Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri varasti muumimukini

Mmuki
05.08.2016 |

Pitkä sepustus, pahoittelen.
Minulla on töissä kahvimukina sininen Rauha-muumimuki, jonka olen joskus kauan sitten saanut lahjaksi silloiselta hyvältä ystävältäni. Työpaikkani on suht pieni toimisto, meitä on yhteensä kahdeksan henkeä. Jokaisella on omat mukit ja niitä pidetään keittiön kuivauskaapissa. Tai siis ne pitävät, jotka pesevät mukinsa, toisilla se on aina pöydällä. Itse kuitenkin pesen omani yleensä päivän päätteeksi ja pistän kaappiin kuivumaan.

Yksi työkaverini meinasi pudottaa silmät päästään, kun joskus näki minkä mukin olin tuonut kahvimukikseni. Sanoi, että kyseessä on vähän arvokkaampi muumimuki ja kyseli, että enkö pelkää että se hajoaa töissä. Sanoin että ei pelota, vaikka onhan sillä vähän tunnearvoa, kun sen olen kerta lahjaksi aikanaan saanut.

Työkaveri on siitä asti (noin kaksi vuotta) vahdannut mukiani kuin haukka ja on välillä kysellyt, olisinko kiinnostunut myymään sen "kerta se on sulle niin arvoton, että voit pitää sitä työpaikan kahvimukina". Ja hänen kokoelmastaan tämä muki kuulemma vielä puuttuu. Olen aina sanonut kohteliaasti ei.

Tänä aamuna, kun tulin töihin, ei muki ollutkaan tiskikaapissa paikoillaan. Ajattelin, että olen jättänyt sen pöydälleni - niin käy joskus kiireessä ja nyt on ollut todella kiireistä - mutta muki ei ollut sielläkään. Kurkkasin varuiksi vielä muut keittiön kaapit, neukkarit ja jopa omat laatikkoni, ei mukia. Otin sitten keittiöstä yhden varamukeistamme (muutama muki firman logolla, asiakastapaamisia varten) ja kaadoin siihen kahvia, kun tänä muumimukiani himoinnut työkaveri tuli paikalle. Silmissä pilkahti tietävästi, kun hän mukaviattomalla äänellä kysyi, että "ai asiakastapaaminen heti aamusta?". Sanoin tiukasti että ei, vaan mukini on kadonnut. Työkaveri kohautti olkiaan ja sanoi välinpitämättömällä äänellä jaa ja lähti keittiöstä.

Onko työkaverini varastanut muumimukini? Tiedän, että hän jäi vielä tekemään töitä eilen kun lähdin, joten hänellä oli mahdollisuus.

Kommentit (396)

Vierailija
161/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi "ohis", toi tosiaan puuttui vielä sun osaamisrepertuaarista, muahhahhah.

Palasinpa tänne taas, ikävää, mutta et osunut.

Vierailija
162/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paska homma, jos työpaikalla saa pölliä 200 euron edestä työkaverin omaisuutta ja siitä ei saisi edes poliisille ilmoittaa. Ja anteeksi, palaan nyt takaisin kuplaani, jossa poliisia kiinnostaa rikokset, joissa ihmisen omaisuutta on viety.

Tiedän tapauksen, jossa vainajan seurustelukumppani vei vainajan ja tämän lapsen asunnosta arvokkaita esineitä monen sadan euron arvosta - osa oli vieläpä tuon lapsen -, mutta poliisia ei kiinnostanut tutkia rikosta. Olen hämmästynyt, jos jossain sitten poliisi alkaisikin tutkia rikosta yhden työpaikalla hävinneen mukin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs kun minä voitin! Taas trollasin, täällä hihittelen sulle. Nyt pyydät suuria massoja sun puolelle "ohittakaa" niin kuin olisit pro puppetmaster. Eihän tätä paskaa väittelyä jaksa seurata kuin pari tyyppiä. Mä tsekkaan huomenna ap:n kommentit mukidraamaan.

Vierailija
164/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraisin mielummin mukidraamaa kuin kahden pellen väittelyä trollaamisesta! Lopettakaa pliis älkääkä sotkeko hyvää ketjua!

Vierailija
165/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraisin mielummin mukidraamaa kuin kahden pellen väittelyä trollaamisesta! Lopettakaa pliis älkääkä sotkeko hyvää ketjua!

Älä viitsi trollata!

Vierailija
166/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää tulla jonkun pätemään hyvään keskusteluun, näin se vaan on.

Minä sanoisin työkaverille, että kysyn ihan suoraan sinäkö sen mukin otit? Asia vaivaa minua niin, että otin yhteyttä pomoon, tämä pitää selvittää. En käsitä mihin se muki olisi joutunut, en ainakaan perjantaina löytänyt sitä mistään. Sitten vielä yllätyspuheenvuoro palaverissa.

Vierailija
167/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sitä vakuutukset olemassa? Onko työnantajallakin jonkinlainen korvausvelvollisuus? Voihan se olla että sen mukin vei se työkaveri, mutta ei välttämättä. Epärehellisiä ihmisiä kun voi olla moni jotka vaikuttavat rehellisille, ei se naamasta näy. Ikäväähän se olisi jos joku ihastelisi vaikka jonkun laukkua ja sen sitten veisi joku niin sitä ihastellutta heti syytettäisiin. Myyntikyselyt nyt vähän outoja.

Vierailija
168/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipäs kun minä voitin! Taas trollasin, täällä hihittelen sulle. Nyt pyydät suuria massoja sun puolelle "ohittakaa" niin kuin olisit pro puppetmaster. Eihän tätä paskaa väittelyä jaksa seurata kuin pari tyyppiä. Mä tsekkaan huomenna ap:n kommentit mukidraamaan.

Sinä olet rasittava!

Vierailija
169/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

varkaat tulivat peloissaan ulisemaan ja häiriköimään tähän ketjuun

Vierailija
170/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin työkaverille, että kysyn ihan suoraan sinäkö sen mukin otit? Asia vaivaa minua niin, että otin yhteyttä pomoon, tämä pitää selvittää. En käsitä mihin se muki olisi joutunut, en ainakaan perjantaina löytänyt sitä mistään. Sitten vielä yllätyspuheenvuoro palaverissa.

Ihan oikeastikko teidän töissä pomo selvittelee oletettuja mukivarkauksia? Ja palaverissa otetaan puheeksi kahvimukin katoaminen.

Esimieheni nauraisi minut ulos, jos menisin moista häneltä pyytämään. Ja käskisi keskittyä tekemään sitä mistä palkkaakin saan.

Aivan uskomattomia ehdotuksia tässä ketjussa, käsketään valehdella, yrittää ottaa varas kiinni asettamalla syötti ja vaikka mitä.

Eihän tälle voi kun nauraa.

Vierailija
171/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa olla aika varovainen syyttelyjen kanssa, kysyä saa esim. kaikilta yhteisesti tms. mutta ei kannata ihmisiä syytellä varkaiksi ellei jää kiinni itse teossa. Helppohan se olisi varmaan syyttää illaksi yksin jäänyttä tai aikaisin aamulla tullutta jostain, ellei joku ole välissä voinut tehdä jotain tai joku jolla on avaimet tai siivooja vaikka. Ihan näin yleisesti vain liittymättä tapaukseen, moni voisi tehdä kunnianloukkauksesta ilmoituksen jos joku alkaisi sättimään varkaaksi toisten ihmitsen nähden, tarkoitan siis että syytetty onkin syytön. Itse ainakin loukkaantuisin jos vastaavaa tapahtuisi töissä ja joku tulisi syyttelemään joitain ihmisiä ilman että koskisi kaikkia. Aikamoinen loukkaus/mustamaalaushan tuo olisi syyttömiä kohtaan.

Vierailija
172/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitko ap myös neuvotteluhuoneen, tai missä teillä nyt asiakaspalaverit pidetäänkään? Jos joku työkaveri oli tarjonnut asiakkaille kahvit niistä mukeista, jotka sattuivat kaapista osumaan käteen?

Vierailija
173/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa olla aika varovainen syyttelyjen kanssa, kysyä saa esim. kaikilta yhteisesti tms. mutta ei kannata ihmisiä syytellä varkaiksi ellei jää kiinni itse teossa. Helppohan se olisi varmaan syyttää illaksi yksin jäänyttä tai aikaisin aamulla tullutta jostain, ellei joku ole välissä voinut tehdä jotain tai joku jolla on avaimet tai siivooja vaikka. Ihan näin yleisesti vain liittymättä tapaukseen, moni voisi tehdä kunnianloukkauksesta ilmoituksen jos joku alkaisi sättimään varkaaksi toisten ihmitsen nähden, tarkoitan siis että syytetty onkin syytön. Itse ainakin loukkaantuisin jos vastaavaa tapahtuisi töissä ja joku tulisi syyttelemään joitain ihmisiä ilman että koskisi kaikkia. Aikamoinen loukkaus/mustamaalaushan tuo olisi syyttömiä kohtaan.

Joku voisi myös tehdä ilmoituksen työpaikkakiusaamisesta, jos kaikkien työntekijöiden läsnäollessa aletaan syyttämään varkaaksi. Tuolle tapaukselle kun vielä olisi monta todistajaa, toisin kuin sille, että se syytetty on sen kahvikupin vienyt. Ja koska mitään kotietsintöjä ei todellakaan aleta yhden hävinneen kahvikupin takia järjestämään, on se varkaudesta syyttäjä aika heikoilla väitteidensä kanssa, vaikka todellisuudessa hänen väitteensä ja syytöksensä osuisivat ihan oikeaan.

Vierailija
174/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastikko teidän töissä pomo selvittelee oletettuja mukivarkauksia? Ja palaverissa otetaan puheeksi kahvimukin katoaminen.

Esimieheni nauraisi minut ulos, jos menisin moista häneltä pyytämään. Ja käskisi keskittyä tekemään sitä mistä palkkaakin saan.

Aivan uskomattomia ehdotuksia tässä ketjussa, käsketään valehdella, yrittää ottaa varas kiinni asettamalla syötti ja vaikka mitä.

Sama täällä, ei hyvänen aika, aikuinen ihminen maalaamassa rillimukia, mikä se lieneekään, hämäystarkoituksessa?!

Ajatelkaa nyt vähän. Olisi kyllä hauskaa olla "kärpäsenä katossa" seuraamassa toimitusta.

Vierailija
175/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap ole missään vaiheessa sanonut, että aukoo julkisesti syyttää ketään. Hän vain aikoo tuoda tapauksen julki. Aika iso ero.

Vierailija
176/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja, jos syyttömiä syytetään, alkaa tapaus kiinnostaa sitä osalliseksi vaadittua esimiestäkin. Voi olla, että se joka syyttää huomaa itse olevansa syytettyjen penkillä.

Joku myös vaati työnantajan vakuutuksesta korvattavaksi mukia.

Älkää nyt viitsikö, miten arvelette vakuutusyhtiön asiaan suhtautuvan?

Vähän nyt valoja päälle mammat!

Aplle onnittelut, tästä tulee pitkä ketju!

Vierailija
177/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minäkin ruokin usein typerimpiä juttuja joihin nämä mamnat aina lankeavat. Hauskaa, kun huomaa, kuinka pohjattoman typerää väki on.

Palstalla vietän tunnin pari silloin tällöin. Tänään varmaan enemmän, olen tajuttomassa ripulissa.".

Tää on nolointa mitä olen vähään aikaan lukenut! 😂😂😂

Vierailija
178/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo. Jos teitä on firmassa 8 henkilöä, et kai tosissasi kuvittele, että työkaveri varastaisi mukisi? Itse loukkaantuisi tuolaisista syytöksistä verisesti. Vaikka työkaveri mukiasi on ihaillut, tuskin hän kahta vuotta on kerännyt rohkeutta varastaa sitä. Sanoit itsekin, ettet ollut aamulla varma, olitko unohtanut kuppisi pöydällesi vai et. Katso nyt ensiksi joka paikasta (myös roskiksesta), myös niistä kummallisista. Voihan olla, että joku on vahingossa pudottanut sen, kun on tiskikonetta tyhjentänyt tai laittanut sen eri paikkaan, mitä yleensä. Entäs onko teillä siivooja esim. vaihtunut?

Tais tulla mukivaras linjoille

Normaalit ihmiset eivät varasta toisten käytettyjä Muumimukeja, ap:n hinta-arvio 20-100 euron mukista ei ole sen arvoista. Vauvapalsta nyt tunnetusti on täynnä luulosairaita, jotka syyttävät vaikka omaa äitiään varkaaksi.

Voi voi, et usko mitä työpaikoilta pöllitään. Sieltä lähtee kaikki mukaan tarttuva mm. kynät ja teippirullatkin työntekijöiden taskuihin. Viime työpaikassa oli hyvin normaalia että joidenkin eväät oli kadonneet. Jäätelöä myytiin niin että jokainen laittoi lippaaseen euron, no arvatkaa kohtasiko rahamäärä kadonneita jäätelöitä?

Vierailija
179/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimies selvittää vaikka kynävarkauden, jos on uhka että se vaikuttaa huomattavasti työilmapiiriin.

Vierailija
180/396 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh mikä ketju.

Järkipuhettakin joukossa, mutta mammat ohittaa ne kommentitta.

Muutama tosiasia:

Pomot/poliisit eivät selvittelee kadonneen kahvimukin tapausta. Vakuutus ei korvaa, toisin kuin liikennevahingon.

Kotivakuutus vain, jos tavaran arvo on kiistatta selvä. Omavastuu kuitenkin ylittänee arvon.

Vahingossa rikkojan korvausvastuu rajoittuu uuteen mukiin.

Eniten syyllinen on mukin töihin vienyt, arvotavaraa tulee kohdella kuten arvotavaraa, tai saa tyytyä kohtaloonsa.

Jos mukin on joku varastanut, ja hän tunnustaa tai hänet on saatu kiinni itse teosta, hän saa sakkorangaistuksen, koska näpistyksen arvo vähäinen.

Mutta hauskaahan tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi