väittäisin kirkkain silmin vahingossa hajoittaneeni sen, ja tarjoutuisin ostamaan sinulle uuden mukin tilalle. Ostaisin jonkun euron kahvikupin kirpparilta, tai jos sun on pakko saada muumimuki niin joku haisuli olisi asiallinen.
Jos olisit henkilö, joka on juuri itse kertonut mukilla olleen rahallista arvoa, niin ihan turha olisi tarjota tilalle euron mukia.
Aika paljon typeriä kommentteja, että ei korvausvelvollisuutta kun muki on arvokas. Totta kai on. Kyllä tuollainen tyyppi äkkiä tuntee olonsa ikäväksi uudessa työyhteisössä. Typerästi tehty jos aikoo pitää työpaikkansa. Varas ja ylimielisesti tekoonsa suhtautuva saa äkkiä muidenkin suhtautumisen muuttumaan itseensä, kiva tehdä töitä yhdessä noin jatkossa.
Sitten nuo idiootti trollit hymiöineen sotkemassa ketjua. Jos elämän sisältö on herätellä reaktioita ja saada muut näyttämään "typerältä" niin mikähän se oman elämän sisältö ja oma huomioarvio.. taitaa olla aika pienet kuviot. Aika säälittävää etten sanoisi.
Kiinnostava ketju. Tuun maanantaina takas lukemaan
Palstalla vietän tunnin pari silloin tällöin. Tänään varmaan enemmän, olen tajuttomassa ripulissa.
😌[/quote].
Muista pestä kädet usein kun "tajuttomassa ripulissa" viestittelet. Puhelin on melkoinen basiliskojen kerääjä.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon typeriä kommentteja, että ei korvausvelvollisuutta kun muki on arvokas. Totta kai on. Kyllä tuollainen tyyppi äkkiä tuntee olonsa ikäväksi uudessa työyhteisössä. Typerästi tehty jos aikoo pitää työpaikkansa. Varas ja ylimielisesti tekoonsa suhtautuva saa äkkiä muidenkin suhtautumisen muuttumaan itseensä, kiva tehdä töitä yhdessä noin jatkossa.
Sitten nuo idiootti trollit hymiöineen sotkemassa ketjua. Jos elämän sisältö on herätellä reaktioita ja saada muut näyttämään "typerältä" niin mikähän se oman elämän sisältö ja oma huomioarvio.. taitaa olla aika pienet kuviot. Aika säälittävää etten sanoisi.
Minä olen ajatellut niin, ettei korvausvelvollisuutta Apn ajatteleman arvon mukaa, jos vahingossa särkyy. Silloin riittää, että ostaa muumimukin tilalle.
Ap teki väärin viedessään arvokkaan mukin työpaikalle, keittiössä sattuu usein vahinkoja, eikä kaikilla varmasti ollut tietoa mukin arvosta.
Itsekin pitää kantaa vastuuta. Ei esim lompakkoaan kannata jättää esille vaikka kuinka luottaa työkaveriin, työpaikalla voi liikkua myös ulkopuolisia.
Varkaus on asia erikseen, mutta tuskin poliisin rahkeet riittävät mukivarkauden tutkimiseen.
Asiaa selvittäessään kannattaa myös pitää mielessä, ettei itse ryhdy valehteluun (valvontakamerat) eikä ylilyönteihin.
Vierailija kirjoitti:
😌
.
Muista pestä kädet usein kun "tajuttomassa ripulissa" viestittelet. Puhelin on melkoinen basiliskojen kerääjä.
Kiitos muistutuksesta, asia on tiedossa, mutta hyvä on muistutella!
Aurinkoa elämääsi!
Testaa työkaverisi vielä ns. rillimukilla - siis sillä Tove 100 vuotta standardimukilla, johon olet tietysti itse maalannut rillit näkäiskopiona.
Sitten suunnittelet lavastuksen huolellisesti ja narautat läpimädän työkaverisi itseteossa.
Ai niin, en viestittele puhelimella, tabletti on kivempi tähän touhuun.
Mutta putsaan tätäkin käsienpesun lisäksi, ole huoletta.
Vierailija kirjoitti:
Testaa työkaverisi vielä ns. rillimukilla - siis sillä Tove 100 vuotta standardimukilla, johon olet tietysti itse maalannut rillit näkäiskopiona.
Sitten suunnittelet lavastuksen huolellisesti ja narautat läpimädän työkaverisi itseteossa.
Sinulla menee lujaa!
Kyllähän tällaista voisi hyvin tapahtua jossain pienessä, naisia täynnä olevassa työpaikassa. Sitä kyräilyn ja syyttelyn ja veetuilevien heippalappujen määrää voi vain kuvitella mielessään :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Hienokärkisellä askartelusiveltimellä ja posliinimaalilla saa vakuuttavaa jälkeä.
Aurinkoa elämääsi!
Pakko oli testata, oletko sellainen tyyppi, joka aaaaiiiina haluaa sen viimeisen sanan. Kyllä olet. Sitten käytät junttihymiöitä ja muka positiivisia ilmaisuja, että näyttäisit fiksummalta kuin olet. Ja vasta-argumenttisi ovat yhtä tyylikkäitä kuin teepaitulit. Näkyy muuten pahasti läpi. Ihminen, joka trollailee ja väittää, että ei nyt niin paljoa palstaile plus trollailee "vaan" osoittaakseen muiden typeryyden, on, etten sanoisi, tai mummoni sanoisi, läpipasko. Ei mulla muuta. Sun muumimuki lienee haisuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mmuki kirjoitti:
Täällä taas. Tulostin päivän päätteeksi keittiöön jääkaapin oveen lapun, jossa lukee jotakuinkin
KADONNUT/VARASTETTU
Sininen muumimuki (Rauha)
[netistä otettu kuva]
Palautathan tiskikaappiin tai työpöydälleni pe 12.8. mennessä, niin en aloita jatkotoimenpiteitä.
Jos hajotit sen, olethan valmis korvaamaan.
Terkuin, "Mmuki"Yritin ehtiä vielä puhumaan epäilemäni työkaverin kanssa päivän päätteeksi, mutta hän lähti tasan silloin, kun työpäivä päättyi ja itselläni oli työt huonossa vaiheessa juuri siinä kohtaa. Muilta työkavereilta kysyin ohimennen, kukaan ei ainakaan tunnustanut mitään eikä kenestäkään tullut samanlaista epäilystä kuin tästä yhdestä. Kurkkasin vielä lähteissäni roskiksen, keittiön kaapit, jääkaapin, mikron, työpöytäni laatikot ja jopa vessan, ei löytynyt. Jos olisin ollut toimistolla yksin, olisin tarkastanut työkaverienkin laatikot, nyt en kehdannut. En myöskään sanonut muille mitään epäilyksistäni ja kuten arvelinkin, esimies ei ole lukenut spostiaan (tai ainakaan vastannut). Toivottavasti maanantaina selviää lisää.
AP
Oletko nyt ihan tosissasi tuosta korvausvelvollisuudesta, jos joku on vahingossa hajottanut sen? En itse ainakaan suostuisi korvaamaan noin arvokasta mukia jos se ihan työpaikan tiskikaapissa majailisi, näkisin, että se on tällöin omalla vastuulla. Toki sen reilun kympin voisi korvata, jolla saa uuden normaalin muumimukin
Missä maailmassa teon vahinko on ikinä vapauttanut korvausvelvollisuudesta?
Vahinko on vahinko, ei mitään velvollisuutta korvata. Hyvänä eleenä voi viedä jonkun mukin tilalle, muumimukin vaikka.
Jokainen tervejärkinen ymmärtää ettei itselle arvokasta viedä julkiseen tilaan.
Tahallisuudesta on sitten asia.
No, jos sulla olisi kallis auto, ja joku vahingossa peruuttaisi parkkipaikalla autoasi päin.
Miltä tuntuisi jos hän kuittaisi asian samoin kuin sinä nyt teet?
Muuten, se työpaikan kahvihuone ei ole julkinen tila.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkoa elämääsi!Pakko oli testata, oletko sellainen tyyppi, joka aaaaiiiina haluaa sen viimeisen sanan. Kyllä olet. Sitten käytät junttihymiöitä ja muka positiivisia ilmaisuja, että näyttäisit fiksummalta kuin olet. Ja vasta-argumenttisi ovat yhtä tyylikkäitä kuin teepaitulit. Näkyy muuten pahasti läpi. Ihminen, joka trollailee ja väittää, että ei nyt niin paljoa palstaile plus trollailee "vaan" osoittaakseen muiden typeryyden, on, etten sanoisi, tai mummoni sanoisi, läpipasko. Ei mulla muuta. Sun muumimuki lienee haisuli?
Sinähän se olet, joka yrittää saada viimeisen sanan sanottua. Lienet niitä nössöjä, joilla ei irl ole siihen pokkaa. Paikkaat surkeaa itsetuntoasi netissä pilkkaamalla ja uhoamalla. Tsemppiä surkeaan elämääsi!
-Ohis
Vierailija kirjoitti:
Aurinkoa elämääsi!Pakko oli testata, oletko sellainen tyyppi, joka aaaaiiiina haluaa sen viimeisen sanan. Kyllä olet. Sitten käytät junttihymiöitä ja muka positiivisia ilmaisuja, että näyttäisit fiksummalta kuin olet. Ja vasta-argumenttisi ovat yhtä tyylikkäitä kuin teepaitulit. Näkyy muuten pahasti läpi. Ihminen, joka trollailee ja väittää, että ei nyt niin paljoa palstaile plus trollailee "vaan" osoittaakseen muiden typeryyden, on, etten sanoisi, tai mummoni sanoisi, läpipasko. Ei mulla muuta. Sun muumimuki lienee haisuli?
Ohiksena totean, että kylläpä sinulla menee tunteisiin. Mitä tuosta välittämään, ohittakaa, ruokkikoon itse itseään.
Ja ihan vaan tiedoksi, että vähän nyt itsekin syyllistyt "teepaituliin".
Ja tähänkin voi nyt tulla vastaamaan, että trolliin menit!
Pidetään keskustelu yllä.
Tosi "ohis", toi tosiaan puuttui vielä sun osaamisrepertuaarista, muahhahhah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mmuki kirjoitti:
Täällä taas. Tulostin päivän päätteeksi keittiöön jääkaapin oveen lapun, jossa lukee jotakuinkin
KADONNUT/VARASTETTU
Sininen muumimuki (Rauha)
[netistä otettu kuva]
Palautathan tiskikaappiin tai työpöydälleni pe 12.8. mennessä, niin en aloita jatkotoimenpiteitä.
Jos hajotit sen, olethan valmis korvaamaan.
Terkuin, "Mmuki"Yritin ehtiä vielä puhumaan epäilemäni työkaverin kanssa päivän päätteeksi, mutta hän lähti tasan silloin, kun työpäivä päättyi ja itselläni oli työt huonossa vaiheessa juuri siinä kohtaa. Muilta työkavereilta kysyin ohimennen, kukaan ei ainakaan tunnustanut mitään eikä kenestäkään tullut samanlaista epäilystä kuin tästä yhdestä. Kurkkasin vielä lähteissäni roskiksen, keittiön kaapit, jääkaapin, mikron, työpöytäni laatikot ja jopa vessan, ei löytynyt. Jos olisin ollut toimistolla yksin, olisin tarkastanut työkaverienkin laatikot, nyt en kehdannut. En myöskään sanonut muille mitään epäilyksistäni ja kuten arvelinkin, esimies ei ole lukenut spostiaan (tai ainakaan vastannut). Toivottavasti maanantaina selviää lisää.
AP
Oletko nyt ihan tosissasi tuosta korvausvelvollisuudesta, jos joku on vahingossa hajottanut sen? En itse ainakaan suostuisi korvaamaan noin arvokasta mukia jos se ihan työpaikan tiskikaapissa majailisi, näkisin, että se on tällöin omalla vastuulla. Toki sen reilun kympin voisi korvata, jolla saa uuden normaalin muumimukin
Missä maailmassa teon vahinko on ikinä vapauttanut korvausvelvollisuudesta?
Vahinko on vahinko, ei mitään velvollisuutta korvata. Hyvänä eleenä voi viedä jonkun mukin tilalle, muumimukin vaikka.
Jokainen tervejärkinen ymmärtää ettei itselle arvokasta viedä julkiseen tilaan.
Tahallisuudesta on sitten asia.No, jos sulla olisi kallis auto, ja joku vahingossa peruuttaisi parkkipaikalla autoasi päin.
Miltä tuntuisi jos hän kuittaisi asian samoin kuin sinä nyt teet?
Muuten, se työpaikan kahvihuone ei ole julkinen tila.
Autoon peruuttaminen on liikennevahinko, ja siitä on laissa säädetty seuraamus ja sitä varten pitää olla vakuutus.
Mukin vahingossa särkeminen ei taas ole.
Ohis.
Ostaisin piruuttani uuden samanlaisen kahvimukiksi.