Kannattaako 14- vuotiaan alkaa jakamaan mainoksia. Maksetaanko siitä kunnolla?
Oman kodin liepeiltä saisi jakoalueen ja jako olisi kerran viikossa.
Kommentit (12)
Palkka ei ole kummoinen, mutta toki tuosta saa työkokemusta ja oppii sitkeäksi ja suunnitelmalliseksi.
Ehdottomasti jakamaan mainoksia. Kasvattaa luonnetta
Ei makseta juuri mitään. Lisäksi ainakin täällä päin mainokset jaetaan öisin ja yötyö on alaikäiselle laitonta. Aina tietysti myös raiskailevat musulit riskinä.
Ihan hyvä ensimmäinen työ alle 18-vuotiaalle. Työmäärään suhteutettuna palkka ei ole kummoinen, mutta saapahan ansioluetteloon jotain täytettä. Jakakoon ainakin 4 kuukautta putkeen, niin rekrytoijat arvostaa.
Itse jaoin monta vuotta tuon ikäisenä. Ei paljoa rahaa saanu, mutta en tehnyt rahan takia vaan urheilin aktiivisesti tuolloin eri lajeja ja se oli hyvää treeniä kantaa painavaa kiekkokassia täynnä lehtiä ja juosta hissittömien talojen rappuja ylösalas. Olihan se kiva saada pieni palkkio rahana raskaasta työstä johon kului yllättävän paljon aikaa viikosta ja jota ilmaiseksi en olisi kuitenkaan tehnyt. Kyllä suosittelen ainakin kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei makseta mutta hyvää tekemistä ja kokemusta. Teini saa myös omaa rahaa käyttöön 👍
Kaverit elää vanhempien rahoilla ja ahkera teini voi tienaamallaan rahalla ostas ne muotitennarit tai säästää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti jakamaan mainoksia. Kasvattaa luonnetta
Ei se mitään luonnetta kasvata, vaan pelkästään kyrvän otsaan. Olen itse aikoinaan jakanut.
Palkka on pieni. Mutta työtodistuksen saa ja hyötyliikuntaa. Mun poika jakoi mainoksia ja ilmaisjakelulehteä, illalla, ei yöllä. Olin kyllä auttamassa jonkun kerran.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä ensimmäinen työ alle 18-vuotiaalle. Työmäärään suhteutettuna palkka ei ole kummoinen, mutta saapahan ansioluetteloon jotain täytettä. Jakakoon ainakin 4 kuukautta putkeen, niin rekrytoijat arvostaa.
Luuletko, että oikeisiin töihin mitään postinkantajia halutaan?
Jännä kysymys. Itse jaoin kaverin kanssa, olisko ollut 12- vuotiaana, ilmaisjakeluja ja mainoksia. Ei edes mietitty, onks tää mulle kannattavaa, heiiiiii?? Kunhan jaettiin. Rahat tuli tilille. Kaikki oli näköjään seitkytluvulla yksinkertaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä ensimmäinen työ alle 18-vuotiaalle. Työmäärään suhteutettuna palkka ei ole kummoinen, mutta saapahan ansioluetteloon jotain täytettä. Jakakoon ainakin 4 kuukautta putkeen, niin rekrytoijat arvostaa.
Luuletko, että oikeisiin töihin mitään postinkantajia halutaan?
Oikeita töitä odottavat on niitä jotka täälläkin kyselee, että mitä voi tehdä, kun on yli 10v hakenut töitä. Ja mitä syödä, kun on 20e seuraaviin tukiin ja kaapit tyhjät.
14v on aika nuori, mutta jos mahdollisuus on tehdä lähialueille ja määrät on kohtuullisia niin kannattaa. Hyvä alku, ja teinille cv:ssä merkintä tarkoittaa lähinnä, että on edes jotain kokemusta työelämästä, ja se jo erottaa positiivisesti monista ikäisistään. Ei oikeastaan muuta parempaa voi edes olla.
Ei makseta mutta hyvää tekemistä ja kokemusta. Teini saa myös omaa rahaa käyttöön 👍