Ero ja miehen käytös
Tuore ero pitkästä, lähemmä 10v avoliitosta, ei lapsia.
Eroaloitteen tein minä, valitettavasti keskellä riitaa, muttei meillä pitkiin aikoihin ole hirveästi riidattomia päiviä ollutkaan yhdessä ollessa.
Aina ajattelin, että olemme siinä miehen kanssa samankaltaisia, että olemme syvästi toisiimme sitoutuneet ja toinen on tietyllä tapaa toiselle erityinen.
Suhde ollut kauttaaltaan hyvin riitaisa. Itte olen kokenut, ettei omat tarpeet täyty (rakkauden osoittamisen, läheisyyden, huomioinnin, vastavuoroisuuden osalta). Liekkö tää sitten tyypillistä naisille?
Toin tarpeita pitkin suhdetta esille, mutten kokenut saavani niille vastinetta edes konkreettisia esimerkkejä kerrottuani.
Miehen puolelta koin tunteissa lähinnä hänen olevan joko neutraali tai sitten hemmetin vihainen ja ärtynyt minuun (huutoa, pahoja ikäviä sanoja - näitä itsekin myönnän sanoneeni). Olen tuonut eroajatuksen esiin usein, koska tuntunut niin umpikujalta vaikka toista rakastaakin. Että näinkö haluan elää elämäni parisuhteen osalta, joka on itsellä arvomaailmassa listan kärjessä..
Miehellä paljon tarvetta olla itsekseen ja itse olen miettinyt onko minulla läheisriippuvuuteen liittyviä piirteitä.
Jotenkin olen semmoinen, etten osaa asettua semmoiseen kädenlämpöiseen suhteeseen, vaan haluan tuntea erilaisin sanoin ja teoin, että toinen haluaa minut niinkuin alkuaikoina tapaillessa, ettei se romantiikka ja tunne täysin katoa, kun ei se itseltä ainakaan mihinkään katoa jos parisuhteessa olen.
Mies on todennut eroon, että lähtisinpä nopeasti pois yhteisestä kodista ja tyylillä kaikkea hyvää elämääsi, toivottavasti löydät unelmiesi suhteen. Annan väärinkohtelut anteeksi ja pyydän omiani anteeksi. Itselle jää vähän fiilis, että aika nopsasti hän tuohon pisteeseen pääsi. Itse en noin neutraalisti pysty vielä tunteideni läpi sanomaan toiselle.
Vertaistukea?🥹
Kommentit (18)
Noinhan ne miehet tekee. Tekevät puolison elämän hankalaksi, jotta se nainen haluaa eron ja on pahis. Mies on saanut haluamansa.
Millaista reaktiota olisit toivonut? Jos olet jatkuvasti sanonut, että haluat erota, tuskinpa se yllätyksenä tuli. Mies on asiaa jo käsitellyt ja se on hänelle ok, miksi se on huono juttu?
Miehen olisi pitänyt anella naista takaisin, että nainen olisi voinut kieltäytyä. Nyt jää naiselta voittajan tunne saavuttamatta.
Aika saman olen käynyt läpi. Kai se olikin vain yksipuolista rakkautta ja mies ensin oli imarreltu huomiosta, mutta jos hän ei tuntenut minua kohtaan mitään, niin ei sitten pidemmän päälle kestänytkään kaipaustani tulla huomioiduksi. Joskus on käynyt mielessä, alkoiko hän kanssani olemaan koska kaverinsa sanoivat minua kauniiksi. Nyt en tunne itseäni lainkaan kauniiksi.
Sydän on pahasti särkynyt, enkä usko että pystyn sitoutumaan kehenkään toiseen mieheen kuten olin häneen sitoutunut. Hänen kosketusta tulen kaipaamaan, ajatuskin että joku toinen mies edes halaisi tuntuu väärältä, muusta puhumattakaan.
Miksi tämä provoaloitus? Tehän ootte jo eronneet tarinasi mukaan.
Ap vastaa; kyllä minulla on ihan aina ollut halu saada suhde toimimaan ja miestä rakastan edelleen. Sattuu aivan valtavasti, ettei suhde toiminut. En toivo anelua, vaan ihmettelen, että hän kykenee noin neutraaliin suhtautumiseen, mutta ehkä se kertoo minulle tarvittavan. Eikä ole tarvetta tuollaisiin anele-kieltäydyn. Hän on minulle äärimmäisen rakas ja jos olisin nähnyt mitään muuta keinoa toimia tai ahdistukseni ei olisi ollut niin valtava, en olisi erosta puhunut. Erosta puhuminen on tullut minulta puhtaasti voimakkaasta ahdistuksesta niissä tilanteissa ja tunteesta, etten pääse pahaa oloa pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Noin käy kun nainen ottaa komean miehen joka sitten paneskelee muita suhteen aikana ja jättää sinut ilman huomiota
Miksi aapee yrität epätoivoisesti kouluttaa naisia, vaikka naisia et oo koskaan saanut kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Noinhan ne miehet tekee. Tekevät puolison elämän hankalaksi, jotta se nainen haluaa eron ja on pahis. Mies on saanut haluamansa.
Kuinka usein olet kuullut miehen version eron syistä? Naisen vetää "vähän" kotiin päin näissä tarinoissaan, ymmärrät kai sen?
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa; kyllä minulla on ihan aina ollut halu saada suhde toimimaan ja miestä rakastan edelleen. Sattuu aivan valtavasti, ettei suhde toiminut. En toivo anelua, vaan ihmettelen, että hän kykenee noin neutraaliin suhtautumiseen, mutta ehkä se kertoo minulle tarvittavan. Eikä ole tarvetta tuollaisiin anele-kieltäydyn. Hän on minulle äärimmäisen rakas ja jos olisin nähnyt mitään muuta keinoa toimia tai ahdistukseni ei olisi ollut niin valtava, en olisi erosta puhunut. Erosta puhuminen on tullut minulta puhtaasti voimakkaasta ahdistuksesta niissä tilanteissa ja tunteesta, etten pääse pahaa oloa pakoon.
Älä jaksa lässyttää skeidaa. Tarinasi mukaan olette jo eronneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein olet kuullut miehen version eron syistä? Naisen vetää "vähän" kotiin päin näissä tarinoissaan, ymmärrät kai sen?
-eri
Tämä aloitus on mielikuvitustarina.
Asenteesi on minä, minun, ....... Onnea matkaan ihmisyyteen.
Mies on luovuttanut jo aikoja sitten ja käynyt ne asiat läpi, mitkä sinulle tulee nyt esiin.
M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kokenut sen, että ex otti kylmän vaihteen käyttöön käytöksessä ja heittäytyi kaikesta taloudellisesta vastuusta. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lopulta ero. Mitään muuta tuolla käytöksellä ei voinu haluta kuin eron.
Vaikuttaa siltä, että et välttämättä olisi halunnut erota, mutta yrität/yritit erouhkailulla suhteeseen muutosta, tai jotakin toivomaasi reaktiota mieheltäsi. Toivotulla reaktiolla tarkoitan sitä, että miehesi olisi ehkä pyrkinyt löytämään keinoja suhteenne jatkamiseksi. Ylipäänsä erolla uhkailu ei ole kannattavaa, vaikka ymmärrän, että joskus se tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen koti ja sinä lähdet?
Ja tulvii pohjanmaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen olisi pitänyt anella naista takaisin, että nainen olisi voinut kieltäytyä. Nyt jää naiselta voittajan tunne saavuttamatta.
Tämä
Suhtautui fiksusti.
Hyvä, että kumpikin etsii toimivan elämän.