Ajattelin tehdä erillisen avaukseen minkälaisessa yhteiskunnassa mies haluaisi elää ja miksi Suomesta on tullut niin ankea paikka elää monille miehille
Tiedän, että tämä kuulostaa monien naisten mielestä typerältä ja te ette pysty ymmärtämään yksinäisiä miehiä, lähinnä pilkkaatte ja nauratte heille. Niin yksinkertaiselta kun se kuulostaa moni mies haluaisi läheisyyttä ja ihmissuhteen naisen kanssa, yhä useampi täysin normaali työssäkäyvä mies joka näyttää ihan hyvältä on tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen tässä maassa.
Noin yksinkertaisella asialla voitaisiin estää syrjäytymistä. Moni mies haluaisi elää yhteiskunnassa jossa hän ei ole täyshylkiö ja hänellä on mahdollisuus saada merkityksellinen ja hyvä ihmissuhde. Suomessa se tuntuu liian monille olevan mahdotonta.
Luulen, että moni yksinäinen mies pystyy samaistumaan kommenttiini ja on samaa mieltä.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotuksia ala- ja yläasteelle, koska turhan monissa kodeissa on ongelmia eikä lapsia opeteta:
- lapsille neuvotaan, miten puhutaan muille ihmisille ystävällisesti ja kohteliaasti
- opetetaan myös siisteyttä ja puhtautta eli suihkussakäynnistä jne.
- yläasteella kerrotaan, kuinka vastakkaiseen sukupuoleen voi tutustua, seurustelusta yms.
Monilla ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, miten puhutaan toisen sukupuolen edustajille, miten käyttäydytään parisuhteessa, uskollisuudesta, luotettavuudesta jne.
Tällä palstalla on päivittäin lukuisia kirjoituksia suomalaisnaisten rumuudesta, lihavuudesta, ennenaikaisesta vanhenemisesta, laiskuudesta ja erityisesti miesten riistämisestä. (Monilla naisella on illuusio siitä, että myös mies maksaa yhteisen lapsen kuluja.)
Osa viesteistä on henkisesti alamittaisen nuorison kirjoittamia, mutta ikävä kyllä kaikki eivät ole. Oletan, että naisia nöyryyttävästi etenkin palstalla kohtelevat ovat niitä, jotka elävät yksin ja ovat katkeria omasta tilanteestaan jostain käsittämättömästä syystä kaikille naisille. Toivon, että olen väärässä.
Neuvoja jo lapsena ja koulussa, niin tulevaisuus voi olla parempi kummallekin sukupuolelle.
Koulusta on nyt jo leikkattu niin paljon asiallisia oppiaineita ja aika kuluu erilaisten erityisoppilaiden asioiden vatvomisessa, että vieläkö pitäisi ennakoida kuka pojista jää naisetta ja antaa siitäkin vielä tukiopetusta?
Ehdottomasti ja kaikille, ei pelkästään (tulevaisuudessa mahdollisesti naisettomille) pojille.
Osa lapsista kasvaa perheissä, joissa heillä ei ole toivoakaan fiksujen tapojen opettelusta. Joten he jäävät yksin. Suomalaisten tulevaisuuden turvaamiseksi ehdotan mainitsemaani opetustoimintaa, niin heikommillakin yksilöillä on mahdollisuus parempaan ja perheelliseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Kansalliset bordellit joihin pakollinen 6-12kk palvelus jokaiselle suomalaiselle naiselle. Eikä mitään pelkkää nussimista vaan boyfriend experience jne myös. Sitten pilluseteleitä kelalta jokaiselle huonosaantiselle miehelle, ätmeille ja syrjäytyneille. Ongelma ratkaistu. Ei tää kovin vaikea juttu ollut.
Entä naiset ja homomiehet? Myös kaikille miehille vastaava palvelus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet itse tehnyt hyvän itsetunnon eteen? Ja ihan ystävällisesti nyt kysyn. On totta, että kasvatuksesi ja kokemuksesi ovat tarjonneet vain tietynlaista tukea henkiseen kasvamiseen, mutta loppujen lopuksi juuri sinä itse vastaat omasta onnellusuudestasi, ja kyllä, itsetunnostasi. Itse, olen nainen, olin pitkään ujo ja arka, en seurustellut ja itsetuntoni oli maassa. Näin itseni jo valmiiksi huonona vaihtoehtona, vaikka kuinka kiltti ja sydäminen olinkin pohjimmiltani. Päätin kuitenkin muuttaa tilanteeni, ja aloin pienillä askelilla parantamaan elämääni. Oma itsetuntoni on kasvanut kohisten, seurustelen ja elämä hymyilee. Pakota itsesi sosiaalisiin tilanteisiin oppimaan, pyri olemaan itsesi paras versio. Ei sinun.pohjimmiltasi tarvitse muuttua, mutta rt voi olettaa, että jos vain istut hiljaa niin kaikki tarjotaan valmiiksi eteesi. Myös epäonnistumiset ovat osa elämää, ja ne voi hyödyntää.
Minulla on paljon ystäviä ja kavereita, sosiaalisuuttakin löytyy, en ole älyttömän rumakaan. Kuitenkin mahdollisuuteni aina saada nainen on olleet lähes olemattomat. Pari pidempää suhdetta, irtoseksiäkin toisinaan, mutta kaikki tuo on niin kovan työn takana, että mitä enemmän ikää tulee en kertakaikkiaan jaksa viihdyttää ja juosta baareissa, treffeillä sen sata kertaa kunnes tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotuksia ala- ja yläasteelle, koska turhan monissa kodeissa on ongelmia eikä lapsia opeteta:
- lapsille neuvotaan, miten puhutaan muille ihmisille ystävällisesti ja kohteliaasti
- opetetaan myös siisteyttä ja puhtautta eli suihkussakäynnistä jne.
- yläasteella kerrotaan, kuinka vastakkaiseen sukupuoleen voi tutustua, seurustelusta yms.
Monilla ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, miten puhutaan toisen sukupuolen edustajille, miten käyttäydytään parisuhteessa, uskollisuudesta, luotettavuudesta jne.
Tällä palstalla on päivittäin lukuisia kirjoituksia suomalaisnaisten rumuudesta, lihavuudesta, ennenaikaisesta vanhenemisesta, laiskuudesta ja erityisesti miesten riistämisestä. (Monilla naisella on illuusio siitä, että myös mies maksaa yhteisen lapsen kuluja.)
Osa viesteistä on henkisesti alamittaisen nuorison kirjoittamia, mutta ikävä kyllä kaikki eivät ole. Oletan, että naisia nöyryyttävästi etenkin palstalla kohtelevat ovat niitä, jotka elävät yksin ja ovat katkeria omasta tilanteestaan jostain käsittämättömästä syystä kaikille naisille. Toivon, että olen väärässä.
Neuvoja jo lapsena ja koulussa, niin tulevaisuus voi olla parempi kummallekin sukupuolelle.
Komppaan tätä. Sosiaaliset taidot pitäisi oppia jo lapsena, siksi koulut ja päiväkodit ovat avainasemassa lasten sosiaalistamisessa. Lapsille pitää opettaa ryhmässä toimimista, toisiin tutustumista, käytöstapoja, puhumista, esiintymistä, keskustelutaitoja, itsestä ja toisista huolehtimista jne. Jo lapsena on myös opittava arvostamaan itseään. Jos ei näitä taitoja opi, on aikuisena yhteiskunnassa aika heikoilla: työelämässä on vaikeuksia ja kaverien sekä seurustelukumppanin saaminen on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro miten miesten syrjäytyminen mielestäsi estettäisiin?
Minusta pitäisi jo lähteä peruskouluista ottamaan koppia näistä miehistä. Taata heille opiskelu tai työpaikka, liian moni putoaa sieltä suoraan syrjäytymiskierteeseen.
Auttaisipa tämä. Moni naisista syrjäytynyt ei ole syrjäytynyt sanan klassisessa merkityksessä. Tiedän useita miehiä, jotka ovat koulutettuja ja töissä, mutta eivät kelpaa naisille jostain syystä. Tämän seurauksena on tullut mm. masennusta ja päihdeongelmia
Tarjolla on kyllä mielenterveyspalveluja. Ihmisen psyykessä on jotakin häikkää, jos kumppanin puute aiheuttaa noin itsetuhoista käytöstä.
Olet 70v vanhapiika, vai millä kokemuksella/tiedolla tämän toteat?
En usko että minun tarvitsee olla 70-vuotias tai vanhapiika, että voisin jotakin ymmärtää ihmisen mielenterveydestä. Väitätkö että ihminen joka alkoholisoituu ja on MIELENTERVEYSONGELMAINEN, ei tarvitse ammattiapua?
Terve ja hyvä itsetunto olisi kaiken a ja o. Tämä maa tekee liian monista miehistä huonon itsetunnon omaavia ihmisraunioita, ei sellaiset miehet naisia viehätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se turha vinkuminen ja ottakaa koulu tosissaan heti alusta asti ja hakemaan jatkokoulutukseen. Jättäkää se alkoholi ja tupakka kauppaan ja omaksumaan terveet elämäntavat. Lopettakaa kiroilu ja rasismi ja sivistäkää itseänne. Sitten kehityy hyvä itsetunto ja uskaltaa lähestyä naisia. Ihan tämän saman joutuu naiset tekemään ja kuinka usein näet naisen olevan peräkammarin lassukka jonka mielestä yhteiskunnan tehtävä on antaa heille kyrpää.
Mitä se auttaa, että on uskallusta lähestyä naisia, jos naiset eivät halua tutustua paremmin?
Mikäli olet siisti, fiksu ja kohtelias niin kyllä haluavat. Kurkkaappa joskus sitä oikeaa maailmaa sieltä peräkammarista
Fiksuudesta en tiedä, mutta ainakin olen siisti ja kohtelias. Yliopistolla yrittänyt tutustua vaikka kuinka moneen naiseen, mutta eipä niitä kiinnosta
No jos ne naiset eivät ole kiinnostuneet sinusta niin miten asia pitäisi sinunmielestäsi ratkaista?
1. "Pakottaa" naiset kiinnostumaan sinkkumiehistä lailla ym? Nyt naiset voivat elättää itsensä eivätkä tarvi miehiä välttämättä mihinkään. Eli lakimuutos vain miehet töihin ja velvoitetaan miehet sitten elättämään yksin perheensä vai miten?
2. Naisia pitää muuttaa niin että kiinnostuivat jatkossa juuri sinusta, miten tämä tehtävissä paitsi hypnoosilla?
3. Sinun pitää kehittää itseäsi ja tapaa jolla lähestyt naisia. Ehkä sinun ei kannata jatkossa lähestyä esim pelkkiä kauneimpia naisia tai muutat tapaa jolla aloitat keskustelun. Tai aloitat harrastuksen jossa voit tavata samasta asiasta kiinnostuneita naisia ja näin tutustua harrastuksen kautta. tai kokeilet nettideittejä jos et ole aikaisemmin kokeillut.
Veikkaisin että ainoa toimiva tapa on numero 3. Muita et voi muuttaa mutta itseäsi voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet itse tehnyt hyvän itsetunnon eteen? Ja ihan ystävällisesti nyt kysyn. On totta, että kasvatuksesi ja kokemuksesi ovat tarjonneet vain tietynlaista tukea henkiseen kasvamiseen, mutta loppujen lopuksi juuri sinä itse vastaat omasta onnellusuudestasi, ja kyllä, itsetunnostasi. Itse, olen nainen, olin pitkään ujo ja arka, en seurustellut ja itsetuntoni oli maassa. Näin itseni jo valmiiksi huonona vaihtoehtona, vaikka kuinka kiltti ja sydäminen olinkin pohjimmiltani. Päätin kuitenkin muuttaa tilanteeni, ja aloin pienillä askelilla parantamaan elämääni. Oma itsetuntoni on kasvanut kohisten, seurustelen ja elämä hymyilee. Pakota itsesi sosiaalisiin tilanteisiin oppimaan, pyri olemaan itsesi paras versio. Ei sinun.pohjimmiltasi tarvitse muuttua, mutta rt voi olettaa, että jos vain istut hiljaa niin kaikki tarjotaan valmiiksi eteesi. Myös epäonnistumiset ovat osa elämää, ja ne voi hyödyntää.
Minulla on paljon ystäviä ja kavereita, sosiaalisuuttakin löytyy, en ole älyttömän rumakaan. Kuitenkin mahdollisuuteni aina saada nainen on olleet lähes olemattomat. Pari pidempää suhdetta, irtoseksiäkin toisinaan, mutta kaikki tuo on niin kovan työn takana, että mitä enemmän ikää tulee en kertakaikkiaan jaksa viihdyttää ja juosta baareissa, treffeillä sen sata kertaa kunnes tärppää.
WTF?
Pari pidempää suhdetta ja irtosuhteita? Ongelma on nyt päässäsi, jos sanot mahdollisuuksiasi olemattomiksi. Vai provoatko? Itsellä on kaksi pidempää suhdetta, pari tapailua eikä muuta. Olen lähes 40. Ei tulisi mieleenkään sanoa että mahdollisuuteni saada mies olisivat olleet olemattomat, vaikka ei minuakaan kotoa haettu ja pakkeja on tullut oikealta ja vasemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se turha vinkuminen ja ottakaa koulu tosissaan heti alusta asti ja hakemaan jatkokoulutukseen. Jättäkää se alkoholi ja tupakka kauppaan ja omaksumaan terveet elämäntavat. Lopettakaa kiroilu ja rasismi ja sivistäkää itseänne. Sitten kehityy hyvä itsetunto ja uskaltaa lähestyä naisia. Ihan tämän saman joutuu naiset tekemään ja kuinka usein näet naisen olevan peräkammarin lassukka jonka mielestä yhteiskunnan tehtävä on antaa heille kyrpää.
Mitä se auttaa, että on uskallusta lähestyä naisia, jos naiset eivät halua tutustua paremmin?
Mikäli olet siisti, fiksu ja kohtelias niin kyllä haluavat. Kurkkaappa joskus sitä oikeaa maailmaa sieltä peräkammarista
Fiksuudesta en tiedä, mutta ainakin olen siisti ja kohtelias. Yliopistolla yrittänyt tutustua vaikka kuinka moneen naiseen, mutta eipä niitä kiinnosta
No jos ne naiset eivät ole kiinnostuneet sinusta niin miten asia pitäisi sinunmielestäsi ratkaista?
1. "Pakottaa" naiset kiinnostumaan sinkkumiehistä lailla ym? Nyt naiset voivat elättää itsensä eivätkä tarvi miehiä välttämättä mihinkään. Eli lakimuutos vain miehet töihin ja velvoitetaan miehet sitten elättämään yksin perheensä vai miten?
2. Naisia pitää muuttaa niin että kiinnostuivat jatkossa juuri sinusta, miten tämä tehtävissä paitsi hypnoosilla?
3. Sinun pitää kehittää itseäsi ja tapaa jolla lähestyt naisia. Ehkä sinun ei kannata jatkossa lähestyä esim pelkkiä kauneimpia naisia tai muutat tapaa jolla aloitat keskustelun. Tai aloitat harrastuksen jossa voit tavata samasta asiasta kiinnostuneita naisia ja näin tutustua harrastuksen kautta. tai kokeilet nettideittejä jos et ole aikaisemmin kokeillut.
Veikkaisin että ainoa toimiva tapa on numero 3. Muita et voi muuttaa mutta itseäsi voit.
Yksi ratkaisu on hommata nainen ulkomailta ja joillekin se on ainoa vaihtoehto. Karu ratkaisu, mutta noin pitäisi tehdä sillä rupeaa olemaan niin iso joukko täysin normaaleja hyviä miehiä jotka ei kelpaa suomalaiselle naiselle, määrä kasvaa jatkuvasti muille nämä miehet aivan varmasti kelpaa.
Lopettakaa viinanjuonti ja menkää AA-kerhoon -> saatte kavereita.
Tai muuttakaa pääkaupunkiseudulle missä porukasta on tullut jo huomattavasti sosiaalisempaa.
Miehet/naiset jotka valittavat että seuraa ei löydy: laskekaa tasoa.
Sosiaalisiin taitoihin voi vaikuttaa hakeutumalla niihin, aiheeseen liittyvää kirjallisuutta löytyy (mm. Dale Carnegie: How to win friends and influence people).
Ujous ja muiden ihmisten pelko on valitettavan yleinen ongelma Suomessa, oikeastaan, tuntuu että täällä oikeen kannustetaan antisosiaalisuuteen. Ette todellakaan ole yksin ongelman kanssa.
Ja btw. Itse huomaan että kun olen hermostunut, lauon typeriä mielipiteitä jyrkästi kuin mikäkin redneck ja aiheutan näin huonon kuvan itsestäni - olkaa kiinnostuneita mutta älkää tuomitko mitään tai ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kolmonen. Mutta siisteys tai kohteliaisuus eivät kyllä auta tippaakaan. Hintelää nörttiä ei kukaan halua, vaikka kuinka siisti ja kohtelias olisi. Toisaalta komea ja itsevarma kundi saa naisia vaimonhakkaajapaidassa ja suorastaan törkeällä käytöksellä. Tarkoitat varmaan hyvää, mutta annat vääriä vinkkejä.
Pakkoavioliitot? Vanhemmat järjestää kaikille lapsillensa puolisot? Onko naisilla joku velvollisuus ryhtyä parisuhteeseen ensimmäisen miehen kanssa joka vastaan tulee? Vai mitä ajat takaa? En naura kellekkään ja tunnen empatiaa jokaista yksinäistä kohtaan,mutta mitekä tämä"pieni asia" sitten ratkaistaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, haetko ihmissuhdetta vai pillua? Tässä on juuri se teidän "syrjäytyneiden" miesten perisynti. Nainen on pelkkä pillu, johon te haluaisitte tyydyttää itsenne. Ihmisenä , ystävänä, kumppanina... noh, teillä ei ole hajuakaan naisista. Ja se paistaa teistä kauas. Ja näin on noidankehä valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WTF?
Pari pidempää suhdetta ja irtosuhteita? Ongelma on nyt päässäsi, jos sanot mahdollisuuksiasi olemattomiksi. Vai provoatko? Itsellä on kaksi pidempää suhdetta, pari tapailua eikä muuta. Olen lähes 40. Ei tulisi mieleenkään sanoa että mahdollisuuteni saada mies olisivat olleet olemattomat, vaikka ei minuakaan kotoa haettu ja pakkeja on tullut oikealta ja vasemmalta.
Et välttämättä tajua minkälainen se työnmäärä ja pakkien ja hylkäysten määrä on ollut että olen edes nuo suhteet saanut. Se on ihan uskomatonta, pakkeja tulee oikealta ja vasemmalta.
Olen elämäni aikana saanut pakit luultavasti yli tuhannelta naiselta ehkä ennemmänkin, saadakseni 2 suhdetta ja muutaman irtosuhteen.
Globaalisti ja historiallisesti ajatellen maailman etuoikeutetuin ihmisryhmä, valkoinen heteromies, se jaksaa valittaa. Vuosisatainen hyysäys tässä vain kantaa satoaan - kun on vain paapottu, nostettu kaapin päälle, suosittu, ja suosittu aika tavalla niin, että muilta on otettu ja annettu sitten vain pojille (esim. koulutuksen mahdollisuus, äänioikeus, perintölait), tietä on tasoitettu lähes kaikilla mahdollisilla tavoilla, pillun saantikin järjestettiin ennen vanhempien toimesta kun oli järjestetyt avioliitot (jotka sopivat miehelle hyvin, kunhan akka ei ihan susiruma ollut tai jos oli susiruma, rahaa löytyi, se rahahan oli papin aamenen jälkeen miehen rahaa ). Tämä kaikki on luonut joillekin miehille illuusion siitä, et valkoiset heteromiehet nyt vain kerta kaikkiaan ovat parempia kuin muut, rehennellään oletetulla ylemmyydellä, vaikkei mitään olisi aikaansaatu, mut munat on.
Se on myös luonut jonkinlaisen odotusarvon joillekin miehille, et se pillu, perhe, lapset, hvtin hyvä duunipaikka, jehvakka kärry ja muut vehkeet on niin kuin heille luvattu. Et yhteisö on jotenkin sen velkaa näille miehille siitä, et he ovat valkoisia heteromiehiä, siitä kuuluu palkita, ovathan he lähtökohtaisesti muita parempia ja ylempänä. Arvokkaampia. Ei heidän kuulu alentua kuolevaisten, nyrkkillätapettavien joukkoon (akat, homot, muun väriset), heidänkö muka itse pitäisi rakentaa elämäänsä, heidänkö pitäisi alentua opettelemaan muiden huomioimista, auttamista, käytöstapoja. No way, yhteiskunnan pitää jälleen pinnistää ja hyysätä tätä sakkia vielä vähän enemmän. Muuten paukkuu pommit ja lapsia ammutaan kesäleireille ja akkoja raiskaillaan. Kiristämällä ne hommat hoituu, sen tietää jo pikkupoika kaupan karkkitiskin äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WTF?
Et välttämättä tajua minkälainen se työnmäärä ja pakkien ja hylkäysten määrä on ollut että olen edes nuo suhteet saanut. Se on ihan uskomatonta, pakkeja tulee oikealta ja vasemmalta.
Olen elämäni aikana saanut pakit luultavasti yli tuhannelta naiselta ehkä ennemmänkin, saadakseni 2 suhdetta ja muutaman irtosuhteen.
Passiivinen mies jää aina ilman joka kulttuurissa. Niin se luonnonlaki vaan on.
Valkoinen heteronainen länsimaalainen on nykyaikana ihmiskunnan historia etuoikeutetuin ihminen. Check your privilege white woman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensin riittäisi tosiasian hyväksyminen. Monet muutkin kuin juopot ja peräkammarinpojat kärsivät näistä ongelmista. Sitten haluaisin, että asiaa tutkitaan tarkemmin. Miksi jotkut paperilla ihan hyvät miehet jäävät ilman naista, vaikka ovat aktiivisia? Tuloksista voidaan tarvittaessa tehdä muutoksia esim. kouluopetukseen, koska ongelma on merkittävä.
Itsensä ja lähestymistavan kehittäminen on hyvin vaikeaa, koska mistään ei saa palautetta. Ongelmaa voisi mallintaa seuraavasti: Kuvittele että pelaat minigolfia, mutta et näe rataa. Lyönnin jälkeen saat viestin, että meni päin persettä, mutta muuta tietoa et saa. Miten tuon perusteella muuttaisit lyöntiä? Löisitkö kovempaa vai hiljempaa? Enemmän oikealle vai vasemmalle? Niinpä, vaikuttaa mahdottomalta
Haluan elää nollaveroyhteiskunnassa.
Haluan pitää ansaitsemani rahat itse ja säästää itse puskurit sairastumisen ja vanhuuden varalle.
Pitkään tätä mietin mutta nyt asun nollaveromaassa. Hieno ratkaisu, täällä ei ole yhtään feministiä eikä julkisen sektorin turhaa byrokraattia. Kaikki hoituu eikä kukaan tule sanomaan mitä saat tehdä ja mitä et. Työttömyyskin täällä on nolla.
Olet täysin oikeassa! :)