Työkaveri varasti muumimukini
Pitkä sepustus, pahoittelen.
Minulla on töissä kahvimukina sininen Rauha-muumimuki, jonka olen joskus kauan sitten saanut lahjaksi silloiselta hyvältä ystävältäni. Työpaikkani on suht pieni toimisto, meitä on yhteensä kahdeksan henkeä. Jokaisella on omat mukit ja niitä pidetään keittiön kuivauskaapissa. Tai siis ne pitävät, jotka pesevät mukinsa, toisilla se on aina pöydällä. Itse kuitenkin pesen omani yleensä päivän päätteeksi ja pistän kaappiin kuivumaan.
Yksi työkaverini meinasi pudottaa silmät päästään, kun joskus näki minkä mukin olin tuonut kahvimukikseni. Sanoi, että kyseessä on vähän arvokkaampi muumimuki ja kyseli, että enkö pelkää että se hajoaa töissä. Sanoin että ei pelota, vaikka onhan sillä vähän tunnearvoa, kun sen olen kerta lahjaksi aikanaan saanut.
Työkaveri on siitä asti (noin kaksi vuotta) vahdannut mukiani kuin haukka ja on välillä kysellyt, olisinko kiinnostunut myymään sen "kerta se on sulle niin arvoton, että voit pitää sitä työpaikan kahvimukina". Ja hänen kokoelmastaan tämä muki kuulemma vielä puuttuu. Olen aina sanonut kohteliaasti ei.
Tänä aamuna, kun tulin töihin, ei muki ollutkaan tiskikaapissa paikoillaan. Ajattelin, että olen jättänyt sen pöydälleni - niin käy joskus kiireessä ja nyt on ollut todella kiireistä - mutta muki ei ollut sielläkään. Kurkkasin varuiksi vielä muut keittiön kaapit, neukkarit ja jopa omat laatikkoni, ei mukia. Otin sitten keittiöstä yhden varamukeistamme (muutama muki firman logolla, asiakastapaamisia varten) ja kaadoin siihen kahvia, kun tänä muumimukiani himoinnut työkaveri tuli paikalle. Silmissä pilkahti tietävästi, kun hän mukaviattomalla äänellä kysyi, että "ai asiakastapaaminen heti aamusta?". Sanoin tiukasti että ei, vaan mukini on kadonnut. Työkaveri kohautti olkiaan ja sanoi välinpitämättömällä äänellä jaa ja lähti keittiöstä.
Onko työkaverini varastanut muumimukini? Tiedän, että hän jäi vielä tekemään töitä eilen kun lähdin, joten hänellä oli mahdollisuus.
Kommentit (396)
Ärrkele kirjoitti:
Piti antaa virtsanäyte huumetestejä varten. Otin kaapista ensimmäisen kupin mitä käteen sattu, sori siit. Annetaanko asian olla? Toinhan sinulle jo uuden kupin. Varsinkaan Penalle ei puhuta tästä mitään? Sovitaanko näin?
Hyvä on. Mutta tämä ei ole yhtä arvokas kuin edellinen. 🙁
Ap
Tää olikin mennyt trollaamisesta keskusteluksi, sanonpa siihen omankin kantani: mitä väliä? Kuvitelkaa jokaiseen viestiin alkuun teksti "mitä mieltä olisitte, jos kävisi näin". Suhtautukaa niihin ajatusleikkinä. Nimettöminä täällä keskustellaan, ei mua kiinnosta pätkääkään, onko tilanne tosi vai ei. Enhän mä edes tunne koko ihmistä!
Joskus jutut tosin herättää lähinnä myötähäpeää, silloin siirryn vain seuraavaan keskusteluun. Myötähäpeää koen myös noista provohuuteluista. Ihan kuin kaikki muut olisivat uskoneet kaiken!? Muut vain haluavat viihdyttää itseään keskustelemalla aiheista, jotka sillä hetkellä on esillä. Mun mielestäni ne provohuutelut voi tyynesti lopettaa. Ehkä provoilijaa kiinnostaa, moniko uskoo täysillä, mutta ei muita. Jos moni uskoo, niin silloinhan tilanne on sellainen, joita oikeasti tapahtuu koko ajan. Mitä silloin on väliä, tapahtuuko se juuri Ap:lle? Voihan asiasta keskustella.
Sitä vain joskus ihmettelen, että eivätkö ihmiset uskalla kertoa omista kokemuksistaan, vai eikö heille oikeasti tapahdu mitään?
Itse asiassa en edes tiennyt että joku Muumi-muki voisi olla noin hinnakas ja että joku maksaisi siitä monta sataa? Aivan älytöntä, ei se mitään taidetta mun mielestä ole. Ruma kuin mikä.
Ärrkele kirjoitti:
Piti antaa virtsanäyte huumetestejä varten. Otin kaapista ensimmäisen kupin mitä käteen sattu, sori siit. Annetaanko asian olla? Toinhan sinulle jo uuden kupin. Varsinkaan Penalle ei puhuta tästä mitään? Sovitaanko näin?
No, se näyte on takuulla tullut päästä asti.
Olin pari päivää käymättä av palstalla kun olin mökkeilemässä ja nyt tää ketju onkin revennyt käsistä. Onko se ap myöntänyt olevansa trolli ja mitä muumimukille on tapahtunut?
Voisko joku tiivistää ja kertoo tärkeimmät kun en viitsisi alkaa lukea noita 20+ sivua. :)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt yhden provon paskasta anopista. En olisi ikinä uskonut, kuinka juttu sai tulta allensa. Ketjusta tuli monta sivua pitkä. Jotkut aiheet vaan herättävät ihmisissä intohimoja.
No aika erikoinen olet muutenkin kun kopioit tuollaisia älyttömiä keskustelunpätkiä vain ilmaistaksesi edeltävät pari lausetta.
Ilmeisesti tuo "pituus" on sinulle viesteissä ja ketjuissa tärkeintä.
Minä vein sen sun mukin - mitäs jätit duuniin. Se on kuule susien laki maailmassa, paras oppia.
t. työkaverisi
Vierailija kirjoitti:
Ärrkele kirjoitti:
Ap
Ok. Sovitaanko että korvaukseksi seuraavissa firman pikkujouluissa pääset pitämään Penan kanssa kehityskeskustelun enkä tunge väliin? Mielestäni reilua, koska yleensä se olen ollut minä joka käy noita kehityskeskusteluja Penan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärrkele kirjoitti:
ApOk. Sovitaanko että korvaukseksi seuraavissa firman pikkujouluissa pääset pitämään Penan kanssa kehityskeskustelun enkä tunge väliin? Mielestäni reilua, koska yleensä se olen ollut minä joka käy noita kehityskeskusteluja Penan kanssa.
Tämä käy. Vaikka en pidä Penasta mutta älä kerro sitä hänelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huomaako muut että ainakin muutama vastaus on ap:n itsensä näppikseltä?
Mitä väliä kun "muumi"tyyppi tuo aloittaja muutoinkin. Pelkkä vastausten kalasteluketjuhan tää on. Saa tyydytyksen saamastaan pastahuomiosta. Voi ressua.
Jestas, vieläkö te vatvotte tätä mukijuttua?
Eikö teitä kyllästytä?
Minä olen se ripulissa ollut, joka kulutin sairaspäivän rollaten, sitten tunnustin. Hauskaa on kyllä seurata tätä nettikeskustelua, samalta tabletilta lähteneet viestit saa erilaisen vastaanoton. Toiset saa järkyt määrät alapeukaloisia, ja sit taas kehutaan ja kiitetään.
Rollatessa mietin, uskooko teistä joku näitä aloituksia? Joskus ihan päättömiin, siis minun mielestäni päättömiin ja typeriin, aloituksiin tartutaan kiinni ja aptä neuvotaan ja opastetaan. Ihmeeltä tuntuu, että voiko tosiaan sellainen mennä läpi?
Minä en lähtökohtaisesti usko yhtäkään juttua; tarkoitan nyt sellaista, joilla selvästi rouhaistaan palstalaisia. Tyyliin lapsen/miehen/suvun/anopin tekemistä jne.
Palstan taso on minusta mennyt hirmusti alas viimeisen vuoden aikana, ja tuon "vittu" sanan hokeminen on kyllä ihan tolkutonta ja niin hirmuisen rumaa. Mietin usein, hoetteko te sitä "vittua" puhuessannekin? Kamalan kuulosta se on.
Meidän naisten pitäisi pystyä kollektiiviseen päätökseen, että sitä sanaa ei käytetä. Jos pitää tehostaa niin hitto, tai vaikkapa perkele, on jotenkin siistimpiä tehosteista.
No mutta, loma loppui ja kiireet vievät taas tätä tylsää, aina joskus kurkkaan mitä saatte aikaiseksi. Ja saatanpa rollatakin jossakin välissä.
Mutta, ögen, pitäkääpäs huolta, lapsosista eritoten.
Tehkää kivoja aloituksia, ja kun arvostelette nannaa, minttua ja mitänäitänyton ihmisiä, niin koittakaa ylittää itsenne, olkaa mieluummin pirullisia kuin tyhmiä!
Ou jes!
Toivottavasti työpaikallasi ei lähiaikoina ole YT-neuvotteluja, sillä noin tyhmänä ihmisenä olisit pian ilman kahvimukia oleva työtön?
Toinen on jo pari vuotta miettinyt ja vahdannut yötäpäivää mukiasi.. eikö hän ole sen jo ansainnut :D :D