Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttäneet hääkokemukset -peukutusketju

Vierailija
02.06.2020 |

Näin kesän alussa ja hääkauden lähestyessä verestetään menneiden vuosien ihmetyttäneitä hääkokemuksia. Oliko hääkutsussa jo jotain kummallista tai tapahtuiko juhlapäivänä jotain erikoista? Oliko kaverin häissä tarjolla makaronilaatikkoa? Käskettiinkö vieraita tuomaan lahjat vaaleasävyisiin papereihin käärittynä? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ihmetyttäisi minuakin, peukku alas = mitä ihmeellistä tässä on? Ap aloittaa: Olin morsiamen kaveri ja sain kutsun häihin. Kutsu oli kaksiosainen: minut oli kutsuttu kirkkoon seuraamaan vihkimistä ja iltabileisiin juhlapaikkaan. Näiden välissä oli kuitenkin ns. häävastaanotto/päivällinen muussa tilassa, jonne minua ei kutsuttu. Eli vihkimisen ja iltabileiden välissä oli monen tunnin "tyhjä tauko" vietettäväksi toisella paikkakunnalla, jonne olisin vihkimistä varten matkustanut. Ymmärrän, että hääpari halusi säästää tarjoilukuluissa karsimalla juhlavieraita, mutta skippasin koko juhlapäivän suosiolla. Ei napannut vihkiminen, yksin kaupungilla vietetty iltapäivä jotain noutoruokaa mutustaen + kännisten ihmisten katselu iltabileissä. Ap

Kommentit (1474)

Vierailija
1/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni meni naimisiin vuosia sitten. Hääjuhlissa sulhasen äiti tuli hiprakassa sanomaan pienelle pöytäseurueellemme "en ymmärrä, miksi poikani on valinnut tuon Pirkko-Justiinan vaimokseen! He ovat niin erilaisia!"

En tiedä, tajusiko sulhasen äiti puhuvansa morsiamen kavereille, mutta mielestäni kommentti oli todella asiaton oman lapsensa häissä. Olkoon mitä mieltä tahansa, mutta tuollaisia puheita ei tarvitsisi lausua kenenkään hääpäivänä.

Ystäväni on sittemmin eronnut, kun sulhasen äiti painosti poikaansa ottamaan avioeron.

Vierailija
2/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana reservin upseerin häissä poltettiin 'vanhat synnit' miekan veriurasta. Ilmeisesti vanha perinne upseeri-piireissä, mutta kun kyseessä ei ollut aktiivi upseeri, eikä muutenkaan 'sotilas häät', niin pidin tapahtumaa outona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian kutsui polttareihinsa, mutta ei kutsunut häihin. 

Polttarien ja häiden välissä oli kuukausi aikaa. Ei kiinnostanut maksaa morsiamen polttarihuvituksia.

Vierailija
4/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuntenut erään ystäväni pari vuotta, kunnes hän oli menossa naimisiin. Koin itse avioeron pari kuukautta ennen ystäväni hääpäivää. Ystävä perui kutsuni häihin, sillä sanoi etten pystyisi kuitenkaan iloitsemaan hänen puolestaan ja olemaan iloisen näköinen juhlissa. Hän ei halunnut myöskään ottaa riskiä, että itkisin hänen hääpäivänään. Olin ollut eroni jälkeen tosi rikki ja itkenyt paljon. Ystävän teosta jäi tosi paha mieli.

Ei varmaan tarvitse sanoa, ettemme ole nykyisin enää tekemisissä (ei johdu tästä hääepisodista, vaan ihan muista sanomistaan kommenteista).

Vierailija
5/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen äidillä oli ai-van lii-an pie-ni vaalea neuloshame, minkä läpi loisti jenkkakahvoihin puristuneet mustat stringit. Hrr....

Vierailija
6/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääpari salli vain sellaiset avecit, jotka olivat kihloissa/naimisissa. Tyttö/poikaystävät eivät voineet tulla mukaan.

Vierailija
7/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuntenut erään ystäväni pari vuotta, kunnes hän oli menossa naimisiin. Koin itse avioeron pari kuukautta ennen ystäväni hääpäivää. Ystävä perui kutsuni häihin, sillä sanoi etten pystyisi kuitenkaan iloitsemaan hänen puolestaan ja olemaan iloisen näköinen juhlissa. Hän ei halunnut myöskään ottaa riskiä, että itkisin hänen hääpäivänään. Olin ollut eroni jälkeen tosi rikki ja itkenyt paljon. Ystävän teosta jäi tosi paha mieli.

Ei varmaan tarvitse sanoa, ettemme ole nykyisin enää tekemisissä (ei johdu tästä hääepisodista, vaan ihan muista sanomistaan kommenteista).

Todella idiootti ex-kaveri sulla.

Veikkaan, että olisit kumminkin ollut ystäväsi puolesta iloinen ja päivästä olisi tullut hauska, vai? Mutta oli sitten mielikuvissaan päättänyt ettei sellainen nyt sopisi alkuunkaan.

Vierailija
8/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se perinteinen hääparin odottelu juhlapaikalla kuvien oton ajan. Kirkon jälkeen olivat kuvauksessa yli 2 tuntia ja me vieraat odottelimme lukitun juhlapaikan ulkopuolella 30 asteen helteessä. Istumapaikkoja oli 4, vieraita noin 70. Osa vanhuksia. Tarpeeksi kyselemällä saimme pitopalvelun tuomaan ulos pari vesikannua ja muutaman kertismukin.

Sisällä oli tosi kuuma ja pöytiin auotut viinipullot olivat kädenlämpöistä viiniä täynnä. Herkkua. Ilta oli aikataulutettu ja kaasot kireitä kuin viulunkielet.

Vierailija
9/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Morsiamen äidillä oli ai-van lii-an pie-ni vaalea neuloshame, minkä läpi loisti jenkkakahvoihin puristuneet mustat stringit. Hrr....

Miten stringit voivat puristua jenkkakahvoihin? Ne kahvat kun on kutakuinkin kainalossa.

Vierailija
10/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääjuhlissa hääparin isät pitivät puheet. Morsiamen isä aloitti ja hän oli kirjoittanut todella kauniin ja koskettavan puheen, jossa puhui pariskunnan vuosia kestäneestä parisuhteesta ja "toivotti sulhasen tervetulleeksi sukuun". Tämän jälkeen oli sulhasen isän puheen aika. Sulhasen isä oli "unohtanut" puheen autoonsa (=sitä ei ollut) ja lopulta sulhasen isä piti puheenvuoron siitä, kuinka ylpeä hän on pojastaan ja kuinka hieno mies poikansa onkaan. Morsianta ei puheessa mainittu sanallakaan. Loppuun muisti skoolaamisen jälkeen sanoa "Ainiin, tervetuloa sukuun, morsian".

Tämä pari on sittemmin eronnut, kun tuo "hieno mies" petti vaimoaan vuoden kuluttua häistä.

Vierailija
11/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisruokavalioisille ei ollut käytännössä mitään syötävää. Niitä kyllä kysyttiin, mutta varmaan vain siksi, että osattiin merkitä listaan mitä "kiellettyä" mikäkin ruoka sisältää.

Vierailija
12/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena erään tanssipaikan talonmiehenä 13 vuotta ja mm. häitä pidettiin usein. Muutama mieleen jäänyt tapaus

Eräs morsian ehti pitää kolmet häät sinä aikana.

Kerran nuoripari oli tullut paripäivää ennen asuntovaunuun juhlapaikalle, edellisenä yönä heräsin tappelun ääniin, siellähän nuoripari paini pihalla veripäissään. Häät peruttiin.

Erään sulhasen kaverit alkoivat kännissä heittämään sulhasta ilmaan, kaksi kertaa sivat kiinn ja kolmannella mätkähti maahan. Käsi poikki ja sairaala reissu.

Vierailija
13/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten stringit voivat puristua jenkkakahvoihin? Ne kahvat kun on kutakuinkin kainalossa.

Jenkkakahvat on lantiolla.

Vierailija
14/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä häissä sulhanen ryöstettiin, ei morsianta. Sulhasen kaveripiiristä löytyi hieman räväkämpiä neitejä, jotka järjestivät näyttävän ohjelmanumeron hääjuhlaan.

Vierailija
15/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennessäni ex-mieheni kanssa aikoinaan naimisiin läheiset kyselivät lahjatoiveiden perään. Mitään erityisiä lahjatoiveita meillä ei ollut, saimme lakanoita ym. mukavaa. Miehen ystävien kysyessä lahjatoiveita oli mies todennut, ettei heidän tarvitse tuoda lahjoja. Hääjuhlissa oli todella kummallista, kun vain minun sukulaiseni ja ystäväni toivat lahjoja ja miehen puolelta kukaan ei muistanut mitenkään. En siis tässä surkuttele lahjojen perään, vaan harmitti erilaiset "säännöt" vieraita kohtaan. 

Vierailija
16/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina luullut että vyötärön yläpuolella

Vierailija
17/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiuspari kävi vetäisemässä pikaiset pusikossa koko hääkansan kulkiessa pitkin pihapiiriä. Oksat vain heiluivat toimituksen ajan.

Vierailija
18/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan menimme silloisen mieheni kanssa naimisiin ja appivanhempani eivät pitäneet minusta erilaisen perhetaustani vuoksi. Hääpäivän alla appivanhemmat ilmoittivat hankkineensa häälahjaksi auton. Samaan hengenvetoon he muistivat korostaa, kuinka auto sitten merkitään vain miehen nimiin ja se on vain miehen käytössä. Entiset appivanhempani eivät ennenkään olleet käytökseltään kaikkein ystävällisimpiä, mutta nykyisin osaan tälle tilanteelle jo nauraa. "Tässä on häälahja vain toiselle teistä" :D Onneksi olen ihan omavarainen nainen, niin on ollut vara hankkia itselle autot ja asunnot ilman appivanhempien apua.

Vierailija
19/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina luullut että vyötärön yläpuolella

Tässä oikein perinteiset jenkkakahvat

https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.mandevillefatloss…

Riittänee tästä aiheesta?

Vierailija
20/1474 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, jenkkakahvat on vyötäröllä, nimenomaan vyötärön yläkolmanneksella, jonne ei stringit ulotu!