Onko teillä ihmistyyppiä jonka kanssa ette tule vain toimeen?
Itselläni on niinkin outo juttu etten tule toimeen punatukkaisten naisten kanssa, itsellänikin on punertava tukka ja toisella puolella suvussani virtaa punageeni. Punatukkaisten sukulaisnaisten kanssa ei ole mitään ongelmaa mutta kaikki muut punatukkaiset aiheuttavat kylmiä väreitä ja en tule ikinä heidän kanssaan toimeen.
Kommentit (287)
On: patatyhmät mutta äänekkäät ihmiset on kertakaikkinen piina sielulle.
Juoruakat. Joka saatanan kanssaihmisten teko ja puhe täytyy raportoida eteenpäin. Ihmettelevät sitten, että miksi en kertonut, että se-ja-se on raskaana tms. No ei taida kuulua sinulle. Näillä ei tunnu olevan mitään muuta puheenaihetta kuin muiden tekemiset. Eivät oo edes välttämättä mitään vanhoja mummoja.
Inhottavimpia ovat (naiset) ihmiset, jotka juoruavat ja puhuvat pahaa yhdestä ''ystävästä'' toiselle ja toisin päin. Kuka haluaa olla ystävä sellaisen kanssa, joka varmasti puhuu myös sinusta samaan sävyyn muille kavereilleen? Naamatusten esitetään tietysti bestistä...
Vierailija kirjoitti:
Kaksi ihmistyyppiä:
- paranoidiset salailijat, ihmiset, jotka ovat kuin sipuleita ja epäluuloisia ympäristöään kohtaan
- ruoka-, liikunta-, whatever-natsit
Tarkenna, millainen ihmistyyppi on whatever-natsi?
Joille kaikki on henkilökohtaista. Ihan käsittämätöntä muka, joku haluaa vain ostaa joko tavaraa tai palvelua.
Tulen kaikkien kanssa toimeen, aina. En lokeroi ihmisiä tyyppeittäin tai malleittain, ihmisyys ja hyvyys ratkaisee. Ei ole mulle mitää väliä onko punanentukka tai kova hörönauru tai sitte rivot jutut tms. Katson ihmisen hyväntahtoista maailmankuvaa ja empatiakykyä ym ominaisuuksia ja niitä on tähän asti ollu kaikilla, vaikka kaikilla onkin eriluonne.
Aikuiset ihmiset,jotka ovat aivan kuten se Armi Toivasen Putoushahmo,joka hoki:todellakin,todellakin..aivan.
Vierailija kirjoitti:
Tulen kaikkien kanssa toimeen, aina. En lokeroi ihmisiä tyyppeittäin tai malleittain, ihmisyys ja hyvyys ratkaisee. Ei ole mulle mitää väliä onko punanentukka tai kova hörönauru tai sitte rivot jutut tms. Katson ihmisen hyväntahtoista maailmankuvaa ja empatiakykyä ym ominaisuuksia ja niitä on tähän asti ollu kaikilla, vaikka kaikilla onkin eriluonne.
Niin minäkin luulin jonnekin 35-vuotiaaksi saakka. Sitten jouduin paikkakunnan vaihdon vuoksi vaihtamaan työpaikkaa ja sen jälkeen olen saanut työkavereikseni toinen toistaan kauheampia riivinrautoja, ja joissain haastatteluissa olen ollut suorastaan kauhuissani, kun olen nähnyt, millaisia ihmisiä ko. työpaikoilla työskentelee. En sitten tiedä, onko mulle iskenyt viime aikoina vain kamala tuuri. Kyllä mun aiemmassa työpaikassakin porukka vaihtui, mutta kukaan ei ollut niin vaikea, etten olisi mitenkään päin pärjännyt. Nykyään en todellakaan väitä, että tulisin kaikkien kanssa toimeen. Valehtelisin vain itselleni ja muille.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta jatkuvasti valittajat. Se on kamalaa. Aina kaikki on huonosti, kaikesta löytyy vain huonoja puolia eikä mitään kivaa ole ikinä. Joku onnistuu jossain? Huomio täytyy kiinnittää itseen tai negata toinen alas jotenkin. Jollain on asiat huonosti? No MINULLA ne ovat vielä huonommin.
Ihan kuin elämä olisi joku kärsimyskilpailu, että kenellä menee huonoiten. En tajua näiden ihmisten logiikkaa, kuvittelevatko että ovat parempia ihmisiä kun "kärsivät"? Olen itsekin elänyt rankan elämän mutta en koe aiheelliseksi vetää sen suhteen marttyyrikorttia. Omaa elämänlaatuanihan minä siinä huonontaisin.
Olen törmännyt muuten samanlaiseen ihmiseen, mutta hän mahtailee myös hyvillä asioilla. Hän pyrkii korostamaa miten muiden kokemukset ovat hänen kokemuksiinsa verrattuna hyvin mitättömiä.
Toinen minua kovasti ärsyttävä ihmistyyppi on itsepäiset henkilöt, jotka eivät suostu myöntämään olevansa väärässä edes siinä vaiheessa kun ovat itsekin hoksanneet erehtyneensä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo on totta, etkä vain kuvittele noita omassa päässäsi. Itse tiedän tyypin, joka kovasti sanoo tulevansa kaikkien kanssa toimeen, mutta muut ei tule hänenkanssaan toimeen. Sanonut myös monta asiaa, mikä ei pidä ollenkaan paikkansa. Hänessä on paljo asioita, mitkä muut huomaa mutta hän ei. Joskus näyttää siltä kun luulisi olevansa muiden yläpuolella vaikka oikeasti on ihan samalla tasolla kun muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin luulin jonnekin 35-vuotiaaksi saakka. Sitten jouduin paikkakunnan vaihdon vuoksi vaihtamaan työpaikkaa ja sen jälkeen olen saanut työkavereikseni toinen toistaan kauheampia riivinrautoja, ja joissain haastatteluissa olen ollut suorastaan kauhuissani, kun olen nähnyt, millaisia ihmisiä ko. työpaikoilla työskentelee. En sitten tiedä, onko mulle iskenyt viime aikoina vain kamala tuuri. Kyllä mun aiemmassa työpaikassakin porukka vaihtui, mutta kukaan ei ollut niin vaikea, etten olisi mitenkään päin pärjännyt. Nykyään en todellakaan väitä, että tulisin kaikkien kanssa toimeen. Valehtelisin vain itselleni ja muille.
Mun luonne on vaan sellainen, etten pahoita mieltäni piirreasioiden vuoksi. Ajattelen että, hän on sellainen ja minä tämmöinen. Suvaitsevaisuus on minulle vaan luonnollinen asia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo on totta, etkä vain kuvittele noita omassa päässäsi. Itse tiedän tyypin, joka kovasti sanoo tulevansa kaikkien kanssa toimeen, mutta muut ei tule hänenkanssaan toimeen. Sanonut myös monta asiaa, mikä ei pidä ollenkaan paikkansa. Hänessä on paljo asioita, mitkä muut huomaa mutta hän ei. Joskus näyttää siltä kun luulisi olevansa muiden yläpuolella vaikka oikeasti on ihan samalla tasolla kun muutkin.
Vastaan sulle samoin kuin edeliselle viestiini vastanneelle. Suvaitsevaisuus on minulle luonnollinen asia. :)
Kaikkitietävät, muita paremmat ihmiset, en kestä yhtään! Kaikkien asioiden asiantuntijat ja aina oikeassa olijat. Pätemisen tarpeessa olijat.
Tykkään nöyristä ja myötäelävistä leppoisista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla juuri törmää ihmisiin, joiden kanssa on vaan yritettävä tasapainoilla jotenkin, jotta saadaan työt tehtyä.
Olen huomannut, että kivuttomimmin hankalien ihmisten kanssa pärjää, kun itse käyttäydyn pinnallisen ystävällisesti, puhun heidän kanssaan vain välttämättömistä työasioista, enkä ole muuten heidän kanssaan missään tekemisissä.
Idiootit
Epäloogiset ihmiset (yleensä myös idiootteja)
Bimbot
Ylisosiaaliset höpöttäjät
Maailmanparantajat
Hihhulit
Vierailija kirjoitti:
Idiootit
Epäloogiset ihmiset (yleensä myös idiootteja)
Bimbot
Ylisosiaaliset höpöttäjät
Maailmanparantajat
Hihhulit
Tulisin kaikkien luettelosi ihmisten kanssa toimeen. Mutta en sinun. Olet juuri näitä kaikkitietäviä muita parempia...
Ihmisten joilla on hirveä tarve tulla pätemään aina tilaisuuden tullen asiaan kuin asiaan. Luulevat tietävänsä kaikesta kaiken ja tuputtavat neuvojaan vaikkei niitä tarvita.
Vanhojen muistelijat, toisena namedroppaajat ja kolmantena laiskurit .
Vanhojen muistelijat ovat yleensä +50v ja aina jotakin kautta puhe saadaan kääntymään omaan nuoruuteen ja vanhoihin muistoihin. Näitä muisteloita sitten piisaa ihan joka asiasta tyyliin, että miten oli puusukset ja äiti ei antanut laittaa kiharoita tukkaan jne. Näiden muistelijoiden parhaat elinpäivät tuntuvan olleen ja menneen jo aikapäivät sitten. Työelämässä muistelija ei enää haluaisi oppia mitään uutta, vaan mieluummin muistellaan vanhoja hyviä aikoja ja työtapoja.
Namedroppaajat. Aina on joku hieno ulkolainen nimi joka pitää päästä lausumaan tai jos ei muuta niin joku kauttarantain puolituttu julkkis, jonka nimeä pitää päästä lausumaan kaikissa mahdollisissa paikoissa ja tilanteissa.
Laiskurit. Siis näitä tapaa joka työpaikalla. Tyyppi joka jättää omat työnsä tekemättä tai tekee ne niin päin peetä, että oikeasti joku muu joutuu tekemään homman uudelleen.
Semmonen, joka vetää jotain show'ta koko ajan ja on sellai perinteinen tyhjännauraja. En oo mikään juro, mutta räikeä epäaitous vaan vaivaannuttaa...
Sellaisia muka ystävällisiä ja mukaviaa jakkupukunaisia. Siis itselläni sukulaisissa näitä paljon, jotka periaattessa käyttäytyvät ihan kohteliaasti mutta huomaa, etteivät tarkoita sitä ja sitten jatkuvasti piilokettuilevat. Jakkupukunaiset sen takia että yleensä ne on pukeutunut sillä tavalla ja omaavat nämä perussuomalaiset lyhyet kananpersehiukset :D
Yleensäkään en siedä ihmisiä, jotka puhuvat muista pahaa, nauravat selän takana ym. Mulle tulee aina silloin sellainen kananemo olo että pakko alkaa puolustumaan sitä pilkan kohteena olevaa ja alkaa kaveerata oikein kunnolla sen kanssa, ja sitten kylmänviileästi koitan käyttäytyä kohteliaasti mutta eristäydyn kokonaan siitä ihmisestä joka on alunperin kiusannut.
Senpä takia itse olen joutunut myös usein kiusaamisen kohteeksi...