Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako 14- vuotiaan alkaa jakamaan mainoksia. Maksetaanko siitä kunnolla?

Vierailija
26.06.2026 |

Oman kodin liepeiltä saisi jakoalueen ja jako olisi kerran viikossa. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei makseta mutta hyvää tekemistä ja kokemusta. Teini saa myös omaa rahaa käyttöön 👍

Vierailija
2/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei ole kummoinen, mutta toki tuosta saa työkokemusta ja oppii sitkeäksi ja suunnitelmalliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti jakamaan mainoksia. Kasvattaa luonnetta

Vierailija
4/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei makseta juuri mitään. Lisäksi ainakin täällä päin mainokset jaetaan öisin ja yötyö on alaikäiselle laitonta. Aina tietysti myös raiskailevat musulit riskinä.

Vierailija
5/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä ensimmäinen työ alle 18-vuotiaalle. Työmäärään suhteutettuna palkka ei ole kummoinen, mutta saapahan ansioluetteloon jotain täytettä. Jakakoon ainakin 4 kuukautta putkeen, niin rekrytoijat arvostaa.

Vierailija
6/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jaoin monta vuotta tuon ikäisenä. Ei paljoa rahaa saanu, mutta en tehnyt rahan takia vaan urheilin aktiivisesti tuolloin eri lajeja ja se oli hyvää treeniä kantaa painavaa kiekkokassia täynnä lehtiä ja juosta hissittömien talojen rappuja ylösalas. Olihan se kiva saada pieni palkkio rahana raskaasta työstä johon kului yllättävän paljon aikaa viikosta ja jota ilmaiseksi en olisi kuitenkaan tehnyt. Kyllä suosittelen ainakin kokeilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei makseta mutta hyvää tekemistä ja kokemusta. Teini saa myös omaa rahaa käyttöön 👍

Kaverit elää vanhempien rahoilla ja ahkera teini voi tienaamallaan rahalla ostas ne muotitennarit tai säästää rahaa. 

Vierailija
8/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti jakamaan mainoksia. Kasvattaa luonnetta

Ei se mitään luonnetta kasvata, vaan pelkästään kyrvän otsaan. Olen itse aikoinaan jakanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on pieni. Mutta työtodistuksen saa ja hyötyliikuntaa. Mun poika jakoi mainoksia ja ilmaisjakelulehteä, illalla, ei yöllä. Olin kyllä auttamassa jonkun kerran. 

Vierailija
10/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ensimmäinen työ alle 18-vuotiaalle. Työmäärään suhteutettuna palkka ei ole kummoinen, mutta saapahan ansioluetteloon jotain täytettä. Jakakoon ainakin 4 kuukautta putkeen, niin rekrytoijat arvostaa.

Luuletko, että oikeisiin töihin mitään postinkantajia halutaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kysymys. Itse jaoin kaverin kanssa, olisko ollut 12- vuotiaana, ilmaisjakeluja ja mainoksia. Ei edes mietitty, onks tää mulle kannattavaa, heiiiiii?? Kunhan jaettiin. Rahat tuli tilille. Kaikki oli näköjään seitkytluvulla yksinkertaisempaa.

Vierailija
12/12 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä ensimmäinen työ alle 18-vuotiaalle. Työmäärään suhteutettuna palkka ei ole kummoinen, mutta saapahan ansioluetteloon jotain täytettä. Jakakoon ainakin 4 kuukautta putkeen, niin rekrytoijat arvostaa.

Luuletko, että oikeisiin töihin mitään postinkantajia halutaan?

Oikeita töitä odottavat on niitä jotka täälläkin kyselee, että mitä voi tehdä, kun on yli 10v hakenut töitä. Ja mitä syödä, kun on 20e seuraaviin tukiin ja kaapit tyhjät.

14v on aika nuori, mutta jos mahdollisuus on tehdä lähialueille ja määrät on kohtuullisia niin kannattaa. Hyvä alku, ja teinille cv:ssä merkintä tarkoittaa lähinnä, että on edes jotain kokemusta työelämästä, ja se jo erottaa positiivisesti monista ikäisistään. Ei oikeastaan muuta parempaa voi edes olla.