Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et harrasta sijottamista?

31.07.2016 |

Mielestäni jokaisen itseään, perhettään ja talouttaan kunnioittavan ihmisen pitäisi sijoittaa. Oli se sitten pörssi, asunto tai omaan yritykseen sijoittamista. En ymmärrä ihmisiä jotka eivät tätä tee, tällä yksinkertaisella asialla parantaa omaa ja jälkeläistensä taloutta ja elämää helposti ja huomattavasti. Kertokaa yksikin syy? Syy ei voi olla raha. Esim. Nordnetissä minimi rahastotoimeksianto on 15e. Jos ei ihmiseltä löydy vaikka sitä satasta kuussa tähän , ei pitäisi olla oikeutta käyttää rahaakan. Jos taas on valmiiksi todella rikas ja laiska, sitten eri asia.
Mielipiteitä?
Syitä?

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myöskään ymmärrä joitain ihmisiä. Pari tuttua, palkat bruttona 3500 ja +4000, kumpikaan ei sijoita! Kummalakaan ei ole edes mitään kalliita harrastuksia tms ja pakollisten kulujen jälkeen rahaa jää käteen 1500-2000e. Sinne pankkitilille vaan makoilemaan, järkyttävää.

Pankkitilillä pysyy paremmin tallessa. Ei häviä vuoden aikana yli 60% rahoista kankkulan kaivoon, ellei itse niitä tuhlaa.

Jos ei ymmärrä mitä eroa on sijoituksen markkina- ja reaaliarvolla, ei tosiaan kannatakaan sijoittaa.

Vierailija
162/169 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sijoittanut taloon. 0% omaosuudella kiinni taloon ja 200 tonnin lainalla noin 400 tonnin omaisuus (talo itse rakennettu). Lainasta noin puolet maksettu. Olen siis nelinkertaistanut sata tonnia jonka olen tähän taloon käyttänyt tähän mennessä. Kuinka moni teistä rahastosäästäjistä on saanut sijoituksensa nelinkertaistettua? Se on tietämättömän tollon horinaa jos väittää että omaan asumiseen sijoittaminen ei ole yhtä kannattavaa kuin joku muu sijoittaminen. Ja kaikki etu omasta ei edes tule pelkästään arvonnoususta, vaan arvonnousun lisäksi asun halvemmalla. 200 neliön talon kk-kulut keskimäärin 400€, eli vähemmän kuin 100 neliön osakkeen vastike, vuokrista en viitsi edes puhua.

Ai niin 400 tonnin talossahan on 100 tonnia vielä velkaa, eli olenkin vain kolminkertaistanut sen sata tonniani.

Sä olet periaatteessa tuplannu 200k€, eri asia sitten on kuinka paljon siitä kyhäelmästä on kukaan valmis maksamaan. Nimimerkillä muutaman niitä "ekaa kertaa rakentamassa"-taloa nähny.

Mutta asiaan, itte oon vuosia miettinyt sijoittamista ja alkuvuodesta otin itseäni niskasta kiinni ja opiskelin asiaa. Oli tarkoitus pikkasen vaan kokeilla mutta nyt oon sijoittanut 16k€ ja puolessavuodessa tehnyt voittoa n. 3k€

Suosittelen kyllä oman varallisuuden kartuttamista kaikille, tekee hyvää myös suomelle kun osa yritysten voitoista jää suomeen. Nythan suomaöaisia yrityksiä omstaa suomalaiset 20% ja 80% omistuksista on ulkolaisia. Miettikääpä mitä se tekisi taloudelle jos tuo luku olisi edes 50/50%

Niinpä. Helsingin pörssistä jaettiin keväällä osinkoja luokkaa 10 mrd.€. Tuosta summasta Suomeen jäi ehkä mitä, 10%? Kuinka vauras tämä maa ja kansa olisikaan, jos noiden Suomeen jäävien osinkojen summa olisi kaksinkertainen. Tai kolmikertainen. Tai nelinkertainen. Tai... Ajatelkaa, joka kevät tuollainen raharuiske suomalaisten pankkitileille. Ja kun monien hyvien osinkoyhtiöiden omistajaksi pääsee ajoittain tupakka-askin hinnalla. Eli rahapula on huono tekosyy sille ettei kuulu omistavaan luokkaan.

Ruotsissa asenne on ihan toinen ja kansan varallisuus myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sijoittanut taloon. 0% omaosuudella kiinni taloon ja 200 tonnin lainalla noin 400 tonnin omaisuus (talo itse rakennettu). Lainasta noin puolet maksettu. Olen siis nelinkertaistanut sata tonnia jonka olen tähän taloon käyttänyt tähän mennessä. Kuinka moni teistä rahastosäästäjistä on saanut sijoituksensa nelinkertaistettua? Se on tietämättömän tollon horinaa jos väittää että omaan asumiseen sijoittaminen ei ole yhtä kannattavaa kuin joku muu sijoittaminen. Ja kaikki etu omasta ei edes tule pelkästään arvonnoususta, vaan arvonnousun lisäksi asun halvemmalla. 200 neliön talon kk-kulut keskimäärin 400€, eli vähemmän kuin 100 neliön osakkeen vastike, vuokrista en viitsi edes puhua.

Ai niin 400 tonnin talossahan on 100 tonnia vielä velkaa, eli olenkin vain kolminkertaistanut sen sata tonniani.

Sä olet periaatteessa tuplannu 200k€, eri asia sitten on kuinka paljon siitä kyhäelmästä on kukaan valmis maksamaan. Nimimerkillä muutaman niitä "ekaa kertaa rakentamassa"-taloa nähny.

Mutta asiaan, itte oon vuosia miettinyt sijoittamista ja alkuvuodesta otin itseäni niskasta kiinni ja opiskelin asiaa. Oli tarkoitus pikkasen vaan kokeilla mutta nyt oon sijoittanut 16k€ ja puolessavuodessa tehnyt voittoa n. 3k€

Suosittelen kyllä oman varallisuuden kartuttamista kaikille, tekee hyvää myös suomelle kun osa yritysten voitoista jää suomeen. Nythan suomaöaisia yrityksiä omstaa suomalaiset 20% ja 80% omistuksista on ulkolaisia. Miettikääpä mitä se tekisi taloudelle jos tuo luku olisi edes 50/50%

Oletko siis myynyt sijoituksesi vai ovatko sun sijoitukset tällä hetkellä tuon verran plussalla? Jos nyt vähän saivartelen niin varsinainen voitto tulee siinä vaiheessa kun sijoitukset laitetaan lihoiksi, sitten vasta näkee lopputuloksen. :) Sun sijoitukset voi vielä painua miinuksellekin -  mutta semmoista se sijoittaminen on. Kun kurssit ovat alhaalla, voi siitäkin ottaa ilon irti ja ostaa lisää halvemmalla > saa isomman hyödyn kurssit lähtevät taas nousuun.

Osinkoja tietty tulee siinä välissäkin. 

Vierailija
164/169 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
165/169 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop.

Vierailija
166/169 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Jos säästää vuodessa puolet tuloistaan, saa säästöön yhden vuoden menoja vastaavan eläkekassan. Kun samaa toimintaa jatkaa kymmenen vuoden ajan, kassan saa kasvatettua kymmenkertaiseksi eli säästössä on yhteensä kymmenen vuotta, Vikman kärjistää ja jatkaa:

– Jos tämän kassan sijoittaa ja sijoitukselle saa kymmenen prosentin tuoton, tuottaa kassa joka vuosi yhden vuoden menojen verran. Enempää ei ihminen vuodessa tarvitse

Ylen jutusta.

Vierailija
167/169 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Yritän, mutta en taida osata.

Oma asunto on, mutta se on röttelö, josta on velkaa 150000. Ostaminen ja korjausyritykset yhteensä...

Vertaislainoissa olen hävinnyt noin tonnin.

Sijoitusvakuutus ei tuota mitään, on miinuksella.

s-pankin rahastoissa olen toki saanut hiluja, mutta sieltä on liian helppo nostaa rahaa, joten tulee nostettua aina kun on muutama satanen tallessa. No sinänsä tietty hyvä ettei ainakaan siltä osin tarvi ottaa pikavippejä. Niitäkin kyllä on ja menot huimat 800-900 kuussa niihin :(

Juu, en osaa käyttää rahaa. Mutta se osaamattomuus on tullut viimesen viiden vuoden aikana. Sitä ennen kyllä osasin.

Vierailija
168/169 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 1,5 vuotta sitten säästämään palkoista 500-1000 per tili(1400-1500). Ensin s tilille 6000k sitten avasin danskeen arvo osuustilin ja ostin osakkeita. 5kk sitten nordnettiin tili ja lopetin dansken ja aloin käymään osake kauppaa päivittäin-viikottain samalla kun siirsin palkoista aina lisää.

Nyt noin 17000€.

Vierailija
169/169 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hey,

Apply for a quick and convenient loan to pay off bills and to start a new economic project the cheapest rate of 2%. Please do contact us today via e-mail to: stewartd887@gmail.com with the loan amount required. Our minimum loan offer is € 5,000.00 to € 50,000,000.00U. We are certified, registered and legit lender. You can contact us today if you are interested in getting this loan, contact us for details of the loan process. The process like the loan terms and conditions and how the loan is transferred to you. we need urgent response if you are interested in.

Kindly fill in and SUBMIT the loan application as follows:

Your needed: ______________ Loan Duration: ____________________ Monthly income: __________________ Telephone number: ________________ Have you applied for a loan before: ________________ If you have applied for a loan before, which deals honestly? where the company is located? ...

email: stewartd887@gmail.com

Sincerely

Mr. Larry Walters

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä