Äitiä kiellettiin imettämästä teatterissa
Oikein! Miten itsekäs voikaan äiti-ihminen olla kun ottaa imeväisikäisen mukaans teatteriin. Imettäminen kiellettiin koska vauva huusi koko ajan pilaten toisilta teatterinautinnon.
Kommentit (43)
Miksi äiti yleensä meni vauvan kanssa teatteriin? Eihän se vauva vielä ymmärrä teatterista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi äiti yleensä meni vauvan kanssa teatteriin? Eihän se vauva vielä ymmärrä teatterista mitään.
Minäminä ja minun vauva. Koska hän on niin tärkeä, niin harhaisesti kuvitellaan kaikkien muidenkin ihailevan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vauva ei ime ja huuda yhtä aikaa.
Todellakin huutaa. Jos on tottunut rauhalliseen syömisympäristöön niin totta hitossa tollanen tilanne saa kierrokset koville. Tai oikeemmin imetystä ei kielletty, vaan käskettiin pois salista.
Onhan se outoa viedä vauva tuollaiseen paikkaan. Mutta kumma tuo imettämisen kieltäminen, eikö olisi ennemmin voinut kieltää koko vauvaa ottamasta sinne?
Imettihän eräs kansanedustajakin eduskuntasalissa suorassa lähetyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää olisi kyllä kuunnella jonkun tissitakiaisen lutkutusta
Kummallisesti ilmaistu, kun ne tissit kuitenkin on lutkutettavaks tarkoitettu. Sen ymmärtää jos ällöttää mutta jotenkin vieraantuneesti ilmaistu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminä ja minun vauva. Koska hän on niin tärkeä, niin harhaisesti kuvitellaan kaikkien muidenkin ihailevan.
Joillakin äideillä ihan oikeasti katoaa täysin kaikki suhteellisuudentaju ja järki siinä vauvahuurussa. Olin muutama vuosi sitten Tuomiokirkossa hyväntekeväisyyskonsertissa jossa esiintyi ukrainalainen lapsikuoro. Sota oli äskettäin alkanut ja tilanne oli herkkä. Olisin halunnut kuunnella musiikkia. Kirkko oli aivan täysi.
Yksi vauva kirkui 90 % konsertin kestosta eikä äitinsä tehnyt mitään elettäkään että olisi mennyt ulos. Oli kaunis lämmin kevätpäivä joten se ei olisi ollut suuri uhraus.
Kun kuljin heidän läheltään konsertin päätyttyä siinä oli juuri äidin kanssa juttelemassa kolmekymppinen mies, ehkä opiskelukaveri. Ja tämä sankari sitten lässytti "Kylläpä hän hienosti otti osaa konserttiin'" ja äiti hymyili kuin aurinko.
Luulin että tällä palstalla jos jollain tuettaisiin vauvojen äitejä.
Ei imettäminen ole ongelma vaan vauvan läsnäolo. Äänetkin todennäköisesti liian kovaa pienelle vauvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin äideillä ihan oikeasti katoaa täysin kaikki suhteellisuudentaju ja järki siinä vauvahuurussa. Olin muutama vuosi sitten Tuomiokirkossa hyväntekeväisyyskonsertissa jossa esiintyi ukrainalainen lapsikuoro. Sota oli äskettäin alkanut ja tilanne oli herkkä. Olisin halunnut kuunnella musiikkia. Kirkko oli aivan täysi.
Yksi vauva kirkui 90 % konsertin kestosta eikä äitinsä tehnyt mitään elettäkään että olisi mennyt ulos. Oli kaunis lämmin kevätpäivä joten se ei olisi ollut suuri uhraus.
Kun kuljin heidän läheltään konsertin päätyt
Miten se sota liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se outoa viedä vauva tuollaiseen paikkaan. Mutta kumma tuo imettämisen kieltäminen, eikö olisi ennemmin voinut kieltää koko vauvaa ottamasta sinne?
Metelin takia, ei imettämisen.
Ihan kaikissa paikoissa ei tarvitsisi imettää julkisesti. Vaikka imettäminen olisikin luonnollista ja kaikki julkista imettämistä vastustavat olisivat ilkeitä ja taantuneita ihmisiä.
Kaikki toiminta ei sovi kaikkiin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei sentään ollut maksavia asiakkaita. Jos työkavereille on ok, niin imettäkööt sitten.
Tällä emättimellä on äitiys hukassa. Jos on valinnut äitiyden, se on kyettävä priorisoimaan. Nyt hän teki hallaa paitsi maksaville asiakkaille, myös lapselleen.
"Miten se sota liittyy asiaan?"
Sillä tavalla että se oli hyväntekeväisyyskonsertti Ukrainan hyväksi. Siksi se ukrainalainen lapsikuorokin siellä esiintyi. Oli hyvin kaunis ja herkkä tunnelma. Kunnes tuo äiti päätti pilata 500 ihmisen musiikkinautinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminä ja minun vauva. Koska hän on niin tärkeä, niin harhaisesti kuvitellaan kaikkien muidenkin ihailevan.Näin sanoo Vanhapiika .👍
Mä en osaa sanoa, sillä olen vanhapiika, mutta jos olisin äiti-ihminen ja saisin kerrankin vapaaillan ja päättäisin mennä kavereiden kanssa teatteriin, niin toivoisin ettei siellä tarvisi kuunnella vauvan parkua. Äiti-ihmiset korjatkaa toki jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei sentään ollut maksavia asiakkaita. Jos työkavereille on ok, niin imettäkööt sitten.
Suora lähetys, maksavia veronmaksajia enemmän kuin teatterissa.
Yleensä vauva ei ime ja huuda yhtä aikaa.