Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et harrasta sijottamista?

31.07.2016 |

Mielestäni jokaisen itseään, perhettään ja talouttaan kunnioittavan ihmisen pitäisi sijoittaa. Oli se sitten pörssi, asunto tai omaan yritykseen sijoittamista. En ymmärrä ihmisiä jotka eivät tätä tee, tällä yksinkertaisella asialla parantaa omaa ja jälkeläistensä taloutta ja elämää helposti ja huomattavasti. Kertokaa yksikin syy? Syy ei voi olla raha. Esim. Nordnetissä minimi rahastotoimeksianto on 15e. Jos ei ihmiseltä löydy vaikka sitä satasta kuussa tähän , ei pitäisi olla oikeutta käyttää rahaakan. Jos taas on valmiiksi todella rikas ja laiska, sitten eri asia.
Mielipiteitä?
Syitä?

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitin suuren osan perinnöstä rahastoihin ja tein niin järkyttävää persnettoa vuosikausia, ettei koskaan enää. Jos asioista ei ihan tosissaan tiedä, niin rahojen menettäminen on todella todennäköistä. Joo, ei ole aikaa opiskella niin yksityikohtisesti aiheesta, mitä sijoittaminen vaatisi, töiden ja opiskelujen lomassa. Millään nopealla googlauksellahan ei alan saloja opi, vaan vaatii oikeasti pitkän perehtymisen. Miehen eno on älykäs, kansainvälisessä firmassa töissä, harrastaa sijoittamista, mutta hänkään ei todellakaan mitään miljoonia tienaa. Älystään ja lahjoistaan huolimatta. Joten mietippä sitten jotain perus av-mammaa?

Vierailija
62/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sijoittaa, mutta en ymmärrä hommasta mitään! Olen vuosi sitten laittanut S-pankin kautta 25€ johonkin rahastoon ja korkoa on tullut ihan hyvin :D

Säästöön menee tällä hetkellä vain 100€ kuukaudessa ja mielelläni tekisin sillä jotain järkevää, mutta tosiaan en osaa. Siinä syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä mitä on sijoittaminen. Olenko sijoittanu jotakin, en tiedä mikä lasketaan? Minulla on iso talo, jossa asun. Se on hyvällä paikalla, en ole muuttamassa, en koe sijoitukseksi. Omistan myös kerrostaloasunnon. Uusi, todella hyvällä paikalla keskellä kaikkea. Siellä ei asu vuokralaista, vaan tytär opiskelunsa ajan.

Minulla on eläkevakuutus. Onko se sijoitus?

Samoin jäi se puhelinpaperi silloin muinoin. En ole sijoitusmielessä sitä ostanut, vasn puhelinta varten silloin.

On minulla toki s-ryhmän kortti kauppakäyntejä varten.

Siirrän rahaa omalle sivutililleni, joka ei siis ole mikään virallinen sijoitustili.

Olenko siis sijoittanut?

Et, et ole sijoittanut.

Vierailija
64/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin sijoittaa, mutta en ymmärrä hommasta mitään! Olen vuosi sitten laittanut S-pankin kautta 25€ johonkin rahastoon ja korkoa on tullut ihan hyvin :D

Säästöön menee tällä hetkellä vain 100€ kuukaudessa ja mielelläni tekisin sillä jotain järkevää, mutta tosiaan en osaa. Siinä syy.

S-pankin rahastot on tosiaan kalliita kuten aiemmin sanottu

65/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitin suuren osan perinnöstä rahastoihin ja tein niin järkyttävää persnettoa vuosikausia, ettei koskaan enää. Jos asioista ei ihan tosissaan tiedä, niin rahojen menettäminen on todella todennäköistä. Joo, ei ole aikaa opiskella niin yksityikohtisesti aiheesta, mitä sijoittaminen vaatisi, töiden ja opiskelujen lomassa. Millään nopealla googlauksellahan ei alan saloja opi, vaan vaatii oikeasti pitkän perehtymisen. Miehen eno on älykäs, kansainvälisessä firmassa töissä, harrastaa sijoittamista, mutta hänkään ei todellakaan mitään miljoonia tienaa. Älystään ja lahjoistaan huolimatta. Joten mietippä sitten jotain perus av-mammaa?

Miksi realisoida tappiolle varat? Täytyy odottaa. Sijoitushorisontaali pitää olla vähintäön 7 vuotta, sillon on väkisinkin plussalla.

Vierailija
66/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe ja lehmät lentää. Onko tullut mieleen, että hetkittäinen kurssinousu ei ole tae tulevasta. Kukaan ei osaa jatkuvasti myydä ja ostaa oikeaan aikaan. Lisäksi tuotot pikkurahoilla  (Alle 100 t) pelatessa ovat yleensä pieniä.

Se siitä varmasta rikastumisesta.

Sinä et ole kyllä sijoittamisesta kovinkaan kartalla, joten näkemyksesi on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
67/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko toi hajautus ollut mitään? Siitä olisit löytänyt luettavaa hyvinkin pienellä vaivalla, jos olisit perehtynyt ennen toimimista.

Vierailija
68/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse harrastella rahan tekemistä koska olen .

Kaikki ostoksetkin mitä teen menettää hetkessä arvonsa.

Mutta mies minulla on. Ja harmittaa että hänkään ei osaa sijoittamista yrittää rikastua Suomessa työtätekemällä. Miten voi KTMn koulutus mennä noin hukkaan.

69/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe ja lehmät lentää. Onko tullut mieleen, että hetkittäinen kurssinousu ei ole tae tulevasta. Kukaan ei osaa jatkuvasti myydä ja ostaa oikeaan aikaan. Lisäksi tuotot pikkurahoilla  (Alle 100 t) pelatessa ovat yleensä pieniä.

Se siitä varmasta rikastumisesta.

Sinunkin viestistäsi paistaa läpi ohut tietämyksesi. Homman juju on se että et myy, ja jos myyt niin vasta vuosikymmenten päästö ostamisesta. Tuollainen pelailu on täysin turhaa. Hyvin harva ammattisijoittajakaan kokoajan ostaa ja myy. Alle 100k pienet tuotot? Esim 80k omistuksella varasi kasvaisi keskimäärin yli 7k vuodessa, tekemättä yhtään mitään. Täytyy muistaa että vauhti etenee ekspontentiaalisesti. Alussa hidasta, vuosikymmenten jälkeen kasvuvauhti on huimaa. Korkoakorolle. Einstein sanoi tätä maailman kahdeksanneksi ihmeeksi.

T. Ap

Vierailija
70/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2394 kirjoitti:

Jos ei ihmiseltä löydy vaikka sitä satasta kuussa tähän , ei pitäisi olla oikeutta käyttää rahaakan. Syitä?

Tuossahan annoit jo parikin syytä: a) jos jollain ei ole sataa euroa, b) olet kieltänyt rahan käytön, jos omistaa vain 99 euroa.

71/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue tämä ketju, sen jälkeen googlaa. Sijoitusblogeja joku suositteli, oikein hyvä idea. Sen jälkeen tee tili netissä nordnettiin. (Aikaa menee tilin tekemiseen 5min) Sijoittaminen on hauskaa ja opettavaista. Tulet vielä huomaamaan tämän. Sijoittaja katsoo maailmaa (taloutta) eri tavalla.

T.ap

72/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2394 kirjoitti:

Jos ei ihmiseltä löydy vaikka sitä satasta kuussa tähän , ei pitäisi olla oikeutta käyttää rahaakan. Syitä?

Tuossahan annoit jo parikin syytä: a) jos jollain ei ole sataa euroa, b) olet kieltänyt rahan käytön, jos omistaa vain 99 euroa.

Totta. Turha miettiä tälläisiä aikuisten asioita jos ei ole omaisuutta edes 100euroa. Sit kannattaa kerätä pulloja ja ostaa ruokaa.

T.ap

Vierailija
73/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia harrastanut urheiluvedonlyöntiä, noin 20000€ voitolla usean vuoden aikana.

Vierailija
74/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vuosia harrastanut urheiluvedonlyöntiä, noin 20000€ voitolla usean vuoden aikana.

Mutta miten paljon käytätkään aikaa siihen?

75/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
76/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten paljon käytätkään aikaa siihen?

Todella paljon käytän aikaa joten tuntipalkaksi tuosta ei muodostu suurta lukua mutta on silti ihan kiva kun vapaa-ajalla saa tehtyä edes vähän ylimääräistä tekemällä sellaista mikä on itselle mieluista. Toinen vaihtoehto kun on että en tekisi mitään tuottoisaa.

Vierailija
77/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama homma 😊. Oon nyt 6 kk laittanut tilipvänä menemään satkun johonkin s-pankin rahastoon. Lähinnä sillä että jossain ois ees vähän rahaa sillai "vaikeesti saatavilla". Ettei ekan mieliteon tullessa saa niitä sieltä saman tien omalle pankkitilille.

Vierailija
78/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa, että täällä sanotaan, että sijoittaminen on helppoa ja sitten vaan helposti rikastuu. En nyt sano että se vaikeaakaan on, mutta kyllä siihen tulee perehtyä. Jos noita EFT:tä katsoo, niin niissäkin täytyy ymmärtää mihin markkinoille sijoittaa ja miten ne toimivat ylipäänsä, ei mikään sellainen asia jonka joka torpan maisa tajuaa. Monilla on myös kovia hoitokuluja, nekin on otettava selville, kuinka paljon ihmisillä sitten on energiaa ja ymmärrystä asioihin jotka tuntuvat tdella vierailta, en osaa sanoa.

Itselläni on pienet rahastot seligsonilla, FIMissä (ollut jo yli 10 vuotta, se on kuitenkin kallis) ja säästän eläkerahastoa, joka olisi tarkoitus piakkoin sijoittaa paremmin, kunhan jaksaisi tutkia.

Vierailija
79/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aloitus. Olen pohtinut itsekkin samaa, sillä näin 23-vuotiaana opiskelijana raha-asiani ovat poikkeuksellisen hyvällä mallilla. Jos minulla, miksi ei myös muillakin? Olen kerännyt vähäisen omaisuuteni yksin. Kokonaisuudessaan minulla on sijoitettuna 20te, joista 6te on opintolainaa.

Säästäminen on omalla tavalla aika perseestä: monesta mukavasta asiasta joutuu kieltäytymään. Piheys iskee ja nyt junassa mietin raskinko ostaa 2,5e kahvin vai pärjäisinkö kuitenkin ilman.

Säästämistä voi kuitenkin harrastaa ihan kaikki. Tällä tarkoitan myös kaikkia työttömiä ja sossupummeja. Tuolloin oma sukanvarsi-pankki tarjoaa inflaatiotason korkoa. Tämähän vähän provosoivakin väite tosin koskee marginaalista ihmisryhmää.

Todellisuudessa kaikilla perusjampoilla olisi mahdollisuus alkaa säästämään, mutta asenteet ja ennakkoluulot ovat esteenä. Kuinka helposti hermostun kun samanikäiset ystäväni valittavat raha-asioistaan. Perehtykää asiaan! Internet on täynnä perustietoa, joka avaa "vaurastumisen" taustaa.

Oikotietä onneen ei ole. Ihminen ei pysty ajoittamaan markkinoita. Aina on hyvä hetki alkaa sijoittamaan.

80/169 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sijoittanut taloon. 0% omaosuudella kiinni taloon ja 200 tonnin lainalla noin 400 tonnin omaisuus (talo itse rakennettu). Lainasta noin puolet maksettu. Olen siis nelinkertaistanut sata tonnia jonka olen tähän taloon käyttänyt tähän mennessä. Kuinka moni teistä rahastosäästäjistä on saanut sijoituksensa nelinkertaistettua? Se on tietämättömän tollon horinaa jos väittää että omaan asumiseen sijoittaminen ei ole yhtä kannattavaa kuin joku muu sijoittaminen. Ja kaikki etu omasta ei edes tule pelkästään arvonnoususta, vaan arvonnousun lisäksi asun halvemmalla. 200 neliön talon kk-kulut keskimäärin 400€, eli vähemmän kuin 100 neliön osakkeen vastike, vuokrista en viitsi edes puhua.

Tää on fiksua, JOS on varmaa että saat sen 400 000€ siitä asunnosta sitten kun myyt sen. Monilla on jäänyt itse rakennettu omakotitalo käsiin velkojen kanssa, kun on rakennettu muuttotappiopaikkakunnalle. Mutta jos olet varma että saat tuolla hinnalla myytyä, niin sitten ei mitään hätää.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä