Ajattelin tehdä erillisen avaukseen minkälaisessa yhteiskunnassa mies haluaisi elää ja miksi Suomesta on tullut niin ankea paikka elää monille miehille
Tiedän, että tämä kuulostaa monien naisten mielestä typerältä ja te ette pysty ymmärtämään yksinäisiä miehiä, lähinnä pilkkaatte ja nauratte heille. Niin yksinkertaiselta kun se kuulostaa moni mies haluaisi läheisyyttä ja ihmissuhteen naisen kanssa, yhä useampi täysin normaali työssäkäyvä mies joka näyttää ihan hyvältä on tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen tässä maassa.
Noin yksinkertaisella asialla voitaisiin estää syrjäytymistä. Moni mies haluaisi elää yhteiskunnassa jossa hän ei ole täyshylkiö ja hänellä on mahdollisuus saada merkityksellinen ja hyvä ihmissuhde. Suomessa se tuntuu liian monille olevan mahdotonta.
Luulen, että moni yksinäinen mies pystyy samaistumaan kommenttiini ja on samaa mieltä.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Ehdotuksia ala- ja yläasteelle, koska turhan monissa kodeissa on ongelmia eikä lapsia opeteta:
- lapsille neuvotaan, miten puhutaan muille ihmisille ystävällisesti ja kohteliaasti
- opetetaan myös siisteyttä ja puhtautta eli suihkussakäynnistä jne.
- yläasteella kerrotaan, kuinka vastakkaiseen sukupuoleen voi tutustua, seurustelusta yms.
Monilla ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, miten puhutaan toisen sukupuolen edustajille, miten käyttäydytään parisuhteessa, uskollisuudesta, luotettavuudesta jne.
Tällä palstalla on päivittäin lukuisia kirjoituksia suomalaisnaisten rumuudesta, lihavuudesta, ennenaikaisesta vanhenemisesta, laiskuudesta ja erityisesti miesten riistämisestä. (Monilla naisella on illuusio siitä, että myös mies maksaa yhteisen lapsen kuluja.)
Osa viesteistä on henkisesti alamittaisen nuorison kirjoittamia, mutta ikävä kyllä kaikki eivät ole. Oletan, että naisia nöyryyttävästi etenkin palstalla kohtelevat ovat niitä, jotka elävät yksin ja ovat katkeria omasta tilanteestaan jostain käsittämättömästä syystä kaikille naisille. Toivon, että olen väärässä.
Neuvoja jo lapsena ja koulussa, niin tulevaisuus voi olla parempi kummallekin sukupuolelle.
Yläastelaisen äidin huomio: Ala-asteella on opetettu käytöstapoja. Hygieniaa on käyty läpi terveystiedossa (en muista kuinka syvällisesti, mutta muistaakseni joku tällainen kappale oli). Seurustelua on käyty läpi kuudennella jossain kirjassa ja muistaakseni yläasteen terveystiedon kirjassa oli ihan omia kappaleita seurustelulle ja vastaavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotuksia ala- ja yläasteelle, koska turhan monissa kodeissa on ongelmia eikä lapsia opeteta:
- lapsille neuvotaan, miten puhutaan muille ihmisille ystävällisesti ja kohteliaasti
- yläasteella kerrotaan, kuinka vastakkaiseen sukupuoleen voi tutustua, seurustelusta yms.
Monilla ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, miten puhutaan toisen sukupuolen edustajille, miten käyttäydytään parisuhteessa, uskollisuudesta, luotettavuudesta jne.
Tällä palstalla on päivittäin lukuisia kirjoituksia suomalaisnaisten rumuudesta, lihavuudesta, ennenaikaisesta vanhenemisesta, laiskuudesta ja erityisesti miesten riistämisestä. (Monilla naisella on illuusio siitä, että myös mies maksaa yhteisen lapsen kuluja.)
Osa viesteistä on henkisesti alamittaisen nuorison kirjoittamia, mutta ikävä kyllä kaikki eivät ole. Oletan, että naisia nöyryyttävästi etenkin palstalla kohtelevat ovat niitä, jotka elävät yksin ja ovat katkeria omasta tilanteestaan jostain käsittämättömästä syystä kaikille naisille. Toivon, että olen väärässä.
Neuvoja jo lapsena ja koulussa, niin tulevaisuus voi olla parempi kummallekin sukupuolelle.
Yläastelaisen äidin huomio: Ala-asteella on opetettu käytöstapoja. Hygieniaa on käyty läpi terveystiedossa (en muista kuinka syvällisesti, mutta muistaakseni joku tällainen kappale oli). Seurustelua on käyty läpi kuudennella jossain kirjassa ja muistaakseni yläasteen terveystiedon kirjassa oli ihan omia kappaleita seurustelulle ja vastaavalle.
Miehille ja pojille pitää opettaa muuta kuin feminismin mädättämää hölynpölyä, heidän neuvoilla et saa yhtäkään naista ikinä, sen myös moni poika ja mies saa karvaasti oppia tosielämässä.
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen heteronainen länsimaalainen on nykyaikana ihmiskunnan historia etuoikeutetuin ihminen. Check your privilege white woman.
Joopa joo, tässä samassa ketjussa mies, joka ottaisi huomioon yhteisön muut jäsenet, huolehtisi hygieniastaan, puhuisi siististi ja hoitaisi arjen pyörittämistä, siis toimisi niin kuin länsimaisen valkoisen heteronaisen ihan aina oletetaan käyttäytyvän, leimattiin nöyristeleväksi puudeliksi ja kynnysmatoksi.
Kyllä te tosiaan olette sekaisin. Kaikki pitäisi teille valmiiksi passata, ilman, että teidän itsenne tarvitsee evää heilauttaa. Tai ikinä ottaa ketään muuta huomioon kuin itsenne. Menkää itse niihin bordelleihinne töihin, saatan asiakkaan ominaisuudessa tulla laittamaan teidät vähän töihin.
Älä ole liian epätoivoinen. Välillä kannattaa jutella kivasti tytöille jotka ei oo niitä äänekkäimpiä. Ujoille siis.
ike kirjoitti:
Älä ole liian epätoivoinen. Välillä kannattaa jutella kivasti tytöille jotka ei oo niitä äänekkäimpiä. Ujoille siis.
Olen siinä tilanteessa, että ei ole varaa valita, yritän ja juttelen lähes kaikille luonteeseen ja ulkonäköön katsomatta tiettyyn pisteeseen asti. En luultavasti eroa normaali miehistä mitenkään olemme kaikki samanlaisessa tilanteessa.
Eihän naiset tuota halua uskoa, luulen tätäkin foorumia seuranneena että naiset ei aidosti ymmärrä tai edes halua ymmärtää kuinka erilaisessa asemassa me miehet ja naiset olemme.
Onko perushygienia kunnossa? Mua yritti kerran iskeä jätkä jonka henki haisi hirveeltä. En tiedä sit mikä on ongelma mut hei, miehet paranee vanhetessaan, toisin kuin naiset.
ja kuulostat epätoivoiselta. mee aasiaan reppureissaan (kiinassa kun länkkärimies kävelee baariin niin 10 kiinalaista naista lähestyy kuin zombia, tosi juttu) ja itsetunto siellä ainakin kohoaa + on hyvii tarinoita kerrottavana kun palaa.
Mun mielestä tämän ongelman ratkaisu lähtee kotoa ja lapsuudesta. Pojille pitää saada vahva itsetunto ja hyvät vuorovaikutustaidot. Kahden nuoren miehen äitinä sanoisin, että harrastusten kautta on tullut eniten kaverita ja sosiaalisuutta. On se sitten jalista, lätkää, partiota, sählyä, musisointia, kalastusta, valokuvausta.
Meillä valikoitui aika aikaisin laji ja sitä kautta on tullut hyviä kavereita, kivoja seuran matkoja. Olisi ollut kiva jos olisivat voineet harrastaa sekä urheilua että jotain luovaa, mutta tuo urheilu muuttui aika nopeasti tulostavoitteelliseksi.
Tärkeintä on, että on kavereita. Meillä on ollut avoimet ovet aina kotiin ja onhan tässä pyörinyt jos vaikka ketä. Pizzaa ja lettuja on tehty urakalla ja yökyläläisiä on ollut melkein joka viikonloppu. Koen sen olleen sen arvoista, vaikka aikaa ja rahaa onkin mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minusta nämä pitäisi opettaa kotona. Käytöstavat, hygienia, miten ihmisten kanssa ollaan... Kotoa sen pitäisi alkaa, koulussa sitten kerrata.
Kiitos neuvoista, olen kuullut nuo samat neuvot miljoona kertaa. Asia on vain niin, että te ette halua uskoa että ihan normimiehillä joissa ei ole vikaa on naisen saanti varsin heikkoa tässä maassa.
Olen muuten aina ihmetellyt miksi te ette halua uskoa tuota, ei meidän tilanne ole sama te naiset olette todella etuoikeutetussa asemassa parisuhdemarkkinoilla, asia mikä on fakta ja sen voi jokainen todeta kun käy edes kerran eläessä baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos neuvoista, olen kuullut nuo samat neuvot miljoona kertaa. Asia on vain niin, että te ette halua uskoa että ihan normimiehillä joissa ei ole vikaa on naisen saanti varsin heikkoa tässä maassa.
Olen muuten aina ihmetellyt miksi te ette halua uskoa tuota, ei meidän tilanne ole sama te naiset olette todella etuoikeutetussa asemassa parisuhdemarkkinoilla, asia mikä on fakta ja sen voi jokainen todeta kun käy edes kerran eläessä baarissa.
Olet varmaan ihan oikeassa. Mietin tässä juuri omia baarireissuja ja iso ero taitaa olla siinä, että itse en ole käynyt koskaan kuppiloissa hakemassa seuraa. Olen siis mennyt aina kavereiden kanssa tarkoituksena vain viettää mukavaa iltaa syöden, vähän juoden, tanssien, jutellen. Ja jostain niitä miehiä siihen sitten aina siunaantuu.
En tiedä miten olisi käynyt jos ihan varta vasten olisin miehenmetsästyksessä.
Mulla on muuten huomenna treffit, luulen että hylkäys ja pakit on taas tiedossa. Olenkin jo varannut illaksi muuta puhaa ja sopinut jo uudet treffit viikonlopuksi, odotan niistäkin pakkeja. Yleensä natsaa vasta sadan pakkien kohdalla kunnes joku huolii. Eli ehkä 1-2vuodessa voin tällä tahdilla saada naisen, jos sittenkään.
Ap
Miehiä ei saisi alentaa ja halveksua yleisesti. Ei ylentääkään, mutta opettaa tuntemaan sympatiaa ja näkemään elävina ja tuntevina persoonina. Miesten kokemia ongelmia ei saisi vähätellä. Feministinen vihapropagada pitäisi kieltää lailla. Tyttöjä pitäisi rohkaista ajattelemaan, että jos he osoittavat esim. koulussa hieman ystävyyttä ja tykkäämistä heikompi-osaisille miehille, se ei ole keneltäkään pois, vaan auttaa näitä miehiä katkeroitumisen sijana kasvamaan upeksi persooniksi.
1990-luvulla maahan tullut kilpailukulttuuri pitäisi tunkea kokonaan helvettiin Suomesta, ja tuoda takaisin aikaisempi toisten auttamisen kulttuuri. Ihmissuhteet eivät ole kilpailua, ja yhteiskunta, joka perustuu kilpailuun, on sairas. Yhteiskuntaa rakentavia asioita pitäisi esittää positiivisessa valossa, ja sellainen toiminta, jossa edistetään omaa etua tuhoamalla yhteiskuntaa ja polkemalla muita, negatiivisessa valossa.
Julkisuudessa pitäisi olla esillä positiivisia miehen malleja feministisen miesvihan ja alhaisimmille vieteille perustuvan bodari-alfauroksen sijaan. Tasa-arvoa saisi ja tulisi opettaa periaatteena, mutta ei niin, että erilaiset tahot valjastetaan vihalla ja katkeruudella etsimään pienimpiäkin pointteja, joissa toinen sukupuoli saa jotain toista enemmän. Tämänkin kilpailun sijaan pitäisi korostaa ihmisten oikeutta etsiä itselleen sopivia elämän malleja ja sellaisten parisuhteiden muodostamista, joissa toinen täydentää toista. Sen sijaan, että parisuhteessa mitataan munakellolla kotitöitä pitäisi opettaa ihmisiä näkemään, miten onnellisia he voivat olla, kun toinen esimerkiksi saa olla kotona vauvan kanssa ja toinen käy töissä. Ihmisiä pitäisi kannustaa näkemään hyvä toisessa jatkuvan kilpailuasetelman sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan ihan oikeassa. Mietin tässä juuri omia baarireissuja ja iso ero taitaa olla siinä, että itse en ole käynyt koskaan kuppiloissa hakemassa seuraa. Olen siis mennyt aina kavereiden kanssa tarkoituksena vain viettää mukavaa iltaa syöden, vähän juoden, tanssien, jutellen. Ja jostain niitä miehiä siihen sitten aina siunaantuu.
En tiedä miten olisi käynyt jos ihan varta vasten olisin miehenmetsästyksessä.
Jos en olisi tehnyt aloitteita ja ns"metsästänyt" niinkuin sinä kutsut asiaa olisin vieläkin neitsyt. Tuokin ero meissä miehissä ja naisissa on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muuten huomenna treffit, luulen että hylkäys ja pakit on taas tiedossa. Olenkin jo varannut illaksi muuta puhaa ja sopinut jo uudet treffit viikonlopuksi, odotan niistäkin pakkeja. Yleensä natsaa vasta sadan pakkien kohdalla kunnes joku huolii. Eli ehkä 1-2vuodessa voin tällä tahdilla saada naisen, jos sittenkään.
Ap
No mene sinne treffeille sillä mielellä, että haet kaveria. Jos susta saa kuvan, että pakkomielteisesti etsit naista niin huonostihan siinä käy. Kukaan ei tykkää itsessäälissä rypevistä ihmisistä, oli syy mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mene sinne treffeille sillä mielellä, että haet kaveria. Jos susta saa kuvan, että pakkomielteisesti etsit naista niin huonostihan siinä käy. Kukaan ei tykkää itsessäälissä rypevistä ihmisistä, oli syy mikä tahansa.
Höpsistä, mun kanssa on hauskaa mutta olen realisti ja tottunut jo pakkeihin, ei mua ne enää haittaa.
Ihmettelen muuten aloituksen alapeukkujen määrää. Onko yhteiskunta jossa miehenkään ei tarvitse kärsiä yksinäisyydestä ja hän löytäisi kivan naisen joku kauhistus ja hirveä asia teille? Joskus väkisin miettii, että naisilla on joku krooninen miesvihatauti, naiset on ainoastaan silloin tyytyväisiä kun miehen elämä on pelkkää kurjuutta ja kärsimystä aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen muuten aloituksen alapeukkujen määrää. Onko yhteiskunta jossa miehenkään ei tarvitse kärsiä yksinäisyydestä ja hän löytäisi kivan naisen joku kauhistus ja hirveä asia teille? Joskus väkisin miettii, että naisilla on joku krooninen miesvihatauti, naiset on ainoastaan silloin tyytyväisiä kun miehen elämä on pelkkää kurjuutta ja kärsimystä aamusta iltaan.
Minä luulen että alapeukut johtuvat siitä kun aloituksessa annetaan sellainen kuva että vain miehet ovat Suomessa yksinäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehiä ei oikeasti kiinnosta joku kiva nainen vähääkään jos tämän ulkomuodossa on pieninkään vika. Minä, 15 kiloa ylipainoinen likinäköinen ja vääräsäärinen nainen, olen pelkkää kuonaa miesten silmissä. Ap ruikuttaa yksinäisyydestä ja parisuhteen puutteesta mutta ei koskaan kiinnittäisi minuun mitään huomiota. Helppohan se on valittaa miten ei saa naisia kun naisiksi lasketaan vain ne kuumimmat misut ja muut eivät ole edes ihmisiä.
Olet varmasti oikeassa, mutta joillakin naisilla ei ole harmainta aavistustakaan kuinka monet pakit ja kuinka paljon työtä monet miehet tekevät saadakseen edes yhden suhteen. Eivät ymmärrä miesten ja naisten eroa tässä suhteessa, kuinka moni teistä naisista on saanut yli tuhannet pakit ja kuinka montaa miestä te olette edes lähestynyt, tehnyt aloitteen elämänne aikana? Ette te naiset näe kun sen onnistumisen, ette näe yksinäisiä öitä, jatkuvia hylkäämisiä, jopa pilkkaa, naureskelua jota voi kestää vuosia saadakseen edes sen yhden naisen.
Tuntisitteko te itsenne hirveän halutuksi, jos teidän elämä olisi tuollaista, tuskin.