Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2643)

Vierailija
1201/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuulin telkasta englantia ja muita vieraita kieliä, luulin että ymmärrän sitä. Ajattelin sanojen tarkoittavan sitä miltä ne kuulostavat.

Vierailija
1202/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että aikuiset eivät kiusaa. Lapsena ajattelin aina helpottuneena, että onneksi kaikenlainen typerä kiusaaminen ja syrjiminen loppuvat, kunhan vain kasvaa isoksi.

Voi, kuinka väärässä olinkaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin itse asiassa todella pitkään, että merihevoset ovat taruolentoja, kuten lohikäärmeetkin. Sitten näin kerran merihevosen fossiilin eläinmuseossa ja yllätyin iloisesti.

Vierailija
1204/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävelijä tai pyöräilijä ei ylitä tietä suojatien kohdalta, niin autoilijalla on ihan laillinen oikeus ajaa päälle.

Vierailija
1205/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että maailma oli ennen mustavalkoinen - vanhojen leffojen ja valokuvien ansiosta, tietysti. Uskoin, että värit keksittiin vanhempieni lapsuudessa, ja silloinkin ne olivat tosi erikoisia (60- ja 70-luvun sinapinkeltaiset, ruskeat ja myrkynvihreät). 

Vierailija
1206/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanottiin, että "sejase on kuuden L:n ylioppilas". Luulin pitkään, että kaikki ylioppilaat ovat kuuden L:n ylioppilaita, vaikkei mulla ollut hajuakaan mitä se tarkoitti.

Luulin myös, että ylioppilaalle ei voi opettaa enää mitään: hänhän tietää jo kaiken.

Vierailija
1207/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat kielet kuulostivat minulle siansaksalta, joten ihan pienenä uskoin, että jos mongerran  vieraskielisille mitä sattuu, he ymmärtävät minua. Olimme perheen kanssa matkalla Ruotsissa kun olin noin 4-vuotias, ja leikin siellä jonkun tytön kanssa. Kun hän sanoi minulle jotain ruotsiksi, vastasin tyyliin "äkstjsömingmuounnon", ja olin riemuissani kun mielestäni kävimme ihan oikeaa keskustelua.

Vierailija
1208/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mustavalko-tv.

Aina kun ohjelmanlukija sanoi, että seuraavaksi nähtävä elokuva on värielokuva, sanoin silmät loistaen "Ihanaa".

Mulle selitettiin kerta toisensa jälkeen, että värit ei näy, koska meidän vastaanotin on mustavalkoinen.

Olin aina yhtä närkästynyt ja pettynyt, että ohjelmanlukija ei puhunutkaa totta!🙁🙂

Vierailija
1209/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat saavat alkunsa, kun isä ja äiti pussailevat tarpeeksi pitkään.

Lisäksi luulin, että kaikki ihmiset asuvat työpaikoillaan; esimerkiksi lähikioskin tädillä oli makuuhuone, keittiö ja kylppäri kioskin takahuoneessa. Niin, ja hän sai tietysti syödä kioskista ilmaiseksi niin paljon kuin halusi :)

Vierailija
1210/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tekevät kaikki lastenohjelmat. Muistan, että olen joskus sanonut isälle, että minäkin haluan mennä tekemään Muumeja ja Pikku kakkosen ohjelmia. Olin järkyttynyt ja pettynyt, kun isä sanoi, että aikuiset niitä tekee.

Vierailija
1211/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin lapsena turvallisin mielin isäni kyydissä. Luulin näet, että autot kulkevat tiellä jonkinlaisilla kiskoilla, joten ne eivät voi harhautua tieltä vaikka ojaan.

Luulin myös, että jos risteyksessä tms. kaksi autoa lähestyy toisiaan, niiden vauhti hiljenee automaattisesti eivätkä ne voi törmätä yhteen.

Isäni oli hyvä ja varovainen ajaja. En ollut kuullukaan autokolareista.

Oi tuota viattomuuden aikaa ennen internetiä.

Vierailija
1212/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset varoittelivat iilimadoista aina, kun mentiin uimaan järveen, missä oli mutapohja.

Joten pelkäsin iilimatoja ja tarkistin ihoni huolellisesti joka kerta noustuani järvestä.

Vierailija
1213/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan jo vastannut tähän. No, ihan pienenä luulin että lumi tulee katulampuista. Muistan pimeällä katselleeni että sieltä se tulee, ensin tuota putkea pitkin ylös ja sitten ulos lampusta. Luulin myös että kaikki telkkarista tuleva on livelähetystä, ihmettelin miten ne lapset voi olla niin myöhään siellä töissä, ja miten mainoksissa ne aina onnistuvat näyttelemään just samalla lailla.

Vierailija
1214/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että telkkarissa olevat näkevät ruudun toiselle puolelle, jos olin vaikka ilman paitaa niin ryntäsin äkkiä piiloon etteivät esim uutistenlukijat näe minua nakuna:D

Elokuvissa/musiikkivideoissa luulin että ihmiset vaihtoivat muutamassa sekunnissa vaatteet ja meikit ja aina ihmettelin että miten he voivat tehdä sen niin nopeasti .

Vierailija
1215/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin ala-asteikäisenä Esko Salmisesta, että tuo on Tauno Palon poika, koska olin nähnyt paljon Tauno Palon elokuvia ja mielestäni oli ihan ilmiselvää, että Esko on sen poika. Aikuiset naureskelivat, että ei ole. Esko Salmisen vanhemmat ovat se ja se (en muista). Sitten meni vuosia aikaa ja uutisoitiin, että Esko Salminen on kuin onkin Tauno Palon "salainen" poika. Niin vaan tarkkasilmäisenä lapsena olin ollut oikeassa.

Vierailija
1216/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulussa "joulupukku suukon sai":mietin miten ihmiset haluavat kuunnella jouluna laulua missä puhutaan perheen äidin pettämisestä jonkun vieraan ukon kanssa....

Vierailija
1217/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä luulin että vain suomalaiset ovat valkoihoisia ja kaikki muut ovat afrikkalaisia eli mustia. Sitten katsoin televisiosta kun joku valkoinen puhui ulkomaankieltä ja olin totaalisen hämilläni.

Vierailija
1218/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin, että lapsia tulee niin, että mies pissaa naisen sisään.

Lisäksi luulin, että olin jotenkin huono tai vajavainen, kun en uskonut jumaliin, enkeleihin tms., vaikka kuinka yritin.

Vierailija
1219/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näihin typeryyksiin tullut lapsena uskottua, kuten mörköihin sängyn alla, jumalaankin joskus lapsen kehittymättömillä ja tyhmillä aivoilla uskoin. Tuli myös luultua sitä, että hyvinvointivaltio tarkoittaa sitä että kaikki voivat hyvin. Myös telkkarista eduskunnan asioita seuranneena pidin poliitikkoja hyvin älykkäinä. Niin ne ajattelutavat vain muuttuvat kun järki kasvaa päähän :D

Vierailija
1220/2643 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi näitä vaikka kuinka monta, mutta kerrotaan se mikä ensimmäisenä tuli mieleen. 

Luulin joskus, että on oikeastikin olemassa Rekkamiehen pastilli-nimisiä karkkeja ja halusin niitä maistaa. Epätoivoisesti koitti metsästää niitä kauppojen karkkihyllyitä, mutta ei vaan koskaan tullut vastaan.