HS: Avioerossa aloitteen tekee yleensä nainen
Eli erot tapahtuvat puolisoiden ollessa 50-60 -vuotiaita, kun lapset ovat lentäneet pesästä ja nainen panikoi, että yhteiselo ei olekaan kuin naistenlehdestä.
Tutkimusprofessori Kontulan mukaan naisilla on miehiä enemmän odotuksia parisuhteelta, mikä saa heidät pettymään useammin suhteessa.
Eikö avioliitto enää merkitse ihmisille mitään? Ja voiko näille naistenlehtien levittämille kiiltokuville tehdä jotain?
http://www.hs.fi/m/sunnuntai/a1469762321472?jako=07e860e812eff67a9377f6…
Kommentit (490)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että juuri riippumattomuus ja nykyajan arvojen sallivuus ovat syy siihen, miksi naiset ottavat avioeron. Ja ottavat sen juuri sellaisista liitoista, joissa mies on elänyt vanhentuneessa kuvitelmassa, että mies elättää ja siksi hänen vastuullaan ei ole muuta kuin se töissä käyminen.
Miesten syy, taas.
No kenenkäs syy se sitten olisi? :D Jos naiset ottavat enemmän eroja kuin miehet, eikö siitä voisi päätellä, että naiset hoitavat osansa hyvin, mutta miehet eivät.
Oletko hullu? Jos lastasi kiusataan, se on sinun lapsesi oma syy - muut hoitavat asiansa hyvin?
Eli eroaminen on sinun mielestäsi kiusaamista ja pelkkää ilkeyttä?
No, jos tuota esimerkkiä haluat käyttää, niin käännetäänpäs se toisin päin. Jos lastasi kiusataan, sekö ei ole kiusaajan syy? Pitääkö lapsen leikkiä kiusaajan kanssa, eikö hän saa lähteä tilanteesta pois? Lapsen pitää vain olla vielä kiltimpi ja yrittää kestää?
En ymmärrä selityksestäsi _yhtään_ mitään. Sinun tarkoituksesi oli vain syyllistää miehiä: eronnut nainen on aina se sankari, joka on hoitanut asiansa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas lisää syitä valita MGTOW. Tämäkin ketju osoittaa, kuinka suuressa arvossa suomalainen nainen pitää suomalaista miestä.Suomalainen nainen on väkivaltainen, viinaan menevä, kärsii usein mt-ongelmista, rahanahne lompakkoloinen, prinsessaharhailija , joka mitätöi ja vähättelee miehiä joka käänteessä.
Tämä on jotenkin hauska defenssi. "Naiset ei halua olla minun kanssani, en minäkään sitten halua olla heidän kanssaan, siitäs saavat typerät naiset, jääkööt itkemään perääni." Repliikin loppuun mennessä on jo unohdettu, mitä alussa sanottiin.
Olen MGTOW-valintani tehnyt jo aikaa sitten. Käyn palstalla vain nauramassa naisten prinsessaharhoille, ja yritän varoittaa muita miehiä teistä käärmeistä. Eksäni soittelee edelleen perääni ja itkee kun ei osaa sulaketta vaihtaa tai lattiakaivoa putsata.
Niin, kaikkihan tämän uskovat. :D Luulen, että kyse on nyt jostain baaripissiksestä, jonka kanssa olet seurustellut ehkä kaksi kuukautta. Lapsia teillä ei ainakaan ole.
Eikö baaripissiksillä ole ihmisarvoa teidän kummankaan mielestä? Mikä autuaaksitekevä asia lapsi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyydy sitten vaatimattomampaan kotiin, lasten harrastuksiin ja muuhun arkeen, koska mies on se, joka tienaa ne. Molempia et voi saada.
--
Sekoitat minut johonkin toiseen ja raivoat ja nimittelet "sairaaksi". Oletko törkyturpa ihan uusi internetin käyttäjä ja luulet, että olen ainoa mies, joka kirjoittaa? Luin ja kirjoitin asiasta ensimmäisen kerran koskaan. Itse asiaan: miksi sinun kokemuksesi olisi minun kokemustani arvokkaampi?"Luin ja kirjoitin asiasta ensimmäisen kerran koskaan."
:DDDDDDDDDD
Joo totta kai näin, kaikki uskoo.Ja sinä kokeneena internetin käyttäjänä puolestasi tiedät, kuka kommentoimasi henkilön kotona on mitäkin maksanut. Tietysti tiedät. Kaikki uskoo senkin.
Hymiösi kertovat kaiken. Olet aamuvirkku trolli. Ohitan nimittelysi ja paranoiasi tässä ketjussa vastedes.
Sekoitat minut johonkin toiseen ja raivoat ja nimittelet "trolliksi". Oletko törkyturpa ihan uuvatti internetin käyttäjä ja luulet, että olen ainoa nainen, joka kirjoittaa? Luin ja kirjoitin asiasta ensimmäisen kerran koskaan.
Ihan oikeesti naisvihatrolli, kaikki tietää että päivystät täällä 24/7 jankkaamassa fraasejasi. Lepäisit välillä.[/quote]
Miksi te ruokitte tuota trollia päivästä toiseen?? Jättäkää nuo jankutukset omaan arvoonsa, niin päästään siitä ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin sain artikkelista irti henkisesti köyhän ihmisen. Naisen, joka on uhrannut kaiken henkisen jaksamisen ja kehittymisen nimenomaan siihen perheenäiti -rooliin, mutta on jättänyt muut roolit vähemmälle huomiolle. Sitten kun ne lapset lähtee, niin sun perheenäitiys onkin uhattuna -rooli muuttuu. Ja huomataan, että nytpä ei ole elämässä sisältöä.
Entä jos ihminen panostaisi muuhunkin kuin pelkkään äitiyteen? Vähän sama ku isovanhempien aikaan kaikki tehtiin käsin, ja kun ne jäi eläkkeelle niin se elämän sisältö kuihtuu vaan entisestään. Kun ei ole enää samalla tavalla hommaa käsille, niin sitten turhaudutaan. Henkistä minää ei ole kehitetty lainkaan ja iloa ei saada muista harrasteista kuin niillä kätösillä suoritettavista.
Kuulostaapa söpöltä! Kuinkakohan moni nyt 50-60-vuotias nainen on ollut koko avioliittonsa ajan kodin ja perheen vetovastuussa? Mistä se nainen on saanut haettua sitä henkisen minän kehittymistä, kun duunin jälkeen on odottanut kaupassa käynti, ruuanlaitto, siivous, pyykinpesu, lasten harrastuksiin viennit, perheen yhteisistä, "kivoista" asioista huolehtiminen (esim. lasten synttärit, joulut, kesälomat)?
Jos perhe asuu rivarissa tai kerrostalossa vielä, niin turha tulla selittää mistään miesten töistä, joihin ukolla olisi aika huvennut. Eikä omakotitalossakaan niin paljon niitä hommia ole. Ukkoa ei ole vain kiinnostanut koko perhe saati parisuhde. Ruoka, puhtaat vaatteet ja lakanat, seksi, sohva ovat olleet miehen prioriteetit.
Olisivatko äitiensä kasvattamia miehiä ja naisia?
Eikö isällä ole mitään osuutta? Miksi miehet sitten itkevät huoltajuutta joskus itselleen, jos ovat sitä mieltä, että kasvatus on aina pelkästään naisten vastuulla? Eikö isänkin kuuluisi osallistua, etenkin silloin jos ollaan yhdessä ja naimisissa??
Vastaisitko ensin kysymykseen, niin pääsemme eteen päin?
Isän esimerkki vaikuttaa, passiivista miehen mallia ei äiti voi kasvatuksella kumota.
Tiedän useammankin tapauksen jossa nainen on ottanut eron juuri tuosta syystä.
Lapset isoja, naisella virtaa ja halua matkustaa, käydä ulkona syömässä, tavata ystäväpariskuntia, tehdä asioita yhdesdä ja nauttia elämästä. Mies haluaisi vain hakata halkoja liiterissä tai katsoa telkkaria. Ehkä äitienpäivänä ABC:lla kahvilla.
Ei kaikille riitä että puoliso ei käy vieraissa tai ole väkivaltainen alkoholisti. Saa sitä parisuhteelta ja elämältä toivoa muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että artikkelissa sanottiin, että miehet on romanttisia ja naiset pragmaattisia. Jotenkin en vain saa sulatettua sitä, koska miten mies on romanttinen, jos se ei ikinä näytä sitä, ei sano sitä ja luuhaa vaan nurkassa. Ja samalla nainen pyörittää koko huushollia. Ei mee mun jakeluun, missä pienessä mielessä se miehen romanttisuus sitten muka on.
Tätä minäkin ihmettelin erotessa. Mies valitti romanttisuuden puutetta, kun itse oli koko suhteen ajan puhumaton ajattelematon möykky.
Noin se valitettavasti tuntuu menevän. Avioliitossani aikoinaan annoin vuosien ajan joka ikinen aamu miehelleni aamulla töihinlähtösuukon, jonka hän otti vastaan lähinnä kyllästyneen näköisenä. Lopulta lopetin tavan, kun vastaanotto oli sellainen. Myöhemmin perheterapiassa mies valitti terapeutille kuinka en enää sitäkään antanut.
Nyt suhteellisen uudessa (alle 2v) suhteessa huomaan olevani jälleen yksin se, joka silittelee poskea ja pussailee ja mies vain "antaa sen tapahtua". Päätin kokeeksi olla silittelemättä ja tekemättä aloitteita. Eipä ole muutamaan päivään ollut isommin fyysistä kontaktia, tuntuu että on oltu enemmän kavereita kuin pariskunta.
No juuri tämä! Tiedän juuri mistä puhut! Omalla kohdallani oli moniakin tällaisia asioita. Esim kun aina töistä tullessa aloin juttelemaan päivän tapahtumista miehen kanssa ja tietysti myös niitä ärsytyksen aiheita sain jossakin vaiheessa kuulla, että "sinäkin aina jauhat ja valitat heti kun töistä pääset". Ja kun joka kerta, kun mies lähti kaveriporukalla, kyselin moneltako tulee, niin sain kuulla, että pitääkö kyylätä. Sitten lakkasin kuulumisten vaihtamisen ja kotiintuloista kyselemisen, kun en halunnut asiasta riitaa enkä miestä ahdistaa, niin erotessa sitten mies valittikin, että "kun ei me enää puhuta eikä sinua yhtään kiinnosta, missä minä menen".
Pistää miettimään kun lukee noista erotilastoista.
Hakeeko nainen eroa jossakin vaiheessa kuitenkin? Kyllä siihen tuntuu syitä löytyvän ja syy tietenkin miehessä, kun nainen eroaa. Melko pelkistettyä.
Juuri kun talot yms. on maksettu niin vaimo haluaa erota. Kun mies ei ole romanttinen, tai vie roskapusseja, tai pukeutuu huonosti, tai on tylsä, tai on liian kiltti, tai on liian vähän seksiä, tai ei huomioi, tai ei muista. Onko listalla loppua?
Todellakin kannattaa miehet miettiä muita vaihtoehtoja, koska ero siellä kuitenkin häämöttää.
Vierailija kirjoitti:
Taas lisää syitä valita MGTOW. Tämäkin ketju osoittaa, kuinka suuressa arvossa suomalainen nainen pitää suomalaista miestä.
Suomalainen nainen on väkivaltainen, viinaan menevä, kärsii usein mt-ongelmista, rahanahne lompakkoloinen, prinsessaharhailija , joka mitätöi ja vähättelee miehiä joka käänteessä.
Kyllä näin on. Suomalainen mies (yksittäistapaus toivoakseni) sen sijaan osoittaa esimerkillistä medianlukutaitoa ottaessaan suomalaisen naisen mallin av:lta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas lisää syitä valita MGTOW. Tämäkin ketju osoittaa, kuinka suuressa arvossa suomalainen nainen pitää suomalaista miestä.
Suomalainen nainen on väkivaltainen, viinaan menevä, kärsii usein mt-ongelmista, rahanahne lompakkoloinen, prinsessaharhailija , joka mitätöi ja vähättelee miehiä joka käänteessä.Tämä on jotenkin hauska defenssi. "Naiset ei halua olla minun kanssani, en minäkään sitten halua olla heidän kanssaan, siitäs saavat typerät naiset, jääkööt itkemään perääni." Repliikin loppuun mennessä on jo unohdettu, mitä alussa sanottiin.
Olen MGTOW-valintani tehnyt jo aikaa sitten. Käyn palstalla vain nauramassa naisten prinsessaharhoille, ja yritän varoittaa muita miehiä teistä käärmeistä. Eksäni soittelee edelleen perääni ja itkee kun ei osaa sulaketta vaihtaa tai lattiakaivoa putsata.
Sori, jokainen mies joka (edes tekosyyllä) käy Vauva-palstalla keskustelemassa parisuhteista, tekee vain MGTOW-liikettä entistäkin naurunalaisemmaksi. MGTOW-miehet eivät käy Vauva-lehden palstalla tai millään muullakaan palstalla jankkaamassa parisuhteissa, he ajelevat parhaillaan moottoripyörillään, ovat kalassa, pelaavat futista muiden miesten kanssa tai mitä tahansa muuta.
Oikeiden MGTOW-miesten puolesta pyydän: lakatkaa esiintymästä MGTOW:eina, jos kirjoittelette tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyydy sitten vaatimattomampaan kotiin, lasten harrastuksiin ja muuhun arkeen, koska mies on se, joka tienaa ne. Molempia et voi saada.
--
Sekoitat minut johonkin toiseen ja raivoat ja nimittelet "sairaaksi". Oletko törkyturpa ihan uusi internetin käyttäjä ja luulet, että olen ainoa mies, joka kirjoittaa? Luin ja kirjoitin asiasta ensimmäisen kerran koskaan. Itse asiaan: miksi sinun kokemuksesi olisi minun kokemustani arvokkaampi?"Luin ja kirjoitin asiasta ensimmäisen kerran koskaan."
:DDDDDDDDDD
Joo totta kai näin, kaikki uskoo.Ja sinä kokeneena internetin käyttäjänä puolestasi tiedät, kuka kommentoimasi henkilön kotona on mitäkin maksanut. Tietysti tiedät. Kaikki uskoo senkin.
Hymiösi kertovat kaiken. Olet aamuvirkku trolli. Ohitan nimittelysi ja paranoiasi tässä ketjussa vastedes.
Sekoitat minut johonkin toiseen ja raivoat ja nimittelet "trolliksi". Oletko törkyturpa ihan uuvatti internetin käyttäjä ja luulet, että olen ainoa nainen, joka kirjoittaa? Luin ja kirjoitin asiasta ensimmäisen kerran koskaan.
Ihan oikeesti naisvihatrolli, kaikki tietää että päivystät täällä 24/7 jankkaamassa fraasejasi. Lepäisit välillä.[/quote]
Miksi te ruokitte tuota trollia päivästä toiseen?? Jättäkää nuo jankutukset omaan arvoonsa, niin päästään siitä ennemmin tai myöhemmin.
Siinä toinen, joka luulee, että tänne kirjoittaa vain yksi mies. Tekisi mieli sanoa jotain tyhmistä naisista, mutta en viitsi. Jo kirjoitusasu paljastaa, että kyseessä on useampi persoona ja joka ei sitä huomaa on... no, yksinkertainen.
Heh, olen juurikin kotitöihin osallistuva, vastuunsa kantava, toisen huomioiva mies. Yllätys yllätys, nämä ominaisuudet eivät todellisuudessa ole palaneen puusentin arvoisia näin nuorten aikuisten parisuhdemarkkinoilla! Lihakset, iso penis, sosiaalinen status yms houkuttavat naisia, ja sen mukaan mies valitaan. Sitten viisikymppisenä erotaan ja sanotaan, että no kun mies ei osallistu kotitöihin, kanna vastuuta, huomioi minua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että juuri riippumattomuus ja nykyajan arvojen sallivuus ovat syy siihen, miksi naiset ottavat avioeron. Ja ottavat sen juuri sellaisista liitoista, joissa mies on elänyt vanhentuneessa kuvitelmassa, että mies elättää ja siksi hänen vastuullaan ei ole muuta kuin se töissä käyminen.
Miesten syy, taas.
No kenenkäs syy se sitten olisi? :D Jos naiset ottavat enemmän eroja kuin miehet, eikö siitä voisi päätellä, että naiset hoitavat osansa hyvin, mutta miehet eivät.
Oletko hullu? Jos lastasi kiusataan, se on sinun lapsesi oma syy - muut hoitavat asiansa hyvin?
Eli eroaminen on sinun mielestäsi kiusaamista ja pelkkää ilkeyttä?
No, jos tuota esimerkkiä haluat käyttää, niin käännetäänpäs se toisin päin. Jos lastasi kiusataan, sekö ei ole kiusaajan syy? Pitääkö lapsen leikkiä kiusaajan kanssa, eikö hän saa lähteä tilanteesta pois? Lapsen pitää vain olla vielä kiltimpi ja yrittää kestää?
En ymmärrä selityksestäsi _yhtään_ mitään. Sinun tarkoituksesi oli vain syyllistää miehiä: eronnut nainen on aina se sankari, joka on hoitanut asiansa hyvin.
No miksi me sitten puhumme tästä ketjun otsikon aiheesta, jos tällä tiedolla ei olekaan mitään merkitystä. Jos ero on jonkun mielestä merkittävä, kai siihen joku syykin on? Ja mikähän voisi olla syynä siihen, että toinen ihminen haluaa eron ja toinen ihminen ei? Voisiko olla se, että toinen on tyytyväinen ja toinen ei? Ja mistä sitten johtuu, että miehet ovat yleisesti tyytyväisempiä kuin naiset?
Jos tätä asiaa halutaan analysoida, niin pakkohan se on tehdä yleistyksiä. Jos taas ei haluta yleistää, asiaa on ihan turha pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin sain artikkelista irti henkisesti köyhän ihmisen. Naisen, joka on uhrannut kaiken henkisen jaksamisen ja kehittymisen nimenomaan siihen perheenäiti -rooliin, mutta on jättänyt muut roolit vähemmälle huomiolle. Sitten kun ne lapset lähtee, niin sun perheenäitiys onkin uhattuna -rooli muuttuu. Ja huomataan, että nytpä ei ole elämässä sisältöä.
Entä jos ihminen panostaisi muuhunkin kuin pelkkään äitiyteen? Vähän sama ku isovanhempien aikaan kaikki tehtiin käsin, ja kun ne jäi eläkkeelle niin se elämän sisältö kuihtuu vaan entisestään. Kun ei ole enää samalla tavalla hommaa käsille, niin sitten turhaudutaan. Henkistä minää ei ole kehitetty lainkaan ja iloa ei saada muista harrasteista kuin niillä kätösillä suoritettavista.
Kuulostaapa söpöltä! Kuinkakohan moni nyt 50-60-vuotias nainen on ollut koko avioliittonsa ajan kodin ja perheen vetovastuussa? Mistä se nainen on saanut haettua sitä henkisen minän kehittymistä, kun duunin jälkeen on odottanut kaupassa käynti, ruuanlaitto, siivous, pyykinpesu, lasten harrastuksiin viennit, perheen yhteisistä, "kivoista" asioista huolehtiminen (esim. lasten synttärit, joulut, kesälomat)?
Jos perhe asuu rivarissa tai kerrostalossa vielä, niin turha tulla selittää mistään miesten töistä, joihin ukolla olisi aika huvennut. Eikä omakotitalossakaan niin paljon niitä hommia ole. Ukkoa ei ole vain kiinnostanut koko perhe saati parisuhde. Ruoka, puhtaat vaatteet ja lakanat, seksi, sohva ovat olleet miehen prioriteetit.
Olisivatko äitiensä kasvattamia miehiä ja naisia?
Eikö isällä ole mitään osuutta? Miksi miehet sitten itkevät huoltajuutta joskus itselleen, jos ovat sitä mieltä, että kasvatus on aina pelkästään naisten vastuulla? Eikö isänkin kuuluisi osallistua, etenkin silloin jos ollaan yhdessä ja naimisissa??
Vastaisitko ensin kysymykseen, niin pääsemme eteen päin?
Isän esimerkki vaikuttaa, passiivista miehen mallia ei äiti voi kasvatuksella kumota.
Oletan vastauksesi perusteella, että naiset yleensä ovat kasvattaneet nämä kieroonkasvaneet. Muun kiertelysi ja kaartelusi jätän omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Pistää miettimään kun lukee noista erotilastoista.
Hakeeko nainen eroa jossakin vaiheessa kuitenkin? Kyllä siihen tuntuu syitä löytyvän ja syy tietenkin miehessä, kun nainen eroaa. Melko pelkistettyä.
Juuri kun talot yms. on maksettu niin vaimo haluaa erota. Kun mies ei ole romanttinen, tai vie roskapusseja, tai pukeutuu huonosti, tai on tylsä, tai on liian kiltti, tai on liian vähän seksiä, tai ei huomioi, tai ei muista. Onko listalla loppua?
Todellakin kannattaa miehet miettiä muita vaihtoehtoja, koska ero siellä kuitenkin häämöttää.
Omakin avioeroni jäi tilastoihin näkymään naisen hakemana erona. Se, mitä tilastot eivät kerro, on että mies jäi kiinni suhteesta toiseen naiseen, että häntä ei juuri kotona näkynyt ja että hänellä oli alkoholiongelma. Kyllä hän olisi mielellään jatkanut suhdetta, joten olin varmaan prinsessaharhainen paha nainen kun en tuollaisia pikku ongelmia jaksanut pienen lapsen kanssa sivusta katsella.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan ollut muuta vaihtoehtoa kuin ero, kun nelikymppisella miehelläni oli ollut jo vuoden verran suhde parikymppisen naisen kanssa. Miehellä ei näköjään ollut mitään kiirettä ryhtyä hakemaan eroa.
Se johtuu siitä, että miehellä on pelkkää hävittävää erossa. En ymmärrä miksi naiset yleensäkään haluavat naimisiin tai edes seurustella, koska naiset eivät hyödy siitä yhtään mitään.
Mun äiti tässä taannoin sanoi, että on hyvä olla naimisissa lasten isän kanssa, kun nyt isovanhempana voi harrastaa sitä isovanhemmuutta yhdessä. Voi estotta puhua ja kehua lastenlapsia ja toinen on samaa mieltä/ jaksaa kuunnella. Ja ei tarvi kysellä, voiko lapset tulla yms., koska vieraammalle toisten lasten tai lastenlasten käynti voisi olla rasite.
Mä taas luulen, että joka parisuhteessa tulee se arki. Itse olen kolmannessa pidemässä parisuhteessa. Eka oli 18-24 -vuotiaana, toinen 25-31 -vuotiaana ja nykyisen kanssa sitten 32-vuotiaasta, ikää nyt 44. Lapset yhteisiä tämän nykyisen kanssa. Tylsää arkea tää on. Mutta niin oli edellisetkin. Kauhea rakastuminen alussa ja huuma, arkeen se luisuu kuitenkin. Jos nyt nostaisin kytkintä ja hakisin taas huumaa, niin 1-2 vuotta ja taas jässitettäisiin tylsässä arjessa ja ohimennen olisin sotkenut ison kasan ihmisiä elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas lisää syitä valita MGTOW. Tämäkin ketju osoittaa, kuinka suuressa arvossa suomalainen nainen pitää suomalaista miestä.Suomalainen nainen on väkivaltainen, viinaan menevä, kärsii usein mt-ongelmista, rahanahne lompakkoloinen, prinsessaharhailija , joka mitätöi ja vähättelee miehiä joka käänteessä.
Tämä on jotenkin hauska defenssi. "Naiset ei halua olla minun kanssani, en minäkään sitten halua olla heidän kanssaan, siitäs saavat typerät naiset, jääkööt itkemään perääni." Repliikin loppuun mennessä on jo unohdettu, mitä alussa sanottiin.
Olen MGTOW-valintani tehnyt jo aikaa sitten. Käyn palstalla vain nauramassa naisten prinsessaharhoille, ja yritän varoittaa muita miehiä teistä käärmeistä. Eksäni soittelee edelleen perääni ja itkee kun ei osaa sulaketta vaihtaa tai lattiakaivoa putsata.Niin, kaikkihan tämän uskovat. :D Luulen, että kyse on nyt jostain baaripissiksestä, jonka kanssa olet seurustellut ehkä kaksi kuukautta. Lapsia teillä ei ainakaan ole.
Eikö baaripissiksillä ole ihmisarvoa teidän kummankaan mielestä? Mikä autuaaksitekevä asia lapsi on?
No sanoisin, että kun pariskunnalla on lapsi, niin se baaripissiskin oppii putsaamaan lattiakaivon eikä soittele exille sitä varten. Olen itsekin ollut baaripissis, mutta iän ja lasten myötä opetellut pärjäämään ilman MGTOW-miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen on väkivaltainen, viinaan menevä, kärsii usein mt-ongelmista, rahanahne lompakkoloinen, prinsessaharhailija , joka mitätöi ja vähättelee miehiä joka käänteessä.
Voi hyvä luoja, vieläkö sä täällä ovenraossa uikutat ja uhittelet lähteväsi, vaikka kaikki ovat toivottaneet sinut tervemenneeksi jo satoja kertoja. Go, go, go man, go!
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti tässä taannoin sanoi, että on hyvä olla naimisissa lasten isän kanssa, kun nyt isovanhempana voi harrastaa sitä isovanhemmuutta yhdessä. Voi estotta puhua ja kehua lastenlapsia ja toinen on samaa mieltä/ jaksaa kuunnella. Ja ei tarvi kysellä, voiko lapset tulla yms., koska vieraammalle toisten lasten tai lastenlasten käynti voisi olla rasite.
Mä taas luulen, että joka parisuhteessa tulee se arki. Itse olen kolmannessa pidemässä parisuhteessa. Eka oli 18-24 -vuotiaana, toinen 25-31 -vuotiaana ja nykyisen kanssa sitten 32-vuotiaasta, ikää nyt 44. Lapset yhteisiä tämän nykyisen kanssa. Tylsää arkea tää on. Mutta niin oli edellisetkin. Kauhea rakastuminen alussa ja huuma, arkeen se luisuu kuitenkin. Jos nyt nostaisin kytkintä ja hakisin taas huumaa, niin 1-2 vuotta ja taas jässitettäisiin tylsässä arjessa ja ohimennen olisin sotkenut ison kasan ihmisiä elämän.
Itse koen, ettei se arki ole itsessään pahaa, mutta jos sen päälle tulee vielä niitä muita siedettäviä asioita ilman kompensaatiotekijöitä, kokonaisuus muodostuu liian raskaaksi.
Niin, kaikkihan tämän uskovat. :D Luulen, että kyse on nyt jostain baaripissiksestä, jonka kanssa olet seurustellut ehkä kaksi kuukautta. Lapsia teillä ei ainakaan ole.