Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juristeja paikalla? Perintöasiaa!!!!

Vierailija
28.07.2016 |

Jos mies kuolee, kuka tai ketkä näistä perii ja miten, jos testamenttia ei ole?

1. Miehen avopuoliso, joka asunut miehen kanssa melkeen 5 vuotta
2. Miehen vaimo, josta ei ole saanut erottua. Asuu eri paikkakunnalla.
3. Miehen aikuinen tytär vaimon kanssa, joka ei ole tavannut isäänsä vuosiin.
4. Avovaimon teini-ikäinen poika, joka on kuin miehen oma poika ja asunut näiden kanssa samassa talossa. Mies on luvannut pitää pojasta huolta monta kertaa

Omaisuus: talo, jossa asuvat, kesämökki, auto, rahaa tilillä noin 15000 €.

Mikä tässä on eritenkin 1 ja 4 asema?

Kommentit (269)

Vierailija
261/269 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun tuota omaisuutta tuntuu olevan vähän tavallista pulliaista enemmän, niin voisihan siinä testamentti olla paikallaan. Siinä voisi jonkin möksän ja vähän rahaa jättääkin avokille ja hänen pojalleen. Sen verran, ettei mitään lakiosia ja muita tarvisi alkaa miettiä. Liikemiehet osaa kaikenlaisia jekkuja siihenkin, ettei veroja tarvitsisi maksaa...

Vierailija
262/269 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Tämä ketju on ihan hillitön! Ketjun viihdearvo on kyllä täyden kympin arvoinen :D Kaikkea sitä ihminen tekee, että saisi muutaman tuhannen perintöä ja että toinen ei vaan tulisi apajille. Oikein oodi ahneudelle :D Muta luulen, että kysessä on trollaus. Ei kai tämmöistä voi oikeasti olla, eihän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/269 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää puuttuu miehen nimi palstalle, jotta muutkin kuin miehen sukulaiset, yritystuttavat ja naapurit saisivat tietää kenestä on kyse. Myös sen, miten yksinkertaisen patjan mies on vuokrannut. Ei ole princess, eikä jousilla, vaan kertakäyttösuperlon.

Vierailija
264/269 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa näissä lahja- ja testamenttausasioissa, että verot täytyy maksaa. Testamentin kautta tulleen omaisuuden verotus on käsittääkseni kovempi kuin rintaperillisillä. Lahjaveron suuruus vaihtelee.

Millä arvelette ap:n maksavan mökistä verot jos sen testamentilla saisi? Jos ei ole tuloja eikä omaa omaisuutta, voi lainan saaminen verojen maksuun olla haasteellista.

Ei se periminen aina ole niin autuasta kuin täällä annetaan ymmärtää.

Vierailija
265/269 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap puhuu itsestään avovaimona? Kun mies on jo laillisesti naimisissa, ei hänellä voi samaan aikaan olla muita av(i)oliittoja. Ap on rakastajatar ja kämppäkaveri. Kummallakaan ei ole mitään laillisia oikeuksia miehen omaisuuteen.

Sori vaan, mutta avovaimo ei koskaan ole muuta kuin kämppis ja rakastajatar. Se on joko avioliitto tai ei mitään.

Vierailija
266/269 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap puhuu itsestään avovaimona? Kun mies on jo laillisesti naimisissa, ei hänellä voi samaan aikaan olla muita av(i)oliittoja. Ap on rakastajatar ja kämppäkaveri. Kummallakaan ei ole mitään laillisia oikeuksia miehen omaisuuteen.

Sori vaan, mutta avovaimo ei koskaan ole muuta kuin kämppis ja rakastajatar. Se on joko avioliitto tai ei mitään.

Rakastajan / rakastajattaren kanssa harrastetaan pääasiallisesti seksiä. Suhde ei ole sitova. Eikä rakastajan / rakastajattaren kanssa useimmitenkaan asuta.

Kämppis tarkoittaa sitä, että kaksi ihmistä asuu yhdessä ilman sitoumuksia toisiinsa.

Avoparilla taas on usein esimerkiksi yhteinen talous, yhteisiä lapsia, juridisesti muuten turvattu tulevaisuus (keskinäiset testamentit).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
267/269 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa,kun vaatii sitä säädetyn ajan kuluessa testamentin tiedoksisaamisesta. Testamentinsaajan on toimitettava todisteellisesti tiedoksianto testamentista lakimääräisille perillisille.

Ja ihan laillisen vaimon oman omaisuuden määrästä riippuu,saako hän tasinkoa vai ei. Kumpaankaan asiaan et voi vaikuttaa. Et ositukseen,etkä lakiosan vaatimiseen. Jos lakiosan maksamista rahassa ei ole kielletty testamentissa voit maksaa rahalla lakiosan.

Kysymys: mikä tarve on syrjäyttää mirhen lsillinen lapsi ja vaimo?

Vierailija
268/269 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ap. Nyt sait viimein vastauksen. Kannatti odotella täällä ketjussa 7 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
269/269 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kuolee, kuka tai ketkä näistä perii ja miten, jos testamenttia ei ole?

1. Miehen avopuoliso, joka asunut miehen kanssa melkeen 5 vuotta

2. Miehen vaimo, josta ei ole saanut erottua. Asuu eri paikkakunnalla.

3. Miehen aikuinen tytär vaimon kanssa, joka ei ole tavannut isäänsä vuosiin.

4. Avovaimon teini-ikäinen poika, joka on kuin miehen oma poika ja asunut näiden kanssa samassa talossa. Mies on luvannut pitää pojasta huolta monta kertaa

Omaisuus: talo, jossa asuvat, kesämökki, auto, rahaa tilillä noin 15000 €.

Mikä tässä on eritenkin 1 ja 4 asema?

1. Avopuoliso eI peri mitään ilman keskinäistä omistusoikeustestamenttia.

2. Vaimo saa tasinkoa, jos avioehtoa ei ole ja vaimo on köyhempi kuin miehensä.

3. Tytär perii isänsä, jos testementtia ei ole eli menee aivan perintökaaren mukaan.

4. Poika ei saa mitään, jos mies ei ole testamentannut hänelle kuuluvaksi jotain.