Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mies on niin suuri pettymyksen aihe mulle

Vierailija
29.07.2016 |

Se vaan on. Valitsin sen huolellisesti, mutta ei se ollutkaan hyvä valinta, koska itse aloin muuttua. Ja on mies ilmankin muuttumistani pettymyksen aihe minulle. Ei hän elä perhe-elämääkään laisinkaan minun kuvittelemallani tavalla. En kestä. Mulla on väärä mies, aarght. Siis minulle väärä. Mun on vaikea kuitenkaan erota, koska ei siellä ole näköpiirissä elämää, yksinäisenä. Masennusta vain. Mies ei tee asioita siten kuin mä haluaisin. Olen sille sanonut sata kertaa, että tee näin, mutta mies ei tee. Nyt alan olla liian pettynyt kestämään enää syyttäen itseäni liioista vaatimuksista. Näin olen siis tehnyt ja ajatellut, että mä vaadin liikoja tai väärin. Mutta ei se olisi liikaa vaadittu, että elämäni olisi sellaista kuin itse haluan. Se olisi kivaa.

Kommentit (333)

Vierailija
181/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että miksei sano, etten ole sellainen mies, jollaista toivot? Mulla on mennyt aika hukkaan, no, ei, sitä ei voi sanoa. En olisi löytänyt ketään muutakaan, koska olin vielä enemmän haavoittunut ennen häntä. Mutta silti. Ettei voi sanoa, että en ole sellainen kuin toivot?? Mä sitten odotan, että kaippa se nyt ymmärsi, mitä mä pyydän... Jaha, et ymmärtänyt edes sanoa, että muuttuminen on sulle evvk.

Ap

Eihän ihmiset "muutu"! Ihminen on millainen on. Et voi odottaa, että jonkun ihmisen persoona muuttuu vain kun sinä haluat. Ei se niin mene. Sinä olet tehnyt virhearvion: mies ei ole sellainen kuin sinä toivot. Mutta se on sun vika, ei hänen. Hän on ollut millainen on ja sinä olet ottanut hänet puolisoksi. Joko elät asian kanssa tai eroat.

Miksi mun äiti sitten luuli noin? Hän sai minut ja ilmeisesti olin pettymys. Millä oikeudella hän koki niin?

Ap

Miten sun äiti tähän liittyy? En nyt tajua. Unohda hetkeksi äiti ja keskity tähän sun "ongelmaan". Otit vääränlaisen miehen. Sinä valitsit väärin. Sinä teit virhearvion. Sun syy. Ei sun äidin.

Olisin voinut valita alunperinkin aivan toisin, jos minulla olisi ollut rakastava äiti. Kuten sanoin en edes rakastanut miestäni. Ei mulle ollut mahdollista löytää ketään, joka hyväksyisi minut, jota minä rakastaisin. Näin se nyt vaan oli. Ja se johtui äitini huonoudesta äitinä. Jos minulla olisi ollut hyväksyvä äiti olisin kasvanut kypsemmäksi jne. Tietenkään en voi enää tilannetta muuttaa, mutta siksi olenkin niin pettynyt ihan kaikkeen elämässäni. Narsistisen ihmisen varjossa kasvaminen on sellainen taakka, jos ei kukaan huomaa ja auta. Vasta viime aikoina olen alkanut saada siihen apua. Ja sitten huomaan valinneeni miehenikin väärin. Tai siis tiesin sen koko ajan, mutta mulla ei kertakaikkiaan ollut vaihtoehtoja, ainakaan parempia. Mieskin tiesi sen.

Ap

Mä olen kasvanut alkoholistiperheessä, jossa en saanut olla huoleton lapsi, vaan hoidin pikkusisaria ja kotia, olin pieni äiti. Aloin teini-iässä seurustella, päätin, että tässä on mun tuleva mies, tehdään lapset, mennään naimisiin, ollaan onnellisia. Halusin ihanan onnellisen perheen. No kävikö hyvin? No ei. Ei noista lähtökohdista. Äitinä olen ollut hyvä ja rakastava, sen olen halunnut tehdä toisin kuin oma äitini. Puolisona en ollut hyvä, eikä mies ollut mulle, ei sovitti yhteen. Mutta huomattiin tämä virhe ja erottiin. Ihan vain otettiin vastuu teoistamme ja päätettiin, että eipä jäädä tähän huonoon liittoon, jossa ei olla onnellisia.

Nykyään meillä on toimivat välit, hoidetaan lapset 50/50, lapsilla kaikki hyvin. Ei riidelty erotessa eikä riidellä nykyään.

Mulla on uusi mulle sopiva puoliso, samoin exällä. Kaikki on onnellisia.

Ketä syytän virheitäni? En ketään. Tuli mokattua tuossa nuorempana, kun olin rikkinäinen. Nyt jo ehjempänä osaa ajatella järkevämmi. :)

Ei se ole minun virheeni, kun äitini häiriköi minua niin, että valitsen parasta, mihin kykenen ja se ei ole se, mitä minä haluan, vaan päähäni jäänyt levy äidin vallan alla olemisesta.

Ap

Tottakai se on sinun virheesi. Olet sairas. Syytät aina muita. 44-v akka paasaa minä minä. Ei tee mitään kenenkään vuoksi koskaan.

Ja äidin narsitisuus on ihan omaa kuvitelmaa. Omien paskojen ominaisuuksien siirtoa äitiin.

Yhtään esimerkkiä äidin narsistisuudesta ei ole. Äitihullun narsistisuus on täällä levällään koko ajan.

Miten mä olisin voinut valita toisin? Sitten olisin ollut pettynyt siihen valintaan. Miten se on minun vikani? Minä en olisi halunnut elää yksin, koska en ollut onnellinen niin mutta en voinut valita sitä, tai olin yksin mutta en onnellinen, koska äitini oli tehnyt minusta surullisen. Miten se voi olla minun vikani? Olisin halunnut myös rakastua ja löytää sen oikean, mutta en sitäkään saanut, niin mitn se on minun vikani, kun rakastaa en pystynyt koska äitini oli haavoittanut minua. Mikä tässä on minun vikaani?

Ap

Sinä olet 44-v. Aikuinen ihminen, joka luulee että kaikki ihmiset ovat olemassa sinua varten. Et ota vastuuta. Et tunne empatiaa. Et rakasta ketään. Et halua kenellekään mitään.

Sinulle heti kaikki! Se on vastenmielistä. Täysin oma valinta. Suurin pahuus mitä tiedän. Jopa omat lapset on uhka.

Yhtään esimerkkiä äidin väärin kohtelusta ei ole tullut. Ainoa konna näissä ketjuissa olet sinä.

Sinä olet palstan kauhein tyyppi. Narsistinen sekopää. Paha ihminen

Sulle en enää jaksa vastata olet niin alatyylinen. Mutta se ei tarkoita sitä, että näkisin asiani kuten sinä. Näen itseni täysin eri tavalla, sinulla on vapaus nähdä noin, mutta se kertoo vähintään yhtä paljon sinusta itsestäsi, kuin kenestä puhut. Että ehkä sun kannattais käyttää aikasi sen miettimiseen, miksi suustasi tulee tuollaista saastaa.

Ap

Aika usein todettu asia. Äitihullu on palstan kauhein hahmo.

Vierailija
182/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että miksei sano, etten ole sellainen mies, jollaista toivot? Mulla on mennyt aika hukkaan, no, ei, sitä ei voi sanoa. En olisi löytänyt ketään muutakaan, koska olin vielä enemmän haavoittunut ennen häntä. Mutta silti. Ettei voi sanoa, että en ole sellainen kuin toivot?? Mä sitten odotan, että kaippa se nyt ymmärsi, mitä mä pyydän... Jaha, et ymmärtänyt edes sanoa, että muuttuminen on sulle evvk.

Ap

Eihän ihmiset "muutu"! Ihminen on millainen on. Et voi odottaa, että jonkun ihmisen persoona muuttuu vain kun sinä haluat. Ei se niin mene. Sinä olet tehnyt virhearvion: mies ei ole sellainen kuin sinä toivot. Mutta se on sun vika, ei hänen. Hän on ollut millainen on ja sinä olet ottanut hänet puolisoksi. Joko elät asian kanssa tai eroat.

Miksi mun äiti sitten luuli noin? Hän sai minut ja ilmeisesti olin pettymys. Millä oikeudella hän koki niin?

Ap

Miten sun äiti tähän liittyy? En nyt tajua. Unohda hetkeksi äiti ja keskity tähän sun "ongelmaan". Otit vääränlaisen miehen. Sinä valitsit väärin. Sinä teit virhearvion. Sun syy. Ei sun äidin.

Olisin voinut valita alunperinkin aivan toisin, jos minulla olisi ollut rakastava äiti. Kuten sanoin en edes rakastanut miestäni. Ei mulle ollut mahdollista löytää ketään, joka hyväksyisi minut, jota minä rakastaisin. Näin se nyt vaan oli. Ja se johtui äitini huonoudesta äitinä. Jos minulla olisi ollut hyväksyvä äiti olisin kasvanut kypsemmäksi jne. Tietenkään en voi enää tilannetta muuttaa, mutta siksi olenkin niin pettynyt ihan kaikkeen elämässäni. Narsistisen ihmisen varjossa kasvaminen on sellainen taakka, jos ei kukaan huomaa ja auta. Vasta viime aikoina olen alkanut saada siihen apua. Ja sitten huomaan valinneeni miehenikin väärin. Tai siis tiesin sen koko ajan, mutta mulla ei kertakaikkiaan ollut vaihtoehtoja, ainakaan parempia. Mieskin tiesi sen.

Ap

Mä olen kasvanut alkoholistiperheessä, jossa en saanut olla huoleton lapsi, vaan hoidin pikkusisaria ja kotia, olin pieni äiti. Aloin teini-iässä seurustella, päätin, että tässä on mun tuleva mies, tehdään lapset, mennään naimisiin, ollaan onnellisia. Halusin ihanan onnellisen perheen. No kävikö hyvin? No ei. Ei noista lähtökohdista. Äitinä olen ollut hyvä ja rakastava, sen olen halunnut tehdä toisin kuin oma äitini. Puolisona en ollut hyvä, eikä mies ollut mulle, ei sovitti yhteen. Mutta huomattiin tämä virhe ja erottiin. Ihan vain otettiin vastuu teoistamme ja päätettiin, että eipä jäädä tähän huonoon liittoon, jossa ei olla onnellisia.

Nykyään meillä on toimivat välit, hoidetaan lapset 50/50, lapsilla kaikki hyvin. Ei riidelty erotessa eikä riidellä nykyään.

Mulla on uusi mulle sopiva puoliso, samoin exällä. Kaikki on onnellisia.

Ketä syytän virheitäni? En ketään. Tuli mokattua tuossa nuorempana, kun olin rikkinäinen. Nyt jo ehjempänä osaa ajatella järkevämmi. :)

Ei se ole minun virheeni, kun äitini häiriköi minua niin, että valitsen parasta, mihin kykenen ja se ei ole se, mitä minä haluan, vaan päähäni jäänyt levy äidin vallan alla olemisesta.

Ap

No tässä sun ja mun ero. Mä olen päästänyt irti siitä menneestä. Todennut, että se oli ja meni. Sen menneen takia tein virheitä (huom! minä tein!), mutta olen ihan täysivaltainen ihminen ja voin tehdä elämääni muutoksia. Ja olen tehnyt. Nyt olen onnellinen ja tasapainoinen ja rakastunut. En olisi, jos olisin jäänyt katkerana muita syyttelemään.

Ei mulla ole mitään "päästää irti menneestä", vaan toipua menneestä. Siinä on sun ja mun ero.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia päättyy tuloksettomana, kun äidin haukkumisesta pitäisi siirtyä oman toiminnan tarkasteluun ja muuttumiseen. Omaan vastuuseen. Äitiä haukkumalla ei muutosta tapahdu. Se vika on päässä ja sieltä se pitää korjata. Eli muuttaa ajattelua ja etenkin käytöstä. Ihan itse

Vierailija
184/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti saastuttaa ympäristön. Kuten äitihullu

Vierailija
185/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen toipunut menneestä voin alkaa pikkuhiljaa kokea että olen vastuussa siitä eteenpäin tekemistäni valinnoistani. Kun ne ovet olleet vapaita omia valintojani, eikä automaattiohjauksella koska olin äitini vallan alla. Narsismiin kuuluu se, että on toisen jatke. Ei silloin ole itse päättänyt kaikesta siitä, mistä ihmisen itse kuuluisi saada päättää.

Ap

Vierailija
186/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia päättyy tuloksettomana, kun äidin haukkumisesta pitäisi siirtyä oman toiminnan tarkasteluun ja muuttumiseen. Omaan vastuuseen. Äitiä haukkumalla ei muutosta tapahdu. Se vika on päässä ja sieltä se pitää korjata. Eli muuttaa ajattelua ja etenkin käytöstä. Ihan itse

Kyllä minä voin muuttaa ajattelua ja käytöstä. Se on tarkoituskin.

Ap

Vierailija
187/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on mulle pettymys, kun huomioi enemmän lapsia kuin minua. Laittaa kaikki ruuat, siivoaa, hoitaa lapset. Mutta ei osaa olla sellainen kuin minä haluan

Ap

Vierailija
188/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen toipunut menneestä voin alkaa pikkuhiljaa kokea että olen vastuussa siitä eteenpäin tekemistäni valinnoistani. Kun ne ovet olleet vapaita omia valintojani, eikä automaattiohjauksella koska olin äitini vallan alla. Narsismiin kuuluu se, että on toisen jatke. Ei silloin ole itse päättänyt kaikesta siitä, mistä ihmisen itse kuuluisi saada päättää.

Ap

Sinä et koskaan toivu omasta narsismistasi

Vierailija
189/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

188 en ole minä.

Ap

Vierailija
190/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

188 en ole minä.

Ap

Onko siinä jotain sellaista mitä et olisi tähän ketjuun aiemmin kirjoittanut? Se on kyllä vähemmän sekopäinen kuin monet muut viestisi

Vierailija
191/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan mulle ois parasta kun en ois enää ollu elossa ollenkaan kahdenkympin jälkeen niin en olis thnyt näitä vääriä valintojakaan, koska en oikeasti keksi mitään, mitä olisin voinut tehdä paremmin niillä tiedoilla ja opeilla, joita mulla oli. Kun ei tällaista virheellistä elämää vain jaksa :'( En kyllä yhtään ihmettele, miksi joku päätyy tappamaan itsensä. Olisi niin ihanaa päästä joko aineettomaksi hengeksi maailmankaikkeuteen tai mustaan olemattomuuteen kaiken loppuun maan alle. Tavallaan. Niin helppoa verrattuna kärsimiseen täällä.

Ap

Vierailija
192/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itsellä kriisi meneillään ja sitten keksin vielä tämänkin siihen päälle, että oon pettynyt mieheeni, varmaan omaan valintaanikin, tosin kun mieheni oli oikeasti ainoa mahdollinen valinta aikanaan, niin vaikeaa syyttää itseään huonosta valinnasta. Mutta mies ei vain toimi kanssani vissiin ja en tiedä mitä tehdä. Kun on lapsiakin. Muutenhan se olisi helppoa alkaa elää no, masentuneena, mutta kuitenkin, yksinäistä elämää olematta ottamatta ketään muita ja heidän toiveitaan huomioon. Kun mies on elämässäni ja lapset, niin miten elän elämääni kuten haluan? En mitenkään. Ennemmin elin kuten äitini haluaa. Siksi olisi tahtoa nyt löytää elämä, jollaista minä haluan elää. Mies ja lapseni eivät sovi siihen. Karmea tilanne. Haluan vapautta, itsellisyyttä jne.

Elämä on iso kompromissi. Joustaa joutuu moneen suuntaan. Pyri kaikki rajoitteet huomioiden elämään niin mukavaa elämää kuin mahdollista. Se on parasta mikä sinulle on tarjolla. Ja tämä koskee jokaista ihmistä.

Vierailija
193/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä et koskaan toivu omasta narsismistasi

Kyllä toivun ja siis itse uskon näitä vain narsistisiksi käytösmalleiksi, ei narsistisuudeksi :) Mulla on vahva tahto.

Ap

Vierailija
194/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsellä kriisi meneillään ja sitten keksin vielä tämänkin siihen päälle, että oon pettynyt mieheeni, varmaan omaan valintaanikin, tosin kun mieheni oli oikeasti ainoa mahdollinen valinta aikanaan, niin vaikeaa syyttää itseään huonosta valinnasta. Mutta mies ei vain toimi kanssani vissiin ja en tiedä mitä tehdä. Kun on lapsiakin. Muutenhan se olisi helppoa alkaa elää no, masentuneena, mutta kuitenkin, yksinäistä elämää olematta ottamatta ketään muita ja heidän toiveitaan huomioon. Kun mies on elämässäni ja lapset, niin miten elän elämääni kuten haluan? En mitenkään. Ennemmin elin kuten äitini haluaa. Siksi olisi tahtoa nyt löytää elämä, jollaista minä haluan elää. Mies ja lapseni eivät sovi siihen. Karmea tilanne. Haluan vapautta, itsellisyyttä jne.

Elämä on iso kompromissi. Joustaa joutuu moneen suuntaan. Pyri kaikki rajoitteet huomioiden elämään niin mukavaa elämää kuin mahdollista. Se on parasta mikä sinulle on tarjolla. Ja tämä koskee jokaista ihmistä.

Tavallaan kyllä, se on totta. Ainoa mikä äidissäni häiritsee on se, että tein mä minkä valinnan tahansa, niin se aina haukutaan. Ja minut sen valinnan muka tekijänä. Vaikka ehkä tein sen siksi, kun ne muutkin valinnat haukuttiin. Minä en ehkä olisi valinnut muita valintoja, jos äiti ei olisi haukkunut niitä aina. Olisin jo ehkä elänyt sellaista elämää, jota itse halusin. Mutta en sitten kynnyt, koska vilpittömästi luulin arvostelijani tietävän jotain. Mutta ei se tiennyt, se taisikin arvostella ja haukkua aivan muista syistä, kuin auttaakseen minua.

Ap

Vierailija
195/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit vielä tullaan sanomaan, että hän niin kuin rakkaudesta arvosteli minua. Siis oikeasti hän tuhosi minua sillä arvostelullaan. Se taisi olla todellinen tavoite, koska narsisti ei kestä toisen hyvinmenoa.

Ap

Vierailija
196/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan kyllä, se on totta. Ainoa mikä äidissäni häiritsee on se, että tein mä minkä valinnan tahansa, niin se aina haukutaan. Ja minut sen valinnan muka tekijänä. Vaikka ehkä tein sen siksi, kun ne muutkin valinnat haukuttiin. Minä en ehkä olisi valinnut muita valintoja, jos äiti ei olisi haukkunut niitä aina. Olisin jo ehkä elänyt sellaista elämää, jota itse halusin. Mutta en sitten kynnyt, koska vilpittömästi luulin arvostelijani tietävän jotain. Mutta ei se tiennyt, se taisikin arvostella ja haukkua aivan muista syistä, kuin auttaakseen minua.

Ap

Ihan tavallinen 70-luvun äiti. Rajoitti toistuvia raivareita, ohjasi tulemaan muiden kanssa toimeen. Käski siivota huoneen.

Vierailija
197/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan on seuraavaksi hampaissa? Veikkauksia

Vierailija
198/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en voi tajuta, kun sanotaan, että toisen valintojen arvosteleminen on rakkautta. Se on henkistä väkivaltaa ja sitä minuun on kohdistettu koko elämäni ajan. En vain itse huomannut, että koska hän arvosteli kaikkia valintojani, myös keskenään päinvastaisia, niin vika ei enää voi olla minussa, vaan aina uskoin sitten että en voi tehdä niin, enkä niin, enkä niin, enkä niin, enkä....

Ap

Vierailija
199/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan tavallinen 70-luvun äiti. Rajoitti toistuvia raivareita, ohjasi tulemaan muiden kanssa toimeen. Käski siivota huoneen.

Ei pidä paikkaansa. Hän arvosteli valintojani. Tajuatko? Hieman eri asia, kuin käytöstavat ja huoneen siivoaminen tai tunteiden hillintä.

Ap

Vierailija
200/333 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kai muillakin on sama oikeus? Alkaa ottaa vastuuta omista tekemisistään vasta Siitä alkaen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan