Työkaveri varasti muumimukini
Pitkä sepustus, pahoittelen.
Minulla on töissä kahvimukina sininen Rauha-muumimuki, jonka olen joskus kauan sitten saanut lahjaksi silloiselta hyvältä ystävältäni. Työpaikkani on suht pieni toimisto, meitä on yhteensä kahdeksan henkeä. Jokaisella on omat mukit ja niitä pidetään keittiön kuivauskaapissa. Tai siis ne pitävät, jotka pesevät mukinsa, toisilla se on aina pöydällä. Itse kuitenkin pesen omani yleensä päivän päätteeksi ja pistän kaappiin kuivumaan.
Yksi työkaverini meinasi pudottaa silmät päästään, kun joskus näki minkä mukin olin tuonut kahvimukikseni. Sanoi, että kyseessä on vähän arvokkaampi muumimuki ja kyseli, että enkö pelkää että se hajoaa töissä. Sanoin että ei pelota, vaikka onhan sillä vähän tunnearvoa, kun sen olen kerta lahjaksi aikanaan saanut.
Työkaveri on siitä asti (noin kaksi vuotta) vahdannut mukiani kuin haukka ja on välillä kysellyt, olisinko kiinnostunut myymään sen "kerta se on sulle niin arvoton, että voit pitää sitä työpaikan kahvimukina". Ja hänen kokoelmastaan tämä muki kuulemma vielä puuttuu. Olen aina sanonut kohteliaasti ei.
Tänä aamuna, kun tulin töihin, ei muki ollutkaan tiskikaapissa paikoillaan. Ajattelin, että olen jättänyt sen pöydälleni - niin käy joskus kiireessä ja nyt on ollut todella kiireistä - mutta muki ei ollut sielläkään. Kurkkasin varuiksi vielä muut keittiön kaapit, neukkarit ja jopa omat laatikkoni, ei mukia. Otin sitten keittiöstä yhden varamukeistamme (muutama muki firman logolla, asiakastapaamisia varten) ja kaadoin siihen kahvia, kun tänä muumimukiani himoinnut työkaveri tuli paikalle. Silmissä pilkahti tietävästi, kun hän mukaviattomalla äänellä kysyi, että "ai asiakastapaaminen heti aamusta?". Sanoin tiukasti että ei, vaan mukini on kadonnut. Työkaveri kohautti olkiaan ja sanoi välinpitämättömällä äänellä jaa ja lähti keittiöstä.
Onko työkaverini varastanut muumimukini? Tiedän, että hän jäi vielä tekemään töitä eilen kun lähdin, joten hänellä oli mahdollisuus.
Kommentit (396)
Mmuki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mmuki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutan vaan, että jos joku tämän kuvitteellisen mukin olisi vahingossa särkenyt, on hänellä tasan tarkkaan velvollisuus ostaa tilalleni muki.
Ei mitään muuta.
Arvoesineitä ei ole syytä vakuuttamatta viedä työpaikalle, eikä etenkään keittiöön, jossa astioita särkyy vahingossa aina silloin tällöin.
Toivottavasti et saa koskaan takaisin tätä kuvitteellista maukas.
Ja sinä kirjoitat viestejä itse itsellesi.
Ja te muut olet nuijia.En tiedä mistä sait päähäsi, että kirjoittaisin itselleni viestejä. Voit elää siinä luulossa, jos haluat, mutta tässä ketjussa minun kirjoittamiani ovat ainoastaan ne, joiden perässä lukee AP ja nimimerkkinä on Mmuki (ellei joku alla rölläillä). Suosittelisin muuten sinulle jotain oikeinkirjoituskurssia tai vaihtoehtoisesti autocorrectin poistamista käytöstä.
AP
No älä nyt viitsi, kyllä me muutkin olemme huomanneet, että itse vastaat itsellesi.
Lapsellista vaahdota yhdestä mukista, reilusti vaan kysymään, ja jos ei selviä niin se on siinä, poliisi ei taida rikosilmoitusta asiasta vastaanottaa.
Onneksi, nuija!Voi hyvää päivää.
En muuten ole missään vaiheissa ole ollut aikeissa tehdä rikosilmoitusta, en tiedä mistä sellaista keksit. Enkä mielestäni erityisesti vaahtoa, piti vain vähän avautua ja päästä punnitsemaan mitä tehdä. Maanantaina kysyn sitten koko työporukalta.
Voit nyt jatkaa rölläilyäsi toisessa ketjussa. Tosinuija.
AP
Sinulta alkaa vissiin hermo mennä, kun alat trolliksi paljastumaan.
Vain tollo, juu katsopas peiliin, vie töihin mukin, joka on arvokas, joko tunne/raha. Silloin saa syyttää vain itseään.
Ajatellaanpa että joku vahingossa särkee sellaisen mukin, säikähtää luullen että pitää korvata satoja euroja, hiljakseen hävittää todisteet. Vaikka todellisuudessa hänen tulisi ostaa vain muumimuki tilalle.
Vain tollo vie arvokasta töihin, laukkaamaan ei kannata jättää näkyville eikä huoneen ovia lukitsematta.
Mutta että keittiöön vie jotain jolla on tunnearvoa, tyhmästi tehty.
Kun keskustelu alkaa täällä palstalla alkaa revitä käsistä, tulee kaikellaisia trolleja ja matkijoita jotka puhuu paskaan sun nimissäsi ap. Eli parempi jos aiot tätä ketjua vielä päivittää et luot oman nickisi.
Törkeää ja väärin tietysti varastaa toisen omaisuutta, mutta jos joku olisi meillä tuonut töihin monen sadan arvoisen mukin ja vahingossa hajoittaisin sen omaani tiskatessa, en kyllä olisi valmis sitä korvaamaan. Hankkisin toki uuden mukin, mutta en mitään keräilyharvinaisuutta. Ei niiden paikka ole työpaikalla yleisissä tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää ja väärin tietysti varastaa toisen omaisuutta, mutta jos joku olisi meillä tuonut töihin monen sadan arvoisen mukin ja vahingossa hajoittaisin sen omaani tiskatessa, en kyllä olisi valmis sitä korvaamaan. Hankkisin toki uuden mukin, mutta en mitään keräilyharvinaisuutta. Ei niiden paikka ole työpaikalla yleisissä tiloissa.
Oon saattanut ymmärtää väärin mut jotenkin käsitin että mukilla olisi ap:ole eniten tunnearvoa. Hän ei tainnut tietoisesti tuoda keräilyharvinaisuutta taukotilaan. Eikä se oikeuttaisi silti varkauteen.
Mmuki kirjoitti:
Täällä taas. Tulostin päivän päätteeksi keittiöön jääkaapin oveen lapun, jossa lukee jotakuinkin
KADONNUT/VARASTETTU
Sininen muumimuki (Rauha)
[netistä otettu kuva]
Palautathan tiskikaappiin tai työpöydälleni pe 12.8. mennessä, niin en aloita jatkotoimenpiteitä.
Jos hajotit sen, olethan valmis korvaamaan.
Terkuin, "Mmuki"Yritin ehtiä vielä puhumaan epäilemäni työkaverin kanssa päivän päätteeksi, mutta hän lähti tasan silloin, kun työpäivä päättyi ja itselläni oli työt huonossa vaiheessa juuri siinä kohtaa. Muilta työkavereilta kysyin ohimennen, kukaan ei ainakaan tunnustanut mitään eikä kenestäkään tullut samanlaista epäilystä kuin tästä yhdestä. Kurkkasin vielä lähteissäni roskiksen, keittiön kaapit, jääkaapin, mikron, työpöytäni laatikot ja jopa vessan, ei löytynyt. Jos olisin ollut toimistolla yksin, olisin tarkastanut työkaverienkin laatikot, nyt en kehdannut. En myöskään sanonut muille mitään epäilyksistäni ja kuten arvelinkin, esimies ei ole lukenut spostiaan (tai ainakaan vastannut). Toivottavasti maanantaina selviää lisää.
AP
Oletko nyt ihan tosissasi tuosta korvausvelvollisuudesta, jos joku on vahingossa hajottanut sen? En itse ainakaan suostuisi korvaamaan noin arvokasta mukia jos se ihan työpaikan tiskikaapissa majailisi, näkisin, että se on tällöin omalla vastuulla. Toki sen reilun kympin voisi korvata, jolla saa uuden normaalin muumimukin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon saattanut ymmärtää väärin mut jotenkin käsitin että mukilla olisi ap:ole eniten tunnearvoa. Hän ei tainnut tietoisesti tuoda keräilyharvinaisuutta taukotilaan. Eikä se oikeuttaisi silti varkauteen.
Ymmärsit ihan oikein. En tiennyt mukin rahallista arvoa tuodessani sen töihin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mmuki kirjoitti:
Täällä taas. Tulostin päivän päätteeksi keittiöön jääkaapin oveen lapun, jossa lukee jotakuinkin
KADONNUT/VARASTETTU
Sininen muumimuki (Rauha)
[netistä otettu kuva]
Palautathan tiskikaappiin tai työpöydälleni pe 12.8. mennessä, niin en aloita jatkotoimenpiteitä.
Jos hajotit sen, olethan valmis korvaamaan.
Terkuin, "Mmuki"Yritin ehtiä vielä puhumaan epäilemäni työkaverin kanssa päivän päätteeksi, mutta hän lähti tasan silloin, kun työpäivä päättyi ja itselläni oli työt huonossa vaiheessa juuri siinä kohtaa. Muilta työkavereilta kysyin ohimennen, kukaan ei ainakaan tunnustanut mitään eikä kenestäkään tullut samanlaista epäilystä kuin tästä yhdestä. Kurkkasin vielä lähteissäni roskiksen, keittiön kaapit, jääkaapin, mikron, työpöytäni laatikot ja jopa vessan, ei löytynyt. Jos olisin ollut toimistolla yksin, olisin tarkastanut työkaverienkin laatikot, nyt en kehdannut. En myöskään sanonut muille mitään epäilyksistäni ja kuten arvelinkin, esimies ei ole lukenut spostiaan (tai ainakaan vastannut). Toivottavasti maanantaina selviää lisää.
AP
Oletko nyt ihan tosissasi tuosta korvausvelvollisuudesta, jos joku on vahingossa hajottanut sen? En itse ainakaan suostuisi korvaamaan noin arvokasta mukia jos se ihan työpaikan tiskikaapissa majailisi, näkisin, että se on tällöin omalla vastuulla. Toki sen reilun kympin voisi korvata, jolla saa uuden normaalin muumimukin
En odota mukin rahallisen arvon mukaista korvausta, vaan tilalle uutta mukia.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kun keskustelu alkaa täällä palstalla alkaa revitä käsistä, tulee kaikellaisia trolleja ja matkijoita jotka puhuu paskaan sun nimissäsi ap. Eli parempi jos aiot tätä ketjua vielä päivittää et luot oman nickisi.
Joo, totesin saman. Pitää luoda.
AP
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Tuollaiselle mukille sais työkaveri jo tuoda oman lasivitriininsä, panssarilasein. Ja joo, ei saa rosvota ei, mutta kun se tilaisuus vaan yleensä tekee sen varkaan.
Mulla on vuonna 2024 sata vuotta täyttävä kultasormus, jonka olen tädiltäni saanut aikoinaan, eli antiikiksi tuolloin muuttuu. Katson aika tarkkaan, milloin käytän ja missä, tunnearvo on sen verran mittava mulle. Osta sinäkin, ap, joku "I <3 jotain-", tai söpö kissanpentumuki töihin, vaikka muumisi saisitkin takaisin. Säilyy kotonasi paremmin, eikä "häiritse keräilijän mieltä". Ja pahoittelut minunkin puolesta, jos se pysyvästi pöllittiin.
Onko muki jo löytynyt? Nythän tästä tragediasta on jo kuukausi!
Ps. Hanki elämä
Vierailija kirjoitti:
Mmuki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mmuki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutan vaan, että jos joku tämän kuvitteellisen mukin olisi vahingossa särkenyt, on hänellä tasan tarkkaan velvollisuus ostaa tilalleni muki.
Ei mitään muuta.
Arvoesineitä ei ole syytä vakuuttamatta viedä työpaikalle, eikä etenkään keittiöön, jossa astioita särkyy vahingossa aina silloin tällöin.
Toivottavasti et saa koskaan takaisin tätä kuvitteellista maukas.
Ja sinä kirjoitat viestejä itse itsellesi.
Ja te muut olet nuijia.En tiedä mistä sait päähäsi, että kirjoittaisin itselleni viestejä. Voit elää siinä luulossa, jos haluat, mutta tässä ketjussa minun kirjoittamiani ovat ainoastaan ne, joiden perässä lukee AP ja nimimerkkinä on Mmuki (ellei joku alla rölläillä). Suosittelisin muuten sinulle jotain oikeinkirjoituskurssia tai vaihtoehtoisesti autocorrectin poistamista käytöstä.
AP
No älä nyt viitsi, kyllä me muutkin olemme huomanneet, että itse vastaat itsellesi.
Lapsellista vaahdota yhdestä mukista, reilusti vaan kysymään, ja jos ei selviä niin se on siinä, poliisi ei taida rikosilmoitusta asiasta vastaanottaa.
Onneksi, nuija!Voi hyvää päivää.
En muuten ole missään vaiheissa ole ollut aikeissa tehdä rikosilmoitusta, en tiedä mistä sellaista keksit. Enkä mielestäni erityisesti vaahtoa, piti vain vähän avautua ja päästä punnitsemaan mitä tehdä. Maanantaina kysyn sitten koko työporukalta.
Voit nyt jatkaa rölläilyäsi toisessa ketjussa. Tosinuija.
AP
Sinulta alkaa vissiin hermo mennä, kun alat trolliksi paljastumaan.
Vain tollo, juu katsopas peiliin, vie töihin mukin, joka on arvokas, joko tunne/raha. Silloin saa syyttää vain itseään.Ajatellaanpa että joku vahingossa särkee sellaisen mukin, säikähtää luullen että pitää korvata satoja euroja, hiljakseen hävittää todisteet. Vaikka todellisuudessa hänen tulisi ostaa vain muumimuki tilalle.
Vain tollo vie arvokasta töihin, laukkaamaan ei kannata jättää näkyville eikä huoneen ovia lukitsematta.Mutta että keittiöön vie jotain jolla on tunnearvoa, tyhmästi tehty.
Ei ala mennä hermo, kiitos kysymästä. Kiinnostaisi tietää, että miten olen mielestäsi "paljastumassa trolliksi".
En ajatellut, että sellaisella työpaikalla, jossa osalla on lapsilta tai puolisoilta lahjaksi saatuja mukeja kahvimukeina, ei voisi tuoda omaa ystävältä lahjaksi saatua mukia. Yhtälailla niissä on tunnearvoa kuin minun mukissani, ja silti niitä näkyy työkavereilla olevan. Rahallisesta arvosta en edelleenkään tiennyt. Ehkä isommassa työyhteisössä olisin ollut varovainen enkä olisi valinnut juuri tuota mukia. Näin pienellä työpaikalla luottamus toisiin on kova, koska tunnemme toisemme hyvin.
AP
No niin, nyt rekisteröin tämän Mmukin itselleni.
AP
Tee uusi ilmoitus lapsen kuvalla ja kerro, että mukilla on tunnearvoa liittyen lapsen saamiseen.
Vaikea uskoa, että kukaan työkavereista on ottanut mukin. Hehän ovat vuosien varrella nähneetkin, kenen muki on. Ei sellaista viitsi varastaa. Ei varsinkaan se työkaveri, joka keräilee muumimukeja. Hänhän on ensimmäisenä vaarassa paljastua. Jospa joku ulkopuolinen on päässyt kaapille.
Onnea mukin löytymiseen joka tapauksessa. Kannattaa tosiaan kysellä ja laittaa vaikka jokin lappu hävinneestä mukista. Jos sen on joku työkavereista sittenkin ottanut, niin ehkä palauttaa vähin äänin kaappiin lisäkohun välttämiseksi.
Tsekkaa huutonetti. Siellä on ainakin rauha muumimukeja myynnissä.
Kas tässä, sortteerattu uusimman lisätyn mukaan:
http://www.huuto.net/hakutulos/words/muumimuki+rauha/sort/newest
Vierailija kirjoitti:
Onko muki jo löytynyt? Nythän tästä tragediasta on jo kuukausi!
Ps. Hanki elämä
Silmä käteen.
Tämä on tapahtunut TÄNÄÄN.
Oletko katsonut Torin myynti-ilmoituksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä veit sen mukin töihin? Ei tulisi pieneen mieleenkään viedä noin arvokasta mukia töihin!
Mistä noiden mukien arvoa voi jokainen tietää? Kyseessä on käyttöesine.
Järkevä ihminen kyllä ottaa mukinsa talteen sen jälkeen, kun työkaveri kertoo hinnan ja alkaa osoittaa sitä kohtaan epänormaalin suurta kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko katsonut Torin myynti-ilmoituksia?
Muutaman kerran olen käynyt kurkkaamassa, samoin huutonetissä.
AP
Rikosilmoitus olisi naurettava, ei poliisia kiinnosta. Mun sairaalta äidiltä viety kypä tonni eri keinoin ja ei sekään poliisia nappaa.