"Ugh, olen puhunut" sekä muut kommentit ja tokaisut joista sietäisi joutua linnaan
Kieleemme on kasvaimen lailla tunkenut helevatan karmeita kommentteja ja tokaisuja joista pitäisi automaattisesti joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen. Kirjoitin otsikkoon sen joka nyppii minua kaikista eniten. Mitkäs teitä ärsyttää?
ps jos keksit hyvän rangaistuksen kunkin kommentin käyttäjälle kirjoita sekin kommenttiisi
Kommentit (416)
Vierailija kirjoitti:
"Hajotkaa pakkaseen!" -toivotus kun ollaan lähdössä jollekin kuppaiselle etelän-lomalle juomaan Suomi-baariin viinaa ja syömään suomalaiseen ravintolaan nakkeja ja ranskalaisia. Kyllä minä, kiitos, tosiaan hajoan tänne pakkaseen mieluummin kuin lähden Lanzarotelle katselemaan suomalaisten känniörvellystä ja hilseileviä auringonpolttamia kun on sammuttu rannalle paahteeseen. Ulkomaille matkailu kun ei enää tänä päivänä ole mikään ihme ja poikkeus vaan lähes jokasella olisi halutessaan varaa ottaa parin/muutaman sadan euron kuppaloma ja äkkilähtö noihin peruskohteisiin eli ihan kiva kun lähdet reissuun, mutta jos sen päätarkoitus on saada muut kateellisiksi niin ei ihan riitä.
Jäätävää aggressiota. Menikö tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hajotkaa pakkaseen!" -toivotus kun ollaan lähdössä jollekin kuppaiselle etelän-lomalle juomaan Suomi-baariin viinaa ja syömään suomalaiseen ravintolaan nakkeja ja ranskalaisia. Kyllä minä, kiitos, tosiaan hajoan tänne pakkaseen mieluummin kuin lähden Lanzarotelle katselemaan suomalaisten känniörvellystä ja hilseileviä auringonpolttamia kun on sammuttu rannalle paahteeseen. Ulkomaille matkailu kun ei enää tänä päivänä ole mikään ihme ja poikkeus vaan lähes jokasella olisi halutessaan varaa ottaa parin/muutaman sadan euron kuppaloma ja äkkilähtö noihin peruskohteisiin eli ihan kiva kun lähdet reissuun, mutta jos sen päätarkoitus on saada muut kateellisiksi niin ei ihan riitä.
Jäätävää aggressiota. Menikö tunteisiin?
Touché! Owned!
Tämä on ehkä tämän legendaarisen palstan eeppisin keskustelu. Huikee meno!
Kaikki sananmuunnokset pitäisi kieltää lailla - seksuaalisesti kaksimielisistä ehdotonta vankeutta http://seura.fi/puheenaihe/ajankohtaista/sananmuunnos-etsi-tekstista-14…
Vierailija kirjoitti:
"Sillä sipuli"
Noin sanova pitäisi pakottaa katsomaan putkeen 50 mustavalkoista ranskalaista taide-elokuvaa.
"Olen syytön ja sillä sipuli" - Nils Gustafsson.
olla edelleen jtkn
Esim. ei kuule mitä toinen sanoo, ja pyytää toistamaan ja tuo toinen sanoo ylimielisesti "Se on edelleen Matti Meikäläinen".
Rangaistuksena joutuu kuuntelemaan tauotta Varpunen jouluaamuna -laulua ensi jouluun saakka.
Kerran baarissa baarimikkonainen puhui koko ajan asiakkaiden kanssa sidukasta ja drinksuista. Se oli aivan helvetin ärsyttävää. Siideri ja drinkki. Sitten nämä bisse, bische, bischoshoffen, pilsneri (vaikka hanassa on kolmosta) ynnä muut. Voisi tilata vaikka vain oluen.
kaffimånsteri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä kuin viimeistä kesäpäivää
AAAAAAAAAAAAAAAAA kesän lapsi kun ooooooooooooonnnnnnnnnnnn.
Tuo laulu on yksi inhottavimmista mitä tiedän, hyi helvetti. Tulee ihan inhonpuistatuksia kun tuon joutuu kuulemaan, yleensä jonkun muun radiosta.
Lomilta palatessa:
"No niin nyt on lomat lusittu! Aika palata sorvin ääreen höhöehöähöö"
Yleensä sama henkilö (joko lomalainen itse tai sitten mukanokkela kollega) on juuri se, joka on ennen lomia sanonut "lomille lomps".
Vierailija kirjoitti:
Kerran baarissa baarimikkonainen puhui koko ajan asiakkaiden kanssa sidukasta ja drinksuista. Se oli aivan helvetin ärsyttävää. Siideri ja drinkki. Sitten nämä bisse, bische, bischoshoffen, pilsneri (vaikka hanassa on kolmosta) ynnä muut. Voisi tilata vaikka vain oluen.
Oikea pilsner / pilsener ei todellakaan ole mitään ykkosolutta. Ei niin yllättäen, Suomessa on taas käytetty väärää sanaa.
Muotisanat, ainakin '' eeppinen'' ja '' epämukavuusalue''. Koettakaa nyt ttu vkeksiä jotain muuta. Ja ylipäätään turha sivistyssanojen käyttö, että kuulostaa niin fiksulta (NOT)
Tämä on puhetapa, mikä minua ärsyttää:
Virallinen puhetyyli, esim. matkaoppailla, opettajilla, konsulteilla jne.
"Elikkä eilen sitten kävimme siellä retkellä, jossa sitten, (vetää henkeä), jossa sitten näimme.....
Tämä on raivostuttavaa! Miksi pitää tehdä sellainen ärsyttävä paussi tuohon väliin, vetää henkeä ja toistaa sanoja? Mistä tämä tapa on peräisin ja miksi kukaan ei puutu siihen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on puhetapa, mikä minua ärsyttää:
Virallinen puhetyyli, esim. matkaoppailla, opettajilla, konsulteilla jne.
"Elikkä eilen sitten kävimme siellä retkellä, jossa sitten, (vetää henkeä), jossa sitten näimme.....
Tämä on raivostuttavaa! Miksi pitää tehdä sellainen ärsyttävä paussi tuohon väliin, vetää henkeä ja toistaa sanoja? Mistä tämä tapa on peräisin ja miksi kukaan ei puutu siihen?
Ja tietysti ärsyttää se intonaatio virallisessa puhetavassa. Tosi teennäistä, napsahtaa omituinen rooli ja puhekone päälle. Luonnollista esiintymistä olisi paljon kivampi kuunnella.
Huhhuh huijakkaa/ohhoh hoijakkaa.