Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiä kiellettiin imettämästä teatterissa

Vierailija
13.11.2024 |

Oikein! Miten itsekäs voikaan äiti-ihminen olla kun ottaa imeväisikäisen mukaans teatteriin. Imettäminen kiellettiin koska vauva huusi koko ajan pilaten toisilta teatterinautinnon. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vauva ei ime ja huuda yhtä aikaa. 

Vierailija
2/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äiti yleensä meni vauvan kanssa teatteriin? Eihän se vauva vielä ymmärrä teatterista mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi äiti yleensä meni vauvan kanssa teatteriin? Eihän se vauva vielä ymmärrä teatterista mitään.

Minäminä ja minun vauva. Koska hän on niin tärkeä, niin harhaisesti kuvitellaan kaikkien muidenkin ihailevan. 

Vierailija
4/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vauva ei ime ja huuda yhtä aikaa. 

Todellakin huutaa. Jos on tottunut rauhalliseen syömisympäristöön niin totta hitossa tollanen tilanne saa kierrokset koville. Tai oikeemmin imetystä ei kielletty, vaan käskettiin pois salista. 

Vierailija
5/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yleensä mene niin päin, että vauva hiljenee kun saa maitoa.

Vierailija
6/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa viedä vauva tuollaiseen paikkaan. Mutta kumma tuo imettämisen kieltäminen, eikö olisi ennemmin voinut kieltää koko vauvaa ottamasta sinne? 

Vierailija
7/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettihän eräs kansanedustajakin eduskuntasalissa suorassa lähetyksessä.

Vierailija
8/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää olisi kyllä kuunnella jonkun tissitakiaisen lutkutusta

Kummallisesti ilmaistu, kun ne tissit kuitenkin on lutkutettavaks tarkoitettu. Sen ymmärtää jos ällöttää mutta jotenkin vieraantuneesti ilmaistu

Vierailija
9/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminä ja minun vauva. Koska hän on niin tärkeä, niin harhaisesti kuvitellaan kaikkien muidenkin ihailevan. 

Joillakin äideillä ihan oikeasti katoaa täysin kaikki suhteellisuudentaju ja järki siinä vauvahuurussa. Olin muutama vuosi sitten Tuomiokirkossa hyväntekeväisyyskonsertissa jossa esiintyi ukrainalainen lapsikuoro. Sota oli äskettäin alkanut ja tilanne oli herkkä. Olisin halunnut kuunnella musiikkia. Kirkko oli aivan täysi.

Yksi vauva kirkui 90 % konsertin kestosta eikä äitinsä tehnyt mitään elettäkään että olisi mennyt ulos. Oli kaunis lämmin kevätpäivä joten se ei olisi ollut suuri uhraus.

Kun kuljin heidän läheltään konsertin päätyttyä siinä oli juuri äidin kanssa juttelemassa kolmekymppinen mies, ehkä opiskelukaveri. Ja tämä sankari sitten lässytti "Kylläpä hän hienosti otti osaa konserttiin'" ja äiti hymyili kuin aurinko. 

Vierailija
10/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tällä palstalla jos jollain tuettaisiin vauvojen äitejä.

Vierailija
11/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imettäminen ole ongelma vaan vauvan läsnäolo. Äänetkin todennäköisesti liian kovaa pienelle vauvalle.

Vierailija
12/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin äideillä ihan oikeasti katoaa täysin kaikki suhteellisuudentaju ja järki siinä vauvahuurussa. Olin muutama vuosi sitten Tuomiokirkossa hyväntekeväisyyskonsertissa jossa esiintyi ukrainalainen lapsikuoro. Sota oli äskettäin alkanut ja tilanne oli herkkä. Olisin halunnut kuunnella musiikkia. Kirkko oli aivan täysi.

Yksi vauva kirkui 90 % konsertin kestosta eikä äitinsä tehnyt mitään elettäkään että olisi mennyt ulos. Oli kaunis lämmin kevätpäivä joten se ei olisi ollut suuri uhraus.

Kun kuljin heidän läheltään konsertin päätyt

Miten se sota liittyy asiaan?

Vierailija
13/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se outoa viedä vauva tuollaiseen paikkaan. Mutta kumma tuo imettämisen kieltäminen, eikö olisi ennemmin voinut kieltää koko vauvaa ottamasta sinne? 

Metelin takia, ei imettämisen.

Vierailija
14/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikissa paikoissa ei tarvitsisi imettää julkisesti. Vaikka imettäminen olisikin luonnollista ja kaikki julkista imettämistä vastustavat olisivat ilkeitä ja taantuneita ihmisiä. 

Kaikki toiminta ei sovi kaikkiin paikkoihin. 

Vierailija
15/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei sentään ollut maksavia asiakkaita. Jos työkavereille on ok, niin imettäkööt sitten. 

Vierailija
16/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä emättimellä on äitiys hukassa. Jos on valinnut äitiyden, se on kyettävä priorisoimaan. Nyt hän teki hallaa paitsi maksaville asiakkaille, myös lapselleen.

Vierailija
17/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten se sota liittyy asiaan?"

Sillä tavalla että se oli hyväntekeväisyyskonsertti Ukrainan hyväksi. Siksi se ukrainalainen lapsikuorokin siellä esiintyi. Oli hyvin kaunis ja herkkä tunnelma. Kunnes tuo äiti päätti pilata 500 ihmisen musiikkinautinnon. 

Vierailija
18/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#imetysrauha

#freethenipple

#lapsenoikeudet

Vierailija
19/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sanoo Vanhapiika  .👍

Mä en osaa sanoa, sillä olen vanhapiika, mutta jos olisin äiti-ihminen ja saisin kerrankin vapaaillan ja päättäisin mennä kavereiden kanssa teatteriin, niin toivoisin ettei siellä tarvisi kuunnella vauvan parkua. Äiti-ihmiset korjatkaa toki jos olen väärässä.

Vierailija
20/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei sentään ollut maksavia asiakkaita. Jos työkavereille on ok, niin imettäkööt sitten. 

Suora lähetys, maksavia veronmaksajia enemmän kuin teatterissa.