Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin tehdä erillisen avaukseen minkälaisessa yhteiskunnassa mies haluaisi elää ja miksi Suomesta on tullut niin ankea paikka elää monille miehille

Vierailija
27.07.2016 |

Tiedän, että tämä kuulostaa monien naisten mielestä typerältä ja te ette pysty ymmärtämään yksinäisiä miehiä, lähinnä pilkkaatte ja nauratte heille. Niin yksinkertaiselta kun se kuulostaa moni mies haluaisi läheisyyttä ja ihmissuhteen naisen kanssa, yhä useampi täysin normaali työssäkäyvä mies joka näyttää ihan hyvältä on tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen tässä maassa.
Noin yksinkertaisella asialla voitaisiin estää syrjäytymistä. Moni mies haluaisi elää yhteiskunnassa jossa hän ei ole täyshylkiö ja hänellä on mahdollisuus saada merkityksellinen ja hyvä ihmissuhde. Suomessa se tuntuu liian monille olevan mahdotonta. 

Luulen, että moni yksinäinen mies pystyy samaistumaan kommenttiini ja on samaa mieltä.

Kommentit (216)

Vierailija
21/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattiko purkaa sitä naisvihaa niin avoimesti? Aikaisemmin en ajatellut mitään erityistä yksinäisistä ja seurustelemattomista miehistä. Luulin että hekin ovat ujoja ja epäsosiaalisia kuten olen itsekin. Mutta siellä pinnan alla kiehuukin sellainen määrä raivoa ja katkeruutta, että ei tulisi mieleenkään yrittää tutustua tuollaiseen mieheen enää.

Mitä ihmettä sä höpötät, onko se naisvihaa kun kertoo että monet miehet on yksinäisiä ja haluaa hyvän ihmissuhteen. 

Ei millään pahalla, mutta jumalauta te olette sekaisin, huh huh !

Suhtautumisesti naisiin tai ainakin palstalaisiin:

"jumalauta te olette sekaisin, huh huh !"

Kannattaa oikeasti käydä juttelemassa jonkun kanssa asenteesta. 

Vierailija
22/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotuksia ala- ja yläasteelle, koska turhan monissa kodeissa on ongelmia eikä lapsia opeteta: 

- lapsille neuvotaan, miten puhutaan muille ihmisille ystävällisesti ja kohteliaasti

- opetetaan myös siisteyttä ja puhtautta eli suihkussakäynnistä jne.

- yläasteella kerrotaan, kuinka vastakkaiseen sukupuoleen voi tutustua, seurustelusta yms.

Monilla ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, miten puhutaan toisen sukupuolen edustajille, miten käyttäydytään parisuhteessa, uskollisuudesta, luotettavuudesta jne.

Tällä palstalla on päivittäin lukuisia kirjoituksia suomalaisnaisten rumuudesta, lihavuudesta, ennenaikaisesta vanhenemisesta, laiskuudesta ja erityisesti miesten riistämisestä. (Monilla naisella on illuusio siitä, että myös mies maksaa yhteisen lapsen kuluja.)

Osa viesteistä on henkisesti alamittaisen nuorison kirjoittamia, mutta ikävä kyllä kaikki eivät ole. Oletan, että naisia nöyryyttävästi etenkin palstalla kohtelevat ovat niitä, jotka elävät yksin ja ovat katkeria omasta tilanteestaan jostain käsittämättömästä syystä kaikille naisille. Toivon, että olen väärässä.

Neuvoja jo lapsena ja koulussa, niin tulevaisuus voi olla parempi kummallekin sukupuolelle. 

Koulusta on nyt jo leikkattu niin paljon asiallisia oppiaineita ja aika kuluu erilaisten erityisoppilaiden asioiden vatvomisessa, että vieläkö pitäisi ennakoida kuka pojista jää naisetta ja antaa siitäkin vielä tukiopetusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pystyn samaistumaan kommenttiisi, seurustelin edellisen kerran kymmenen vuotta sitten, ystäviä minulla ei ole koska minun on ujouteni vuoksi hyvin vaikea tutustua kehenkään.

Minä tosin luulen että minun todellisia kokemuksiani ei tähän keskusteluun kaivata koska olen nainen? Olen tältä palstalta lukenut että minulla on miehiä jonoksi asti ihan vain sukupuoleni takia.

Joku vertaistukiryhmä voisi meille yksinäisille olla paikallaan, miehille ja naisille. Paikka jossa voisi jutella, en usko että tämä foorumi on paikka jossa pystyy aidosti keskustelemaan juuri mistään. Naisvihaajaksi ja empatiakyvyttömäksi ihmiseksi minutkin jo leimattiin, kukaan ei edes tunne minua ja minuun lyödään leimoja oikealta ja vasemmalta.

Ap

Yleensä vähänkään suurimmissa kaupungeissa on sinkkuryhmiä. Kirkko järjestää, yksityiset henkilöt järjestää jne jne.

Ja onko ihme että sinut leimataan naisvihaajaksi kun hyvin pitkälti vingut että yhteiskunnan pitää tukea yksinäisiä miehiä ja tällä palstalla tämä tarkoittaa sitä että miehen pitää saada pillupassi jolla saa tavaraa keneltä tahansa naiselta tai ainakin nyt vähintään palveluseteli huoriin. Et ota yhtään vastuuta omasta yksinäisyydestäsi.

Vierailija
24/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo naisten neuvot on huonoja eivätkä toimi tosielämässä, emme tarvitse enempää kilttejä naisia nöyristeleviä miehiä vaan päinvastoin. Liian monien miesten itsetunto on poljettu niin maahan tässä maassa, että pitää ruveta kasvattamaan terveen itsetunnon omaavia miehiä.

Vierailija
25/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ois kyllä tarvinnut tehdä

Tiedän, sillä kukaan ei ole yhtä vihattu kuin yksinäinen mies, se aiheuttaa suoranaista raivoa ja uskomattomia agressiivisia purkauksia. Monet kokee, että heille saa sanoa mitä vain ja loukata mahdollisimman pahasti, mitään empatiaa he eivät saa osakseen tai joku edes kuuntelisi heitä hetken.

Niin, kuunnella ja ymmärtää pitäisi kyllä. Mutta milloin nuo miehet ovat kuunnelleet ja ymmärtäneet ketään? Milloin sinä viimeksi kuuntelit jonkun toisen huolia ja lohdutit?

Haluaisin edelleen kuulla vastauksesi tähän. Vaadit ymmärrystä ja empatiaa. Milloin itse tarjosit sitä viimeksi toiselle ihmiselle? Oletko tarjonnut sitä koskaan?

Vierailija
26/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koskeehan sama myös yksinäisiä naisia. Ylipäätään ihmisiä, jotka ovat yksin ja toivoisivat kumppania. Ei tämä ole vain miesten ongelma. Tai heteroiden.

Ylipäätään yhteisöllisyyden väheneminen tässä ajassa ja runsas yksilöllisyyden korostaminen on ehkä yksi syy. Kulttuurin muutos siis.

Vierailija
27/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalliset bordellit joihin pakollinen 6-12kk palvelus jokaiselle suomalaiselle naiselle. Eikä mitään pelkkää nussimista vaan boyfriend experience jne myös. Sitten pilluseteleitä kelalta jokaiselle huonosaantiselle miehelle,  ätmeille ja syrjäytyneille. Ongelma ratkaistu. Ei tää kovin vaikea juttu ollut.

Ai haluaisit että oma äitisi olisi siellä kaikkien ojanpohjajuoppojen yms pantavana?

Ja niitä seteleitähän jaettaisiin nimenomaan nille sossuloisille. Nehän ne on ne syrjäyneet miehet. Juopot huumeiden käyttäjät mielenterveyspotilaat rikolliset jne.

Miten tuo auttaisi miehiä saamaan perheen naisen kanssa?

Vierailija
28/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa se turha vinkuminen ja ottakaa koulu tosissaan heti alusta asti ja hakemaan jatkokoulutukseen. Jättäkää se alkoholi ja tupakka kauppaan ja omaksumaan terveet elämäntavat. Lopettakaa kiroilu ja rasismi ja sivistäkää itseänne. Sitten kehityy hyvä itsetunto ja uskaltaa lähestyä naisia. Ihan tämän saman joutuu naiset tekemään ja kuinka usein näet naisen olevan peräkammarin lassukka jonka mielestä yhteiskunnan tehtävä on antaa heille kyrpää.

Mitä se auttaa, että on uskallusta lähestyä naisia, jos naiset eivät halua tutustua paremmin?

Mikäli olet siisti, fiksu ja kohtelias niin kyllä haluavat. Kurkkaappa joskus sitä oikeaa maailmaa sieltä peräkammarista

Fiksuudesta en tiedä, mutta ainakin olen siisti ja kohtelias. Yliopistolla yrittänyt tutustua vaikka kuinka moneen naiseen, mutta eipä niitä kiinnosta

Vierailija
29/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pystyn samaistumaan kommenttiisi, seurustelin edellisen kerran kymmenen vuotta sitten, ystäviä minulla ei ole koska minun on ujouteni vuoksi hyvin vaikea tutustua kehenkään.

Minä tosin luulen että minun todellisia kokemuksiani ei tähän keskusteluun kaivata koska olen nainen? Olen tältä palstalta lukenut että minulla on miehiä jonoksi asti ihan vain sukupuoleni takia.

Joku vertaistukiryhmä voisi meille yksinäisille olla paikallaan, miehille ja naisille. Paikka jossa voisi jutella, en usko että tämä foorumi on paikka jossa pystyy aidosti keskustelemaan juuri mistään. Naisvihaajaksi ja empatiakyvyttömäksi ihmiseksi minutkin jo leimattiin, kukaan ei edes tunne minua ja minuun lyödään leimoja oikealta ja vasemmalta.

Ap

Yleensä vähänkään suurimmissa kaupungeissa on sinkkuryhmiä. Kirkko järjestää, yksityiset henkilöt järjestää jne jne.

Ja onko ihme että sinut leimataan naisvihaajaksi kun hyvin pitkälti vingut että yhteiskunnan pitää tukea yksinäisiä miehiä ja tällä palstalla tämä tarkoittaa sitä että miehen pitää saada pillupassi jolla saa tavaraa keneltä tahansa naiselta tai ainakin nyt vähintään palveluseteli huoriin. Et ota yhtään vastuuta omasta yksinäisyydestäsi.

Miksi luulet, että puhun itsestäni, missä kohtaa olen niin sanonut. Otin kantaa kysymykseen jonka joku esitti ketjussa ja minkälainen yhteiskunta olisi myös monille miehille parempi paikka elää.

Älä lyö leimoja, älä luule et tiedä minusta mitään.

Vierailija
30/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikeassa olet, tähän palstaan ei edes kannattaisi aikaansa tuhlata, tuntuu olevan melko vihamielisiä ihmisiä täynnä. Älä välitä muiden loukkaavista kommenteista.

Vierailija
31/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro miten miesten syrjäytyminen mielestäsi estettäisiin? 

Minusta pitäisi jo lähteä peruskouluista ottamaan koppia näistä miehistä. Taata heille opiskelu tai työpaikka, liian moni putoaa sieltä suoraan syrjäytymiskierteeseen. 

Auttaisipa tämä. Moni naisista syrjäytynyt ei ole syrjäytynyt sanan klassisessa merkityksessä. Tiedän useita miehiä, jotka ovat koulutettuja ja töissä, mutta eivät kelpaa naisille jostain syystä. Tämän seurauksena on tullut mm. masennusta ja päihdeongelmia

Tarjolla on kyllä mielenterveyspalveluja. Ihmisen psyykessä on jotakin häikkää, jos kumppanin puute aiheuttaa noin itsetuhoista käytöstä.

Olet 70v vanhapiika, vai millä kokemuksella/tiedolla tämän toteat?

Vierailija
32/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitäisi jo lähteä peruskouluista ottamaan koppia näistä miehistä. Taata heille opiskelu tai työpaikka, liian moni putoaa sieltä suoraan syrjäytymiskierteeseen. 

Auttaisipa tämä. Moni naisista syrjäytynyt ei ole syrjäytynyt sanan klassisessa merkityksessä. Tiedän useita miehiä, jotka ovat koulutettuja ja töissä, mutta eivät kelpaa naisille jostain syystä. Tämän seurauksena on tullut mm. masennusta ja päihdeongelmia

Tarjolla on kyllä mielenterveyspalveluja. Ihmisen psyykessä on jotakin häikkää, jos kumppanin puute aiheuttaa noin itsetuhoista käytöstä.

Itse asiassa ei ole tarjolla tai ainakin ovat hyvin riittämättömät. Muutenkin ongelmia kannattaa mieluummin ennaltaehkäistä kuin hoitaa vasta sitten, kun on paskat housussa

Vierailija
33/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsivä nuorisotyöhän jo tekee tätä. 

Vierailija
34/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei muuta kuin perustamaan vaikka Facebookiin sellainen ryhmä. Siellä on monia muitakin vertaistukiryhmiä. 

Vierailija
35/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N29 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikeassa olet, tähän palstaan ei edes kannattaisi aikaansa tuhlata, tuntuu olevan melko vihamielisiä ihmisiä täynnä. Älä välitä muiden loukkaavista kommenteista.

Olen kuullut pilkkaa jo monta kymmentä vuotta, joskus se loukkaa ja varsinkin jos se tulee ystäviltä. Huomaan toisinaan eristäväni itseni kaikista ihmisistä ja kartan muita ihmisiä, koska ei välillä jaksa kuunnella muiden ivaamista, neuvoja ja pilkkaamista. Yleensä ne tulee ihmisiltä joiden ei tarvitse tehdä mitään seksin tai ihmissuhteen saamiseksi, he ovat voittaneet geenilotossa ulkonäön puolesta.

Vierailija
36/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi koska tämä on miesten vika että ovat yksinäisiä kun he ovat isompi joukko jotka tästä kärsii ja valittaa ja tahtovat jotain tehtävän niin lisätään perusopetukseen jo ekaluokalla pojille 3h enemmän viikkoon opetusta. Lisääntyessä aina joka vuosi 3 tunnilla. Näillä tunneilla opetetaan miehille peruahygieniaa, siivoustaitoa, juhlien järjestämistä, lahjojen ostamista sukulaisille ja kavereille, asioiden järjestämistä ja arjen pyörittämistä, kumppanin huomioon ottamista, lasten hoitoa, hyviä tapoja, avaramielisyyttä ja siistiä suuta jne jne jne. Kaikki ne mitkä naiset oppii elämänsä varrella luonnollisesti.

Vierailija
37/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansalliset bordellit joihin pakollinen 6-12kk palvelus jokaiselle suomalaiselle naiselle. Eikä mitään pelkkää nussimista vaan boyfriend experience jne myös. Sitten pilluseteleitä kelalta jokaiselle huonosaantiselle miehelle,  ätmeille ja syrjäytyneille. Ongelma ratkaistu. Ei tää kovin vaikea juttu ollut.

Multa saisitte vaa lahna-experienceä jos pakollinen bordellipalvelus tulisi. Ja golden shower pyytämättä kaikille.

Siitä tulis esitutkinta ja sanktioita. Ihan niinkuin miestenkin palveluksessa.

Vierailija
38/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan ratkaisua, jonka olet kehittänyt mm. äitiäsi ja sisariasi varten.

Vierailija
39/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet itse tehnyt hyvän itsetunnon eteen? Ja ihan ystävällisesti nyt kysyn. On totta, että kasvatuksesi ja kokemuksesi ovat tarjonneet vain tietynlaista tukea henkiseen kasvamiseen, mutta loppujen lopuksi juuri sinä itse vastaat omasta onnellusuudestasi, ja kyllä, itsetunnostasi. Itse, olen nainen, olin pitkään ujo ja arka, en seurustellut ja itsetuntoni oli maassa. Näin itseni jo valmiiksi huonona vaihtoehtona, vaikka kuinka kiltti ja sydäminen olinkin pohjimmiltani. Päätin kuitenkin muuttaa tilanteeni, ja aloin pienillä askelilla parantamaan elämääni. Oma itsetuntoni on kasvanut kohisten, seurustelen ja elämä hymyilee. Pakota itsesi sosiaalisiin tilanteisiin oppimaan, pyri olemaan itsesi paras versio. Ei sinun.pohjimmiltasi tarvitse muuttua, mutta rt voi olettaa, että jos vain istut hiljaa niin kaikki tarjotaan valmiiksi eteesi. Myös epäonnistumiset ovat osa elämää, ja ne voi hyödyntää.

Vierailija
40/216 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi koska tämä on miesten vika että ovat yksinäisiä kun he ovat isompi joukko jotka tästä kärsii ja valittaa ja tahtovat jotain tehtävän niin lisätään perusopetukseen jo ekaluokalla pojille 3h enemmän viikkoon opetusta. Lisääntyessä aina joka vuosi 3 tunnilla. Näillä tunneilla opetetaan miehille peruahygieniaa, siivoustaitoa, juhlien järjestämistä, lahjojen ostamista sukulaisille ja kavereille, asioiden järjestämistä ja arjen pyörittämistä, kumppanin huomioon ottamista, lasten hoitoa, hyviä tapoja, avaramielisyyttä ja siistiä suuta jne jne jne. Kaikki ne mitkä naiset oppii elämänsä varrella luonnollisesti.

Lisää nöyristeleviä puudeleita ja kynnysmattoja, teidän kilttejä orjia. Ette te naiset tuollaisia miehiä halua vaikka niin väitätte, te vihaatte noita miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän