Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko paljon peruskoulussa ja lukiossa opetetuista asioista?

Vierailija
29.07.2016 |

Itsellä lukiostakin on jo 15 vuotta ja tuntuu että en muista enää mitään. Jopa historian tapahtumatkin ovat täysin unohtuneet ja valtioiden laittaminen kartalle on todella vaikeaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain paremmin, jotain huonommin. Toki vaikea sanoa, mitä olen oppinut juuri lukiosta, esim. historian opetus oli niin pintapuolista, että suurin osa tiedosta on tullut muista lähteistä. 

Mutta en nyt esimerkiksi osaisi englantia ja ruotsia ilman kyseisiä kouluja. Matematiikkakin huomattavasti huonommin, vaikka integraalit eivät enää oikein sujukaan. 

Vierailija
2/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-kirjoituksista 25 vuotta. Muistan paljon etenkin kielistä.

Vähiten muistan matematiikasta ja kemiasta.

Reaaliaineista muistan eniten uskonnosta.

Kirjoitin kielistä (englanti, ruotsi, Saksa) L:t. Yleisarvosana L. Jos sillä on jotain merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä lukiostakin on jo 15 vuotta ja tuntuu että en muista enää mitään. Jopa historian tapahtumatkin ovat täysin unohtuneet ja valtioiden laittaminen kartalle on todella vaikeaa.

Miten valtioiden sijainti voi unohtua? Et vissiin seuraa maailman tapahtumia juurikaan?

Vierailija
4/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mongolian pääkaupunki on Ulan Bator.

Muuten en muista mikä asia on opetettu perukoulussa/lukiossa, minkä olen itse jostain lukenut tai minkä olen oppinut jostain muualta kuin koulusta.

Elämä on oppimista.

Vierailija
5/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista mitään. Jotain juttuja olen opiskellut uudestaan kun on kiinnostanut mutta lukiosta, ei yhtään mitään. Ei vaan kiinnostanut sillon yhtään.

Vierailija
6/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten valtioiden sijainti voi unohtua? Et vissiin seuraa maailman tapahtumia juurikaan?

En seuraa. Uutiset sodista ja vastaavista on raskasta ja masentavaa seurattavaa. Maantieto oli kuitenkin lukiossa 9, joten on ne valtiot joskus osattu.

Ja niin unohdin ihan täysin nuo kielet, englanti on selvästi ainoa asia joka on muistissa. -ap

Vierailija
7/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

etana on eläin, vaikka kaveri vähän epäili sitä

jaksan vieläkin irvailla siitä

Vierailija
8/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sieltähän se pohja kaikelle syntyi. Vaikea olla muistamatta.

Vierailija
9/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan oikeakielisyydestä liikaakin. :D

Päähän sattuu kun joutuu toisinaan lukemaan ihan ala-arvoista tekstiä.

Muistan myös: mansikka ei ole marja vaan epähedelmä. (todella tärkeä tieto!) ;)

Vierailija
10/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. En tosin muista omasta elämästänikään paljoa noilta ajoilta. Onhan niistä jo muutama vuosikymmen, mutta luulen silti että moni muistaa elämästään enemmän, ja varmaankin koulussa opetetusta myös, kuten tältä palstalta voi lukea usein.

Vierailija
11/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohja kaikelle? Oletko joku yleistiedon maisteri? ;)  Itse muistan ainakin vain asiat, jotka liittyy omaan alaani.

Vierailija
12/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin lukion, valtioiden rajat olivat aivan eri mallilla kuin nykyään. On meinaan maailma muuttunut aika lailla 80-luvusta.

Ehkä historiasta, uskonnosta ja englannista muistan eniten. Matematiikasta ja ruotsista en muista mitään.

Vierailija
13/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohja kaikelle? Oletko joku yleistiedon maisteri? ;)  Itse muistan ainakin vain asiat, jotka liittyy omaan alaani.

Minä muistan edelleen, että 4 + 4 = 8, Pähkinäsaaren rauha tapahtui 1323 ja paperin syttymispiste on noin 300 astetta. Sinäkö et muista tällaisia asioita?

Vierailija
14/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan edelleen, että 4 + 4 = 8, Pähkinäsaaren rauha tapahtui 1323 ja paperin syttymispiste on noin 300 astetta. Sinäkö et muista tällaisia asioita?

En, paitsi kyllä tietysti nuo peruslaskutoimitukset kaikki osaa.

Vierailija
15/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt ylioppilaaksi jo yli viisikymmentä vuotta sitten ja olen ikäluokkaa, jonka piti kerätä 120 kasvia ja opetella myös niiden tieteelliset nimet. Silloin se kerääminen ei aina tuntunut kovin mukavalta, mutta jotenkin luonnossa liikkuminen on aina antanut enemmän, kun tunnistaa kohtalaisen joukon vastaantulevista kasveista. Aika monta on tieteellisistä nimistäkin muistissa edelleen.

Vierailija
16/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, paitsi kyllä tietysti nuo peruslaskutoimitukset kaikki osaa.

Ehkä sitten olen vain parempi ihminen.

Vierailija
17/17 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa ainakin pelattiin tosi paljon pelkällä nippelitiedolla ja ulkoaopettelulla. Lukiossa vasta vähän tarvitsee ajatella, mutta ei sielläkään paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän