Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2643)
Mä luulin, että on vain yksi mun niminen ihminen maailmassa eli minä itse. Järkytys oli suuri, kun törmäsin 6-vuotiaana ensimmäiseen kaimaan :D
Vierailija kirjoitti:
Olin pienenä aivan varma että minulle kasvaa samanlainen pippeli kuin iskälle. Eipä oo kuitenkaan vielä näkynyt ;)
Oletko tyttö vai poika?
Uskoin pienenä, että maailma on ystävällinen ja reilu paikka, jossa elää vain kilttejä ihmisiä, ja kaikki pitävät eläimistä, kevättalven hiihtoretkistä, mansikoista ja aurinkoisista kesäaamuista.
Koulussa opetettiin salamoinnin ja "alkulima" lätäkköjen avulla syntyi elämä.
Mitään mekanismia ei evoluutio teorialla ollutkaan kun asiaa rupesin oikein tutkimaan, eikä testit osoita että salamoinnista ja "alkulimasta" syntyy yhtään mitään.
Pureskelin kynsiä ja pelkäsin, että ne kasvaa mahassa. Kuvittelin mielessäni oikein kynsiviidakon kasvavan sisälläni.
Kun olin flunssassa halusin että kuume mitataan. Luulin että kuume siirtyy sinne mittariin ja pois minusta.
Luulin joskus ekaluokkalaisena, että ala-asteelta siirrytään sitten aikanaan yläasteelle tikapuita pitkin :D Että yläastelaiset olisivat kirjaimellisesti ylemmässä kerroksessa.
Toinen oli, että luulin auton suuntavilkkunuolien kertovan kuskille, että minne pitää kääntyä
Niitä väärinluettuja ja viekkaan, että samat muillakin.
Eli Sisut oli Gifuja ja sitten toinen oli se Karl Fazerin-nimikirjoituslogo joka on ainakin Fazerin Sininen-levyissä ja sekin ennen vanhaan erilaisempi kuin nykyään. No minä luin sen aina pienenä, että "Rarljazer".
Itsehän luulin lapsena, että kun mies ETSII itselleen sopivaa vaimoa, se tapahtuu silleen ovelta ovelle kulkemalla. :D
Minä luulin, että pikkulapset pitää opettaa puhumaan. Siis että istutaan tyyliin keittiön pöydän ääressä ja opetetaan vauvalle sanoja, ja sen pitää toistaa niitä, kunnes oppii sanomaan ne.
Tuo oli ainoa asia, joka mua 7-vuotiaana ärsytti, kun kuulin, että musta tulee isosisko. Ehdin ajatella, että tuo työläs ja tylsä työ tulee mun vastuulle. Onneksi kysyin vanhemmiltani.
Turun sinappi-tuubeissa on niitä värejä esim. vireä on mieto ja punainen väkevä niin luulin, että ne värit merkkaa minkämakusia ne sinapit ovat.
Sanoinkin vihreää hernesinapiksi, punaista mansikkasinapiksi ja taas sitä mustaa eli tulista sinappia salmiakkisinapiksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Neste ja Nestle ovat sama firma... Olin tuolloin ala-asteella, enkä vissiin lukenut/kuunnellut tarpeeksi huolellisesti. Ihmettelin, että valmistaapas ne monipuolisia tuotteita.
Niinkun Nokia: kumisaappaita ja puhelimia.
Luulin että kaikilla on ihanat mummi ja ukki, niin kuin mulla.
Olin myös tyrmistynyt, kun kuulin että joillain serkuksilla oli yhteiset isovanhemmat!
Uskoin että lapset syntyy peräsuolesta ja että jos napaan menee vettä niin se menee mahan sisään.
Löin about 6-vuotiaana silmäkulman pöydän nurkkaan ja siitä tuli ihan sairaasti verta. Isä alkoi painelemaan sitä paperilla ja mietti sitten aikuisen serkkuni kanssa, että pitäisikö viedä tikattavaksi.
Serkkuni totesi jotain että:"Kyllä siihen varmaan arpi jää.." Minä luulin että arpi tarkoittaa kuolemaa ja ajattelin ihan kauhuissani miten he voivat olla niin coolisti, vaikka teen kuolemaa.
No tikattavaksi mentiin ja jäihän siitä arpi. :).
Luulin että lapset syntyy niin, että isä ja äiti menee sairaalaan, jossa isä antaa äidille jotain siemeniä ja sitten menee se 9 kk kunnes vauva syntyy.
Luulin btw 19-vuotiaaksi asti että jos synnytys on kestää vaikka 6 h, niin koko sen kuuden tunnin ajan sitä vauvaa työnnetään ulos, että se vauva on siinä p*llussa tavallaan yrittämässä ulostuloa.. Olin ihan kauhuissani kun kaveri kertoi että synnytys kesti 18 tuntia.. Mietin miten kaverini tai ylipäätänsä naiset voivat selvitä siitä hengissä... :D
Uskoin siihen, kun minulle kerrottiin, että naiset harrastavat oikeasti miesten kanssa seksiä. Nyt olen aikuinen ja tiedän, että se ei ole totta, naiset eivät todellakaan halua harrastaa seksiä.
Jossain moottoriurheiluohjelmissa on koosteita formuloissa/ralleissa sattuneista onnettomuuksista. Esim. autot ajaa puuhun tai kierrähtää useita kertoja katon kautta ympäri.
Luulin, että kuskit ajavat tarkoituksella auton ympäri kisoissa viihdyttääkseen yleisöä.
Luulin että koska isä oli muuttanut pois ollessani vauvaiässä, olisi vain ja ainoastaan järkevää että enoni olisi muuttanut meille, että olisi ollut kaksi lasta, äiti ja "isä".
Mennessäni ensimmäiselle luokalle kouluun luulin, että kuudennen luokan oppilaat ovat jo melkein aikuisia. Nyt kun näen jossain lapsia, jotka luultavasti ovat kuudennella luokalla, niin ihmettelen, että mitä ekaluokkalaisen minun mielessä on liikkunut, kun kuudesluokkalaisethan ovat vielä ihan lapsia.
Sitten joskus 10-12 vuotiaana odotin pelolla murrosikää, koska ajattelin, että murrosikäisenä on pakko koko ajan väittää aikuisille vastaan kaikessa, juoda viinaa, polttaa tupakkaa, olla yöhön asti ulkona arkisinkin ja tehdä kaikkea mitä en halunnut tehdä. No, eipä minun tarvinnut murrosiässä mitään edellä mainittuja juttuja.
Luulin, että Neste ja Nestle ovat sama firma... Olin tuolloin ala-asteella, enkä vissiin lukenut/kuunnellut tarpeeksi huolellisesti. Ihmettelin, että valmistaapas ne monipuolisia tuotteita.