Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juristeja paikalla? Perintöasiaa!!!!

Vierailija
28.07.2016 |

Jos mies kuolee, kuka tai ketkä näistä perii ja miten, jos testamenttia ei ole?

1. Miehen avopuoliso, joka asunut miehen kanssa melkeen 5 vuotta
2. Miehen vaimo, josta ei ole saanut erottua. Asuu eri paikkakunnalla.
3. Miehen aikuinen tytär vaimon kanssa, joka ei ole tavannut isäänsä vuosiin.
4. Avovaimon teini-ikäinen poika, joka on kuin miehen oma poika ja asunut näiden kanssa samassa talossa. Mies on luvannut pitää pojasta huolta monta kertaa

Omaisuus: talo, jossa asuvat, kesämökki, auto, rahaa tilillä noin 15000 €.

Mikä tässä on eritenkin 1 ja 4 asema?

Kommentit (269)

Vierailija
161/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole sinulle velkaa yhtään mitään. Sinä ja poikasi olette viisi vuotta loisineet hänen rahoillaan.

Vierailija
162/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla ja miehellä on siis yhteistä yritystoimintaakin. Vaikuttaa siis siltä, etä ap:lle ei ole tarkoitustkaan jättää yhtään mitään vaan asiat hoidellaan vanhan perheen kesken. Olet uskomattoman lapsellinen ja vähäjärkisen oloinen ap. Jos jäät tuohon asemaan, olet täysin tyhjän päälle miehen kuoleman jälkeen. Pahimmassa tapauksessa sinut sekoitetaan vielä oikeusjuttuihin, jos yrität alkaa miehen omaisuuteen. Hoh hoijaa! Ukko pitää sinua jalkavaimona ja patjanaan, karmeaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, ap, et ole töissä? Minkä takia olet elellyt tukien varassa?

Vierailija
164/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä semmoinen asia, että kun ollaan avoliitossa asuttu viisi vuotta, niin eikö tästä tule mulle mitään oikeuksia esim taloon. Tää on ollut kuiteskin mun koti ja pojan ja oon täällä siivonnut ja omilla rahoilla ostanut ruokaa yhteiseksi ihan niinkuin avioliitossa. Ap

Hehe, meidän ihana rakas äitipuoli kuvitteli saavansa 10v vanhoja kylpyhuoneremontteja perittyä meiltä kun isä kuoli. Sitä vitutti, kun lensi ulos kun leppäkeihäs vaikka isä oli testamentannut sille asumis- ja hallintaoikeuden.

Tuo asumis- ja hallintaoikeuden testamenttaaminen, se siis pystyttiin kumoamaan? Miten? Kukahan alunperinkään on antanut ymmärtää, että tuollaisella testamenttaamisella olisi pitävää merkitystä?

Vierailija
165/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinusta ole vaimoksi, jos et ole saanut edes töitä. Ei sossu elättiä kukaan halua naida. Ymmärrän hyvin, että haluaa olla exän kanssa vielä naimisissa.

Olin töissä siihen asti kun tavattiin ja muutettiin yhteen. Sitten jäin kotiäidiksi kun mies niin toivoi. Ja minusta olikin parempi kun palkka oli huono ja työ raskasta elintarvikealalla. Kun muutettiin yhteen, niin pojan tuet väheni ja minun siinä sivussa mitä vähän sain yh.na.

Ja nyt olen ollut osapäiväisenä töissä mun tuttavan kahvilassa pari vuotta. Ap

Vierailija
166/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohon edelliseen liittyen, niin mä en ymmärrä miten entisenvaimon ja tyttären asumiset ja omaisuus liittyy minuun ja poikaani? Enhän mä ole heidän perimisestä kiinnostunut!

Siis mua kiinnostaa vaan mitä tapahtuu meidän talolle, mökille ja autolle. Siis ihan eri asiasta on kysymys tässä.

Ja kiitosta vaan, on tullut selväksi että kadulle joudutaan jos mies kuolee, eikä mitään saada!

Ja mies on itse Turkin sulttaani! Voi herranjestas teidän juttuja. Ihan naurattaa! Ap

Vaimo ja tytär saattaa nauraa pankissa, kun mies on kuollut, et sinä! Ei ole meidän taloa, mökkiä ja rahoja, ap, vaan avomiehesi omaisuutta. Jos et ole naimisissa, eikä teillä ole alaikäisiä yhteisiä lapsia miehesi kuollessa, olet ulkona hänen perinnöstään kirjaimellisesti. Jos et saa miestä erotettua vaimostaan ja mentyä uusiin naimisiin, olet tyhjän päällä. Paperityöt on tehtävä. Suulliset lupaukset on yhtä tyhjän kanssa. Elät pilvilinnoissa, jos uskot itse niihin.

Tämä. Niin kauan kuin olette yhdessä, voidaan toki käyttää käsitettä "meidän mökki", "meidän talo" ja "meidän auto", mutta mikäli kyseiset kiinteistöt ja auto ovat yksinomaan miehesi nimissä, niistä tulee hänen kuollessaan kuolinpesän omaisuutta, johon sinulla ei ole mitään oikeuksia. Se ratkaisee, kenen nimi papereissa on, vaikka hän eläessään jakaisikin nämä asiat kanssasi ja saisit asua talossa, käyttää mökkiä ja ajaa autolla. Fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ja vihityllä vaimolla on siis perheyritys? Aina vaan paranee. No joka tapauksessa, perimiseen se ei vaikuta. Vaimon (sen vihityn) tilalla joku voisi kysyä sinulta ja pojalta vuokraa. Asuttehan te hänen osittain omistamassaan talossa, kun ei kerran eroa ja sitä myötä omaisuuden ositusta ole tehty.

Vierailija
168/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oijoi, nyt menee jo hieman liian pitkälle. Ap:llä ei siis ole mitään omia tuloja, edes kansaneläkettä, kun avomies maksaa hänen ja hänen poikansa kaiken elämisen?

En oo noin sanonut missä? Siis mulla on omat tulot tietty ja pojalla lapsilisät ja elatustuki. Mies laittaa mun tilille rahaa kun mun tuet väheni kun asutaan yhdessä.

Ja mies ei tykkää ja ehdi käydä kaupassa niin mä hoidan ostokset.

Ja kun laitoin alussa et miehen tilillä on 15000 niin se on käyttelytili. Miehellä on muitakin tilejä, mistä en tiedä mitään. Ja hänen entisen vaimon asunto on myös miehen nimissä ja tyttären talo. Olen kysynyt koska laittaa tytön ulos sieltä kun ei kerran ole väleissä, niin tää vaan oli ihan kuin ei mitään. Niin siitä päättelin että nämä olis mun mieheni asuntoja myös. Ap

Mies ei taida mitään juridisesti tärkeitä (taloudellisia ym. sopimusasioita) asioitaan tai tietojaan kanssasi jakaa, joten nyt kannattaa vain nauttia nykyisestä tilanteesta. Niin monta asiaa hänen taloudellisista asioistaan tuntuu olevan sinulle hämärän peitossa. Eli sinulla on nyt olemassaolevat edut niin kauan kuin avomiehesi on hengissä ja antaa teidän asua talossaan. Avomiehen mahdollisen kuoleman jälkeen teillä (sinä ja poikasi) ei ole mitään oikeuksia avomiehen omaisuuden mihinkään osaan nykyisessä tilanteessa, kun testamenttia hyväksenne ei ole tehty.

Ap, ottaisin vakavasti ylläolevan vastauksen. Siinä kiteytyy nykytilanteesi koruttomasti, asiallisesti ja sinua tai valintojasi sen kummemmin arvostelematta.

Laadi yhtälailla itsenäisesti kuin mitä miehesi on asiansa järjestänyt suunnitelma B eli tee suunnitelma miten elämäsi jatkuu, mikäli pahin tapahtuu ja miestäsi ei enää ole. Olet nyt rakentanut kaiken pääosin hänen varaansa. Jatkossa se ei enää mahdollista, jos asemasi asuinkumppanina säilyy entisellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat edelleen yhdessä mutta jos tää tarina on tosi niin tulee tyttärenä mieleen, että olisipa kauheaa, jos isällä olisi joku elätti joka vielä toivoisi hyötyvänsä isästä kuoleman jälkeen niin, että pohtii, miten saisi minun lakiosuuden kumottua. Jos isälläni olisi vastaava tilanne niin ajattelisin, että no niin, ehkä äidin kanssa meni sukset ristiin jossain kohtaa ja tuli tämä elätti, mutta isä haluaa toiminnallaan varmistaa, että se viimeinen palvelus on vain minulle ja äidille, että me ollaan ne tärkeimmät. Muutenhan ap sunkin mies ois edes osin turvannut tulevaisuutesi jo nyt.

Itse en voisi elää noin, että mies edelleen naimisissa eikä selvästi kunnioita sinua yhtään. Hanki oma varallisuus ja ehkä myös mies, jolle kelpaat vaimoksi.

Vierailija
170/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi, ap, et ole töissä? Minkä takia olet elellyt tukien varassa?

Katso tuossa edellä vastaus.

Tuet oli mun pojalle, joka ei saanut elatusta isältään tämän elämäntilanteen vuoksi.

Ja kun muutettiin yhteen mun miehen kanssa, niin tuet väheni ja mun tuet lakkasi.

En ole ylpeä et olen ollut sossun asiakas, mut nyt en ole ollut enää aikoihin.

Sellainen kysymys vielä, mitä minun tässä tilanteessa pitäisi tehdä turvatakseni oma ja poikani tulevaisuus.

Mun eläkekin on ihan onneton, kun ei viiteen vuoteen ole ollut kertymää.

Jos miehelle käy jotain, ollaan siis ihan tyhjän päällä!! Ei tällaisia vaan tule ajatelleeksi, kun onni kukoistaa ja kaikki on hyvin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehelle käy jotain, ollaan siis ihan tyhjän päällä!! Ei tällaisia vaan tule ajatelleeksi, kun onni kukoistaa ja kaikki on hyvin.

Ap

Miksi mies siis haluaa olla toisen kanssa naimisissa, jos onni niin kovin kukoistaa?

Vierailija
172/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, ap, et ole töissä? Minkä takia olet elellyt tukien varassa?

Katso tuossa edellä vastaus.

Tuet oli mun pojalle, joka ei saanut elatusta isältään tämän elämäntilanteen vuoksi.

Ja kun muutettiin yhteen mun miehen kanssa, niin tuet väheni ja mun tuet lakkasi.

En ole ylpeä et olen ollut sossun asiakas, mut nyt en ole ollut enää aikoihin.

Sellainen kysymys vielä, mitä minun tässä tilanteessa pitäisi tehdä turvatakseni oma ja poikani tulevaisuus.

Mun eläkekin on ihan onneton, kun ei viiteen vuoteen ole ollut kertymää.

Jos miehelle käy jotain, ollaan siis ihan tyhjän päällä!! Ei tällaisia vaan tule ajatelleeksi, kun onni kukoistaa ja kaikki on hyvin.

Ap

Pian pääset taas takaisin vanhaan elämäntyyliisi eli sossun asiakkaaksi. Pojalta loppuu lapsilisät ja sinulta lähtee myös elatusapu. Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, ap, et ole töissä? Minkä takia olet elellyt tukien varassa?

Katso tuossa edellä vastaus.

Tuet oli mun pojalle, joka ei saanut elatusta isältään tämän elämäntilanteen vuoksi.

Ja kun muutettiin yhteen mun miehen kanssa, niin tuet väheni ja mun tuet lakkasi.

En ole ylpeä et olen ollut sossun asiakas, mut nyt en ole ollut enää aikoihin.

Sellainen kysymys vielä, mitä minun tässä tilanteessa pitäisi tehdä turvatakseni oma ja poikani tulevaisuus.

Mun eläkekin on ihan onneton, kun ei viiteen vuoteen ole ollut kertymää.

Jos miehelle käy jotain, ollaan siis ihan tyhjän päällä!! Ei tällaisia vaan tule ajatelleeksi, kun onni kukoistaa ja kaikki on hyvin.

Ap

Jokainen lapsi perii ne vanhemmat, jotka hänellä on. Poikasi perii aikanaan isänsä ja nykyisen kumppanisi perintö kuuluu hänen omalle lapselleen. Ei se ole kumppanisi tyttären vika, että poikasi perintö isänsä jälkeen on ilmeisesti olematon. Miksi haluat poikasi pääsevän kiinni perintöön, joka toiselle kuuluu? Vastenmielistä. Anna sentään vanhempien jättää perintönsä omille lapsilleen ja sinun poikasi sitten perii sinut ja isänsä. Takaa itse pojallesi hyvä perintö omilla toimillasi, älä yritä päästä kiinni sinulle vieraan perijän tulevaan omaisuuteen.

Vierailija
174/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rintaperillinen voidaan tietyin edellytyksin tehdä perinnöttömäksi, jolloin hänellä ei ole oikeutta edes lakiosaansa. Rintaperillinen voidaan tehdä perinnöttömäksi, jos perillinen on tahallisella rikoksella syvästi loukannut perittävää, perittävän perimyspolvessa olevaa sukulaista tai perittävän ottolasta tai ottolapsen jälkeläistä. Perinnöttömäksi tekemisen perusteita ovat myös jatkuva kunniaton elämä tai jatkuva epäsiveellinen elämä. Kahdessa viimeksi mainitussa tapauksessa huomioon otetaan se, miten syvästi perillisen elämäntapa on loukannut perittävää."

http://www.testamentti.fi/lakiosa/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rintaperillinen voidaan tietyin edellytyksin tehdä perinnöttömäksi, jolloin hänellä ei ole oikeutta edes lakiosaansa. Rintaperillinen voidaan tehdä perinnöttömäksi, jos perillinen on tahallisella rikoksella syvästi loukannut perittävää, perittävän perimyspolvessa olevaa sukulaista tai perittävän ottolasta tai ottolapsen jälkeläistä. Perinnöttömäksi tekemisen perusteita ovat myös jatkuva kunniaton elämä tai jatkuva epäsiveellinen elämä. Kahdessa viimeksi mainitussa tapauksessa huomioon otetaan se, miten syvästi perillisen elämäntapa on loukannut perittävää."

http://www.testamentti.fi/lakiosa/

No se että ei pidä yhteyttä isään ei vielä ole yhtään mitään. Ja toinen asia, lakiosa ei silti mene ap:lle vaan rintaperillisen sijaisperillisille.

Vierailija
176/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tyhjän päällä vaan sossu auttaa sulle asunnon ja toimeentulotuen. Eli saat elää samalla lailla kuin ennen avomiehen tapaamista. Poikasi on muutaman vuoden päästä työelämässä ja elättää itse itsensä.

Vierailija
177/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rintaperillinen voidaan tietyin edellytyksin tehdä perinnöttömäksi, jolloin hänellä ei ole oikeutta edes lakiosaansa. Rintaperillinen voidaan tehdä perinnöttömäksi, jos perillinen on tahallisella rikoksella syvästi loukannut perittävää, perittävän perimyspolvessa olevaa sukulaista tai perittävän ottolasta tai ottolapsen jälkeläistä. Perinnöttömäksi tekemisen perusteita ovat myös jatkuva kunniaton elämä tai jatkuva epäsiveellinen elämä. Kahdessa viimeksi mainitussa tapauksessa huomioon otetaan se, miten syvästi perillisen elämäntapa on loukannut perittävää."

http://www.testamentti.fi/lakiosa/

Hohhoijaa! Jos rintaperillinen ei ole tuomittu käräjillä jostain rikoksesta vainajaa kohtaan, niin aika heikkoa on tätä edes yrittää. Tytär vaikuttaa kunnolliselta toisin kuin isänsä ja tämän patja.  

Vierailija
178/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rintaperillinen voidaan tietyin edellytyksin tehdä perinnöttömäksi, jolloin hänellä ei ole oikeutta edes lakiosaansa. Rintaperillinen voidaan tehdä perinnöttömäksi, jos perillinen on tahallisella rikoksella syvästi loukannut perittävää, perittävän perimyspolvessa olevaa sukulaista tai perittävän ottolasta tai ottolapsen jälkeläistä. Perinnöttömäksi tekemisen perusteita ovat myös jatkuva kunniaton elämä tai jatkuva epäsiveellinen elämä. Kahdessa viimeksi mainitussa tapauksessa huomioon otetaan se, miten syvästi perillisen elämäntapa on loukannut perittävää."

http://www.testamentti.fi/lakiosa/

Hohhoijaa! Jos rintaperillinen ei ole tuomittu käräjillä jostain rikoksesta vainajaa kohtaan, niin aika heikkoa on tätä edes yrittää. Tytär vaikuttaa kunnolliselta toisin kuin isänsä ja tämän patja.  

Hohhoijaa! Kannattas lukea ketjut ensin, ennenkuin kommentoi.

Vierailija
179/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rintaperillinen voidaan tietyin edellytyksin tehdä perinnöttömäksi, jolloin hänellä ei ole oikeutta edes lakiosaansa. Rintaperillinen voidaan tehdä perinnöttömäksi, jos perillinen on tahallisella rikoksella syvästi loukannut perittävää, perittävän perimyspolvessa olevaa sukulaista tai perittävän ottolasta tai ottolapsen jälkeläistä. Perinnöttömäksi tekemisen perusteita ovat myös jatkuva kunniaton elämä tai jatkuva epäsiveellinen elämä. Kahdessa viimeksi mainitussa tapauksessa huomioon otetaan se, miten syvästi perillisen elämäntapa on loukannut perittävää."

http://www.testamentti.fi/lakiosa/

Hohhoijaa! Jos rintaperillinen ei ole tuomittu käräjillä jostain rikoksesta vainajaa kohtaan, niin aika heikkoa on tätä edes yrittää. Tytär vaikuttaa kunnolliselta toisin kuin isänsä ja tämän patja.  

Hohhoijaa! Kannattas lukea ketjut ensin, ennenkuin kommentoi.

Niin? Mistä rikoksesta tytär on tuomittu isäänsä vastaan?

Vierailija
180/269 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rintaperillinen voidaan tietyin edellytyksin tehdä perinnöttömäksi, jolloin hänellä ei ole oikeutta edes lakiosaansa. Rintaperillinen voidaan tehdä perinnöttömäksi, jos perillinen on tahallisella rikoksella syvästi loukannut perittävää, perittävän perimyspolvessa olevaa sukulaista tai perittävän ottolasta tai ottolapsen jälkeläistä. Perinnöttömäksi tekemisen perusteita ovat myös jatkuva kunniaton elämä tai jatkuva epäsiveellinen elämä. Kahdessa viimeksi mainitussa tapauksessa huomioon otetaan se, miten syvästi perillisen elämäntapa on loukannut perittävää."

http://www.testamentti.fi/lakiosa/

Hohhoijaa! Jos rintaperillinen ei ole tuomittu käräjillä jostain rikoksesta vainajaa kohtaan, niin aika heikkoa on tätä edes yrittää. Tytär vaikuttaa kunnolliselta toisin kuin isänsä ja tämän patja.  

Hohhoijaa! Kannattas lukea ketjut ensin, ennenkuin kommentoi.

Niin? Mistä rikoksesta tytär on tuomittu isäänsä vastaan?

Niin, luitko ketjun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi