Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et harrasta sijottamista?

31.07.2016 |

Mielestäni jokaisen itseään, perhettään ja talouttaan kunnioittavan ihmisen pitäisi sijoittaa. Oli se sitten pörssi, asunto tai omaan yritykseen sijoittamista. En ymmärrä ihmisiä jotka eivät tätä tee, tällä yksinkertaisella asialla parantaa omaa ja jälkeläistensä taloutta ja elämää helposti ja huomattavasti. Kertokaa yksikin syy? Syy ei voi olla raha. Esim. Nordnetissä minimi rahastotoimeksianto on 15e. Jos ei ihmiseltä löydy vaikka sitä satasta kuussa tähän , ei pitäisi olla oikeutta käyttää rahaakan. Jos taas on valmiiksi todella rikas ja laiska, sitten eri asia.
Mielipiteitä?
Syitä?

Kommentit (169)

1/169 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyydia kirjoitti:

Itselleni sijoittaminen on hyvinkin tuttua. Monet ihmiset eivät kuitenkaan osaa hoitaa omia raha-asioitaan lainkaan. Ovat tottuneet siihen, että tuet valuu tilille, eikä itse tarvitse tehdä mitään.

Totta ja tämä on tässä yhteiskunnassa väärin. Sijoittamista pidetään rikkaiden herrojen yksinoikeutena, vaikka sijottaminen ei katso varallisuustasoa tai sosiaalista asemaa. Itse olen duunari ja tienaan 1800e kuukaudessa käteen. Tästä sijotan n. 800e kuussa. On kyllä katsottu töissä kun avaruusoliota jos olen maininnut harrastuksestani.

Jos joku täälä joka ei tunne sijoittamisen hyötyjä voi laskea korkoa korolle 9% (keskimääräinen vuosituotto pörssiosakkeille) tuon 800e/kk esim. 20vuoden ajan. Aivan, jos aloitat 25vuotiaana olet viimeistään 55 vuotiaana miljonääri. Tämän jälkeen rikastumisen tahti nopeutuu ekspontentiaalisesti.

T. Ap

2/169 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin on pelkästään alapeukutettu. Kukaan ei ole vielä uskaltanut avata suutaan miksi ja minkä takia aloitukseni on huono. Hiukan provosoiva kylläkin, mutta se kuulu avn luonteeseen. Kertokaas nyt joku, miten olen väärässä tässä asiassa?

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sijoittamisesta yhtään mitään, eikä ole vastaan tullut ketään, joka opettaisi. Sinänsä kiinnostaisi ja voisin tuommoisella satasen pikkurahalla lähteä aloittelemaan, mutta ei minulla kovinkaan montaa kertaa ole varaa menettää huonon sijoituksen takia rahaa kankkulan kaivoon. Eli se satanen pitäisi saada käytännössä kerralla poikimaan.

Asuntoon en saa lainaa, koska tulot pienet ja asun pk-seudulla. En saa myöskään yritykseen lainaa, koska baareja on jo joka nurkan takana.

Vierailija
4/169 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa.

5/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mamma kirjoitti:

En tiedä sijoittamisesta yhtään mitään, eikä ole vastaan tullut ketään, joka opettaisi. Sinänsä kiinnostaisi ja voisin tuommoisella satasen pikkurahalla lähteä aloittelemaan, mutta ei minulla kovinkaan montaa kertaa ole varaa menettää huonon sijoituksen takia rahaa kankkulan kaivoon. Eli se satanen pitäisi saada käytännössä kerralla poikimaan.

Asuntoon en saa lainaa, koska tulot pienet ja asun pk-seudulla. En saa myöskään yritykseen lainaa, koska baareja on jo joka nurkan takana.

Ymmärrän että tietämättömyyttä on paljon ja alkuun pääsemiseen tarvitsee ottaa itseään niskasta kiinni. Tuota että et häviäisi osaa rahoistasi väliaikaisesti sinulle ei voi luvata kukaan. Kaikki lähtee itsestä, tutki ja lue netistä laajasti. Sijoittaja=omistaja jos on hajauttanut omistukset voittaa aina pitkässä juoksussa. Väkiaikaisesti voi hävitä osan mutta se on väliaikaista. Ei ole mahdollista hävitä kaikkea pörssissä jos on hajauttanut. Se tarkottaisi että kaikki suuret yritykset menisivät konkkaan samana päivänä. Jos näin käy, pienin murheesi on rahojesi menettäminen. Tuolla muutamalla satasella kuussa olet 20vuoden päästä jo varakas. Helpointa on alkaa rahastoihin säästämään. Googla mitä ovat indeksi ja etf rahastot. Näitä tarjoavat mm. Seligson ja nordnet, jotka ovat ylivoimaisesti parhaita välittäjiä tavalliselle suomalaiselle.

Lue ensi viikko aiheesta ja aloita viikon päästä. Kukaan ei sitä tee sinun puolestasi.

T. Ap

6/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikuisesti 17-vuotias kirjoitti:

En osaa.

Opettele. Jos et osaa etsiä tietoa itse, ihmettelen miten olet tänne internettiin itsesi löytänyt. Lue edellisestä viestistäni vähän vinkkiä. Tsemppiä!

Aloitukseni tavoite ei ole leuhkia omaisuudellani tai tietämykselläni. Tavoitteeni on auttaa ihmisiä parantamaan omaa talouttaan ja elämän laatua.

7/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta on täynnä sosialisteja, joiden mielestä köyhyys on rikkaiden vika, eikä köyhä tai keskituloinen voi mitenkään edesauttaa omaa tilannettaan. Kaikenlainen ymmärtämättömyys ja laiskuus on tällä palstalla muodissa.[/quote]

Ei vain palstalla vaan koko Suomessa. Me ei eletä missään kehitysmaassa, jossa ihmisillä mahdollisuudet ovat paljon huonommat. Se että omistan osakkeita tai asuntoja, ei ole pois keneltäkään. Vaikka koko Suomen keskiluokka alkaisi osakesäästäjiksi se ei vaikuttaisi maailman talouteen mitenkään. Ainoastaan positiivisesti ihmisten henk.koht. talouteen ja Suomen talouteen.

Ruotsissa ja Norjassa lähes kaikki ymmärtävät tämän. Suomi hiukan takapajula verrattuna länsinaapureihin tällä saralla... Joka on harmi

8/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2394 kirjoitti:

Lyydia kirjoitti:

Itselleni sijoittaminen on hyvinkin tuttua. Monet ihmiset eivät kuitenkaan osaa hoitaa omia raha-asioitaan lainkaan. Ovat tottuneet siihen, että tuet valuu tilille, eikä itse tarvitse tehdä mitään.

Totta ja tämä on tässä yhteiskunnassa väärin. Sijoittamista pidetään rikkaiden herrojen yksinoikeutena, vaikka sijottaminen ei katso varallisuustasoa tai sosiaalista asemaa. Itse olen duunari ja tienaan 1800e kuukaudessa käteen. Tästä sijotan n. 800e kuussa. On kyllä katsottu töissä kun avaruusoliota jos olen maininnut harrastuksestani.

Jos joku täälä joka ei tunne sijoittamisen hyötyjä voi laskea korkoa korolle 9% (keskimääräinen vuosituotto pörssiosakkeille) tuon 800e/kk esim. 20vuoden ajan. Aivan, jos aloitat 25vuotiaana olet viimeistään 55 vuotiaana miljonääri. Tämän jälkeen rikastumisen tahti nopeutuu ekspontentiaalisesti.

T. Ap

Sanotko vielä aloittelijalle mistä löytää 9 % vuosituoton.

9/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain tajua tätä alapeukutuskulttuuria... Tässä on nyt tilaisuus saada suuri apu oman taloutensa parantamiseen pitkäjänteisesti. Kysykää, jos ette tiedä jotain. Neuvon ilmaiseksi ja puolueettomasti ilman omia intressejä. Haluan vain auttaa. Olen tätä yrittänyt satunnaisesti myös oikeassa elämässä. Lähinnä perheenjäsenilleni ja ystävilleni jotka valittavat raha-asioistaan. Kukaan ei toistaiseksi ole tehnyt asioillensa mitään. Jos sinua ei kiinnosta vaurastua, älä sitten edes yritä, mutta älä sitten myöskään valita!

10/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotko vielä aloittelijalle mistä löytää 9 % vuosituoton.[/quote]

Toki. Esim. S&P 500 indeksi on tuottanut 100 vuoden aikana keskimääräisesti 9% vuodessa. Moni muu indeksi reilusti enemmänkin. Pitää toki muista, että historiallinen tuotto ei takaa tulevaisuuden tuottoa.

Onko muuta kysyttävää?

11/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sijoitan rahastoihin, osakkeisiin en koske kun olen nähnyt miten kävi omalle siipalle ja tämän isälle kummankin sekaannuttua "pitkän perehtymisen" jälkeen osakkeisiin.

12/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2394 kirjoitti:

En vain tajua tätä alapeukutuskulttuuria... Tässä on nyt tilaisuus saada suuri apu oman taloutensa parantamiseen pitkäjänteisesti. Kysykää, jos ette tiedä jotain. Neuvon ilmaiseksi ja puolueettomasti ilman omia intressejä. Haluan vain auttaa. Olen tätä yrittänyt satunnaisesti myös oikeassa elämässä. Lähinnä perheenjäsenilleni ja ystävilleni jotka valittavat raha-asioistaan. Kukaan ei toistaiseksi ole tehnyt asioillensa mitään. Jos sinua ei kiinnosta vaurastua, älä sitten edes yritä, mutta älä sitten myöskään valita!

Antaisitko vielä käytännön vinkkejä miten esimerkiksi köyhä työtön/eläkeläinen joka on toimeentulotuen varassa voi säästää siten että ei täydy olla täysin yhteiskunnan tukien varassa? Sitten olet ratkaissut samalla valtion ongelmat.

13/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Minä sijoitan rahastoihin, osakkeisiin en koske kun olen nähnyt miten kävi omalle siipalle ja tämän isälle kummankin sekaannuttua "pitkän perehtymisen" jälkeen osakkeisiin.

Viestistäsi paistaa lävitse ohut tietämyksesi. Rahastot sijoittavat hajautetusti osakkeisiin. Eli sinä et ole tiennyt sijoittaneesi osakkeisiin? Siippasi ja isäsi menivät tod.näk. ostamaan muutamaa osaketta riskillä. Sillä ei ole riskiin juurikaan merkitystå sijoittaako rahastojen kautta osakkeisiin vai itse suoraan, kunhan muistaa ajallisen ja maantieteellisen hajautuksen. Itse suosin molempia, tuotto ollut molemmissa samaa luokkaa.

T. Ap

14/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Käyttäjä2394 kirjoitti:

Antaisitko vielä käytännön vinkkejä miten esimerkiksi köyhä työtön/eläkeläinen joka on toimeentulotuen varassa voi säästää siten että ei täydy olla täysin yhteiskunnan tukien varassa? Sitten olet ratkaissut samalla valtion ongelmat.

Työttömälle suosittelisin kovaa töiden hakua, jos ei saa vieraalta niin kehittelee itse jotain. Toki kaikki tähän eivät pysty esim. Vammaiset, mt. Ongelmaiset jne.

Sijoittaminen ei ole ensijainen ratkaisu köyhälle työttömälle tai eläkeläiselle.

Ymmärrän, että kaikki ihmiset eivät pysty sijoittamaan. Viestisi on vähän sama, jos tulisit sauvakävelyä koskevaan ketjuun kysymään vinkkiä että mitenkä neliraajahalvaantunut pääsee alkuun.

T. Ap

15/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2394 kirjoitti:

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Käyttäjä2394 kirjoitti:

Työttömälle suosittelisin kovaa töiden hakua, jos ei saa vieraalta niin kehittelee itse jotain. Toki kaikki tähän eivät pysty esim. Vammaiset, mt. Ongelmaiset jne.

Sijoittaminen ei ole ensijainen ratkaisu köyhälle työttömälle tai eläkeläiselle.

Ymmärrän, että kaikki ihmiset eivät pysty sijoittamaan. Viestisi on vähän sama, jos tulisit sauvakävelyä koskevaan ketjuun kysymään vinkkiä että mitenkä neliraajahalvaantunut pääsee alkuun.

T. Ap

No ketkä sitten ovat niitä köyhiä jos eivät työttömät? Kun itse taisit sanoa että köyhien pitäisi sijoittaa eikä valittaa köyhyyttään...

16/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Ap[/quote]

No ketkä sitten ovat niitä köyhiä jos eivät työttömät? Kun itse taisit sanoa että köyhien pitäisi sijoittaa eikä valittaa köyhyyttään...[/quote]

Köyhiä ovat ne jotka eivät ole syystä tai toisesta kykeneviä tai halukkaita hoitamaan talouttaan.

Oma isäni tienaa joka vuosi yli 100k. Isälläni on silti vähemmän omaisuutta kun keskiverto keski-ikäisellä duunarilla. Lisäksi isäni on aina veloissa, isot luottokorttilaskut jne. Uskokaa tai älkää. Tämän takia olen opiskellut asiasta paljon.

Ei se auta vaikka tienaisi 100k vuodessa jos pistää 100k menemään!

Ps. En jaksa jankata köyhien/työttömien sijoittamismahdollisuuksista. Suurin osa ihmisistä kuitenkin on työssäkäyviä. Työtönkin voi tottakai sijoittaa, kunhan on pääomaa/tai tuloja. Tunnen paljon sijoittajia jotka ovat "työttömiä", mutta nämä tapaukset ovat kyllä kaukana köyhistä.

17/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yrittäminenkään helppoa aina ole jos sitä tarkoitit tuolla että kehittelee itse jotakin. Kun talouteen tulee taantuma ja asiakkaat yhtäkkiä kaikkoavat tai heillä on vaikeuksian maksaa laskujaan on yrittäjä ongelmissa kun rahaa ei tule mistään ja kuluja kuitenkin on koko ajan. Useampikin yrittäjä päätynyt itsemurhaan. Nykyään nuoria ja työttömiä kannustetaan yrittäjyyteen mikä on mielestäni vastuutonta koska pitäisi olla hyvä liikeidea ja taidot pyörittää yritystä koska se on oikeasti aika rankkaa hommaa varsinkin jos tekee sen yksin.

18/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2394 kirjoitti:

T. Ap

No ketkä sitten ovat niitä köyhiä jos eivät työttömät? Kun itse taisit sanoa että köyhien pitäisi sijoittaa eikä valittaa köyhyyttään...

Köyhiä ovat ne jotka eivät ole syystä tai toisesta kykeneviä tai halukkaita hoitamaan talouttaan.

Oma isäni tienaa joka vuosi yli 100k. Isälläni on silti vähemmän omaisuutta kun keskiverto keski-ikäisellä duunarilla. Lisäksi isäni on aina veloissa, isot luottokorttilaskut jne. Uskokaa tai älkää. Tämän takia olen opiskellut asiasta paljon.

Ei se auta vaikka tienaisi 100k vuodessa jos pistää 100k menemään!

Ps. En jaksa jankata köyhien/työttömien sijoittamismahdollisuuksista. Suurin osa ihmisistä kuitenkin on työssäkäyviä. Työtönkin voi tottakai sijoittaa, kunhan on pääomaa/tai tuloja. Tunnen paljon sijoittajia jotka ovat "työttömiä", mutta nämä tapaukset ovat kyllä kaukana köyhistä.

Niin eikö se niin ollut että kuka muka Suomessa tienaa alle 2600 euroa/kk...

19/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Ei se yrittäminenkään helppoa aina ole jos sitä tarkoitit tuolla että kehittelee itse jotakin. Kun talouteen tulee taantuma ja asiakkaat yhtäkkiä kaikkoavat tai heillä on vaikeuksian maksaa laskujaan on yrittäjä ongelmissa kun rahaa ei tule mistään ja kuluja kuitenkin on koko ajan. Useampikin yrittäjä päätynyt itsemurhaan. Nykyään nuoria ja työttömiä kannustetaan yrittäjyyteen mikä on mielestäni vastuutonta koska pitäisi olla hyvä liikeidea ja taidot pyörittää yritystä koska se on oikeasti aika rankkaa hommaa varsinkin jos tekee sen yksin.

Totta tuokin. Mutta pääsääntöisesti sijoittamisessa/bisneksessä vallitsee suhde tuoton ja riskin välillä. Jos perustat ilman tietotaitoa riskibisneksen, se tuskin tulee menemään hyvin. Jos olet maalari ja alat myymään palveluitasi tuntilaskutuksella riski on suhteelisen pieni. Jos ei uskalla ottaa ollenkaan pienintäkään riskiä, ei takuulla rikastu. Sit voi kerätä pulloja ja mustikoita. Niistä on mahdollista saada suhteellisen helposti 1500e/kk NETTOtulot ilman riskiä.

T. Ap

Vierailija
20/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnon puute.

Asioiden pitäisi rullata itekseen, eikä mun tarvis seurata mitään kursseja yms. Joten suoraveloitus hoitaa rahnaa säästötilille. Korko on suht pieni, mutta se on se hinta, kun ei kiinnosta. Niin ja asuntokin löytyy.. etten nyt siihen ykkös ihmetysryhmään kuulukaan.