Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi uusia vanhaan kevättakkiin vetoketju

Vierailija
13.05.2026 |

Halvemmaksi toki varmaan tulisi uusi takki.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. En haluaisi ostaa uutta takkia. 

Vierailija
2/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa Youtubesta ohjeita. Hekpoin on ommella uusi vetoketju vanhan viereen ja leikata vanha varovasti pois. Toimii. Juuri vaihdoin miehen ulkoilutakkiin vetoketjun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette osaa ommella vetoketjua itse, viette takin ompelijalle. Se on ekoteko, ja tulette samalla työllistäneeksi ammatinharjoittajaa.

Vierailija
4/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyykin nököjään hyvin ohjeita vetoketjun korjaamiseen. 

Vierailija
5/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa itse vaihtaa vetoketjua. En ole itse mikään ompelijatyyppi, mutta sen verran nuuka, että teen pienet korjaukset itse. Ja teen esim. vetoketjun vaihdon käsin, kun mulla ei ole enkä osaa käyttää ompelukonetta.  Vähän aikaahan se vie, mutta ei sillä väliä. 

Vierailija
6/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät takista, korjauta toki.

Vierailija
7/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ketju on ehjä, mutta se " liukuri " on rikki, niin sen voi vielä itse vaihtaa.

Vierailija
8/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Espoossa on kirjastoissa saumureita ja ompelukoneita käytettävissä, kun varaa ajan. Maksuton palvelu. Neuvontaakin saa koneen käyttöön. 

Vierailija
9/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi helpoin ompelukonemalli tumpelolle? Olen teoreetikko, käsityö oli aina huonoin numeroni. Mutta tahtoisin hankalan kropan mallini takia työstää muutamia vaatteita, myös verhoja, pyyhkeitä jne.

Vierailija
10/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää luonnonvaroja, kun ei osta uutta takkia.

Vierailija
11/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen lasten takkiin ompelin uuden veroketjun vanhan viereen ja jätin vanhan eri värisen ketjun koristeeksi. Kivannäköinen tuli. Tämäkin vinkki löytyi netistä. Helppo työ. Vetoketjujalka koneeseen ja eikun ompelemaan. 

Vierailija
12/12 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitäjässä on työkeskus ja työkeskuksen johtaja ompelee asiakkaille vetoketju ja ja muita korjauksia tekee. Ei tule kalkalliiksi työ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi