Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi säästössä pitäisi olla jopa 6 kk menojen verran?

Vierailija
10.06.2026 |

Tämähän on aivan valtava summa, jos sen pitää vain pankkitilillä makaamassa. Nykyään töiden suhteen on toki epävarmaa, mutta jos on vakaa työ niin mihin varsinkaan yksinelävä tarvitsee tälläistä puskuria?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme riittää.

Vierailija
2/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voidaan kieltää tuet kun maailma kaatuu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään kun ihmiset vain säästää eikä kuluta kun on ensin annettu mediassa näitä ohjeita.

Vierailija
4/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka lomautetaan sieltä töistä, tai joutuu pitkälle sairauslomalle ja liiton tai kelan päätöksissä kestää ruuhkan vuoksi. Itse odottelin yli neljä kuukautta sairastuttuani päätöksiä. Onneksi oli puskuria ja visakortti. 

Vierailija
5/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö nimenomaan yksin elävä tarvitse sitä puskuria, kun ei ole ketään sitten auttamassa? 

Vierailija
6/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä. Eläketulo on ns. varma. Miksi minulla pitäisi olla puskuria?

Vierailija
7/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvitse maata tilillä. Tuo on hyvä nyrkkisääntö, että pärjää aina, vaikka työt loppuvat tai muuta yllättävää tapahtuu. Pidä jotain pankkitilillä, vähän jopa käteistä kotona kriisejä varten ja loput esim indeksirahastoissa kasvamassa korkoa. 

Vierailija
8/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö nimenomaan yksin elävä tarvitse sitä puskuria, kun ei ole ketään sitten auttamassa? 

Onhan yksin elävällä pienemmät menotkin kuin perheellisellä. Perheessä ei välttämättä riitä edes yhden palkka.

Vierailija
9/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka sairastut vakavasti ja joudut menemään yksityiselle ja et tervehdy ja joudut palkkaamaan apua itsellesi. 

Vierailija
10/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voi olla moniakin sopimuksia,  joista ei ihan hetkessä pääsekään eroon.  Vaikka löydä edullisempaan asuntoa.  Kolme kuukautta on oikeasti tosi lyhyt aika muuttaa ihan kaikki,  jotta pärjäätkin pienemmällä rahalla. Joskus kuusikaan kuukautta ei riitä, mutta siinä ajassa ehtii kuitenkin tehdä jotain. 

Vierailija
11/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole kelan asiakas ja sinulla ei ole sairausvakuutusta ja joudut sairaalaan pitkäksi aikaa, on hyvä olla rahaa säästössä. Muutakin yllättävää menoa voi elämässä tulla. Sairaalajaksot on yllättävän kalliita. 

Vierailija
12/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan yksin elävällä pienemmät menotkin kuin perheellisellä. Perheessä ei välttämättä riitä edes yhden palkka.

Syitähän voi olla loputtomiin: 

Hammasremontti 

Vakava sairaus 

Työttömyys 

Auto leviää 

parempi että on extra pätää tilillä ettei koirat kuseksi kintuille, sanoi viisas isoisäni aina! 

Vierailija
13/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on puskuri. Miten yksinkertaisia voivat jotkut olla. 

Vierailija
14/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitähän voi olla loputtomiin: 

Hammasremontti 

Vakava sairaus 

Työttömyys 

Auto leviää 

parempi että on extra pätää tilillä ettei koirat kuseksi kintuille, sanoi viisas isoisäni aina! 

Saattaahan sitä olla rahaa kuitenkin sijoituksissa, muttei säästötilillä. Monesti nämä puskurit neuvotaan pitämään jossain huonokorkoisilla säästötileillä. 

Vierailija
15/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi eri puskuria. Yllättäviä menoja varten muutama tonni. Yllättäviä tulonmenetyksiä varten sen verran, että se paikkaa ne tulonmenetykset puolen vuoden ajan. Eli ei välttämättä palkka vaan erotus tuesta ja palkasta. 

Eläke ei voi loppua, joten tulonmenetyksiä ei tule. Yllättäviä menoja kyllä tulee jokaiselle. 

Vierailija
16/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikka lomautetaan sieltä töistä, tai joutuu pitkälle sairauslomalle ja liiton tai kelan päätöksissä kestää ruuhkan vuoksi. Itse odottelin yli neljä kuukautta sairastuttuani päätöksiä. Onneksi oli puskuria ja visakortti. 

Sairauspäiväraha on sitä paitsi paljon pienempi kuin palkka. 

Vierailija
17/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Yksineläjällä ei ole autoa :jos tarvetta esimostaa kotiin jotakin huonekaluja , menee suuri summa kotiinkuljetukseen. Lomamatka hotelissa kalliimpi huone yksin matkustajalle ,ruoka maksaa saman verran kuin kahdelle pakkausten koko huomioiden ym. tässä vain osa miten kallista on.Mistä sen puskurin kerryttää jos kaikki menee mikä tulee......

Vierailija
18/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuva on paljon haavoittuvampi, se on selvä. Molemmilla voi olla tai ei olla lapsia kuluerinä, mutta yhden tulonsaajan talous on aina niukempi ja haavoittuvampi kuin kahden. 

Vierailija
19/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Yksineläjällä ei ole autoa :jos tarvetta esimostaa kotiin jotakin huonekaluja , menee suuri summa kotiinkuljetukseen. Lomamatka hotelissa kalliimpi huone yksin matkustajalle ,ruoka maksaa saman verran kuin kahdelle pakkausten koko huomioiden ym. tässä vain osa miten kallista on.Mistä sen puskurin kerryttää jos kaikki menee mikä tulee......

Miksi oletat ettei yksin asuvalla olisi autoa? Sen joutuu kyllä maksamaankin yksin.

Vierailija
20/47 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseltä hajosi käyttövesiputki. Ihan kiva oli saada korjattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi