"Ugh, olen puhunut" sekä muut kommentit ja tokaisut joista sietäisi joutua linnaan
Kieleemme on kasvaimen lailla tunkenut helevatan karmeita kommentteja ja tokaisuja joista pitäisi automaattisesti joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen. Kirjoitin otsikkoon sen joka nyppii minua kaikista eniten. Mitkäs teitä ärsyttää?
ps jos keksit hyvän rangaistuksen kunkin kommentin käyttäjälle kirjoita sekin kommenttiisi
Kommentit (416)
Brekkis, breku, brekkari ja muut aamiaisväännökset.
Ottaa koppi jostain asiasta. Läimäytys sillillä naamaan vois olla hyvä rangaistus.
Bozot, jotka sanoo menevänsä "isolle kirkolle".
Kaikki kirosanojen lyhenteet, kuten "PRKL!", "**TTU!" tai "STANA!".
"Notta"
"Ristus"
"Tehkää te vaan sitä/tätä/tuota, minä teen asiaa X" (joku suosittu juttu, josta ihmiset on innostuneet, ja sitten tällainen Parempi Ihminen muistaa kertoa kuinka häntä ei kiinnosta)
"Tämä." (tää kuvatekstinä johonkin typerään kuvaan/linkkiin)
Kaikki sellaset itsensäkorostamisjutut, tyyliin: "Oon niin väsynyt, mut kävin kuitenkin vetämässä 2 h salitreenin ja 10 km metsälenkin, siivosin kämpän katosta lattiaan, pesin viis koneellista pyykkiä, käytin koirat ulkona, LOIHDIN lapsille terveellisen luomuvegaaniaterian, kaupassa käyty eikä kellokaan oo vasta ku 7.30!! Nyt käperryn pitkän kylvyn jälkeen sohvannurkkaan kera viltin ja tuikkujen, tunnin päästä töihin! Huh huh en tajuu miten mä oikeen jaksan..."
Samaan kategoriaan menee nää Facebookkiin raportoitavat "lenkki 15 km"/"salitreeni 1 h" -jutut.
Ehkä vähän aiheen vierestä, mutta pakko mainita nää bloggaajien "pääsin X:n ja Y:n yhteistyössä järjestämään Ihan Huikeeseen kampanjaan mukaan" -hömpötykset, joissa bloggaaja kertoo kuinka hän ei yleensä oikein paahtoleivästä välitä, mutta kampanjan aiheuttaman valaistumisen myötä hän voi koko sydämestään suositella tätä uutta ikilempparirakkausleipää. Kahden viikon testijakson aikana hän on kokeillut eri leivänpäällisiä, ja todennut, että kinkku-juusto-kurkku-yhdistelmä leivän päällä on niin NAMMMM!!!! Joillain onnekkailla on myös mahdollisuus voittaa Ihan Mielettömästä Arvonnasta aivan ikiomat ihanat paahtoleipäpaketit.
XXX kiittää ja kuittaa.
XXX kumartaa ja poistuu.
Nämä lauseet jonkun maailmaa mullistavan mielipiteen tai jaetun kokemuksen jälkeen. Meinaa mennä maku koko ihmiseen kun noita näkee.
Ja tulipa mieleen, että mulla on Facebookissa vanha tuttava kavereissa, jonka päivityksistä voi bongata 80% näistä kaikista lausahduksista. Jossain kohtaa oli pakko olla seuraamatta hänen juttujaan kun aina iski semmonen myötähäpeän aalto.
hahaha tää ketjuhan on ihan kamalaa luettavaa :DDD
"Miten meni noin niinku omasta mielestä""
Siis lopettakaa jo toi!!
"Ottaa brunaa" ja sitten tämä helkkarin ärsyttävä "tämän päivän puna on huomisen bruna". YÖÖÖÖÖK!
Yksi erityisesti radiossa käytetty typerien sanontojen huippu on "artistikattaus" tai vain "kattaus" kun tarkoitetaan jossain festareilla tms. esiintyvien artistien joukkoa. Mikä KATTAUS?! Kattaus on pöydässä! Näen punaista joka kerta kun joku Suomipopin juontaja päästää tuon suustaan!
Reps ja kops
Tämän kammotuksen hokeminen pitäisi olla yli 10-vuotiailta ehdottomasti kielletty. Rangaistuksena voisi olla jalkapuu loppupäiväksi. Siinä saisivat miettiä hokemiaan samalla, kun ohikulkijat viskoisivat tomaatteja heidän naamaansa ja repeisivät ja kopisisivat heille
Hyvä ketju! Ihmettelen, miten tätä ei ole vielä tullut: AIKAS
"Olipa aikas rankka päivä eilen." "Matti on kyllä aikas ihana". Se on aika tai melko, ei mikään typerä aikas!!
"Ollaan itketty ja naurettu"
Jotenkin niin ysäriä ja huomiota hakevaa.
"Nimimerkillä kokemusta on"
Vähän elähtänyt.
Kylläpä ihmisiä ärsyttää helposti kaikki. Täytyy vain todeta, että vähissä taitaa olla oikeat ongelmat? Että ehkä kannattaisi olla vain tyytyväinen, jos siinä oli päivän tai viikon ärsytyksen aiheet. Kun joku sanoo teidän mielestänne väärin. Hohhoijaa. Minua ärsyttää ihmiset, joita ärsyttää kaikki. Varsinkin kun näillä valittajilla ei olisi yleensä edes varaa puhua, ovat yleensä aivan sokeita itselleen.
Pienten lasten vanhemmista: Kun ei ole omaa elämää. No voi veetu, kenen elämää ne sitten elää?! Kyllä se on ihan heidän omaa elämää lastensa kera.
Hakeudu hoitoon. Tekisi mieli vetää turpaan tämän hokijaa. Yleensä tämän heittää vielä sellainen ihminen, joka on niin kipeä päästään, ettei siihen edes hoidot tehoaisi.
Kyllä minä ainakin sanon miehille, että "hakeudu hoitoon" ja ihan syystä! Kaikki miehet on ihan saatanan vammasia!
"Ettei nyt vaan sattuis mitään..."
" Sole poka mikhään " silloin, kun sen sanoo joku sellainen, joka ei oikeasti osaa.